We waren vandaag met Jamey naar de dierenwinkel gegaan (nouja, gewoon naar de winkels, maar we moesten ook ff in de dierenwinkel zijn) en mn moeder heeft toen eens gevraagd daar of zij dachten dat Jamey getrimd moest worden (eigenaar van de winkel weet veel van honden). Hij heeft toen eens gekeken en hij zei dat Jamey een plukvacht heeft, dit omdat je heel makkelijk de dode haren eruit kan plukken bij haar...
Maar voor zover ik weet hebben zowel yorkies als jack frutsels geen plukvacht dus hoe kan dat kleine mormeltje van mij dat nou wel hebben? En ik had altijd begrepen (maar dat kan ik ook verkeerd begrepen hebben) dat plukvachten ruwharig zijn... En volgens mij is Jamey toch ook echt niet ruwharig...
Ik heb ondertussen wel een hoop losse haren uit haar vacht geplukt (dierenwinkel eigenaar heeft uitgelegd hoe) en haar vacht ziet er nu een stuk beter uit, maar ik snap er weinig meer van hoe dat dan zit met haar vacht...
Misschien toch eens naar een trimsalon gaan met haar?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Toch een plukvacht?
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Toch een plukvacht?

You'll be in my heart... Always...
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Sommige Jack Frutsels hebben een plukvacht, en als ik zo naar de foto van je schatje kijk, dan kan ik wel wat plukhaar bespeuren, maar daarvoor kan je het beste naar de plaatselijke trimsalon gaan. Het kan ook dat hij een gedeeltelijke plukvacht heeft. Ik heb in ieder geval wel eens een frutsel geplukt.
Je kan het zelf testen door aan de uiteinden (!!!) van de haren te trekken, als ze er redelijk makkelijk uitkomen, dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat dat de plukvacht is. Maar vanaf een foto en van afstand zou ik dit natuurlijk niet zwart op wit kunnen geven en daarom adviseer ik je om bij een goede trimsalon langs te gaan. Plukvachten zijn ruwharig en bij sommige honden kan je wel wat plukken als ze in de rui zijn, maar dan zit het haar al los in de vacht (poolhonden, katten, herders) en bij een plukvacht is dat niet het geval. Dan moet je de natuur een handje helpen door het echt er uit te 'trekken'.
Als het een plukvacht is alsjeblieft niet scheren of knippen, want daarmee verander je de vrachtstructuur en dit heeft ook gevolgen voor de huid.
Je kan het zelf testen door aan de uiteinden (!!!) van de haren te trekken, als ze er redelijk makkelijk uitkomen, dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat dat de plukvacht is. Maar vanaf een foto en van afstand zou ik dit natuurlijk niet zwart op wit kunnen geven en daarom adviseer ik je om bij een goede trimsalon langs te gaan. Plukvachten zijn ruwharig en bij sommige honden kan je wel wat plukken als ze in de rui zijn, maar dan zit het haar al los in de vacht (poolhonden, katten, herders) en bij een plukvacht is dat niet het geval. Dan moet je de natuur een handje helpen door het echt er uit te 'trekken'.
Als het een plukvacht is alsjeblieft niet scheren of knippen, want daarmee verander je de vrachtstructuur en dit heeft ook gevolgen voor de huid.
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels