Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

broodfokster??ofniet???

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:
Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Precies, dus schiet niet zo in de verdediging als je een keer een rake opmerking terug krijgt.
Ik vind op taal-tikfouten wijzen niet echt vallen onder "rake opmerkingen" :denken:
Da's dan jammer.
Zinnige bijdrage Linda. Chapeau.
Nee die van jou is zinnig Marion. Moet ik een lijstje maken van jouw foute opmerkingen in de loop van de tijd. Ik heb tenminste nog uitgelegd hoe en wat :pffff:

Anne
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

kijk zo doen we het netjes toch :ok:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

starfleet schreef:
Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:
Marion. schreef: Ik vind op taal-tikfouten wijzen niet echt vallen onder "rake opmerkingen" :denken:
Da's dan jammer.
Nee die van jou is zinnig Marion. Moet ik een lijstje maken van jouw foute opmerkingen in de loop van de tijd. Ik heb tenminste nog uitgelegd hoe en wat :pffff:
Misschien ontgaat het je Anne, maar de quotes gaan dus eigenlijk helemaal niet meer over jou of je uitspraken. Meer over de inmenging van zoek stokkie daarover.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Marion. schreef:
starfleet schreef:
Marion. schreef:
Zoek stok! schreef: Da's dan jammer.
Misschien ontgaat het je Anne, maar de quotes gaan dus eigenlijk helemaal niet meer over jou of je uitspraken. Meer over de inmenging van zoek stokkie daarover.
Je punt ontgaat me, maar het is me wel duidelijk dat marionneke haar oorlogskleurtjes op haar gezichie heeft gekliederd. Maar helaas pindakaas, zoek stokkie doet niet mee. Toedeloe marionneke.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

boemerang schreef:ja en dat doe ik ook
,maar met jou valt niet te praten
jij leest wat je graag wilt lezen
en deze broodfok teef jou woorden erg volwassen
vroeg om het goed te lezen
watte? :denken:
sorry hoor maar kun je iets duidelijker schrijven...
ja weer een broodfokkie er bij
als als als wij allemaal de kennis bezaten die jij hebt
wat zal deze wereld dan mooi zijn
de wereld zou al een stuk beter zijn als mensen VOORAF zich gingen verdiepen in de aanschaf van een hond en hoe broodfokkers te herkennen ipv achteraf :roll:
bijtende en snerende opmerkingen
ik scheld niet, ik praat gewoon, net als op straat dus als je dat hier al niet kan hebben hoe kun je dan in vredesnaam in het normale leven dagelijks zijn...
ik zou zeggen geef nog meer steken en trappen weg
ben je net zo goed in als jou kennis over honden
en maak een ander wijs dat jij nog nooit een fout hebt gemaakt
ik zet hier nu een punt achter :ok: en jij hebt je zegje ook gedaan :ok:
op houden , :ok: zij weet het nu wel :ok:
ik hou niet op omdat jij dat zo graag wil wie denk je wel niet wie je bent zeg... :roll: ik maak zelf uit wat ik hier wanneer schrijf.
nee nogmaals, ik heb geen fout gemaakt in de aanschaf van mijn honden, deze komen stuk voor stuk van een goede fokker. En mijn kruising is een weloverwogen keuze geweest waar ik geen seconde spijt van heb gehad.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

boemerang schreef:
MonaToetje schreef:
malinois schreef:
starfleet schreef: Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Ik kom er echt niet uit.

Anne
:mrgreen: ben ik niet de enige in ieder geval :wink:
Jij ook al :N: :mrgreen:
ja in twente hebben ze hun eigen taal
gelukkig begrijp ik mij zelf heel goed :smile2: :smile2: :smile2:

:roll: dan ben je wel een van de weinigen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Felix schreef:
Neemt niet weg, dat je wat liever tegen elkaar kan doen! :roll:
Misschien zijn 'we' al jaren te lief mbt broodfok :wink:
amen :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

boemerang schreef:maar zij neemt de verantwoording op zich
ze had de pup ook weer terug kunnen doen,daar gaat het om zij vraagt geen beklag
en daarom is ze zo goed omdat ze die pup niet terug heeft gedaan :19: je houdt er wel een rare manier van denken op na, niemand zegt dat ze geen verantwoordelijkheid neemt maar in deze tijd MOET je weten van broodfok en kun je je niet verschuilen achter ik ken het niet nooit van gehoord.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

boemerang schreef:nou de strijd bijl neer leggen
ik vind dat het nu nergens meer om gaat
jij vind, jij vind, jij vind :blah:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

malinois schreef: de wereld zou al een stuk beter zijn als mensen VOORAF zich gingen verdiepen in de aanschaf van een hond en hoe broodfokkers te herkennen ipv achteraf :roll:
Ja dat had ik ook moeten doen!

malinois schreef:ik heb geen fout gemaakt in de aanschaf van mijn honden, deze komen stuk voor stuk van een goede fokker. En mijn kruising is een weloverwogen keuze geweest waar ik geen seconde spijt van heb gehad.
Ik ben dol op mijn hond, maar heb wel spijt hoe ik het toen geregeld heb, dat ik toen redelijk depressief was is geen excuus.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pepim schreef:
LunaLover schreef:tja wat moet ik hierop zeggen.
ik kan wel iedere keer zeggen dat het dom was maar dat veranderd toch niks.ik weet nu hoe de meeste mensen hier in elkaar steken.........
luna word over 2 weekjes weer geopereerd en ik hoop dat het goed zal gaan.........ik vraag niemand om steun...of zielig medeleven.
mijn liefde zit in dit hondje.ze is me alles.
en wat een ander van luna vind kan me niet schelen...
Weet je waarom het gaat? Niet om je hondje Luna, iedereen hier wil dat het haar goed gaat. Mensen op dit forum geven om honden, vandaar hun reacties. Ik was net zo fout als jij en ik heb ook een broodfokhondje. Ze is tot nu toe gezond, maar denk jij dan nooit aan de moeder van Luna? Die nest na nest moet werpen?
Ik denk vaak aan de moeder van Mizou en dan baal ik dat ik meegewerkt heb aan die hele broodfok omdat ik zo stom in de weer was.
Ik zie Mizou genieten als ze zwemt, rent, speelt, noem maar op. Haar moeder maakt dat niet mee, die mag alleen puppies krijgen.

En ik begrijp de meeste mensen hier heel goed op het forum, die hebben zich verdiept in waar wel of niet en dan komt er weer zo'n tuthola, die een broodfokhondje heeft gekocht. Ja en dan heb ik het ook over mezelf, begrijp je het nu? Broodfok is heel erg, god als je ziet hoe die dieren misbruikt worden en door mensen zoals jij en ik wordt het in stand gehouden. Zo dat moest ik even kwijt.
juist... niemand zegt hier dat zo'n hond weg moet of weet ik veel wat, Pepim schreeuwt hier toch ook niet dat we oh zo naar tegen haar doen :19: Iedereen vind zijn hond toch het liefst, leukst etc. dat lijkt me logisch anders neem je het beestje niet, wat niet wil zeggen dat je je er verder niet in hoeft te verdiepen VOORAF. Want inderdaad wordt die teef weer uitgemolken de volgende loopsheid want de pups zijn weer weg dus er is weer ruimte.
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Marion. schreef:
boemerang schreef:waar heeft zij dat gezegd om zielig gevonden te worden ik ken haar niet maar zij neemt de verantwoording op zich
ze had de pup ook weer terug kunnen doen,daar gaat het om zij vraagt geen beklag
Ja, zal lekker worden als ze haar verantwoording niet neemt. Ze heeft een levend wezen in huis genomen, en daar hoort ze gewoon zo goed mogelijk voor zorgen.

Het gaat erom dat ze heeft meegeholpen die fokteven nog weer een stuk verder de grond in te duwen. Had ze zich van tevoren verdiept, was haar "hulp" niet nodig geweest. Had fokteef niet haar 2e nest dit jaar hoeven werpen.
Hehe , Marion, snap je hem nog steeds niet! :pffff: ......

Het verdient een pluimpje dat ze een broodfok hondje uit de klauwen gered heeft van de boze broodfokker , en ondanks alle gebreken het hondje niet heeft gedumpt! :mrgreen:
:cheer:

Nou, dan verdienen alle eigenaren die een pup hebben van een verantwoorde fokker een onderscheiding :pffff: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 19 sep 2006 06:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Nanna schreef:Ik denk dat hier geldt: lekker je afzetten tegen TS zodat je goed kunt laten zien hoe verantwoord, prima en geweldig je zelf bezig bent geweest.
Iedereen maakt fouten, ook TS. Ik denk niet dat dit haar een tweede keer gebeurt. Maar ze heeft het hondje nu eenmaal en is er dol op.
JUIST iemand als TS kan anderen ervan weerhouden om ook bij een broodfokker te kopen; ze heeft immers een hondje met een kwaal als levende antireclame.

Waarom dat nou weer uitgebreid ingepeperd moet worden is toch totaal onnodig?
Van harte mee eens!
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:Zelfs de best geïnformeerde mensen kunnen nog een foutje maken wat dit betreft.
Misschien niet bij een groepje van 18 pups zonder een moeder te zien, maar toch ook wel foutjes, waar ze zelf achteraf van zeggen "ik ben stom geweest, ik had het kunnen weten".
In een moment van verblinding kan je nou eenmaal fouten maken.
Wat mag je dan verwachten van een "nieuwkomer" in de hondenwereld?

Ik vind het heel verdrietig Joann. Je hebt een wel erg harde les gekregen.
Ik hoop van harte dat Luna nog een goed leventje krijgt en ik wens je veel succes met haar. :ok:
Ook mee eens!
Gr. Marijke
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MonaToetje schreef:Het verdient een pluimpje dat ze een broodfok hondje uit de klauwen gered heeft van de boze broodfokker , en ondanks alle gebreken het hondje niet heeft gedumpt! :mrgreen:
zo komt het mij dus ook over
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

malinois schreef:
MonaToetje schreef:Het verdient een pluimpje dat ze een broodfok hondje uit de klauwen gered heeft van de boze broodfokker , en ondanks alle gebreken het hondje niet heeft gedumpt! :mrgreen:
zo komt het mij dus ook over
en zo gaat dat dus ook steeds, en ja tuuuuuuurlijk is het fijn voor dat hondje en tuurlijk gun ik hem /haar ook het beste

maar anno 2006 ( 2005,2004,2003,2002,2001......) pas achteraf erachter komen dat je een hond bij een broodfokker weg hebt? dat is gewoon zo onnodig en dan heeft men zich dus geen seconde meer dan "ahhh ik wil"verdiept in het nemen van een hond, en dat is nu net waar het mensen hier om gaat.

ik wens de TS alle sterkte maar vind haar niet nobel of een pluim waard dat ze hier haar verhaal doet en andere denkt te waarschuwen, ze is onnodig stom geweest, punt. ga gewoon verder zorgen dat je hondje in orde komt en blijft. en open niet meer een topic met een titel , die mij ook als ....mmmm is het nou zo of niet? in de oren klinkt
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Bij dit soort topics krijg ik altijd een beetje een wrange smaak in de mond, van hoeveel mensen het allemaal wel niet beter weten e.d. wat betreft het (brood)fokken met honden dan ...

Zulke fokkers zijn er nou eenmaal en als zulke hondjes voor laten we zeggen voor 300 euro op marktplaats gezet worden dan is er altijd wel iemand die zo'n hondje koopt ...

Daar kun je het eens of mee oneens zijn, maar zo werkt het nu eenmaal!

Neemt niet weg dat het een utopie is, als je zou denken dat je broodfok geheel de wereld uit zou kunnen helpen, en al helemaal niet met topics zoals dit! :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Felix schreef:Bij dit soort topics krijg ik altijd een beetje een wrange smaak in de mond, van hoeveel mensen het allemaal wel niet beter weten e.d. wat betreft het (brood)fokken met honden dan ...

Zulke fokkers zijn er nou eenmaal en als zulke hondjes voor laten we zeggen voor 300 euro op marktplaats gezet worden dan is er altijd wel iemand die zo'n hondje koopt ...

Daar kun je het eens of mee oneens zijn, maar zo werkt het nu eenmaal!

Neemt niet weg dat het een utopie is, als je zou denken dat je broodfok geheel de wereld uit zou kunnen helpen, en al helemaal niet met topics zoals dit! :wink:
dat ze er nou eenmaal zijn, is voor mij geen reden om er tegen te blijven argeren, en ja ik weet idd beter....mag dat niet? waarom verdiept de gemiddelde mens zich wel in het kopen van een auto, wasmachine enz, en dan ineens niet in het kopen van een hond? dat kan niet genoeg benadrukt worden, niks niet zo werkt het nou eenmaal, dat is je neerleggen bij iets en je er verder niet over intereseren, prima, doe jij dat maar en laat ons gewoon wel reageren op zulke topics
Moon
Zeer actief

malinois schreef: juist om het stukje 'als ze het geweten had' daar wordt hier al 6 pagina's op gehamerd dat dit gewoonweg niet kan gebeuren dat je tegenwoordig niks over broodfok weet/kent/leest als je je goed verdiept hebt in de aanschaf van een hond.
Weet je Malinois, m.i. spreek je jezelf tegen. Herhaaldelijk heb ik jou op dit forum zien verkondigen dat het lezen van 'boekjes' onzin is, want 'dat heb jij ook niet gedaan'. Ik vraag me dus af hoe mensen dán aan informatie moeten komen, via internet? Waar iedereen op kan schrijven zonder dat je weet wat zijn achtergrond (mate van kennis) is?
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Het lijkt me heel wat zinvoller om de boosdoener zelf aan te pakken, de broodfokker dus, ipv. de TS. Een of twee keer haar er op wijzen lijkt me ruim voldoende. Erg kwetsend om daar maar mee door en door te gaan vind ik. Zie nogmaals de woorden van Nanna, hierboven door mij gequote.
Gr. Marijke
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Moon schreef:Het lijkt me heel wat zinvoller om de boosdoener zelf aan te pakken, de broodfokker dus, ipv. de TS. Een of twee keer haar er op wijzen lijkt me ruim voldoende. Erg kwetsend om daar maar mee door en door te gaan vind ik. Zie nogmaals de woorden van Nanna, hierboven door mij gequote.
oke, en hoe pak je die aan? ze mogen het toch? de wetgeving pakt ze niet aan, dus men moet de consument aanpakken en waarschuwen.

erg kwetsend? nou lijkt mij wel mee te vallen, maar goed het is al snel kwetsend als iemand het niet wil horen of het er niet mee eens is
Moon
Zeer actief

yamie schreef:
Moon schreef:Het lijkt me heel wat zinvoller om de boosdoener zelf aan te pakken, de broodfokker dus, ipv. de TS. Een of twee keer haar er op wijzen lijkt me ruim voldoende. Erg kwetsend om daar maar mee door en door te gaan vind ik. Zie nogmaals de woorden van Nanna, hierboven door mij gequote.
oke, en hoe pak je die aan? ze mogen het toch? de wetgeving pakt ze niet aan, dus men moet de consument aanpakken en waarschuwen.

erg kwetsend? nou lijkt mij wel mee te vallen, maar goed het is al snel kwetsend als iemand het niet wil horen of het er niet mee eens is
Dus omdat je de broodfokkers niet aan kan pakken moet de pupkoper het maar driedubbel op zijn brood krijgen :19:

TS heeft al een paar maal aangegeven dat ze het fout heeft gedaan, wat moet ze nog meer doen dan?
Gr. Marijke
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Het gaat niet om de TS, die heeft al een hond. Het gaat nu om voorlichting en hopelijk kan TS hier wat mee en haar bijdrage in de voorlichting kan misschien weer een toekomstige koper behoeden voor zijn/haar fout.

Het gaat om de bestrijding van de hondenmaffia. Er worden op grote schaal honden getransporteerd vanuit o.m. Tsjechie, Hongarije en Roemenie die bestemd zijn voor dierenwinkels hier in het westen, zoals Nederland, Duitsland, België, Frankrijk, Spanje etc.

Laatst is er nog een transport van 143 hondjes in beslag genomen in Frankrijk, deze honden waren bestemd voor een dierenwinkel in Spanje. De chauffeur verklaarde dat dit al het 4e transport was in een half jaar, voor dezelfde winkel!

In bijv. Hongarije is het heel lucratief om honden te gaan fokken ipv varkens want zoals een vermeerderaar daar verklaart: Het levert veel meer op!

In een klein dorp in Hongarije van 10.000 inwoners zijn 150 hondenfokkerijen, dat zegt genoeg.

DAT moet gestopt worden. Vaak worden de pups al op de leeftijd van 2 weken bij de moeder weggehaald en dat kan dan een moedertje zijn van 2,5 jaar die al 5 !!! nestjes heeft gehad....

De dierenwinkels en de zogenaamde particulieren (want die zijn er ook..) die verkopen die hondjes vaak met vervalste papieren, dus dat ze ouder zijn etc.
Ze spelen heel handig in op het gevoel van de mensen, want dat hoor je heel vaak van de broodfokpupkopers, namelijk dat ze in een winkel stonden en het zo zielig vonden voor de pups dat ze in een te klein hokje zaten en dat ze zo'n hondje graag een beter leven willen bieden.

Dit lijkt erg lovend allemaal, maar doordat de consument blijft kopen, blijft het hondenleed in de grote fokkerijen (vermeerderaars, fabrieken) die honden leveren aan de westerse hondenmaffia. Iedereen weet nu toch onderhand wel dat 'zielig' nooit een motief mag zijn om een hond aan te schaffen. Waarom is het dan zo moeilijk om een zielig verhaal te weerstaan?

Om deze vorm van dierenleed tegen te gaan moet de consument gewoon stoppen met kopen. Diverse televisie programma's zijn er al over geweest en zullen er hoogstwaarschijnlijk nog komen, denk aan Tros Radar die hierover al verschillende uitzendingen heeft gemaakt en in België heeft Telefacts een undercover actie getoond over de malafide hondenhandelspraktijken. Gewaarschuwd wordt er genoeg, ook zijn er diverse petities die je op verschillende sites kunt tekenen.

Ik denk niet dat een broodfokpupkoper beseft dat het hondenleed en de winsten die gemaakt worden heel veel verder gaan dan dat zielige pupje in een te klein hokje....
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Marij, wat een supergoed stuk heb je opgeschreven hierboven! :ok:
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Moon schreef:
malinois schreef: juist om het stukje 'als ze het geweten had' daar wordt hier al 6 pagina's op gehamerd dat dit gewoonweg niet kan gebeuren dat je tegenwoordig niks over broodfok weet/kent/leest als je je goed verdiept hebt in de aanschaf van een hond.
Weet je Malinois, m.i. spreek je jezelf tegen. Herhaaldelijk heb ik jou op dit forum zien verkondigen dat het lezen van 'boekjes' onzin is, want 'dat heb jij ook niet gedaan'. Ik vraag me dus af hoe mensen dán aan informatie moeten komen, via internet? Waar iedereen op kan schrijven zonder dat je weet wat zijn achtergrond (mate van kennis) is?
Er zijn nog altijd kynologenclubs, kynologen en rasverenigen die je kunt contacteren voor informatie. :19:
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Ben ik het niet helemaal mee eens , want als een broodfokker zijn pupjes niet meer kwijtraakt stopt hij vanzelf met fokken.
Beiden , de koper en de fokker zijn de boosdoener.
(met dank aan Desi)
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Marij, geweldig :E: :E:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moon schreef:
Internet idd. rasvereniging, TV programma's als Radar, zoek op fokker op google en je hebt broodfokker info in alle soorten en maten, geen boekjes nodig... overigens heb ik nooit gezegd dat ik geen boekjes gelezen heb, ik heb er enkele gelezen maar het is geen must om broodfok te kennen... :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

wat wil je eraan doen dan, die in elkaar gaan meppen ofzo :19:
dan is de waarheid gewoon hard als dit al kwetsend is dan zul je het heel moeilijk hebben in deze wereld :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bulletjebe schreef:Het gaat niet om de TS, die heeft al een hond. Het gaat nu om voorlichting en hopelijk kan TS hier wat mee en haar bijdrage in de voorlichting kan misschien weer een toekomstige koper behoeden voor zijn/haar fout.

Het gaat om de bestrijding van de hondenmaffia. Er worden op grote schaal honden getransporteerd vanuit o.m. Tsjechie, Hongarije en Roemenie die bestemd zijn voor dierenwinkels hier in het westen, zoals Nederland, Duitsland, België, Frankrijk, Spanje etc.

Laatst is er nog een transport van 143 hondjes in beslag genomen in Frankrijk, deze honden waren bestemd voor een dierenwinkel in Spanje. De chauffeur verklaarde dat dit al het 4e transport was in een half jaar, voor dezelfde winkel!

In bijv. Hongarije is het heel lucratief om honden te gaan fokken ipv varkens want zoals een vermeerderaar daar verklaart: Het levert veel meer op!

In een klein dorp in Hongarije van 10.000 inwoners zijn 150 hondenfokkerijen, dat zegt genoeg.

DAT moet gestopt worden. Vaak worden de pups al op de leeftijd van 2 weken bij de moeder weggehaald en dat kan dan een moedertje zijn van 2,5 jaar die al 5 !!! nestjes heeft gehad....

De dierenwinkels en de zogenaamde particulieren (want die zijn er ook..) die verkopen die hondjes vaak met vervalste papieren, dus dat ze ouder zijn etc.
Ze spelen heel handig in op het gevoel van de mensen, want dat hoor je heel vaak van de broodfokpupkopers, namelijk dat ze in een winkel stonden en het zo zielig vonden voor de pups dat ze in een te klein hokje zaten en dat ze zo'n hondje graag een beter leven willen bieden.

Dit lijkt erg lovend allemaal, maar doordat de consument blijft kopen, blijft het hondenleed in de grote fokkerijen (vermeerderaars, fabrieken) die honden leveren aan de westerse hondenmaffia. Iedereen weet nu toch onderhand wel dat 'zielig' nooit een motief mag zijn om een hond aan te schaffen. Waarom is het dan zo moeilijk om een zielig verhaal te weerstaan?

Om deze vorm van dierenleed tegen te gaan moet de consument gewoon stoppen met kopen. Diverse televisie programma's zijn er al over geweest en zullen er hoogstwaarschijnlijk nog komen, denk aan Tros Radar die hierover al verschillende uitzendingen heeft gemaakt en in België heeft Telefacts een undercover actie getoond over de malafide hondenhandelspraktijken. Gewaarschuwd wordt er genoeg, ook zijn er diverse petities die je op verschillende sites kunt tekenen.

Ik denk niet dat een broodfokpupkoper beseft dat het hondenleed en de winsten die gemaakt worden heel veel verder gaan dan dat zielige pupje in een te klein hokje....
juist
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”