Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Scheefgeknipt, zou je teruggaan?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Scheefgeknipt, zou je teruggaan?

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik heb mijn hond bij een andere trimsalon laten knippen, tijdnood etc.

Haal ik hem op, is ie aan één kant veel langer dan de andere, ik zie nog plukken etc.

En dat voor een flinke prijs. Volgens mij is ze rechts en kan de kant tegen haar hand niet goed knippen. Lastig ik heb uiteraard al betaald.

Wat zouden jullie doen?
:19:
Gebruikersavatar
M@ri@nne
Zeer actief
Berichten: 7219
Lid geworden op: 23 apr 2002 05:48
Locatie: Nijmegen

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Natuurlijk zou ik er wat van zeggen en dus terug gaan.
En dat zou tevens de laatste keer zijn dat ik daar was geweest.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als het nog niet te lang is geleden, zou ik er zeker wel wat van gaan zeggen. Je gaat er toch vanuit dat je hond er na 'n trimbeurt er prachtig uitziet??
Gebruikersavatar
yamie
Zeer actief
Berichten: 24195
Lid geworden op: 15 jan 2004 05:19
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Locatie: Goor
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

als ik mijn hondn ergens laat trimmen en ophaal, en zie dat hij/zij niet naar behoren of tevredenheid "getrimd"is? betaal ik niet eens het volledige bedrag, dus of moeten ze hem dan direct goed maken of ik betaal minder en ga eventueel ergens anders heen om hem in orde te maken.

maar goed, in jou geval? ja ik zou zeker terug gaan, iig om te zeggen dat je niet tevreden bent en wat je dus wel wilt, heb je er geen vertrouwen meer in? zou ik een deel van het geld terug vragen en naar een ander gaan .
Gebruikersavatar
Annelies
Zeer actief
Berichten: 1776
Lid geworden op: 31 okt 2005 23:56
Locatie: Zaanstreek

Ongelezen bericht door Annelies »

Toch hangt het wel van de hond af, vind ik...
Als mijn hond totaal gestressed naar de trimsalon gaat, kies ik er persoonlijk niet voor om met haar terug te gaan. Jammer van het geld, maar haar welzijn heeft voorrang... :wink:
Vanzelfsprekend meld ik het wel bij de trimsalon...

Als mijn hond geen probleem maakt van het trimmen dan ga ik terug...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Gebruikersavatar
Senta
Zeer actief
Berichten: 671
Lid geworden op: 18 mar 2003 17:51
Locatie: Oosten des lands

Ongelezen bericht door Senta »

Zo snel mogelijk teruggaan.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Gebruikersavatar
Silvia
Zeer actief
Berichten: 1090
Lid geworden op: 27 okt 2005 19:54
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

iedere ondernemer vind het fijn dat een klant de negatieve dingen tegen hen vertelde (en zoeken naar een oplossing) en de positieve verhalen tegen andere. Dit zeg ik tegen al mijn klanten.

ik zou terug gaan.
Groetjes Silvia en Diesel
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Okay

Bijkomend is ook nog, het zou een halve beurt worden, € 18, - ik haal hem op en moet € 25 betalen.....
terwijl hij klitvrij en schoon was en er niks extra is gedaan qua anaalklieren uitknijpen of oren schoonmaken.....

In de drukte (keukenverbouwing) heb ik betaald, dom, ik had gewoon
€ 18 moeten neerleggen.

Ik ga terug, de laatste keer dat ik daar kom inderdaad,
geld teruggeven zal moeilijk worden vrees ik, wordt weer toestand GETVER
Ik kan altijd een paar kluiven meenemen die daar te koop liggen:roll: :denken:

Zijn koppie is wel mooi geknipt overigens....

Bovendien is ie helemaal kortgesneden en dat doe je niet bij dit ras.
:boos:

getver getver
Gebruikersavatar
Silvia
Zeer actief
Berichten: 1090
Lid geworden op: 27 okt 2005 19:54
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

ik betaal 35 voor alles. of het nu wel nodig is of niet.
ik zou toch even bellen naar haar.

hoe moet ze nu weten wat ze verkeerd heeft gedaan misschien had ze niet eens erg in dat ze teveel afgerekend heeft.
Groetjes Silvia en Diesel
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

twinmamasilvia schreef:ik betaal 35 voor alles. of het nu wel nodig is of niet.
ik zou toch even bellen naar haar.

hoe moet ze nu weten wat ze verkeerd heeft gedaan misschien had ze niet eens erg in dat ze teveel afgerekend heeft.
Ik hoor het ook altijd liever als er iets niet goed is, maar helaas is dat niet altijd het geval.
Dit was een halve beurt, € 7 extra dan afgesproken dat is toch vreemd. Als er nu klitten zijn oid dan snap ik dat, maar nu was er geen reden :neenee:
Debby Speerstra
Zeer actief
Berichten: 571
Lid geworden op: 07 sep 2006 19:59
Locatie: Stein (Meers) LB
Contacteer:

Scheve en duurdere trimbeurt

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Tja waar de trimster dan met haar hoofd zit weet ik niet :denken: , kan gebeuren natuurlijk maar het zou niet mogen. Hoe dan ook ik zou gewoon terug gaan of eventueel even telefonisch contact opnemen. Dan weet ze wat ze fout heeft gedaan en waar ze mee bezig is :lees: en jij voelt je de volgende keer ook beter (opgeluchter) als je gaat.

Vind het wel vreemd dat ze niet even uitlegt wat ze precies aan je hondje gedaan heeft :19: .
Gebruikersavatar
Angelique25
Zeer actief
Berichten: 1537
Lid geworden op: 21 jul 2002 12:26
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Locatie: Sellingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Gewoon even terug gaan en je klacht melden en de trimster de kans geven het probleem op te lossen.
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Okay ik ben teruggegaan en ze heeft nog ruim een half uur bijgeknipt.
Als de hond niet in bad gaat, is het lastiger knippen, aldus de trimster.

Overigens kan een andere trimmer het wel zonder een badje, maar ja da's dan ook een topper die het vak al 25 jaar doet.

De prijs 'nee hoor dat kan ik niet gezegd hebben' :jank: . Volgende keer maar zwart op wit of gewoon het afgesproken bedrag meenemen. 60% erbij vind ik toch wel veel extra.
Debby Speerstra
Zeer actief
Berichten: 571
Lid geworden op: 07 sep 2006 19:59
Locatie: Stein (Meers) LB
Contacteer:

Trimmen

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Goh wat een vreemde reactie :hzz: . Ik bedoel een klant komt niet zomaar even terug en normaal gesproken wordt het bedrag, tijd en wat er gedaan is toch genoteerd, tenminste ik doe dat wel. Hmmmm....tja echt klantenservice is het niet als je het mij vraagt.
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Nee, die prijs vond ik heel vreemd, zeker toen ze het ging ontkennen. Dat ze nog ruim een half uur aan het knippen is, zegt mij ook dat ze dus de eerste keer niet nauwkeurig was, EN puppymodel is niet een shih tzu helemaal kort knippen inclusief poten :devil:

Volgende keer doe ik het weer zelf :19:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nee, ik zou niet terug gaan. Doe ik zelf ook niet als ik vreselijk ben geknipt, waar ik ook een hoop geld voor heb betaald.
Drie keer slikken, over een paar weken is het weer aangegroeid, en de volgende keer naar een andere salon :19:
Gebruikersavatar
yamie
Zeer actief
Berichten: 24195
Lid geworden op: 15 jan 2004 05:19
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Locatie: Goor
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Marion. schreef:Nee, ik zou niet terug gaan. Doe ik zelf ook niet als ik vreselijk ben geknipt, waar ik ook een hoop geld voor heb betaald.
Drie keer slikken, over een paar weken is het weer aangegroeid, en de volgende keer naar een andere salon :19:
maar vind je dan niet , dat je waar voor je geld mag hebben? ik zeg helemaal niet dat je op hoge poten en blablabla terug moet gaan.

ik vind mensen knippen ook wat anders dan honden, een hond heeft een trimschema, als men zegt dat te kennen, dan moeten ze dat ook kennen, en scheef knippen moet natuurlijk gewoon recht gezet worden
en dat is dus ook gebeurt begrijp ik, zonder verder bij betalen,. dus prima dan
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

AnneMarie schreef:Okay ik ben teruggegaan en ze heeft nog ruim een half uur bijgeknipt.
Als de hond niet in bad gaat, is het lastiger knippen, aldus de trimster.

Overigens kan een andere trimmer het wel zonder een badje, maar ja da's dan ook een topper die het vak al 25 jaar doet.

De prijs 'nee hoor dat kan ik niet gezegd hebben' :jank: . Volgende keer maar zwart op wit of gewoon het afgesproken bedrag meenemen. 60% erbij vind ik toch wel veel extra.
Nou ja, ik vind 25 euro voor een hond verzorgen niet veel. Ze is er nu nog een half uur extra mee bezig geweest.
Hoe lang zit jij bij de kapper? Wat kost dat? Ik zonder "verzorging" (lees in model fohnen), 3 kwartier. Ben ik 50 euro lichter. Hoeven ze bij mij ook geen klitten uit te halen, en ook me niet in de droogmachine te stoppen.

Van 18 euro naar 25 euro kan ik trouwens geen 60% extra noemen. Als 18 euro 100% is, is 25 euro 138% :19:
kim bloemen
Actief
Berichten: 200
Lid geworden op: 25 jan 2006 13:29
Contacteer:

Ongelezen bericht door kim bloemen »

Als je hond van de trimsalon komt mag je hem perfect verwachten. dat ergens nog een klein plukje uitsteekt kan gebeuren, maar aan een kant veel langer dat mag gewoon niet.
Oke je had al betaald en ook al meer dan afgesproken. Dan mag je op z'n minst terug gaan en hem nu netjes geknipt te krijgen.
Dat ze hem helemaal kort geknipt heeft, terwijl je vroeg voor een puppymodel, vind ik ook al niet juist. Puppymodel kent denk ik wel elke gediplomeerde trimster en zoniet. vraag dan precies hoe de hond geknipt moet worden en bepaal samen met de baas de lengte die het hondje moet krijgen. Zo krijg je tenminste de lengte en model die de baas wilt.
Maar ja gebeurt is gebeurt. hondje ziet er nu weer netjes uit, maar klantvriendelijkheid is iets heel anders dan zoals deze trimster handelt.
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Marion. schreef:
AnneMarie schreef:Okay ik ben teruggegaan en ze heeft nog ruim een half uur bijgeknipt.
Als de hond niet in bad gaat, is het lastiger knippen, aldus de trimster.

Overigens kan een andere trimmer het wel zonder een badje, maar ja da's dan ook een topper die het vak al 25 jaar doet.

De prijs 'nee hoor dat kan ik niet gezegd hebben' :jank: . Volgende keer maar zwart op wit of gewoon het afgesproken bedrag meenemen. 60% erbij vind ik toch wel veel extra.
Nou ja, ik vind 25 euro voor een hond verzorgen niet veel. Ze is er nu nog een half uur extra mee bezig geweest.
Hoe lang zit jij bij de kapper? Wat kost dat? Ik zonder "verzorging" (lees in model fohnen), 3 kwartier. Ben ik 50 euro lichter. Hoeven ze bij mij ook geen klitten uit te halen, en ook me niet in de droogmachine te stoppen.

Van 18 euro naar 25 euro kan ik trouwens geen 60% extra noemen. Als 18 euro 100% is, is 25 euro 138% :19:
25 euro voor alleen poten en koppie welteverstaan, dat heet een halve beurt en kost bij een toptrimmer hier € 18, hele beurt € 36, bad € 10,-
Dus.
Veel? Nee in vergelijking met eigen kapsalon zeker niet. Maar afspraak is afspraak toch?
Ik betaal bij de kapper voor mijzelf overigens € 10 voor 20 minuten knippen.
Mijn hond had geen klitten, en is niet in de droogmachine gegaan, die ze overigens ook niet heeft. Hij was keurig losgeborsteld!
Hij is ongeveer 1 uur weggeweest en ze zat nog in een pauze, daarna zou ze hem gaan doen.
Dat half uurtje was omdat ik terugkwam!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Silvia
Zeer actief
Berichten: 1090
Lid geworden op: 27 okt 2005 19:54
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

oeps dubbel
Laatst gewijzigd door Silvia op 13 sep 2006 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Silvia en Diesel
Gebruikersavatar
Silvia
Zeer actief
Berichten: 1090
Lid geworden op: 27 okt 2005 19:54
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

ik heb ook ooit een chemo look diesle opgehaald ipv puppy look.
later bedacht ik me dat alle puppy's heel kort haar hebben en heb de keer erna naar kleuter look (met een glimlach) gevraagd en ze had mijn hint meteen door.

ik wilde ook van salo gaan veranderen maar de laatste keer heeft ze diesel zo mooi geknipt dat ik helemaal smoor verliefd op hem ben.
Groetjes Silvia en Diesel
Debby Speerstra
Zeer actief
Berichten: 571
Lid geworden op: 07 sep 2006 19:59
Locatie: Stein (Meers) LB
Contacteer:

Puppylook

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Het is inderdaad beter om de trimster erop te attenderen dat je het de vorige keer wel erg kort vond. Dan is ze op de hoogte en kan ze er rekening mee houden. Naar een andere salon gaan kun je nog altijd doen maar geef haar in ieder geval de kans om het zo te knippen zoals jij dat het liefst hebt :wink: .
Gebruikersavatar
Silvia
Zeer actief
Berichten: 1090
Lid geworden op: 27 okt 2005 19:54
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

ja iedereem maakt wel eens een fout en van fouten leer je.
Groetjes Silvia en Diesel
Gebruikersavatar
mik
Vaste gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 sep 2006 17:34
Locatie: Hapert

Ongelezen bericht door mik »

Als klanten bij mij in de salon komen voor de eerste keer dan neem ik terwijl hun hond op tafel staat volledig door hoe hun hem gehad willen hebben, en of dat ook mogelijk is natuurlijk. Dus mochten mensen puppyknip willen spreek ik op dat moment een lengte af. Na het doornemen van de hond spreek ik een prijs af met de klant. Hier wijk ik dan ook niet meer van af. Soms als het veel werk is noem ik een prijs van/tot ben ik vrijwel altijd veilig. Maar daar ga ik nooit boven. Als ik bij het bekijken van de hond me vergist heb in het werk dan heb ik gewoon pech.

Wanneer de klant de hond komt ophalen spreken we samen nog even door wat ik gedaan heb en of ik bijzonderheden gevonden heb. Ook neem ik even door hoe naar mijn inzicht de hond het gevonden heeft en of ie idd lief is geweest. En ik stel ook de vraag of het naar wens is. Mochten er nog opmerkingen zijn of dat ik iets anders moet doen, dan kan dat op dat moment opgelost worden. Ik heb in de salon voor elk ras een standaard prijs. Bij extra werk wordt er wat boven op gezet, maar dat zijn ook standaard bedragen. Op deze manier kan ikme zelf wat betreft een prijs bijna nooit verspreken.

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit een hondje knip zonder te wassen. Het resultaat is dan gewoonweg niet zo mooi. Soms ivm medische redenen wil ik er wel vanaf stappen. Maar liever niet dus!!

Groeten Kim
Gebruikersavatar
vosse
Zeer actief
Berichten: 3047
Lid geworden op: 10 mar 2006 15:46
Mijn ras(sen): Grote Poedels
Locatie: Drenthe

Ongelezen bericht door vosse »

mik schreef:Als klanten bij mij in de salon komen voor de eerste keer dan neem ik terwijl hun hond op tafel staat volledig door hoe hun hem gehad willen hebben, en of dat ook mogelijk is natuurlijk. Dus mochten mensen puppyknip willen spreek ik op dat moment een lengte af. Na het doornemen van de hond spreek ik een prijs af met de klant. Hier wijk ik dan ook niet meer van af. Soms als het veel werk is noem ik een prijs van/tot ben ik vrijwel altijd veilig. Maar daar ga ik nooit boven. Als ik bij het bekijken van de hond me vergist heb in het werk dan heb ik gewoon pech.

Wanneer de klant de hond komt ophalen spreken we samen nog even door wat ik gedaan heb en of ik bijzonderheden gevonden heb. Ook neem ik even door hoe naar mijn inzicht de hond het gevonden heeft en of ie idd lief is geweest. En ik stel ook de vraag of het naar wens is. Mochten er nog opmerkingen zijn of dat ik iets anders moet doen, dan kan dat op dat moment opgelost worden. Ik heb in de salon voor elk ras een standaard prijs. Bij extra werk wordt er wat boven op gezet, maar dat zijn ook standaard bedragen. Op deze manier kan ikme zelf wat betreft een prijs bijna nooit verspreken.

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit een hondje knip zonder te wassen. Het resultaat is dan gewoonweg niet zo mooi. Soms ivm medische redenen wil ik er wel vanaf stappen. Maar liever niet dus!!

Groeten Kim
en zo werk je netjes en klantvriendelijk, ook een beetje tijd nemen voor de klanten vind ik

zo het net zo als jou doen
Gebruikersavatar
mik
Vaste gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 sep 2006 17:34
Locatie: Hapert

Ongelezen bericht door mik »

Hoi Vosse

Ik ben in die tijd dat ik mijn salon heb, natuurlijk ook door schade en schande wijs geworden. Ook ik heb wel eens een klant verkeerd begrepen en daardoor de hond niet volgens hun wens geknipt. Daarom vraag ik nu precies hoe of wat ze willen. Wat betreft de prijzen, dat heb ik heel goed geleerd van mijn stageadres om daar goed mee om te springen en zo weinig mogelijk fouten te maken. (die kunnen je namelijk duur komen te staan anders).

Bij mij krijgt een klant voodat die de eerste komt een brief thuis gestuurd met daarin mijn werkwijze, datum en tijd van de afspraak, wat er te wachten staat wanneer een klant niet komt opdagen en de algemene voorwaarden van ABHB waar ik onder werk. Ook zit er een routebeschrijving bij en een kopie van de voorwaarden.

Duidelijkheid is het halve werk. En dat scheelt gewoon een hele hoop tramelant. Ik tevreden en natuurlijk het belangrijkste de klant tevreden en de hond mooi geknipt. Daar doen we het toch voor!!

Groeten Kim
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”