Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond uit het buitenland wel of niet

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

lunatje
Vaste gebruiker
Contacteer:

hond uit het buitenland wel of niet

Ongelezen bericht door lunatje »

wat vinden jullie van mensen die een hondje uit het buitenland hebben
kan dat ?
of niet?
en waarom??
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

:roll: Waarom moet jij iets vinden over mijn honden? Ik vind toch ook niets over jouw honden?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
lunatje
Vaste gebruiker
Contacteer:

ik heb zelf een hondje via sos strays
het is een schatje
onze luna uit athene
(voorheen pandy)

Afbeelding
Afbeelding
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

Het zou raar zijn als ik zou zeggen dat het niet kan want ik het twee buitenlandertjes! :mrgreen: Dus ja: ik vind dat het kan!

Waarom wij twee buitenlandertjes hebben? Toen wij eenmaal de keuze gemaakt hadden dat een hond welkom was...zijn wij ons eerst gaan verdiepen in welk ras het beste bij ons zou passen. Na vele rasbesschrijvingen gelezen te hebben...kwamen we er nog niet uit. Elk ras heeft zijn voor- en nadelen. Een hond een tweede kans geven vonden wij wel een goed plan dus werd het kijken bij diverse asiels...

Het enige wat wij wisten was dat wij een kleine hond wilde....de kleine honden die wij voornamelijk in de nederlandse asiels tegen kwamen waren de JR's. Leuke honden hoor....maar niet wat wij zochten! (sorry als ik hier de JR-eigenaren mee kwets...is niet de bedoeling)

Bij toeval kwamen wij terecht op de site van een stichting die buitenlandse hondjes plaatst...en daar vonden wij het hondje wat precies paste in het "plaatje" wat wij zochten! En dat beviel zo goed dat nummer twee ook bij zo'n stichting vandaan kwam! :mrgreen:
lunatje
Vaste gebruiker
Contacteer:

goh zo zijn wij ook aan onze luna gekomen
en zo komt volgende week onz eerste opvangertje voor de sos
bij ons logeren :wink: :wink:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

lunatje schreef:ik heb zelf een hondje via sos strays
het is een schatje
onze luna uit athene
(voorheen pandy)

Afbeelding
Wat een schatje. Ik dacht dat je weer zo'n zeikerd was die kwam vertellen dat er in de nederlandse asiels ook honden zaten! :mrgreen: Sorry voor mijn sjacherijnigheid!

Maar ik vind dus dat iedereen lekker zelf moet weten waar ze een hondje vandaan halen. Ik hoop alleen altijd wel op bewuste verstandige keuze's, waarin men er ook aan heeft gedacht dat een kruisingshond uit het asiel net zo veel liefde geeft als een pup die nog geboren moet worden en dat die hond zonder baas ook snakt naar een warm nest. De vanzelfsprekendheid van een (ras)pup nemen ben ik nooit zo'n fan van. Er zou een vanzelfsprekendheid moeten zijn voor het nemen van herplaatsers, behalve als je met je raspup iets voor ogen hebt. Maar goed, dat vind ik. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
lunatje
Vaste gebruiker
Contacteer:

ons luna is zo rasloos al het maar zijn kan
en zij verdient een geweldig huisje
hoorde vandaag
(op de reuni van sos strays)
dat luna gevonden is in de bergen bij athene
gedumpt en helemaal alleen
en t is zn schat
snap je dat nou??
ik wil nieteens meer een ras pup ik ga voor strays :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Ik heb zelf nu m'n 2de buitenlandertje, dus ja hoor ik vind dat 't kan :mrgreen:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Waar je je hond vandaan haalt doet voor mij niet zoveel ter zake, wat ik wel vindt is dat het hondje goed gezond moet zijn! :ok:

Het was vrij gemakkelijk geweest voor mij zelf om na het overlijden van onze vorige Labrador (overigens met een pracht van een stamboom) wederom naar een ras-fokker te rennen, en weer een ras-pup te nemen :wink:

Tot dat Laika via Retriever Rescue m'n pad kruiste via het internet, een goude greep wat mij betreft, het is een schat van een her-plaatsings hondje, en in huis heb ik haar b.v. nog niet kunnen betrappen dat ze ook maar 1 ding gesloopt heeft o.i.d. :E:

En laatst was er een mevrouw op het uitlaat veldje met een asiel hondje uit jaja ... Spanje :mrgreen:

Werkelijk een schat van een hond om te zien, maar omdat hij nog 1 week pas in Nederland is, moet het ijs nog even gebroken worden ...

En voor de rest moet een ieder het maar voor zich zelf uitmaken waar hij of zij z'n hondje weghaalt! :ok:

Maar het valt wel op, dat de z.g.n. mode-hondjes de asiels steeds vaker overbevolken, zoals de Jack Russels, Beagles, Labradors en de golden retrievers :roll:
lunatje
Vaste gebruiker
Contacteer:

ja dat is zo
t asiel hier zit al vol
en hoor dit dan ook geregeld als ik zeg dat we een opvangertje hebben
maar ja wij kiezen hiervoor
volgende week zondag krijgen we weer een spanjaardje
in de opvang
hieronder een foto
Afbeelding
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Moet iedereen toch zelf weten. Of je het er nu wel of niet mee eens bent, mogen anderen het toch doen als zij dat willen. Er zijn ergere dingen op de wereld om je echt druk om te maken.
myriam1
Actief

Ongelezen bericht door myriam1 »

:denken: Ja, ik blijf het altijd moeilijk vinden.Ik begrijp het wel,heb gisteren
dan ook weer m'n portemonnee getrokken voor zo'n stichting.Heb erg veel respect daarvoor maar ik ben zo'n tutje die de Nederlandse asielhondjes voortrekt.Heb het 2 keer gedaan een nederlandse asielhond maar wilde bij mijn derde hond perse een rashond.Nou,nog nooit zoveel kosten gehad aan een hond,dus wat dat aangaat had ik beter een buitenlander kunnen uitzoeken.Toch denk ik dat de honden in een goed asiel wel terecht komen bij nieuwe eigenaren.
Groetjes Myriam
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Iedereen moet lekker zelf weten waar hij/zij de honden vandaan haalt. De enige mening die ik heb is dat je geen honden moet kopen van handelaren en broodfokkers. Die mensen wil je domweg geen geld geven en al helemaal niet steunen wat betreft het houden en kopen van meer fokteven :neenee:

Wij hebben 1 Nederlandse asielhond, 1 Spaanse asielhond en de hond die we hopen te kopen binnenkort is een hond van een hele goede Nederlandse fokster als alles doorgaat :mrgreen: Nogal een gemelleerd gezelschap dus :ok: Hier is het maar net welk doel je met de hond hebt. Nu willen we eens showen en de sport in met een hond dus dan moet het een weloverwogen raskeuze zijn en dat hebben we dus ook gedaan.

Dapper is gekomen als maatje voor Martijn en Cleo weer voor de leuk en als maatje voor Dapper. Cleo moest sociaal zijn en goed met Dapper kunnen terwijl Dapper moest voldoen aan de klik die Martijn wilde voelen. Nu moet de 3e hond met ons beiden klikken en ik wil sporten en Martijn wil showen en heel misschien ooit een nestje fokken als alles daar geschikt voor blijkt. Daar is dus de 3e hond op gekozen. :ok:

Willen we ooit weer een gezellig leuk hondje erbij als er eens wat zou gebeuren met een van de honden dan komt dat hondje waarschijnlijk uit Kimba om maar wat te noemen. Of we houden een pup mochten we ooit fokken.

Wij zijn dus zo variabel als de pest :smile:
Afbeelding
Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

Dat moet iedereen zelf weten.
Ik heb een pupje van particulier. Mijn ouders hadden eerder een asielhondje en 't was een schat van een beest.
Ik heb daar ook wel aan zitten denken, maar omdat ik zelf niet eerder een hond heb gehad heb ik er voor gekozen om een pupje te nemen en geen hondje met al een voorgeschiedenis.
Ik weet niet of ik dan sterk genoeg in mijn schoenen sta bij probleemgedrag en als ik voor een hondje kies, is het voor de rest van zijn leven.
Okee, een pupje is ook maar de vraag wat voor karaktertje erbij zit, maar nu blijkt dat we met Robbie gewoon heel veel mazzel hebben want hij is heel makkelijk.
(En ik wou ook een klein hondje en die kon ik ook niet vinden in de asiels...)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Iedereen moet dat maar lekker zelf weten waar hij/zij zijn hond vandaan haalt, zolang het maar niet bij een broodfokker is :wink:

Mijn eerste eigen hond kwam uit een Nederlands asiel, 11 jaar gehad.
Kaya komt bij een stamboomfokker vandaan en hebben we vanaf pup en Moritz komt uit Griekenland als volwassen herplaatser.
Niet eens een bewuste keuze hoor dat hij uit het buitenland kwam, maar ik werd gewoon verliefd op zijn koppie :wink: Had net zo goed een Nederlandse asielhond kunnen zijn.

Verder zijn wij nu eenmaal weg van Rottweilers en die zullen hier, denk ik, altijd vanaf pup komen. Waarom? Heel egoïstisch: omdat ik puppies fantastisch vind en omdat ik een Rottweiler graag zelf wil opvoeden en de ouderdieren wil kennen.
Daarnaast een asielhond/herplaatser (Nederland of buitenland maakt me niet uit) omdat ik naast het 'egoïsme' van een pup hebben, vind dat ik dan wel weer een andere volwassen hond een fijn leven 'moet' geven.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Ik vind dat 't kan, heb hier ook een buitenlandse en een nederlandse asielhond.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier 2 van een (pruts) fokker. En één Spanjaardje.
Zowiezo denk ik dat er hier altijd wel een opvanger zou blijven rondhobbelen. Of dat nu uit Nederland of uit het buitenland is... weet ik nog niet, net wat we tegenkomen.

Maar ik vind het gewoon heel mooi om zo'n hondje op te zien bloeien, het naar d'r zin ziet hebben.
lunatje
Vaste gebruiker
Contacteer:

wij krijgen volgende week ons eerste opvangertje
uit spanje
en onze eigen stray komt uit athene
Afbeelding
Manon_
Actief

Ongelezen bericht door Manon_ »

Wij krijgen een hondje van een nestje uit Belgie, telt dat ook? :mrgreen:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik heb 2 tsjechiese terroristen in huis :cheer: :cheer:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
lunatje
Vaste gebruiker
Contacteer:

dat is toch ook buitenland manon :ok:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Hier 1 rashond, 1 asielhond en 1 hond uit het buitenland. Ik vind dat iedereen zelf moet weten waar hij zijn hond vandaan haalt, zolang het maar niet bij een handelaar/broodfokker is. Ik weet niet of dat bij andere ook zo is, maar ik krijg zo vaak commetaar waarom ik een hond uit het buitenland gehaald heb terwijl het asiel hier vol zit. Ik reageer er niet eens meer op, ik word daar echt moe van :roll:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:Hier 1 rashond, 1 asielhond en 1 hond uit het buitenland. Ik vind dat iedereen zelf moet weten waar hij zijn hond vandaan haalt, zolang het maar niet bij een handelaar/broodfokker is. Ik weet niet of dat bij andere ook zo is, maar ik krijg zo vaak commetaar waarom ik een hond uit het buitenland gehaald heb terwijl het asiel hier vol zit. Ik reageer er niet eens meer op, ik word daar echt moe van :roll:
Herkenbaar hoor :wink:
De één vindt het fantastisch en de ander vindt het grote onzin. Lekker laten lullen allemaal :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

ik heb een hondje bij kimba gezien, ik zag zijn koppie en was gelijk op slag verliefd. (helaas heeft hij waarschijnlijk al een huisje) maar anders zou ik hem best gaan halen.
ik denk dat je verliefd wordt op de hond, waar hij vandaan komt maakt dan toch niet uit
(das bij mensen toch ook zo??)
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
Demi schreef:Hier 1 rashond, 1 asielhond en 1 hond uit het buitenland. Ik vind dat iedereen zelf moet weten waar hij zijn hond vandaan haalt, zolang het maar niet bij een handelaar/broodfokker is. Ik weet niet of dat bij andere ook zo is, maar ik krijg zo vaak commetaar waarom ik een hond uit het buitenland gehaald heb terwijl het asiel hier vol zit. Ik reageer er niet eens meer op, ik word daar echt moe van :roll:
De één vindt het fantastisch en de ander vindt het grote onzin. Lekker laten lullen allemaal :mrgreen:
Ja, ik vind de reactie's van "Oo, wat geweldig" vaak net zo ongemakkelijk als de reactie's dat in Nederland de asiels ook vol zitten.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Stang schreef:
Ja, ik vind de reactie's van "Oo, wat geweldig" vaak net zo ongemakkelijk als de reactie's dat in Nederland de asiels ook vol zitten.
Ja precies :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Eline* schreef:
Stang schreef:
geen verwijt of kritiek, maar wel een nieuwschierige vraag, omdat dit onderwerp natuurlijk al vaker naar voren is gekomen, kan ik me wat uitspraken herinneren, waarom een hond uit het buitenland en niet uit een ned. asiel, dat was toch ook omdat jij ( en andere) meerdere malen hebben gezegd, dat de types waar mensen dan op vallen, karakters misschien ook, hier niet zijn, maar als ik dan een Abel of een kika bv zie, dan denk ik, mmm er zitten in Ned toch ook echt zulke hondjes, oude herders, kleine gezelschap kruisingen. idd podenco achtige honden, zie je hier niet veel, windhonden kruisingen enz . maar daar hebben een abel of kika weer niks mee te maken, ( en tuurlijk weet ik ondertussen dat de vooruitzichten of de omstandigheden daar niet te vergelijken zijn met een asiel hier, maar daar en om die reden heb ik het dan ook niet over)

nogmaals, geen kritiek hoor, iedereen doet maar wat hij of zij wilt. ik vroeg het me gewoon af. :wink:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

yamie schreef:
geen verwijt of kritiek, maar wel een nieuwschierige vraag, omdat dit onderwerp natuurlijk al vaker naar voren is gekomen, kan ik me wat uitspraken herinneren, waarom een hond uit het buitenland en niet uit een ned. asiel, dat was toch ook omdat jij ( en andere) meerdere malen hebben gezegd, dat de types waar mensen dan op vallen, karakters misschien ook, hier niet zijn, maar als ik dan een Abel of een kika bv zie, dan denk ik, mmm er zitten in Ned toch ook echt zulke hondjes, oude herders, kleine gezelschap kruisingen. idd podenco achtige honden, zie je hier niet veel, windhonden kruisingen enz . maar daar hebben een abel of kika weer niks mee te maken, ( en tuurlijk weet ik ondertussen dat de vooruitzichten of de omstandigheden daar niet te vergelijken zijn met een asiel hier, maar daar en om die reden heb ik het dan ook niet over)

nogmaals, geen kritiek hoor, iedereen doet maar wat hij of zij wilt. ik vroeg het me gewoon af. :wink:
Nee de buitenlander is vaak niet te vergelijken met de nederlandse herplaatsers. Veel buitenlanders zijn veel socialer als de gemiddelde NL hond. Ze zijn opgegroeid in roedels honden, kennen de hondentaal door en door en daardoor kunnen ze veel meer met signalen oplossen. Tuurlijk heb je hier uitzonderingen in, net als overal.
De buitenlandertjes zijn hartstikke flexibel, leren snel en zijn (nog) niet verpest, zoals helaas met veel NL asieldieren wel t geval is.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

nance schreef:
yamie schreef:

Nee de buitenlander is vaak niet te vergelijken met de nederlandse herplaatsers. Veel buitenlanders zijn veel socialer als de gemiddelde NL hond. Ze zijn opgegroeid in roedels honden, kennen de hondentaal door en door en daardoor kunnen ze veel meer met signalen oplossen. Tuurlijk heb je hier uitzonderingen in, net als overal.
De buitenlandertjes zijn hartstikke flexibel, leren snel en zijn (nog) niet verpest, zoals helaas met veel NL asieldieren wel t geval is.
als jij dat zegt, zal dat wel zo zijn :wink: maar daar ging het me dus niet zozeer om, er is nl toen gezegd ( en dit is al ff terug, ga ook echt het topic niet meer terug zoeken) dat qua type ( uiterlijk dus) de honden vandaar, niet hier in de asielen zaten. dat soort hondjes waren hier gewoon niet enz.
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

yamie schreef:geen verwijt of kritiek, maar wel een nieuwschierige vraag, omdat dit onderwerp natuurlijk al vaker naar voren is gekomen, kan ik me wat uitspraken herinneren, waarom een hond uit het buitenland en niet uit een ned. asiel, dat was toch ook omdat jij ( en andere) meerdere malen hebben gezegd, dat de types waar mensen dan op vallen, karakters misschien ook, hier niet zijn, maar als ik dan een Abel of een kika bv zie, dan denk ik, mmm er zitten in Ned toch ook echt zulke hondjes, oude herders, kleine gezelschap kruisingen. idd podenco achtige honden, zie je hier niet veel, windhonden kruisingen enz . maar daar hebben een abel of kika weer niks mee te maken, ( en tuurlijk weet ik ondertussen dat de vooruitzichten of de omstandigheden daar niet te vergelijken zijn met een asiel hier, maar daar en om die reden heb ik het dan ook niet over)

Zoals ik in een eerdere reactie op dit topic al schreef...onze "zoektocht" begon in eerste instantie in nederlandse asiels...Kleine gezelschapskruisingen kwamen wij echter, op de JR(kruisingen?),nauwelijks tegen....die paar die we tegen kwamen konden of niet met katten (hebben we er ook twee van) of niet met kinderen....

Als er wel eentje geweest zou zijn...zouden we daar voor gegaan zijn omdat wij destijds de "buitenlandse hondenstichtingen" niet eens kende....
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”