Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duitse dog reageert vreemd op gewijzigde gezinssituatie.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

linlin

Ongelezen bericht door linlin »

CopyKid schreef:In de woonkamer kwam onze DD sowieso niet. Dat is een bewuste keuze. Hondenhaar krijg je immers nooit voor de volle 100% uit je tapijt, bankstel en bezoekers... Voor mezelf zou dat niet zo'n probleem zijn, voor mijn vrouw en bezoekers is dat het wel. Da's dan weer een kwestie van afspraken maken en compromissen sluiten. En ook weer respect.
weet je wat je moeilijk uit je tapijt of bankstel krijgt? opgeburpte moedermelk en doorgelekte luiers.

zoek in godesnaam een ander adres voor je hond. dit werkt zo niet. en wijzig de titel van dit topic in 'baas van duitse dog reageert vreemd op gewijzigde gezinssituatie'. dat dekt de lading beter.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

[quote="linlin

zoek in godesnaam een ander adres voor je hond. dit werkt zo niet. en wijzig de titel van dit topic in 'baas van duitse dog reageert vreemd op gewijzigde gezinssituatie'. dat dekt de lading beter.[/quote]

:evil: Je hebt helemaal gelijk!!!
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Ik vind het in en in triest voor de hond. Allereerst neem je geen dog als je zo vies bent van haar en kwijl. Beter nog dan neem je geen enkel dier. Ook niet in de garage.

Wat ik werkelijk niet snap is waarom het gebied waar je dog zich in mocht begeven moest worden ingeperkt? Hij kwam toch immers al niet verder dan de keuken? Daar hoeven baby's toch niet eens te komen?

Verder vraag ik me af hoe je de toekomst ziet met 2 kinderen en je dog.
Vanaf welke leeftijd mag hij dan wel bij de kinderen komen? Als ze een jaar of 6 zijn? Dikke kans dat je dog dat niet eens meer zal meemaken.

Ik zou hem herplaatsen bij iemand waar hij wel gezellig in huis mag komen. Een dog wil niets liever dan bij zijn gezin zijn. Als er een baby huilt en je dog weet dat die deel uit maakt van het gezin en om hulp roept (huilt) dan raakt hij inderdaad van slag als hij niet kan gaan kijken wat er aan de hand is of wanneer jullie hem niet laten zien dat er dan niks aan de hand hoeft te zijn. Gek he dat je dog van slag is.
sprokkel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): collie en sheltie

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ik snap ook werkelijk niet dat je een hond neemt wanneer je vies bent van haar en kwijl. Je hebt toch een stofzuiger? Verder heb ik altijd honden en kinderen tegelijk gehad, grooooote honden, maar ze bleven er gewoon bijhoren, wandelwagen met kind, hond ernaast en lekker naar buiten. Goed voor hond en kind!
Mijn advies is dan ook een ander adres voor de hond te zoeken, je kunt het arme dier dit niet aandoen.
Denfer
nieuw lid

Ongelezen bericht door Denfer »

Ik als DD bezitter wordt hier helemaal stil van. Als er 1 ras is die gek is van kinderen, eigen of vreemd, is het wel een DD!!! Ik ben benieuwd wat er met de kindjes gebeurd als die gaan kwijlen als ze tandjes krijgen.....

Ik hoop echt dat hij naar jullie goede raad luistert en die hond weer naar binnen doet en weer bij het gezin betrekt, want een DD is heel erg gevoelig voor wisselstemming en kan echt het plezier in het leven verliezen dan. Heel erg sneu dat deze mensen hier niet bij aanschaf van de hond over hebben nagedacht!!!!
Greetz van Sylvia en Denfer

Afbeelding
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

Wat een triest verhaal. Dus als ik het goed begrijp zit jullie hond quasi nooit bij jullie? 's Avonds lekker voor de tv en de hond in de garage? Ik vind dat jullie dog het nog verbazend goed trekt. Hier ook een pasgeboren baby. Gaat perfect.
En als je flessen steriliseert moet je je hond die eerst niet laten aflikken, hè. En kwijl en haar op de kleertjes? Kom zeg. Babykleertjes moet je alle dagen wassen en na verloop van tijd krijg je ze zelfs gewoon niet proper meer. Kwijl komt er heel gemakkelijk uit.
Doe niet zo belachelijk en laat je hond gewoon weer de keuken in.
En doe er wat mee.
bauke

Re: Duitse dog reageert vreemd op gewijzigde gezinssituatie.

Ongelezen bericht door bauke »

bianca83 schreef:Nee hoor is niet raar, ik zou de honden van Gonny ook niet bij kinderen vertrouwen :N:

Gonny, leg eens uit , waarom jij dit als énige hebt geschreven,
dan is het tenmintse uit de wereld en kunnen we weer verder :
Gonny schreef:3 aso's hier :mrgreen:
het was toch wel van jou, toch?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Misschien kun jij uitleggen Bauke waarom een DD niet in een gezin met kleine kinderen past en een stabij of een teckel wel.

Anne
bauke

starfleet schreef:Misschien kun jij uitleggen Bauke waarom een DD niet in een gezin met kleine kinderen past en een stabij of een teckel wel.

Anne
Daar gaat het niet om,
maar ik zal zeggen waarom:
ik lees hier op dit forum dingen, dat ik een idee krijg over bepaalde honden, en die zijn niet altidj even goed, zo te merken.
Ja, ik schrijf ze zèlf niet op over mijn hond, of over een andere hond,
het komt allemaal van jullie zelf uit, hoor !

Ik citeer alleen maar
piep

Ongelezen bericht door piep »

Nanna schreef:Ik krijg sterk het gevoel dat TS graag de hond wilde destijds.
Vrouwlief vond het best, er waren immers (nog) geen kinderen. Maar nu er kinderen zijn wordt de hond ervaren als "vies" "lastig" en zelfs "gevaarlijk" (want te wild voor de babies). Overbodig eigenlijk, dus.
Hij heeft zijn rol als surrogaatkind vervuld en nu de echte babies er zijn is ie niets meer dan een vervelend en tijdvretend decorstuk dat kwijlt op maxicosi's en verhaart op de stoel...
ja of hij had de hond al toen ze gingen samenwonen trouwen.
myriam1
Actief

Ongelezen bericht door myriam1 »

:smile: Alle twee hele dagen werken en een tweeling Tja dan moet je de hond maar in een hok stoppen voor 23 uur en hem per dag effe laten plassen en poepen want hij heeft geen luier om.Wordt er nog wel naar de hond omgekeken.Het ziet er naar uit dat hij alleen aandacht krijgt als hij je snachts wakker maakt.Had je aan moeten denken voordat je aan de hond begon.Die verdient beter.De tweeling kan je niet de deur uitdoen,maar zorg dan in ieder geval goed voor je hond.Geef hem een thuis en niet alleen een veldje.
Schande
Groetjes Myriam
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Re: Duitse dog reageert vreemd op gewijzigde gezinssituatie.

Ongelezen bericht door Asterix »

bauke schreef:
Trouwens, hij is ietsje te groot voor bij kleine kindertjes.
Dus dat wordt 6 jaar oppassen geblazen, wat een tijd gaan jullie tegemoet.
Wil je hier dan ook even op in gaan Bauke?
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
bauke

Van Copykid niets meer gehoord ???

geschrokken zeker van deze berichten
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

bauke schreef:
starfleet schreef:Misschien kun jij uitleggen Bauke waarom een DD niet in een gezin met kleine kinderen past en een stabij of een teckel wel.

Anne
Daar gaat het niet om,
knipperdeknip

Ik citeer alleen maar
Dan citeer ik ook:

"Trouwens, hij is ietsje te groot voor bij kleine kindertjes.
Dus dat wordt 6 jaar oppassen geblazen, wat een tijd gaan jullie tegemoet."

Waarom is een DD te groot voor kleine kindertjes, kun je dat uitleggen. Hoe groot mag een hond dan maximaal zijn om bij kinderen onder de 6 te kunnen?

Anne
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ik heb dus ook een DD en als het ons gegund is komen er ook kinderen. Ik ben er helemaal niet bang voor dat dat niet goed zal gaan. Tuurlijk is Diesel groot en sterk, maar het is de manier waarop je het begeleid. En die is mijn inziens niet anders dan bij een klein hondje :19:

Tja, de kleine zal misschien eens omver gelopen worden, dat kan, maar daar leren ze van. Ik zie het ook bij andere grote honden eigenaren. De kleine van vrienden van ons knijpt haar oogjes dicht wanneer de hond met zijn kont haar kant op staat, ze weet dat ze een staart in haar gezicht kan krijgen. Om maar even een voorbeeld te noemen.....
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Youp schreef:Ik heb dus ook een DD en als het ons gegund is komen er ook kinderen. Ik ben er helemaal niet bang voor dat dat niet goed zal gaan. Tuurlijk is Diesel groot en sterk, maar het is de manier waarop je het begeleid. En die is mijn inziens niet anders dan bij een klein hondje :19:

Tja, de kleine zal misschien eens omver gelopen worden, dat kan, maar daar leren ze van. Ik zie het ook bij andere grote honden eigenaren. De kleine van vrienden van ons knijpt haar oogjes dicht wanneer de hond met zijn kont haar kant op staat, ze weet dat ze een staart in haar gezicht kan krijgen. Om maar even een voorbeeld te noemen.....
Dat de dog niet bij de kinderen kan is toch gewoon bullshit. Hij mocht vroeger toch ook al niet in de kamer. Stel je voor dat er haren of kwijl in huis kwamen. Ben benieuwd waar hij moet blijven als de kinderen oud genoeg zijn om de tuin te spelen. Misschien overdag ook in de garage?
Fahrah
Actief

Ongelezen bericht door Fahrah »

Oh shit ik zie dat ik het weer helemaal verkeerd doe......Ik heb een dochter van acht die vanaf dat ze anderhalf was is opgegroeid met een doggenpup (die nu dus inmiddels zeven is) Ze liepen beiden gewoon los in de kamer. We hebben ook nog een zoon van drie die nu opgroeit met deze oude? dame en een nieuwe dog van een jaar. En onze doggen liggen op bedden in de huiskamer. Helaas is er nooit iemand geweest die mij verteld heeft dat mijn doggen eigenlijk de hele dagen in onze zeer ruime kennel zouden moeten blijven. Vorige maand hebben we ze meegenomen naar Zuid-Frankrijk en hebben ze samen met ons in de caravan geslapen onderweg en op de plaats van bestemming hebben ze in de voortent gelegen. Oef levensgevaarlijk eigenlijk als ik het achteraf bekijk. Verder komen er regelmatig buurkinderen en vriendjes en vriendinnetjes bij ons spelen terwijl die ouders zich waarschijnlijk niet eens realiseren aan wat voor een gevaar ze hun kinderen blootstellen.
Toen we onze eerste dog zo'n zestien jaar geleden kochten hebben we ons dit absoluut niet gerealiseerd maar toen wilden we nog geen kinderen. Had niemand ons nu eens kunnen waarschuwen........
groetjes,
Carolina
Afbeelding
elara
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door elara »

als ik dit lees woor ik gewoon misselijk hoe mensen met honden kunnen omgaan

je stopt je kids toch ook niet in een hokje of zo

doet me denken aan een verhaal dat hier al is eerder op het forum stond

als ik jou was zou ik een goed te thuis voor de hond zoeken
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”