Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loopse teef op examen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Ik denk niet dat dit veralgemeend kan worden, dat dit altijd zo is, dat de reutjes er last van hebben. Enkele maanden geleden waren wij met Dinah naar een keuring geweest, op haar dekrijpe dagen. Eigenlijk hebben we nergens last van gehad. Het was in openlucht, en we hebben ons tentje in het 'tevenhoekje' opgeslaan, ver weg van alle reutjes. Ik heb geen enkele reu of teef abnormaal raar zien doen, en ook niets gehoord van de organisatoren (die wisten dat Dinah dan normaal gezien in haar vruchtbaarste periode zat). Terwijl ik het schrijf, begin ik het eigenlijk zelfs raar te vinden, dat er geen enkele reu op gereageerd heeft :denken: .
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Lies en co schreef:Ik denk niet dat dit veralgemeend kan worden, dat dit altijd zo is, dat de reutjes er last van hebben. Enkele maanden geleden waren wij met Dinah naar een keuring geweest, op haar dekrijpe dagen. Eigenlijk hebben we nergens last van gehad. Het was in openlucht, en we hebben ons tentje in het 'tevenhoekje' opgeslaan, ver weg van alle reutjes. Ik heb geen enkele reu of teef abnormaal raar zien doen, en ook niets gehoord van de organisatoren (die wisten dat Dinah dan normaal gezien in haar vruchtbaarste periode zat). Terwijl ik het schrijf, begin ik het eigenlijk zelfs raar te vinden, dat er geen enkele reu op gereageerd heeft :denken: .
Dat zal dan misschien eerder aan Dinah liggen dan aan de reuen;mijn vriendin kan met haar loopse teef over een druk losloopgebied lopen zonder ooit een geinteresseerde reu tegen te komen :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Fietje schreef:
malinois schreef:
boemerang schreef:eigenlijk vind ik dat geen doed idee
want onze buddy reageerd er namelijk heel heftig op
hij ruikt ze al op grote afstand
het heeft wel invloed op een gezonde reu :mann:
daar is een hondenschool voor om dat juist te trainen dat hij ook dan moet luisteren en waar kun je dat beter als op een hondenschool... niet op een school waar ze loopse teven weigeren en je dus niet kan oefenen... :wink:
Je hebt gelijk maar het is toch wel een tijdje een trend geweest om moeilijke dingen op de hondenschool te omzeilen , zoals bv loopse teven weigeren en honden die uitvallen of moeilijk gedrag hebben weigeren ipv aanpakken , dat is ook wel logisch als je bedenkt dat de omslag naar het zgn positieve trainen [ dus wel een slip , maar hem niet mogen gebruiken ] alleen geschikt is voor handzame , niet te harde honden .
maar aan dat omzeilen heb je niks, je leert er niets van aangezien je het niet tegenkomt en je bent nog geen meter buiten het trainingsveld en daar lopen wel tientallen loopse teven en dan?? niet meer uitlaten dan maar??
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

boemerang schreef:
little-wolf schreef:
marian* schreef:
boemerang schreef: maar voor de reu eigenaren minder als die rode punt er uitsteekt
Alsof dat het ergste is :roll:
nou idd. neem dan een teef als je dat lippenstiftje niks vind.
ga jij eens met een gezonde reu er bij staan en dat lippenstiftje is het ergste niet,maar een kwijlende hond minder
ja jammer dan.. hier kwijlen en schuimen ze heerlijk als ze wat ruiken dat is zo minstens 1 x per week... maar luisteren moeten ze toch lekkere teef of niet :19: Ze lopen hier zelfs in huis met een intacte teef en ook dan hebben ze gewoon te luisteren
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

little-wolf schreef:
boemerang schreef:
little-wolf schreef:
marian* schreef: Alsof dat het ergste is :roll:
nou idd. neem dan een teef als je dat lippenstiftje niks vind.
ga jij eens met een gezonde reu er bij staan en dat lippenstiftje is het ergste niet,maar een kwijlende hond minder
mijn hond kwijlt al zonder loopse teven. :roll:

nee, ik vind het geen excuus.
tuurlijk zal t niet makkelijk zijn met een intacte reu.
waarom zou je een hond niet toestaan om uit te vallen naar andere honden maar wel om ineens niet meer te luisteren als er een loopse teef is :19: ik zie dit verschil dus niet, hier moeten ze altijd luisteren andere mensen, honden, vogeltjes of loopse teven
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

buddy reageert verschillend op teven
ik denk dat de ene aantrekkelijker is dan de ander
ik snap heel goed als teef eigenaar dat je ook door wilt met trainen
ook jullie hebben het geld er voor betaald
wij dus ook,maar als er dan net een is waar hij wel zin in heeft
dan kunnen we het echt schudden
maar zoals ik het heb gelezen ligt het aan ons
wij kunnen de hond niet in bedwang houden
en hebben natuurlijk ook geen goede honde school
ik geef dus zelf het antwoord al,dus dat hoeven jullie dan niet meer doen
en wij zijn gestopt met de trainingen ,op deze mannier hoeft het voor ons dus niet
en ze lopen hier op het veld wel tussen de teven,ook als ze loops zijn
en de teven eigenaren hier hebben dan ook hun handen vol aan hun hond
die wil dus ook wel,wij houden ze dan wel uit elkaar
stel je voor dat het in een keer raak is
weer kruizingen waar we toch niet op zitten wachten toch
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

euh...dus jij wilt geen loopse teven op de cursus omdat je niet op kruising-pups zit te wachten?? Nou, dan hoop ik niet dat ik met mn loopse teef jou tegenkom op straat...Want ik hoop daar toch ook dat je je hond wel onder controle kunt houden, en ook als t een "voor jouw hond antrekkelijk individu" betreft.. :denken:
Anders wordt t denk ik tijd voor castratie... :roll:
boemerang
Zeer actief

nee niet snijden in een gezonde hond :mrgreen:
en kom gerust we hebben hem wel onder controle
Afbeelding
annepanne

Nou, prima dan toch?? Kunnen de hondjes ook met zn allen naar de hondenclub...Want dat was toch je probleem, dat loopse teefjes niet mochten omdat je hond dan slecht onder controle te houden was?
annepanne

boemerang schreef: wij dus ook,maar als er dan net een is waar hij wel zin in heeft
en wij zijn gestopt met de trainingen ,op deze mannier hoeft het voor ons dus niet
..want ik lees hier wat anders..
boemerang
Zeer actief

ja een hond kun je een heleboel leren
maar helaas lukt het ons niet om buddy zijn warmte bron uit te schakelen
met de examens was er steeds een teef loops en ja dan heeft hij alleen daar oog voor
dus moesten wij hem te vaak terug roepen
en dat gaat punten kosten daar heb ik dus het geld niet meer voor over
veel geduld ,veel oefenen, en als het er op aan komt gaat het fout om een loopse teef
omdat tijdens de training er geen was die loops was
raar ik snap het zelf ook niet meer hoor
Afbeelding
Fietje
Actief

Ongelezen bericht door Fietje »

Ik snap het wel , het is heel makkelijk , de correctie die je geeft is pas goed als hij werkt , de hond is met jou bezig en niet met andere zaken .
Als je hond ondanks de correctie niet luistert moet je dus anders corrigeren , de ene hond is sneller onder de indruk dan de andere , dat moet je ff uitvogelen
myriam1
Actief

Ongelezen bericht door myriam1 »

Tijdens een cursus vind ik een loopse teef geen probleem.De teef en de reu horen niet op het trainingsveld te plassen.Dus zolang mijn reu niet onder die staart heeft gehangen is er niet zo veel aan de hand.Op een examen hoort het veld ook schoon te zijn en laat ik mijn hond niet met de "lekkere"teef spelen.En helaas vind ik luisteren is luisteren,loopse teef of niet.Als ik een teef zou hebben zou ik mij er niet van laten weerhouden om cursus te lopen enof examen te doen.Gemiste kans is dat om dan maar weg te blijven.niet doen.Je komt daar voor jezelf en je hond.En niet omdat een andere hond zo leuk is.
Groetjes Myriam
malinois
Zeer actief
Contacteer:

boemerang schreef:buddy reageert verschillend op teven
ik denk dat de ene aantrekkelijker is dan de ander
ik snap heel goed als teef eigenaar dat je ook door wilt met trainen
ook jullie hebben het geld er voor betaald
wij dus ook,maar als er dan net een is waar hij wel zin in heeft
maar zoals ik het heb gelezen ligt het aan ons
wij kunnen de hond niet in bedwang houden
en hebben natuurlijk ook geen goede honde school
ik geef dus zelf het antwoord al,dus dat hoeven jullie dan niet meer doen
en ze lopen hier op het veld wel tussen de teven,ook als ze loops zijn
en de teven eigenaren hier hebben dan ook hun handen vol aan hun hond
die wil dus ook wel,wij houden ze dan wel uit elkaar
stel je voor dat het in een keer raak is
weer kruizingen waar we toch niet op zitten wachten toch
ach kom nou toch.... :smile2: ik heb werkelijk nog nooit gezien dat op een training 2 honden elkaar maar ff dekken...

als je het ontwijkt, ontwijk je dus het willen trainen met je hond... je hond moet gewoon luisteren dus ook met een loopse teef in de buurt, en ja dat was zeker niet makkelijk bij mijn reuen maar ze zullen wel moeten want ik accepteer het dus niet.... :19:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

boemerang schreef:met de examens was er steeds een teef loops en ja dan heeft hij alleen daar oog voor
En daar zit hem nou juist de clou.
Heel veel clubs weigeren loopse teven,ik heb dat met Bente ook gehad en vond het toen erg oneerlijk temeer daar ik ook geen geld terug kreeg.
Dus:ik heb de volle mep betaald,kon maar een paar lessen meedoen én de hond kreeg bijgvolg ook geen diploma.
Niet dat dat laatste me erg veel zegt,maar ik had toch wel graag in elk geval de cursus afgemaakt.Naderhand in een andere groep plaatsen kon ook niet,dus ik ben daar even heel boos over geworden tegen de leidinggevenden en er nooit meer heen gegaan.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

boemerang schreef:ja een hond kun je een heleboel leren
maar helaas lukt het ons niet om buddy zijn warmte bron uit te schakelen
met de examens was er steeds een teef loops en ja dan heeft hij alleen daar oog voor
dus moesten wij hem te vaak terug roepen
en dat gaat punten kosten daar heb ik dus het geld niet meer voor over
veel geduld ,veel oefenen, en als het er op aan komt gaat het fout om een loopse teef
omdat tijdens de training er geen was die loops was
raar ik snap het zelf ook niet meer hoor

dat geduld zul je toch nodig moeten hebben, hij loopt met jou op het veld niet met andere honden dus hij moet aandacht voor jou hebben :19:
Dan ben je blijkbaar niet leuk genoeg dus zul je dat moeten veranderen.. vreemd dat anderen dit wel lukt blijkbaar en jou niet... :19:
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

nee ik ben inderdaat niet leuk
waar slaat dat weer op
we hebben alles geprobeert maar hij zal het wel van zijn vader hebben
veel geluk met het behalen van diploma's voor je honden
wij zijn nu tevreden
gaan niet meer het trainings veld op
maar genieten van elke wandeling met onze honden
en andere honde eigenaren die daar dan ook lopen
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

boemerang schreef:nee ik ben inderdaat niet leuk
waar slaat dat weer op

Op het feit dat jij voor je hond het leukste op de hele wereld moet zijn wil je hem iets goed aan kunnen leren en wil hij bereid zijn de lucht van een loopse teef voor jou opzij te zetten.
Ik zou echt willen dat in de tijd dat ik met intacte Max cursus deed loopse teven waren toegestaan geweest,want dan was ie hem niet gepeerd richting loopse Barsoi en had ie ook geen levensgevaarlijke weg overgestoken om een loopse hond achterna te gaan.Ik weet dus heel goed waar je het over hebt.
Het was voor mij (mede) een reden om hem te laten castreren.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als je tijdens de training geen loopse teef bent tegengekomen en uitgerekend op het examen wel, is dat natuurlijk knap vervelend.
Je hebt niet kunnen "oefenen" zal ik maar zeggen.
Ik geloof dat het wel reëel is om dan op een examen de teef later te laten lopen en dan voor een blijf oefening een paar andere teven uit te nodigen.
Ik snap je probleem wel "boemerang" :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
marian*
Erelid
Contacteer:

ranetje schreef:Als je tijdens de training geen loopse teef bent tegengekomen en uitgerekend op het examen wel, is dat natuurlijk knap vervelend.
Ik geloof dat het wel reëel is om dan op een examen de teef later te laten lopen en dan voor een blijf oefening een paar andere teven uit te nodigen.
Ik snap Boemarang's probleem ook wel,maar ik geloof niet dat zij mij begrijpt :mrgreen:
Dat niet tegen komen tijdens de training kan ook komen doordat loopse teven nog vaak geweigerd worden.
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

:ok: :ok: :ok: we gaan elkaar begrijpen :ok: :ok: :ok:
en een hond zonder ballen vinden we genoeg
wij hebben de basis gehad ,dus weten hoe je moet omgaan met je honden
en voor de rest hadden we echt zoiets van bekijk het
rex was echt een geval appart die was de hele dag met zijn je weet wel bezig
maar buddy heeft nu zo iets van
mmmmmmmmmmm lekker
en toch weer niet met alle loopse teven
dus denk ik wel dat de ene net iets aantrekkelijker is dan de andere
waar hij laatst echt last van had
we hebben met de eigenaar er over gehad
die zij ons dat het nu over was ,maar wilden de hond even wassen
niet om ons maar voor hen zelf ,die hadden ook zo iets van je kunt het nog ruiken zal nog wel een geur in zijn vacht zitten en als de loops heid er weer aan komt waarschuwen ze ons
dan weten wij dat buddy gezond ziek is :smile: :smile:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

waar slaat dat weer op
wij zijn nu tevreden
dat heet in het normale spraakgebruik zo... je bent niet leuk genoeg voor je hond... ik was ook niet leuk genoeg TOT ik snoepjes had.. toen was ik ineens alles :wink: En dus was ik vanaf dat moment wel leuk...

wat heeft het behalen van diploma's nou weer te maken met het luisteren van mijn honden. AL mijn honden moeten luisteren, zowel huishond als sporthond. Dus ook onder alle omstandigheden :19:

Zou fijn zijn dat ik in het bos loop en ze zijn pleite omdat ze aan de overkant van de weg een loopse teef ruiken... dus voor hun eigen veiligheid en dat van anderen moeten ze ten alle tijde luisteren

Ik geniet van trainen als ik aan mijn honden zie hoeveel plezier ze erin hebben, en ik geniet van wandelen als ik heerlijk alleen in het bos wandel... :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Als je tijdens de training geen loopse teef bent tegengekomen en uitgerekend op het examen wel, is dat natuurlijk knap vervelend.
loopse teven lopen bij ons gewoon tijdens trainingen tussen andere honden vaak zonder dat de andere mensen het zelfs weten...
Tijdens examens of wedstrijden moeten de loopse teven altijd als laatste appel lopen en als laatste bijten :19:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

malinois schreef:loopse teven lopen bij ons gewoon tijdens trainingen tussen andere honden vaak zonder dat de andere mensen het zelfs weten...
Maar dat is bij gewone KC's enzo lang niet altijd het geval hoor.
Tijdens examens of wedstrijden moeten de loopse teven altijd als laatste appel lopen en als laatste bijten :19:
Lijkt mij een heel goede zaak voor alle clubs :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
malinois schreef:loopse teven lopen bij ons gewoon tijdens trainingen tussen andere honden vaak zonder dat de andere mensen het zelfs weten...
Maar dat is bij gewone KC's enzo lang niet altijd het geval hoor.
Lijkt mij een heel goede zaak voor alle clubs :ok:
nee vertel mij wat, weet er alles van, en dat terwijl ik met m'n reu in de tijd trainde bij een KC en juist vroeg om een loopse teef aangezien ik daar dus wel bewust op wilde trainen...

ik ben daarom ook blij dat het in de africhting als 'normaal' wordt gezien dat je normaal doortraint met een loopse teef en examens en wedstrijden draait... en ook blij dat het eindelijk ook in de kc wereld begint door te sijpelen dat het weleens handig kan zijn....
Afbeelding
Fietje
Actief

Ongelezen bericht door Fietje »

malinois schreef:
waar slaat dat weer op
wij zijn nu tevreden
dat heet in het normale spraakgebruik zo... je bent niet leuk genoeg voor je hond... ik was ook niet leuk genoeg TOT ik snoepjes had.. toen was ik ineens alles :wink: En dus was ik vanaf dat moment wel leuk...

wat heeft het behalen van diploma's nou weer te maken met het luisteren van mijn honden. AL mijn honden moeten luisteren, zowel huishond als sporthond. Dus ook onder alle omstandigheden :19:

Zou fijn zijn dat ik in het bos loop en ze zijn pleite omdat ze aan de overkant van de weg een loopse teef ruiken... dus voor hun eigen veiligheid en dat van anderen moeten ze ten alle tijde luisteren

Ik geniet van trainen als ik aan mijn honden zie hoeveel plezier ze erin hebben, en ik geniet van wandelen als ik heerlijk alleen in het bos wandel... :wink:
Oke maar toch krijg ik bij mijn hond niet alles gedaan met snoepjes of balletjes dus als ik wil dat ze ten alle tijden luistert dan moet er toch plicht op
want ik denk dat 9 van de 10 reuen liever naar de loopse teef gaan dan dat ze een snoepje krijgen.
Dat heb ik met mijn hond met katten als ze daar achteraan wil laat ze zich niet verleiden met een snoepje , maar moet ik toch echt minder populaire maatregelen nemen, wil ik het jagen in toom houden.
En het blijven zitten voor het afstand stellen bv lukt mij zeker weten ook niet met snoepjes [ niet dat ik het met snoepjes geprobeerd zou hebben hoor]
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Fietje schreef:
malinois schreef:
waar slaat dat weer op
wij zijn nu tevreden

Oke maar toch krijg ik bij mijn hond niet alles gedaan met snoepjes of balletjes dus als ik wil dat ze ten alle tijden luistert dan moet er toch plicht op
want ik denk dat 9 van de 10 reuen liever naar de loopse teef gaan dan dat ze een snoepje krijgen.
Dat heb ik met mijn hond met katten als ze daar achteraan wil laat ze zich niet verleiden met een snoepje , maar moet ik toch echt minder populaire maatregelen nemen, wil ik het jagen in toom houden.
En het blijven zitten voor het afstand stellen bv lukt mij zeker weten ook niet met snoepjes [ niet dat ik het met snoepjes geprobeerd zou hebben hoor]
en toch moeten ze blijven als ik het zeg, niet goedschiks dan kwaadschiks, maar tot op heden is alles met balletjes (eerder nog dan snoepjes) prima gelukt hier... de kunst is natuurlijk de hond eerst wel stuitergek te maken op iets... voer of speeltjes en dat is hier een balletje...

katten lukt mij ook niet of ik moet ze als eerste zien...dan gaat het wel...
maar goed, die lopen ook niet in het bos, en in de wijk lopen ze hier altijd aangelijnd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”