Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Vraagje

Ongelezen bericht door Jeanet Stehouwer »

Mijn reu heeft een teef gedekt die bij het vorige nest geen melk ging geven(1 van de reden een keizersnee)
maar als ze de puppies krijgt, ligt er ook een nestje staffies van ongeveer 1.5 week.
dus hij dacht: dan leg ik de pups bij de staffies,
maar nu hebben we gehoord er een risico is dat de dogo pups de melk niet aankunnen omdat het een andere waarde heeft omdat die stafpups al 1.5 week zogen?
wie heeft er ervaring mee???

Alvast bedankt!!

Jeanet.

Topictitel aangepast door moderator. Hoofdletters staat voor schreeuwen.
Dogo Canario Kennel Devito
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Wij hebben zelfs weleens een keer een nest kittens bij een Franse Bulldog teef aangelegd :wink:
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Pasgeboren pups moeten biest hebben en die maakt de moeder alleen de eerste 24 uur na de geboorte aan, vandaar dat men misschien heeft gezegd dat de melk van de staff moeder misschien te zwaar zal zijn.

Dus je vriend moet wel proberen de dogo met haar pups apart en rustig te leggen, zodat de kans op de biest maximaal is en ze die in elk geval binnenkrijgen.

Verder zou ik niet de pasgeborenen erbij leggen als de 10 dagen staffpups er ook bij liggen want dan krabben die misschien te hard waardoor er een oogje beschadigd kan worden.

Misschien een idee om alvast moedermelkvervanger in huis te halen, vooral voor de eerste dagen, van een goede kwaliteit. Vergeet niet dat als het een groot nest is, het wel heel zwaar wordt voor de staff moeder en zij het niet meer aankan met de melkgift.

Ik vind twee nesten voeden nogal zwaar namelijk en zou zeker kiezen voor bijvoeren met de fles als de dogo moeder niet genoeg melk zou hebben.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Waarom wordt deze teef weer gedekt als ze al zo'n problematisch nest achter de rug heeft? Geen melk, een keizersnede en dan nu toch weer zwanger en alvast op zoek naar een pleegmoeder.
Misschien lag het wel helemaal niet aan de keizersnede dat de moeder geen melk had? Normaal heeft een teef nl gewoon melk op het moment dat ze zou moeten bevallen. Als de pups voldragen waren zou de teef dus ook gewoon melk moeten hebben gehad. Sommige teven geven gewoon geen melk en zo te horen gaan jullie daar ook al vanuit. :19:

Verder is het helemaal niet gezegd dat een staff die dan ook pups heeft die dogo pups gaat voeden. :wink: Die drinken enorm veel want dogo's krijgen grote nesten en zijn grote honden. De staff heeft die melk voor haar eigen pups nodig en is ook een vrij kleine pleegmoeder voor een groot ras als de dogo als je het mij vraagt.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Misschien kan de moederloze pupcentrale in het geval dat de teef inderdaad weer geen melk heeft uitkomst bieden?
De link staat in een sticky hierboven.
Ik heb in mei contact met hen gehad omdat ik een nest had van slechts 1 pup en een moeder met genoeg melk, dus wie weet is er op het moment dat het voor de Dogo pups nodig is ook wel zo iemand die zich heeft gemeld bij deze centrale.

Ik sluit me overigens verder aan bij de vragen van Marc over waarom er weer met deze teef gefokt is.
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

De keizersnede kan de melkproductie stoppen en vaak duurt dat een dag of 3 als het al gebeurt.

Misschien was de keizersnee te vroeg uitgevoerd, dan komt er vaak geen melk meer volgens mij.
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

hmmmm er zijn altijd weer mensen (marc s)die hun oordeel klaar hebben, hou ik helemaal niet van, ik vraag om raad niet om zulke uitspraken! :blah:

Waarom wij haar hebben laten dekken?? nou omdat haar eerste nestje geen problemen gaf, 2e nestje is geboren bij mensen die er helemaal geen verstand van hadden, en maar aangerommeld hebben.

en omdat wij helemaal voorbereid willen zijn op alles, had ik deze vraag geplaatst.
en bedankt mensen voor de andere reakties!

groetjes Jeanet
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Jeanet Stehouwer schreef:hmmmm er zijn altijd weer mensen (marc s)die hun oordeel klaar hebben, hou ik helemaal niet van, ik vraag om raad niet om zulke uitspraken! :blah:

Waarom wij haar hebben laten dekken?? nou omdat haar eerste nestje geen problemen gaf, 2e nestje is geboren bij mensen die er helemaal geen verstand van hadden, en maar aangerommeld hebben.

en omdat wij helemaal voorbereid willen zijn op alles, had ik deze vraag geplaatst.

groetjes Jeanet
Ik denk niet dat je Marc zijn vragen moet zien als "een oordeel klaarhebben". Hij vroeg zich gewoon wat dingen af naar aanleiding van jouw verhaal. Je hoeft je (in dit geval :wink: ) denk ik niet aangevallen te voelen, hij vroeg zich gewoon dingen af en heeft die in zijn reactie gezet.
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Jeanet Stehouwer schreef:hmmmm er zijn altijd weer mensen (marc s)die hun oordeel klaar hebben, hou ik helemaal niet van, ik vraag om raad niet om zulke uitspraken! :blah:

groetjes Jeanet
Jullie hebben haar nog niet zo lang begrijp ik? Wordt het jullie eerste nest?
Anders begrijp ik niet zo goed waarom ze bij mensen is geweest die maar aangerommeld hebben namelijk :wink:
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Zij is niet van mij, haar vorige eigenaar dacht even geld te kunnen verdienen, maar had totaal geen benul van pups enz.
ik heb haar daar weggehaald.

Jeanet.
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

En trouwens, er zijn veels te veel mensen die fokken voor het geld, :jank:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Jeanet Stehouwer schreef:En trouwens, er zijn veels te veel mensen die fokken voor het geld, :jank:
Waar doe jij het dan voor?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Ik fok voor rasverbetering(dat is mijn doel) en alleen met teven waar ik zelf wat uit zal willen houden, en natuurlijk omdat ik het een schitterend ras vind. en er helemaal verliefd op bent.
hahahaha mensen die er geld van overhouden mogen mij mailen hoe ze dat doen!!
je moet eens weten wat een show kost, en ik ga bijna altijd met 3 of meer honden,binnen en buitenland, dierenartskosten, voeding,(gaat per mnd minimaal 80 kilo brokken doorheen en dan het vlees enz nog! zijn geen tekkeltjes he!.)....aankopen van honden.
de vliegreizen, omdat ik wil weten waar mijn honden vandaan komen en uit welke ouders.
Voor mij is het puur hobby, en voor het geld hoef ik het zeker niet te doen. het kost alleen maar.

Groetjes Jeanet.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Jeanet Stehouwer schreef:Ik fok voor rasverbetering(dat is mijn doel) en alleen met teven waar ik zelf wat uit zal willen houden, en natuurlijk omdat ik het een schitterend ras vind. en er helemaal verliefd op bent.
hahahaha mensen die er geld van overhouden mogen mij mailen hoe ze dat doen!!
je moet eens weten wat een show kost, en ik ga bijna altijd met 3 of meer honden,binnen en buitenland, dierenartskosten, voeding,(gaat per mnd minimaal 80 kilo brokken doorheen en dan het vlees enz nog! zijn geen tekkeltjes he!.)....aankopen van honden.
de vliegreizen, omdat ik wil weten waar mijn honden vandaan komen en uit welke ouders.
Voor mij is het puur hobby, en voor het geld hoef ik het zeker niet te doen. het kost alleen maar.

Groetjes Jeanet.
heel simpel,

dingen als shows, t halve land/half europa daar voor af rijden is gewoon puur hobby en JA hobby's kosten geld...... :wink:
maar sec gekeken naar t nest met aftrek van de kosten op DAT moment, dus dekking, extra voer voor de teef en puppen (want normaal zou de teef ook hebben moeten eten) en de kosten voor de RvB en de entingen/ontworming,
JA,
dan hou je bij een nest van een gemiddeld aantal zonder verdere noemenswaardige problemen idd gewoon wat geld over......zeker bij rassen waar de pupprijs zo (in mijn ogen belachelijk, want zo veel extra kosten tov formaatje herder heb je niet) belachelijk hoog ligt.....
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Jeanet Stehouwer schreef:Zij is niet van mij, haar vorige eigenaar dacht even geld te kunnen verdienen, maar had totaal geen benul van pups enz.
ik heb haar daar weggehaald.

Jeanet.
Ik snap het verhaal niet goed want je zegt dat ze niet van jou is, maar jij hebt haar ergens weggehaald, hoe dan?
En nu zeg je dat 'wij' op alles voorbereid willen zijn?

Dus jouw teef ligt ergens anders en staat niet op jouw naam, waarom is dat?
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Ik zal het even proberen kort uit te leggen:
Deze bekende DC teef zat bij mensen die haar gekocht hebben, gelijk laten dekken, pups 7 wkn oud en ze moest weg want madam hield een puppie aan, DC teef had haar taak gedaan en kon weg :wall:
en omdat ik niet wilde dat ze in verkeerde handen zou komen heb ik haar verleden jaar weggehaald en aan een vriend van mij in Belgie gegeven, De madam zei letterlijk tegen mij toen ik haar ging halen: als ze niet snel weg was gegaan had ik haar laten inslapen!!!!
dus ze is van hem en staat op zijn naam, (mijn reu heeft haar gedekt)

phoe als ik er aan denk, word ik weer kwaad....

Groetjes Jeanet.
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Jeanet Stehouwer schreef:Ik zal het even proberen kort uit te leggen:
Deze bekende DC teef zat bij mensen die haar gekocht hebben, gelijk laten dekken, pups 7 wkn oud en ze moest weg want madam hield een puppie aan, DC teef had haar taak gedaan en kon weg :wall:
en omdat ik niet wilde dat ze in verkeerde handen zou komen heb ik haar verleden jaar weggehaald en aan een vriend van mij in Belgie gegeven, De madam zei letterlijk tegen mij toen ik haar ging halen: als ze niet snel weg was gegaan had ik haar laten inslapen!!!!

phoe als ik er aan denk, word ik weer kwaad....

Groetjes Jeanet.
Oh, dat liep eventjes door elkaar dan, sorry dat ik het verkeerd had :wink:

Maar ik snap je woede over de madam, ik heb het helaas vaker gehoord en meegemaakt, hier zitten ook diverse opvanghonden, ik ken de meeste 'smoezen' nu wel, dan was deze madam nog eerlijk ook...

Ik zou eigenlijk je vriend aan willen raden om de keizersnee uit te stellen tot het moment van medisch advies bij problemen want volgens mij zijn deze honden prima in staat om zelf te werpen, mits in een rustige omgeving natuurlijk :wink: Waarschijnlijk heeft ze dan wel melk voor haar nest.
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Hoi Marij,

Ja keizersnede is het laatste redmiddel, ze zou makkelijk normaal moeten kunnen bevallen,
ik weet zeker dat ze goed in de gaten word gehouden, en ik zeg ''wij''
omdat ik mij erzo bij betrokken voel,
ik heb een speciale band met haar,
de eerste avond nadat ik haar weggehaald had, lag ze met haar kop op mijn schoot, en zat ik met tranen in mijn ogen, hoe kunnen mensen zo met dieren omgaan!!
ze was hier weer van de week,en ik zat op hetzelfde plekje bij de openhaard en ze kwam weer met die kop op schoot, heerlijk...

Groetjes Jeanet.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Jeanet Stehouwer schreef:Ik zal het even proberen kort uit te leggen:
Ik geloof dat ik te dom ben hiervoor (sorry :mrgreen: ), maar je teefje krijgt nu toch haar derde nestje?
Je schreef dat haar eerste nestje goed ging, het tweede niet (moederteef had geen melk omdat ze een keizersnee had gehad), en nu krijgt ze bij jou haar derde nestje?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

:cheer: :cheer: Niet bij mij!
zoals het bij de andere tekst staat: Ze is van iemand anders en daar woont ze dus ook, ze hebben alleen mijn reu gebruikt
ja dat klopt, dit word haar 3e nestje.

groetjes Jeanet.
borderke
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door borderke »

ik heb nog al gehoord van een teef die via keizersnede bevalt dat de melkproductie moeizaam op gang komt
leuke site
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Ja dat kan, meestal gebeurd dat als de keizersnede te vroeg gebeurd,
bij mijn franse bulldogje wachten we eerst tot ze melk gaf, en zij heeft ook voldoende melk gegeven,
soms moet je geduld hebben en de puppies de eerste tijd vaak aanleggen.
de moederhond is vaak ook nog onwennig na een keizersnede, opeens heeft ze puppies :N:

en niet gelijk denken, ze geeft niets dus dan maar de fles.
ik denk dat de vorige eigenaren dat gedaan hebben.

moedermelk blijft het beste!

Groetjes Jeanet.
aika
Actief

Ongelezen bericht door aika »

tekkel schreef:
Jeanet Stehouwer schreef:En trouwens, er zijn veels te veel mensen die fokken voor het geld, :jank:
Waar doe jij het dan voor?
je doet dat toch niet voor het geld voor de pups toch niet ?? :denken:

wij toch altijd ! :19:
Afbeelding
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

je doet dat toch niet voor het geld voor de pups toch niet ??

wij toch altijd !

Deze snap ik niet helemaal, :denken: Uitleg graag.

Dank je, Jeanet.
aika
Actief

ja wij laten onze hond altijd dekken voor het genot van de pups niet voor het geld ! want de laatste keer kregen we de laatste zelfs niet meer verkocht !!!

nogal een geluk anders had aika niet mogen blijven ! maar zelf een opkoopster kon hem niet kopen want zij kreeg al haar pups ook niet meer verkocht !

maar : wij hebben de pups altijd voor het plezier aan de pups zelf niet het geld !
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

aika schreef:ja wij laten onze hond altijd dekken voor het genot van de pups niet voor het geld ! want de laatste keer kregen we de laatste zelfs niet meer verkocht !!!

nogal een geluk anders had aika niet mogen blijven ! maar zelf een opkoopster kon hem niet kopen want zij kreeg al haar pups ook niet meer verkocht !

maar : wij hebben de pups altijd voor het plezier aan de pups zelf niet het geld !
Ik krijg hier een enorm vieze smaak van in mijn mond moet ik zeggen. :denken:
Begrijp ik het goed uit jouw warrige verhaaltje dat jullie de pups wel eens aan opkopers aanbieden? Het zal toch niet zeker... :19:
En hoe vaak is jullie hond al gedekt eigenlijk?
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Jeanet Stehouwer schreef::cheer: :cheer: Niet bij mij!
zoals het bij de andere tekst staat: Ze is van iemand anders en daar woont ze dus ook, ze hebben alleen mijn reu gebruikt

groetjes Jeanet.
Hoi Jeanet,

Waar heeft deze teef haar eerste nestje gehad dan? (Want dat tweede nestje was bij die 'madam' die er alleen maar een pup van aan wilde houden en haar net in huis had, begrijp ik?
Er is dus al heel wat met deze hond gesold?
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

aika schreef:ja wij laten onze hond altijd dekken voor het genot van de pups niet voor het geld ! want de laatste keer kregen we de laatste zelfs niet meer verkocht !!!

Hadden jullie die pup anders aan een opkoopster verkocht?! :roll:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Scooby schreef:
Jeanet Stehouwer schreef::cheer: :cheer: Niet bij mij!

groetjes Jeanet.
Hoi Jeanet,

Waar heeft deze teef haar eerste nestje gehad dan? (Want dat tweede nestje was bij die 'madam' die er alleen maar een pup van aan wilde houden en haar net in huis had, begrijp ik?
Er is dus al heel wat met deze hond gesold?
Dat vraag ik mij dus ook af. :19:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
aika
Actief

LongFields schreef:

Ik krijg hier een enorm vieze smaak van in mijn mond moet ik zeggen. :denken:
Begrijp ik het goed uit jouw warrige verhaaltje dat jullie de pups wel eens aan opkopers aanbieden? Het zal toch niet zeker... :19:
En hoe vaak is jullie hond al gedekt eigenlijk?
oei zit ik nu in de nesten :jank:

ja ik weet niet juist wie dat was maar wij verkochten onze pups altijd zelf maar als we ze echt niet meer verkocht kregen dan verkochten we ze altijd aan een opkoopster denk ik dat dat was maar daar gingen nooit veel pups heen hoor meestal 1 of 2 van de 7 of soms zelfs van de 10dus eigenlijk gingen daar niet zoveel pups heen

hoevaak onze hond al gedekt is weet ik niet juist onze micha al een paar keer (maar zij is ondertussen gestorven ) en ons janneke 1 keer !

Is een opkoopster dan zo erg ?? :jank:

ik kan er toch niets aan doen ons mama en papa regelen dat allemaal !
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”