Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jeanet Stehouwer »

Jazeker er is een hoop gesold met deze teef, zielig he,

ze heeft haar eerste nestje op een boederij gekregen, die mensen hebben daar ook een pup van aangehouden, om 1 of andere reden ging het daar niet meer. meer weet ik niet, dit heb ik ook van horen zeggen.

Het beestje heeft dus een hoop meegemaakt, maar gelukkig heeft ze het nu heel goed :cheer:
eindelijk de liefde die ze verdiend :cheer:

Groetjes Jeanet.
Dogo Canario Kennel Devito
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

aika schreef:
LongFields schreef:
aika schreef:ja wij laten onze hond altijd dekken voor het genot van de pups niet voor het geld ! want de laatste keer kregen we de laatste zelfs niet meer verkocht !!!

nogal een geluk anders had aika niet mogen blijven ! maar zelf een opkoopster kon hem niet kopen want zij kreeg al haar pups ook niet meer verkocht !

maar : wij hebben de pups altijd voor het plezier aan de pups zelf niet het geld !
Ik krijg hier een enorm vieze smaak van in mijn mond moet ik zeggen. :denken:
Begrijp ik het goed uit jouw warrige verhaaltje dat jullie de pups wel eens aan opkopers aanbieden? Het zal toch niet zeker... :19:
En hoe vaak is jullie hond al gedekt eigenlijk?
oei zit ik nu in de nesten :jank:

ja ik weet niet juist wie dat was maar wij verkochten onze pups altijd zelf maar als we ze echt niet meer verkocht kregen dan verkochten we ze altijd aan een opkoopster denk ik dat dat was maar daar gingen nooit veel pups heen hoor meestal 1 of 2 van de 7 of soms zelfs van de 10dus eigenlijk gingen daar niet zoveel pups heen

hoevaak onze hond al gedekt is weet ik niet juist onze micha al een paar keer (maar zij is ondertussen gestorven ) en ons janneke 1 keer !

Is een opkoopster dan zo erg ?? :jank:

ik kan er toch niets aan doen ons mama en papa regelen dat allemaal !
Jij kan er ook niks aan doen, maar je ouders zijn (vind ik) niet echt verstandig bezig als ze hun pups aan opkopers verkopen. Ze kunnen dan beter geen pups op de wereld zetten, behalve als ze van tevoren al ruim genoeg mensen op de wachtlijst hebben staan voor een pup, zodat als er mensen afvallen (wat altijd wel gebeurd bij een aantal) toch alle pups gewoon een goed baasje krijgen.
Als een of meer pups naar een opkoper gaan weet je nooit wat er met je pups gebeurt, en dat lijkt me ook niet leuk. Het is toch veel leuker als je later nog hoort hoe het met de pups gaat, dat lijkt me voor je ouders ook veel leuker dan om de pups aan zo'n opkoper te verpatsen en dan nooit meer foto's of e-mails te krijgen over de pups.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

aika schreef:
LongFields schreef:
aika schreef:ja wij laten onze hond altijd dekken voor het genot van de pups niet voor het geld ! want de laatste keer kregen we de laatste zelfs niet meer verkocht !!!

nogal een geluk anders had aika niet mogen blijven ! maar zelf een opkoopster kon hem niet kopen want zij kreeg al haar pups ook niet meer verkocht !

maar : wij hebben de pups altijd voor het plezier aan de pups zelf niet het geld !
Begrijp ik het goed uit jouw warrige verhaaltje dat jullie de pups wel eens aan opkopers aanbieden? Het zal toch niet zeker... :19:

ja ik weet niet juist wie dat was maar wij verkochten onze pups altijd zelf maar als we ze echt niet meer verkocht kregen dan verkochten we ze altijd aan een opkoopster denk ik dat dat was maar daar gingen nooit veel pups heen hoor meestal 1 of 2 van de 7 of soms zelfs van de 10dus eigenlijk gingen daar niet zoveel pups heen

hoevaak onze hond al gedekt is weet ik niet juist onze micha al een paar keer (maar zij is ondertussen gestorven ) en ons janneke 1 keer !

Lekkere ouders! Pupjes aan een opkoopster verkopen als ze niet snel genoeg de deur uit zijn. :kotz:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

aika schreef:ja ik weet niet juist wie dat was maar wij verkochten onze pups altijd zelf maar als we ze echt niet meer verkocht kregen dan verkochten we ze altijd aan een opkoopster denk ik dat dat was maar daar gingen nooit veel pups heen hoor meestal 1 of 2 van de 7 of soms zelfs van de 10dus eigenlijk gingen daar niet zoveel pups heen

Als je als fokker je pups niet kunt verkopen, moet je niet fokken. Waarom houden je ouders de pups niet gewoon aan tot ze verkocht zijn? Een opkoper lijkt me nu niet bepaald de aangewezen persoon om op een verantwoorde manier de pups te verkopen (die is alleen uit op winst, dus gaan er andere belangen mee spelen dan de pups een goed tehuis aanbieden).
Als je als fokker de keuze maakt om pups op de wereld te zetten, moet je ook de verantwoordelijkheid voor die pups nemen, dus ook als ze niet binnen 8 weken verkocht zijn. Dat hoort nu eenmaal bij het fokken en als fokker blijf je ten allen tijden verantwoordelijk voor datgene wat je gefokt hebt.
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Jeanet Stehouwer schreef:Jazeker er is een hoop gesold met deze teef, zielig he,

ze heeft haar eerste nestje op een boederij gekregen, die mensen hebben daar ook een pup van aangehouden, om 1 of andere reden ging het daar niet meer. meer weet ik niet, dit heb ik ook van horen zeggen.

Het beestje heeft dus een hoop meegemaakt, maar gelukkig heeft ze het nu heel goed :cheer:
eindelijk de liefde die ze verdiend :cheer:

Groetjes Jeanet.
Waarom fok je een nestje met een hond waar je het verleden en zo te lezen de achtergrond niet van kent?
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Hmm, zal wel aan mij liggen, maar ik versta onder liefde voor de hond en 'het goed hebben' toch niet een nest grootbrengen iedere keer nadat je van eigenaar wisselt....

Jullie doen nu toch precies hetzelfde als de eerdere eigenaren van de teef. Haar inzetten voor een nestje! Waarom heet dat bij jullie liefde voor de hond en bij de mensen die haar eerder lieten dekken 'sollen'?

(uiteraard komt nu de dooddoener: verbetering van het ras, maar misschien is de enige verbetering (voor welk ras dan ook) wel: de keuze maken om eens NIET te fokken).
Afbeelding
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie

Ongelezen bericht door Seven6 »

Riboet schreef:Hmm, zal wel aan mij liggen, maar ik versta onder liefde voor de hond en 'het goed hebben' toch niet een nest grootbrengen iedere keer nadat je van eigenaar wisselt....

Jullie doen nu toch precies hetzelfde als de eerdere eigenaren van de teef. Haar inzetten voor een nestje! Waarom heet dat bij jullie liefde voor de hond en bij de mensen die haar eerder lieten dekken 'sollen'?

(uiteraard komt nu de dooddoener: verbetering van het ras, maar misschien is de enige verbetering (voor welk ras dan ook) wel: de keuze maken om eens NIET te fokken).
jeanet is niet de eigenaar van de teef dat is iemand anders haar reu is alleen gebruikt
ik wil me re niet meer bemoeien maar oeps ik doe het al sorry hahahaha :eek:
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

basisbrok schreef:
Riboet schreef:Hmm, zal wel aan mij liggen, maar ik versta onder liefde voor de hond en 'het goed hebben' toch niet een nest grootbrengen iedere keer nadat je van eigenaar wisselt....

jeanet is niet de eigenaar van de teef dat is iemand anders haar reu is alleen gebruikt
ik wil me re niet meer bemoeien maar oeps ik doe het al sorry hahahaha :eek:
Ze is niet de eigenaar , maar heeft wel die teef weggehaald bij de vorige eigenaren en het teefje geplaatst. Heel toevallig is het teefje gedekt door haar eigen reu.
:19:
En ergens ben ik het wel met Riboet eens. Ik denk dat ik het teefje niet meer zou hebben gebruikt voor de fok. Ik zou haar naar al die ellende een welverdiende rust gunnen. :wink:
(met dank aan Desi)
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

dit zegt Riboet:Hmm, zal wel aan mij liggen, maar ik versta onder liefde voor de hond en 'het goed hebben' toch niet een nest grootbrengen iedere keer nadat je van eigenaar wisselt....

(uiteraard komt nu de dooddoener: verbetering van het ras, maar misschien is de enige verbetering (voor welk ras dan ook) wel: de keuze maken om eens NIET te fokken). :blah: :blah: :blah:

Ik moet eerlijk zeggen riboet, dat je mij behoorlijk beledigd: We doen het zelfde als de vorige eigenaren :denken:

Kijk als ik deze tekst zou hebben geplaats, mag je mij op de nek zitten....
let op: Mijn reu heeft vandaag een teefje gedekt, ze was zeer mager, onverzorgd, de eigenaren sloegen haar waar ik bijstond, ze was ook heel angstig, wat zeker voor het ras niet normaal is, maarja ze betaalde de 1000 euro die ik vroeg. :jank:

Als eigenaar van een dekreu heb je zeker je verantwoordelijkheden, en die neem ik zeker.

En het verschil??? Ze word goed verzorg en krijg liefde voor en na het nestje!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
Ik denk dat ik het teefje niet meer zou hebben gebruikt voor de fok. Ik zou haar naar al die ellende een welverdiende rust gunnen.
Het hebben van pups is voor een teefje geen "ellende" hoor.. :wink:
Mijn teven vinden het altijd héérlijk om een nestje te hebben en genieten er ten volle van.
Ik weet niet hoe oud de teef is, hoeveel pups ze al gehad heeft, wat haar geestelijke en lichamelijke conditie is én of ze een waardevolle bijdrage aan het ras te leveren heeft. Dát zouden voor mij de criteria zijn.
met ellende wordt hier volgens mij het gesleep met de teef bedoeld
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie

Ongelezen bericht door Seven6 »

Nanna schreef:
ik wil me re niet meer bemoeien maar oeps ik doe het al sorry hahahaha
Ben je als dekreu eigenaar dan helemaal niet verantwoordelijk? Ik zal mijn reu NOOIT een teef laten dekken waar ik niet 100% achter sta
qua afstamming én eigenaar.
Is natuurlijk een heel andere discussie, maar toch...
daar heb je gelijk in
bentley
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bentley »

ik zou het ook niet gedaan hebben maar dat is voor iedereen persoonlijk denk ik zo.. het is te hopen dat het deze keer beter gaat.. het is wel een risico die je neemt..voor de pups en de moederhond
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Een natuurlijke bevalling staat altijd bovenaan het lijstje.
Al had ik geweten dat het eerste nestje ook een keizersnede was dan had ik niet ingestemd met een dekking van mijn reu, want een DC moet natuurlijk kunnen bevallen, zo niet, dan is er iets verkeerd, wat de teef door kan geven aan haar pups (geen rasverbetering)

Het geleur met een hond is niet goed te praten, en zeker niet een hond kopen om alleen maar pups uit te krijgen.

ja een keizersnede is altijd een risico, en moet je zoveel mogelijk uitsluiten,
en als iedereen zo over de keizersnede zou denken :denken: Maarja dan waren er geen franse en engelse bulldogen meer!!

Groetjes Jeanet.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jeanet Stehouwer schreef: en als iedereen zo over de keizersnede zou denken :denken: Maarja dan waren er geen franse en engelse bulldogen meer!!

Groetjes Jeanet.
ja helaas voor die rassen maar het is toch van de zotte dat een ras niet meer normaal kan bevallen :19: Dan moeten die fokkers ervoor zorgen dat ze zodanige honden gaan fokken dat het wel weer gaat maar goed dat is ook weer een hele andere discussie
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Jeanet Stehouwer schreef:Een natuurlijke bevalling staat altijd bovenaan het lijstje.
Al had ik geweten dat het eerste nestje ook een keizersnede was dan had ik niet ingestemd met een dekking van mijn reu, want een DC moet natuurlijk kunnen bevallen, zo niet, dan is er iets verkeerd, wat de teef door kan geven aan haar pups (geen rasverbetering)

Het geleur met een hond is niet goed te praten, en zeker niet een hond kopen om alleen maar pups uit te krijgen.

en als iedereen zo over de keizersnede zou denken :denken: Maarja dan waren er geen franse en engelse bulldogen meer!!

Groetjes Jeanet.
nou omdat haar eerste nestje geen problemen gaf, 2e nestje is geboren bij mensen die er helemaal geen verstand van hadden

:denken: uh.. eerst zeg je dat het eerste nestje geen problemen gaf, en nu zeg je, dat het dus een keizersnede was, daar ben je dan dus achtergekomen nadat jou reu de teef gedekt heeft of?

want ze heeft nu dus 2 nestjes gehad, beide dmv keizersnede?

of lees ik het fout? :N:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

yamie schreef:
Jeanet Stehouwer schreef:Een natuurlijke bevalling staat altijd bovenaan het lijstje.

Groetjes Jeanet.
nou omdat haar eerste nestje geen problemen gaf, 2e nestje is geboren bij mensen die er helemaal geen verstand van hadden

:denken: uh.. eerst zeg je dat het eerste nestje geen problemen gaf, en nu zeg je, dat het dus een keizersnede was, daar ben je dan dus achtergekomen nadat jou reu de teef gedekt heeft of?

want ze heeft nu dus 2 nestjes gehad, beide dmv keizersnede?

of lees ik het fout? :N:
Je leest het goed, het verhaal zit vól met tegenstrijdigheden. Ik heb het opgegeven :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Goh wat fijn dat je mij op mijn schrijffouten wijst!! dank je wel hoor :denken:
je hebt het heeel goed gelezen wat ik eerst zei, eerste nestje oke, 2e keizersnede.

Dus eeste nestje natuurlijke bevalling
2e keizersnede.

Ik hoop dat het eindelijk duidelijk is......... :cheer:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Jeanet Stehouwer schreef:Goh wat fijn dat je mij op mijn schrijffouten wijst!! dank je wel hoor :denken:
je hebt het heeel goed gelezen wat ik eerst zei, eerste nestje oke, 2e keizersnede.

2e keizersnede.

is die voor mij bedoeld? :19:
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Ja, dank je dat je mij erop gewezen hebt,
want anders gaan mensen, weer van alles denken!

Groetjes jeanet.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Nanna schreef:
Ik denk dat ik het teefje niet meer zou hebben gebruikt voor de fok. Ik zou haar naar al die ellende een welverdiende rust gunnen.
Het hebben van pups is voor een teefje geen "ellende" hoor.. :wink:
Mijn teven vinden het altijd héérlijk om een nestje te hebben en genieten er ten volle van.
Ik weet niet hoe oud de teef is, hoeveel pups ze al gehad heeft, wat haar geestelijke en lichamelijke conditie is én of ze een waardevolle bijdrage aan het ras te leveren heeft. Dát zouden voor mij de criteria zijn.
met ellende wordt hier volgens mij het gesleep met de teef bedoeld
Jij snapt hem :ok:
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Jeanet Stehouwer schreef:Goh wat fijn dat je mij op mijn schrijffouten wijst!! dank je wel hoor :denken:

2e keizersnede.

Heeft ze de eerste 2 nestjes bij dezelfde eigenaar gehad?

Ik vraag me dat namelijk al de hele tijd af...en ik geloof dat andere forumleden die vraag ook al eens gesteld hebben.
Jeanet Stehouwer schreef: Waarom wij haar hebben laten dekken?? nou omdat haar eerste nestje geen problemen gaf, 2e nestje is geboren bij mensen die er helemaal geen verstand van hadden, en maar aangerommeld hebben.

groetjes Jeanet
(met dank aan Desi)
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

en trouwens Tekkel jij maakt natuurlijk nooit een foutje,en wat tegenstrijdigheden?
het enigste wat niet goed stond was over de keizersnede,
tot vermoeiends toe probeer ik wat uit te leggen,
heel de tijd heb ik het erover dat het eerste nestje goed ging en het 2e een keizersnede
maak ik een fout, en hup duiken ze er weer op!!
jeetje waar ging mijn vraag ook alweer over, weten jullie dat nog wel?

ik zit nu heel de tijd een teef van een ander te verdedigen!!
die er super uitziet, topconditie, en die heeft mijn topreu gedekt,
duiken jullie er ook zo op als een franse of engelse bull een nestje heeft gehad? die mogen 3x een keizersnede, :denken:

en Mona toetje Bedankt!! eindelijk iemand die hem ook snapt!
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Jeanet Stehouwer schreef:en trouwens Tekkel jij maakt natuurlijk nooit een foutje,en wat tegenstrijdigheden?
het enigste wat niet goed stond was over de keizersnede,
tot vermoeiends toe probeer ik wat uit te leggen,
heel de tijd heb ik het erover dat het eerste nestje goed ging en het 2e een keizersnede
maak ik een fout, en hup duiken ze er weer op!!
jeetje waar ging mijn vraag ook alweer over, weten jullie dat nog wel?

ik zit nu heel de tijd een teef van een ander te verdedigen!!
die er super uitziet, topconditie, en die heeft mijn topreu gedekt,
duiken jullie er ook zo op als een franse of engelse bull een nestje heeft gehad? die mogen 3x een keizersnede, :denken:

en Mona toetje Bedankt!! eindelijk iemand die hem ook snapt!
Ik zou zeggen ; gebruik de zoekfunctie en zoek naar de topics met Engelse en Franse bullen. :mrgreen:

Ik snap het eerlijk gezegt niet helemaal , want ik vraag me nog steeds af of ze haar eerste nestje bij dezelfde eigenaar heeft gehad.
Ik had haar waarschijnlijk niet meer laten dekken na al dat gezeul.
(met dank aan Desi)
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Ik heb zelf engelse en franse bullen gehad, dus weet er heel veel over.
en er zijn maar weinig bullen die natuurlijk bevallen.
gelukkig eindelijk door strenge regels en selectie gaat het ras vooruit, er zijn veel bullen die geen leven hadden met hun smalle luchtpijp.(maar dat is weer een ander onderwerp)

degene die antwoorden hebben gegeven op mijn vraag, dank je wel.

iedereen heeft zijn eigen mening,we kunnen hier nog jaren over doorgaan, en ik doe wat mij juist lijkt en waar ik een goed gevoel bij hebt.
en ik heb hier een heeel goed gevoel bij....
als ze blijkt zwanger te zijn, laat ik het jullie weten.

groetjes.
Juba
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Juba »

Ben nieuwschierich.....

Hoe heet die teef....en zit die bij Kevin ??

Trouwens......waar het over ging..
Wij hebben puppymelk van royalcanin gebruikt.
Goed de aanwijzingen op de verpaking lezen.

Succes
Laatst gewijzigd door Juba op 20 mei 2008 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
aika
Actief

Ongelezen bericht door aika »

LongFields schreef:
aika schreef:
LongFields schreef:

Jij kan er ook niks aan doen, maar je ouders zijn (vind ik) niet echt verstandig bezig als ze hun pups aan opkopers verkopen. Ze kunnen dan beter geen pups op de wereld zetten, behalve als ze van tevoren al ruim genoeg mensen op de wachtlijst hebben staan voor een pup, zodat als er mensen afvallen (wat altijd wel gebeurd bij een aantal) toch alle pups gewoon een goed baasje krijgen.
Als een of meer pups naar een opkoper gaan weet je nooit wat er met je pups gebeurt, en dat lijkt me ook niet leuk. Het is toch veel leuker als je later nog hoort hoe het met de pups gaat, dat lijkt me voor je ouders ook veel leuker dan om de pups aan zo'n opkoper te verpatsen en dan nooit meer foto's of e-mails te krijgen over de pups.
maar ik zei eerder toch de meeste pups verkopen we zelf wel hoor ! maar ja wat moeten we dan met die andere doen als je voorzien al opeen lijst gezet hadden die al een pup wouden of 7 ofzo (=hoeveelheid dat er normaal toch wel uitkomen om het zo maar te zeggen ) maar ja als er dan 10 uitkomen zit je met eeen probleem he en als je al vijf honden hebt kun je moeilijk ze zelf bijhouden he ! snap je !! en ons mama is daar normaal zelf ook altijd tegen hoor maar ik weet niet juist hoe het zit hoor !

maar wat kan er dan zoveel fout gaan bij een opkoopster ?? dat snap ik nog altijd niet hoor jullie doen precies alsof die pups daar vermoord worden dat is hier toch niet het geval hoor ! :pffff: :mrgreen:

:jank: :jank:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

aika schreef:maar ik zei eerder toch de meeste pups verkopen we zelf wel hoor ! maar ja wat moeten we dan met die andere doen als je voorzien al opeen lijst gezet hadden die al een pup wouden of 7 ofzo (=hoeveelheid dat er normaal toch wel uitkomen om het zo maar te zeggen ) maar ja als er dan 10 uitkomen zit je met eeen probleem he en als je al vijf honden hebt kun je moeilijk ze zelf bijhouden he ! snap je !! en ons mama is daar normaal zelf ook altijd tegen hoor maar ik weet niet juist hoe het zit hoor !

maar wat kan er dan zoveel fout gaan bij een opkoopster ?? dat snap ik nog altijd niet hoor jullie doen precies alsof die pups daar vermoord worden dat is hier toch niet het geval hoor ! :pffff: :mrgreen:

Dat zijn gewoon de risico's die bij het fokken horen. Je weet dat er ook grote nesten geboren kunnen worden en ook daar moet je als fokker je verantwoordelijkheid voor nemen. Als je denkt dat je de pups niet zal kunnen verkopen, moet je niet fokken! Het is toch een beetje de omgekeerde wereld om eerst pups op de wereld te zetten en dan eens te kijken of er uberhaupt wel mensen zijn die je pups willen hebben?!

Voor wat betreft die opkoper, dat heb ik hierboven ook al geschreven, een opkoper koopt pups op om ze met winst weer te verkopen. De pusp zitten in de meest belangrijkste fase van hun leven qua socialisatie, maar daar zal een opkoper echt geen aandacht aan besteden (dat kost tijd en geld en daarvoor koopt zij geen pups op). Haar doel is geld te verdienen met de pups en dan gaan er andere belangen mee spelen. Dan wordt het niet meer het belangrijkste dat de pups een goed huis krijgen, maar wordt het belangrijkste de pups zo snel mogelijk voor zoveel mogelijk geld te verkopen. Waar de pups dan terecht komen, zal die opkoopster een zorg zijn.
Ik snap eigenlijk niet dat je ouders dat kunnen; je voedt de pups acht weken met veel zorg en aandacht op (als het goed is) en ineens interesseert het ze niets meer waar en hoe ze aan hun nieuwe baasjes komen?! :roll:
aika
Actief

Ongelezen bericht door aika »

Scooby schreef:
aika schreef:maar ik zei eerder toch de meeste pups verkopen we zelf wel hoor ! maar ja wat moeten we dan met die andere doen als je voorzien al opeen lijst gezet hadden die al een pup wouden of 7 ofzo (=hoeveelheid dat er normaal toch wel uitkomen om het zo maar te zeggen ) maar ja als er dan 10 uitkomen zit je met eeen probleem he en als je al vijf honden hebt kun je moeilijk ze zelf bijhouden he ! snap je !! en ons mama is daar normaal zelf ook altijd tegen hoor maar ik weet niet juist hoe het zit hoor !

Dat zijn gewoon de risico's die bij het fokken horen. Je weet dat er ook grote nesten geboren kunnen worden en ook daar moet je als fokker je verantwoordelijkheid voor nemen. Als je denkt dat je de pups niet zal kunnen verkopen, moet je niet fokken! Het is toch een beetje de omgekeerde wereld om eerst pups op de wereld te zetten en dan eens te kijken of er uberhaupt wel mensen zijn die je pups willen hebben?!

Voor wat betreft die opkoper, dat heb ik hierboven ook al geschreven, een opkoper koopt pups op om ze met winst weer te verkopen. De pusp zitten in de meest belangrijkste fase van hun leven qua socialisatie, maar daar zal een opkoper echt geen aandacht aan besteden (dat kost tijd en geld en daarvoor koopt zij geen pups op). Haar doel is geld te verdienen met de pups en dan gaan er andere belangen mee spelen. Dan wordt het niet meer het belangrijkste dat de pups een goed huis krijgen, maar wordt het belangrijkste de pups zo snel mogelijk voor zoveel mogelijk geld te verkopen. Waar de pups dan terecht komen, zal die opkoopster een zorg zijn.
Ik snap eigenlijk niet dat je ouders dat kunnen; je voedt de pups acht weken met veel zorg en aandacht op (als het goed is) en ineens interesseert het ze niets meer waar en hoe ze aan hun nieuwe baasjes komen?! :roll:

je moet ook niet denken dat mijn ouders slechte mensen zijn he !

8weken ??

neenee voor die pups hier weg gaan daar gaat wel een vele grotere tijd over uit hoor ! en daarbij nog bij de opkoopster waar wij ze heen deden daar werden die pups heus niet verwaarloost hoor !
wij doen ons pups heus niet weg naar een plaats waar we weten dat ze slecht verzorgt worden hoor ! oke bij een opkoopster worden ze wat minder verwend maar slecht gaat die mevrouw daar heus niet mee om :jank:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

aika schreef:je moet ook niet denken dat mijn ouders slechte mensen zijn he !

8weken ??

neenee voor die pups hier weg gaan daar gaat wel een vele grotere tijd over uit hoor ! en daarbij nog bij de opkoopster waar wij ze heen deden daar werden die pups heus niet verwaarloost hoor !
wij doen ons pups heus niet weg naar een plaats waar we weten dat ze slecht verzorgt worden hoor ! oke bij een opkoopster worden ze wat minder verwend maar slecht gaat die mevrouw daar heus niet mee om :jank:
Hoe oud waren de pups dan die naar die opkoopster gingen? En wat maakte dat zij de pups wel kon verkopen en jullie niet?!
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

aika schreef:
LongFields schreef:
aika schreef:
LongFields schreef: Ik krijg hier een enorm vieze smaak van in mijn mond moet ik zeggen. :denken:

maar ik zei eerder toch de meeste pups verkopen we zelf wel hoor ! maar ja wat moeten we dan met die andere doen als je voorzien al opeen lijst gezet hadden die al een pup wouden of 7 ofzo (=hoeveelheid dat er normaal toch wel uitkomen om het zo maar te zeggen ) maar ja als er dan 10 uitkomen zit je met eeen probleem he en als je al vijf honden hebt kun je moeilijk ze zelf bijhouden he ! snap je !! en ons mama is daar normaal zelf ook altijd tegen hoor maar ik weet niet juist hoe het zit hoor !

Als je als fokker niet bereid bent om zelf goede baasjes te zoeken voor de pups hoor je gewoon niet te fokken , punt!
Zij willen persè met de teef fokken dan is het ook hun verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de puppen bij geschikte baasjes worden geplaatst.
Ik krijg ook het idee dat jouw ouders fokken voor de poen , want anders zouden ze de overblijvertjes niet verkopen aan een opkoper.
Bah , ik moet er niet aan denken dat mijn pupjes bij zo`n opkoper terechtkomen en ik niet weet of ze wel goed terechtkomem.
(met dank aan Desi)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”