Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
broodfokster??ofniet???
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
broodfokster??ofniet???
mijn westy luna komt van een rare fokker af.nu ik over alles nadenk moet dit wel een broodfokker zijn!!18 puppy,s(westy)in een grote kennel zonder ouders??met of zonder papieren ?alles kon geregeld worden.ik betreur dat mensen dit kunnen doen.ik zit nu met mijn zieke pup.had ik het maar alemaal geweten........... kan ik de mensen maar waarschuwen. de fokster geeft geen reaktie op e mail en tel.wat moet ik nu??meerder mensen zullen hier intuimelen......wat denken jullie?broodfokster??ze adverteerd weer op marktplaats.doe het niet want je krijgt met 50%kans een pup met leg perthes(ziekte van calve)wie heeft er tips??
- Skye
- Actief
Dat is het vervelende van broodfokkers, ze weten dondersgoed dat ze fout zijn en reageren dan helemaal nergens meer op. De ziekte van calve is waarschijnlijk erfelijk en komt door een recessief gen. Andere woorden....beide ouders moeten het hebben of bij zich dragen.
Ik had allang voor de deur van de fokker gestaan.
Broodfokkers hebben vaak meerdere rassen waar ze mee fokken en het doel is..... Zo snel en zo goedkoop mogelijk pups fokken.
Het zou eigenlijk verboden moeten worden.
Het kostenplaatje van jouw hond gaat waarschijnlijk heel hoog worden, aangezien je hond zijn leven lang aan de pijnstillers moet of operaties moet hebben. Je kan de fokster aanklagen en als dan bewezen wordt dat het door het fokken komt, heeft zij een slecht "Produkt" geleverd.
Nou veel succes ermee
Ik had allang voor de deur van de fokker gestaan.
Broodfokkers hebben vaak meerdere rassen waar ze mee fokken en het doel is..... Zo snel en zo goedkoop mogelijk pups fokken.
Het zou eigenlijk verboden moeten worden.
Het kostenplaatje van jouw hond gaat waarschijnlijk heel hoog worden, aangezien je hond zijn leven lang aan de pijnstillers moet of operaties moet hebben. Je kan de fokster aanklagen en als dan bewezen wordt dat het door het fokken komt, heeft zij een slecht "Produkt" geleverd.
Nou veel succes ermee

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: broodfokster??ofniet???
Euh ja, hoe duidelijk moet het zijn? Er stond nog net geen bord naast de weg met 'broodfokker'. Voor zover ik weet, kun je het bedrag terugeisen dat je voor je pup betaald hebt.LunaLover schreef:mijn westy luna komt van een rare fokker af.nu ik over alles nadenk moet dit wel een broodfokker zijn!!18 puppy,s(westy)in een grote kennel zonder ouders??met of zonder papieren ?alles kon geregeld worden.ik betreur dat mensen dit kunnen doen.ik zit nu met mijn zieke pup.had ik het maar alemaal geweten........... kan ik de mensen maar waarschuwen. de fokster geeft geen reaktie op e mail en tel.wat moet ik nu??meerder mensen zullen hier intuimelen......wat denken jullie?broodfokster??ze adverteerd weer op marktplaats.doe het niet want je krijgt met 50%kans een pup met leg perthes(ziekte van calve)wie heeft er tips??
Sterkte.

Linda, Izzie en Bram
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Over het feit of dit een broodfokster was zal weinig discussie op gang komen denk ik. Dit is er overduidelijk eentje. Westies krijgen geen 18 pups in 1 worp, en ook niet in 2 (of 3).
Dus het zullen minimaal wel een nest of 4 tegelijk geweest zijn. Zonder moeders, dus wie weet zijn dit nesten uit het Oostblok die opgekocht zijn.
Heel erg naar dat je hier een pup vandaan hebt gehaald, echt zonde. Nu zit je helaas met de ellende, en met jou vele anderen die er net zo "ingetuind" zijn.
Juridisch gezien zou je je pup terug kunnen geven en je geld terugvragen, maar emotioneel gezien is denk ik een hele andere zaak.
Helaas zijn dit soort praktijken nog niet aan te pakken door dierenbescherming of gelijkwaardige instanties. Dit soort zaken floreren nog steeds, doordat er mensen zijn die er een pup vandaan halen en zo letterlijk brood op de plank brengen bij dit slag fokkers.
Ik vrees dat deze handel alleen een halt toegeroepen kan worden als er geen pups meer gekocht worden, maar of dat zal lukken?.... Ik ben bang dat het een utopie is.
Jij zal er in ieder geval niet nog een keer intrappen denk ik.
Dus het zullen minimaal wel een nest of 4 tegelijk geweest zijn. Zonder moeders, dus wie weet zijn dit nesten uit het Oostblok die opgekocht zijn.
Heel erg naar dat je hier een pup vandaan hebt gehaald, echt zonde. Nu zit je helaas met de ellende, en met jou vele anderen die er net zo "ingetuind" zijn.
Juridisch gezien zou je je pup terug kunnen geven en je geld terugvragen, maar emotioneel gezien is denk ik een hele andere zaak.
Helaas zijn dit soort praktijken nog niet aan te pakken door dierenbescherming of gelijkwaardige instanties. Dit soort zaken floreren nog steeds, doordat er mensen zijn die er een pup vandaan halen en zo letterlijk brood op de plank brengen bij dit slag fokkers.
Ik vrees dat deze handel alleen een halt toegeroepen kan worden als er geen pups meer gekocht worden, maar of dat zal lukken?.... Ik ben bang dat het een utopie is.
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mee eensLongFields schreef:Over het feit of dit een broodfokster was zal weinig discussie op gang komen denk ik. Dit is er overduidelijk eentje. Westies krijgen geen 18 pups in 1 worp, en ook niet in 2 (of 3).

- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
-
- Actief
ik hou van luna en zal er alles aan doen om dit te verhelpen voor zover het kan!!!toen kon ik nog niet veel mensen met honden en je word in een oogopslag verliefd op zo,n pup.ik besef dat ik niet de enigste ben die hier intrapt.en zolang er domme mensen zoals mij zijn gaat dit door!!ik heb me lesje geleerd.maar t is en blijft mijn lieve luna en ik doe er alles voor om haar beter te maken.....ik kan aleen maar zeggen dat ik voortaan meer geld uitgeef voor een gozonde pup bij een echte fokker!!!toevallig was toen ik luna kocht 3 weken later een programma van radar op tv.over broodfokkers.had ik dat maar eerder gezien....
-
- Zeer actief
heel vervelend voor je, populaire rassen zoals die van jou of Jack's moeten het dan ontgelden.LunaLover schreef:met of zonder papieren ?alles kon geregeld worden.
maar dit viel mij even op:
wat voor papieren dan.. toch niet een stamboom, met alle toebehoren?

Er was hier laatst een discussie over,
dat je een hond met stamboom kan kopen zónder dat de rasvereinging daar zelf toezicht op heeft..
Dus waren die dan ook zo gegaan, vraag ik mij af nu? Bij andere rassen?
Dat zou het allemaal wel erg makkelijk gaan tegenwoordig.
Men vraagt en wij draaien
-
- Erelid
Naar mijn weten krijg je een stamboom van De raad ven beheer in NL en of je wel of niet bij een rasvereniging bent aangesloten heeft er niks mee te maken.bauke schreef:Er was hier laatst een discussie over,LunaLover schreef:met of zonder papieren ?alles kon geregeld worden.
dat je een hond met stamboom kan kopen zónder dat de rasvereinging daar zelf toezicht op heeft..
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Op dit moment is het inderdaad (nog) zo dat als beide ouderdieren een NHSB-nummer en stamboom hebben, je gewoon voor de pups ook een stamboom aan kunt vragen in Nederland.nance schreef:Naar mijn weten krijg je een stamboom van De raad ven beheer in NL en of je wel of niet bij een rasvereniging bent aangesloten heeft er niks mee te maken.bauke schreef:Er was hier laatst een discussie over,LunaLover schreef:met of zonder papieren ?alles kon geregeld worden.
Ze zijn er wel over bezig om alleen nog maar stambomen af te gaan geven indien de combinatie voldoet aan de door de rasvereniging gestelde (gezondheids-)eisen, maar dit is er nog niet door.
Ik vind dit vreselijk triest voor jou en Luna, maar ging er nou helemaal geen lichtje bij je branden toen je daar was?
Jammer dat je voor die tijd nog geen lid was hier, dan had je een heleboel kunnen lezen over dit soort praktijken.
Maar goed, bij dit antwoord ben je niet gebaat en echte raad kan ik je niet geven. Misschien niet meer proberen te bellen of mailen, maar gewoon op de stoep staan.
Hoe lang heb je Luna eigenlijk? En hoe ben je erachter gekomen dat ze ziek is?
Sterkte!!
Jammer dat je voor die tijd nog geen lid was hier, dan had je een heleboel kunnen lezen over dit soort praktijken.
Maar goed, bij dit antwoord ben je niet gebaat en echte raad kan ik je niet geven. Misschien niet meer proberen te bellen of mailen, maar gewoon op de stoep staan.
Hoe lang heb je Luna eigenlijk? En hoe ben je erachter gekomen dat ze ziek is?
Sterkte!!
- Skye
- Actief
Ik vind het altijd onbegrijpelijk dat mensen er later pas achter komen dat de hond bij een broodfokker vanaadn komt. Ik denk dat ze pas later gaan nadenken als ze van de roze wolk af zijn.
Toen ik voor Skye ging kijken (gelegenheidsnest) wist ik ook niet wat me te wachten stond. Ik heb gekeken en was ook meteen verliefd, maar wel naar de situatie gekeken. De moeder was een hele lieve huishond, de vader een stamboekhond (waarvan we de papieren in mochten kijken en de pups zaten naast de huiskamer.
We mochten de mensen ook allles vragen en ze vertelden alles met plezier over hun gefokte pups.
Als er voor mijn gevoel al iets niet goed zat had ik ook meteen rechtsomkeert gemaakt. Al was het wel 2 uur van huis.
Liever heel Nederland afreizen voor een goede pup, dan 1 keer reizen voor een slechte pup.
Toen ik voor Skye ging kijken (gelegenheidsnest) wist ik ook niet wat me te wachten stond. Ik heb gekeken en was ook meteen verliefd, maar wel naar de situatie gekeken. De moeder was een hele lieve huishond, de vader een stamboekhond (waarvan we de papieren in mochten kijken en de pups zaten naast de huiskamer.
We mochten de mensen ook allles vragen en ze vertelden alles met plezier over hun gefokte pups.
Als er voor mijn gevoel al iets niet goed zat had ik ook meteen rechtsomkeert gemaakt. Al was het wel 2 uur van huis.
Liever heel Nederland afreizen voor een goede pup, dan 1 keer reizen voor een slechte pup.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Zo is het inderdaad;u vraagt,wij draaien.bauke schreef:
wat voor papieren dan.. toch niet een stamboom, met alle toebehoren?![]()
Zoals Suzanne al zegt kun je voor pups een stamboom aanvragen als pa en ma er een hebben.
Dit soort vermeerderaars draait er echter hun hand ook niet voor om om bomen te vervalsen,evenmin als de handelaars in het oostblok voor wie dat een fluitje van een cent is.
Laatst gewijzigd door marian* op 14 sep 2006 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- boemerang
- Zeer actief
alles kan zo goed lijken ,ook wij hebben tot nu toe geluk met rex wij hebben ons gevoel gevolgd ook hoe ze over kwamen ,maar niet iedereen heeft dat geluk,zelfs bij fokkers met papieren kom je ook wel voor verassingen te staan,Skye schreef:Ik vind het altijd onbegrijpelijk dat mensen er later pas achter komen dat de hond bij een broodfokker vanaadn komt. Ik denk dat ze pas later gaan nadenken als ze van de roze wolk af zijn.

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
- Actief
luna is nu 11 maandjes oud.begon pas kreupel te lopen na de 8ste maand.daarvoor was ze kerngezond.gelukkig heb ik een super lieve dierenarts..over die kennel waar ik haar vandaan heb hoor ik verschillende dingen...bijna alemaal positief.beetje vreemd.ik weet niet of het mag maar ik wil iedereen aanraden nooid een pup te kopen *verwijderd door Moderator*..deze vrouw zij dat de moederhond bij haar dochter was,....maar al met al knapt luna al aardig op en als haar heupje goed geneest gaat ze over 3 weken weer onder het mes.voor haar andere heup.en dan bidden dat ze nog een leuk leven zal krijgen.zonder pijn en vol plezier met haar vriendjes kan spelen en weer lang mee kan wandelen in het park
- boemerang
- Zeer actief
met zo'n baasje gaat dat wel lukken geef luna maar een knuffel laat even weten wanneer ze weer geholpen word kunnen we gaan duimenLunaLover schreef:luna is nu 11 maandjes oud.begon pas kreupel te lopen na de 8ste maand.daarvoor was ze kerngezond.gelukkig heb ik een super lieve dierenarts..over die kennel waar ik haar vandaan heb hoor ik verschillende dingen...bijna alemaal positief.beetje vreemd.ik weet niet of het mag maar ik wil iedereen aanraden nooid een pup te kopen in *verwijderd door moderator*..deze vrouw zij dat de moederhond bij haar dochter was,....maar al met al knapt luna al aardig op en als haar heupje goed geneest gaat ze over 3 weken weer onder het mes.voor haar andere heup.en dan bidden dat ze nog een leuk leven zal krijgen.zonder pijn en vol plezier met haar vriendjes kan spelen en weer lang mee kan wandelen in het park

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
de stamboom komt van de Raad van Beheer niet van de rasvereniging die heeft er niks mee te maken...bauke schreef:Er was hier laatst een discussie over,

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar broodfokkers noemen een mooi zelf geprint papiertje ook vaak genoeg stamboom...marian* schreef:Zo is het inderdaad;u vraagt,wij draaien.bauke schreef:
wat voor papieren dan.. toch niet een stamboom, met alle toebehoren?![]()
Zoals Suzanne al zegt kun je voor pups een stamboom aanvragen als pa en ma er een hebben.
Dit soort vermeerderaars draait er echter hun hand ook niet voor om om bomen te vervalsen,evenmin als de handelaars in het oostblok voor wie dat een fluitje van een cent is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Hey lieve Joann en allerliefste Luna!
Ik leef met jullie mee hoor, ik weet hoeveel je van kleine Luna'tje houdt!!!
Je wist toen je haar kocht helemaal niet af van de broodfokkers.
Die vrouw kwam op jou heel eerlijk over en omdat je nog niets wist leek dit voor jou gewoon te kloppen.
Natuurlijk achteraf nadat mensen je verteld hebben hoe het hoort en hoe niet besef je wat er allemaal mis is geweest daar.
Het is jammer dat ik je in die tijd nog niet kende, want als ik met je mee was gegaan daarheen had ik zo snel mogelijk aan je arm weer naar buiten getrokken.
Ik wens jou en lieve Luna alle sterkte toe en ik hoop echt uit het diepste van mijn hart dat ze nog een aantal mooie jaren tegemoed mag gaan.
In ieder geval doe je alles voor haar om haar leventje zo aangenaam mogelijk te maken, en ik kan het weten!!
Hele grote lik van Romeo en Julia
Ik leef met jullie mee hoor, ik weet hoeveel je van kleine Luna'tje houdt!!!
Je wist toen je haar kocht helemaal niet af van de broodfokkers.
Die vrouw kwam op jou heel eerlijk over en omdat je nog niets wist leek dit voor jou gewoon te kloppen.
Natuurlijk achteraf nadat mensen je verteld hebben hoe het hoort en hoe niet besef je wat er allemaal mis is geweest daar.
Het is jammer dat ik je in die tijd nog niet kende, want als ik met je mee was gegaan daarheen had ik zo snel mogelijk aan je arm weer naar buiten getrokken.
Ik wens jou en lieve Luna alle sterkte toe en ik hoop echt uit het diepste van mijn hart dat ze nog een aantal mooie jaren tegemoed mag gaan.
In ieder geval doe je alles voor haar om haar leventje zo aangenaam mogelijk te maken, en ik kan het weten!!
Hele grote lik van Romeo en Julia

- starfleet
- Erelid
Had je toen je Luna kocht nog geen internet dan? Als je een boekje over pups haalt, als je je ras van keuze intikt, overal zie je waarschuwingen voor broodfokkers en hoe je ze kunt herkennen.LunaLover schreef:had ik het maar alemaal geweten........... kan ik de mensen maar waarschuwen. de fokster geeft geen reaktie op e mail en tel.wat moet ik nu??
Ik vind het rot voor je dat Luna problemen heeft, maar je kunt niet voorkomen dat niemand ooit weer pups van zo'n fokker koopt. Mensen willen het blijkbaar niet horen, jij toch ook niet 11 maanden geleden?
Anne
-
- Zeer actief
Als er tegen haar 11 maanden geleden was verteld hoe je een broodfokker kunt herkennen en wat er allemaal met die hondjes gebeurt had ze daar nooit een pup gekocht!
Maar het is onwetendheid geweest.
Ik vind het echt niet aardig dat je zo'n opmerking maakt.
Lieve Joann, trek je er maar niets van aan hoor.
Je komt hier voor hulp en steun en niet om op je fouten te worden gewezen.
Want ze weet nu inmiddels echt wel dat ze fout zat bij die fokker, maar toen had ze geen idee!!!!
Ik vind het echt niet aardig dat je zo'n opmerking maakt.
Lieve Joann, trek je er maar niets van aan hoor.
Je komt hier voor hulp en steun en niet om op je fouten te worden gewezen.
Want ze weet nu inmiddels echt wel dat ze fout zat bij die fokker, maar toen had ze geen idee!!!!

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
met de komst van internet, tv en diverse bladen en boeken KUN je gewoonweg niet nooit gehoord hebben van het fenomeen broodfokkers als je je goed verdiept hebt in het aanschaffen van een hond... dat bestaat niet!Paulala schreef:Als er tegen haar 11 maanden geleden was verteld hoe je een broodfokker kunt herkennen en wat er allemaal met die hondjes gebeurt had ze daar nooit een pup gekocht!

-
- Zeer actief
De reden dat ze niet is gaan zoeken op het internet naar info over het ras, is dat haar moeder al jaren twee Westies heeft.
Dus de eerste fokker die ze tegenkwam die haar betrouwbaar leek, daar heeft ze haar pup gekocht.
En omdat ze verder van mensen alleen maar positieve berichten heeft gehoord over die fokker is ze de boot ingegaan.
Ik vind het echt vreselijk voor haar en Luna.
En nogmaals, als ik haar eerder had gekend, en mee was gegaan. . . . . .
Nu ik verder ben gaan zoeken over deze fokker heb ik nog een triest geval doorgekregen over een westie daarvandaan.
Met precies hetzelfde probleem, het is echt triest
Dus de eerste fokker die ze tegenkwam die haar betrouwbaar leek, daar heeft ze haar pup gekocht.
En omdat ze verder van mensen alleen maar positieve berichten heeft gehoord over die fokker is ze de boot ingegaan.
Ik vind het echt vreselijk voor haar en Luna.
En nogmaals, als ik haar eerder had gekend, en mee was gegaan. . . . . .
Nu ik verder ben gaan zoeken over deze fokker heb ik nog een triest geval doorgekregen over een westie daarvandaan.
Met precies hetzelfde probleem, het is echt triest

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zelfs de best geïnformeerde mensen kunnen nog een foutje maken wat dit betreft.
Misschien niet bij een groepje van 18 pups zonder een moeder te zien, maar toch ook wel foutjes, waar ze zelf achteraf van zeggen "ik ben stom geweest, ik had het kunnen weten".
In een moment van verblinding kan je nou eenmaal fouten maken.
Wat mag je dan verwachten van een "nieuwkomer" in de hondenwereld?
Ik vind het heel verdrietig Joann. Je hebt een wel erg harde les gekregen.
Ik hoop van harte dat Luna nog een goed leventje krijgt en ik wens je veel succes met haar.
Misschien niet bij een groepje van 18 pups zonder een moeder te zien, maar toch ook wel foutjes, waar ze zelf achteraf van zeggen "ik ben stom geweest, ik had het kunnen weten".
In een moment van verblinding kan je nou eenmaal fouten maken.
Wat mag je dan verwachten van een "nieuwkomer" in de hondenwereld?
Ik vind het heel verdrietig Joann. Je hebt een wel erg harde les gekregen.
Ik hoop van harte dat Luna nog een goed leventje krijgt en ik wens je veel succes met haar.

-
- Actief
hey mensen........
ik koop een zieke pup omdat ik t geweldig vind...al die aandacht...heerlijk toch???????????jullie kunnen me wel blijven vertellen hoe dom ik was maar ik kan de tijd niet terug draaien.luna is me meis en ik ga haar de mooiste tijd van haar leventje geven.
luna my spirit............
ik koop een zieke pup omdat ik t geweldig vind...al die aandacht...heerlijk toch???????????jullie kunnen me wel blijven vertellen hoe dom ik was maar ik kan de tijd niet terug draaien.luna is me meis en ik ga haar de mooiste tijd van haar leventje geven.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
waarom open je nu eigenlijk een topic met deze titel dan? Mensen mogen er blijkbaar niet op in gaan. Heb je geen contract gekregen bij de aankoop van je hondje? De fokker lijkt aangesloten te zijn bij de VBKLunaLover schreef:hey mensen........
- starfleet
- Erelid
Wat al gezegd is. Geef er dan een andere titel aan. Ik sta echt niet te lachen dat je pup ziek is, ik vind het rot voor de pup en vervelend voor jou, maar ik ik word het onderhand ook wel een beetje zat dat mensen zich verschuilen achter onwetendheid.LunaLover schreef:hey mensen........
Als je puppy niet ziek was geweest, maar een vrolijke, blije gezonde pup was geweest toevallig dan was je waarschijnlijk een van de mensen geweest die deze fokster zo'n goed adres vonden.
Anne
- sprokkel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): collie en sheltie
Er zijn hier nogal wat die een hond hebben gekocht bij een broodfokker hoor. En natuurlijk, als je alles weet, ik heb in elk geval bewondering voor je, dat je je hond een goed leven gunt. Dat je spijt hebt dat je daar bent ingetrapt heb je al gezegd, dus wat mij betreft hoef ik je dat niet in te peperen. Ik wens je dus alle goeds en waarschuw iedereen om je heen maar.