Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
broodfokster??ofniet???
Moderator: moderatorteam
ik heb een product van de broodfok in huis, zo noem ik haar als mensen verliefd kijken naar mijn kleine ieniemini york. zo kom je wel in gesprek en dan kan ik iedereen waarschuwen. ik voel me verpicht, ik heb haar gekocht en plaats gemaakt voor een nieuwe. dom erg dom, ik die altijd iedereen waarschuwt en weet waar ze niet moeten zijn, ik heb me laten lijden voor het zielige het zieke en omdat ze als twee druppels water op mijn overleden york lijkt. dit zal me nooit meer overkomen, ik heb zo'n verdriet gehad, zulke zorgen om dat kleintje, voel me zo schuldig, zie nog steeds die schuur met hondjes voor me, heb in angst gezeten door de bedreigingen van de fokker nadat ik er werk van had gemaakt. heb hem zwart gemaakt in alle regionale bladen, op mp, speurders etc. heb zijn dierenarts gebeld, die gaf zo de boekjes mee aan hem zonder in te vullen, die man was niet blij met mij en wilde voor hem niet meer enten. en toen kwam hij met de dreigementen. ik heb een k..tijd achter de rug vorige winter, zowel de zorgen om mijn zorgenkind als de angst dat hij een keer voor de deur zou staan. (ik heb wel een grote mond, maar ben niet zo'n held). iedereen mag zeggen dat ik stom ben geweest, dat ik het had moeten weten. ik probeer het 'goed' te maken door nog meer dan eerst mensen te waarschuwen. ik wil mijn kleine meid nooit meer kwijt, maar gun geen hond het leven wat haar moeder had en geen mens de zorgen die ik heb gehad en daarom zal ik blijven waarschuwen overal.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Wat een verhaal zeg! Ik snap dat je je kleine meid nooit meer kwijt wilt en ik vind het heel goed dat je nu iedereen probeert te waarschuwenpiep schreef:ik heb een product van de broodfok in huis, zo noem ik haar als mensen verliefd kijken naar mijn kleine ieniemini york. zo kom je wel in gesprek en dan kan ik iedereen waarschuwen. ik voel me verpicht, ik heb haar gekocht en plaats gemaakt voor een nieuwe. dom erg dom, ik die altijd iedereen waarschuwt en weet waar ze niet moeten zijn, ik heb me laten lijden voor het zielige het zieke en omdat ze als twee druppels water op mijn overleden york lijkt. dit zal me nooit meer overkomen, ik heb zo'n verdriet gehad, zulke zorgen om dat kleintje, voel me zo schuldig, zie nog steeds die schuur met hondjes voor me, heb in angst gezeten door de bedreigingen van de fokker nadat ik er werk van had gemaakt. heb hem zwart gemaakt in alle regionale bladen, op mp, speurders etc. heb zijn dierenarts gebeld, die gaf zo de boekjes mee aan hem zonder in te vullen, die man was niet blij met mij en wilde voor hem niet meer enten. en toen kwam hij met de dreigementen. ik heb een k..tijd achter de rug vorige winter, zowel de zorgen om mijn zorgenkind als de angst dat hij een keer voor de deur zou staan. (ik heb wel een grote mond, maar ben niet zo'n held). iedereen mag zeggen dat ik stom ben geweest, dat ik het had moeten weten. ik probeer het 'goed' te maken door nog meer dan eerst mensen te waarschuwen. ik wil mijn kleine meid nooit meer kwijt, maar gun geen hond het leven wat haar moeder had en geen mens de zorgen die ik heb gehad en daarom zal ik blijven waarschuwen overal.

Zolang de overheid alles maar toe staat wat hondenhandel betreft, blijft er niets anders over dan zelf te proberen om de toekomstige broodfokpupkoper te waarschuwen en te vertellen over de evt. zieke pup maar ook over het leed van de transporten naar onze westerse dierenwinkels en hondenhandelaars.
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Kijk, Marij, dit ben ik natuurlijk van harte met je eensbulletjebe schreef:Het gaat niet om de TS, die heeft al een hond. Het gaat nu om voorlichting en hopelijk kan TS hier wat mee en haar bijdrage in de voorlichting kan misschien weer een toekomstige koper behoeden voor zijn/haar fout.
Het gaat om de bestrijding van de hondenmaffia. Er worden op grote schaal honden getransporteerd vanuit o.m. Tsjechie, Hongarije en Roemenie die bestemd zijn voor dierenwinkels hier in het westen, zoals Nederland, Duitsland, België, Frankrijk, Spanje etc.
Laatst is er nog een transport van 143 hondjes in beslag genomen in Frankrijk, deze honden waren bestemd voor een dierenwinkel in Spanje. De chauffeur verklaarde dat dit al het 4e transport was in een half jaar, voor dezelfde winkel!
In bijv. Hongarije is het heel lucratief om honden te gaan fokken ipv varkens want zoals een vermeerderaar daar verklaart: Het levert veel meer op!
In een klein dorp in Hongarije van 10.000 inwoners zijn 150 hondenfokkerijen, dat zegt genoeg.
DAT moet gestopt worden. Vaak worden de pups al op de leeftijd van 2 weken bij de moeder weggehaald en dat kan dan een moedertje zijn van 2,5 jaar die al 5 !!! nestjes heeft gehad....
De dierenwinkels en de zogenaamde particulieren (want die zijn er ook..) die verkopen die hondjes vaak met vervalste papieren, dus dat ze ouder zijn etc.
Ze spelen heel handig in op het gevoel van de mensen, want dat hoor je heel vaak van de broodfokpupkopers, namelijk dat ze in een winkel stonden en het zo zielig vonden voor de pups dat ze in een te klein hokje zaten en dat ze zo'n hondje graag een beter leven willen bieden.
Dit lijkt erg lovend allemaal, maar doordat de consument blijft kopen, blijft het hondenleed in de grote fokkerijen (vermeerderaars, fabrieken) die honden leveren aan de westerse hondenmaffia. Iedereen weet nu toch onderhand wel dat 'zielig' nooit een motief mag zijn om een hond aan te schaffen. Waarom is het dan zo moeilijk om een zielig verhaal te weerstaan?
Om deze vorm van dierenleed tegen te gaan moet de consument gewoon stoppen met kopen. Diverse televisie programma's zijn er al over geweest en zullen er hoogstwaarschijnlijk nog komen, denk aan Tros Radar die hierover al verschillende uitzendingen heeft gemaakt en in België heeft Telefacts een undercover actie getoond over de malafide hondenhandelspraktijken. Gewaarschuwd wordt er genoeg, ook zijn er diverse petities die je op verschillende sites kunt tekenen.
Ik denk niet dat een broodfokpupkoper beseft dat het hondenleed en de winsten die gemaakt worden heel veel verder gaan dan dat zielige pupje in een te klein hokje....

Natuurlijk zou de broodfok niet meer bestaan zonder afnemers. Maar het is toch niet redelijk om de afnemer zo hard aan te pakken omdat de werkelijke dader niet aangepakt kán worden

Gr. Marijke

- Annelies
- Zeer actief
Mee eens en vind ik ook jammer...Moon schreef:
Ik vind het alleen zo zinloos om steeds weer de naïeven die er in trappen af te branden. Dat ze er op gewezen worden; prima, dat ze goede voorlichting krijgen (zoals in jouw verhaal), nog beter. Maar het aanvallen zoals in dit topic gebeurt (en wat vaker gebeurt) maakt naar mijn idee alleen dat mensen weggejaagd worden en dan is er helemaal geen dialoog meer.

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat ben ik dan ook met jou eensMoon schreef:Kijk, Marij, dit ben ik natuurlijk van harte met je eensEn voor de duidelijkheid; ik verafschuw dit soort praktijken natuurlijk ook! Ik vind het alleen zo zinloos om steeds weer de naïeven die er in trappen af te branden. Dat ze er op gewezen worden; prima, dat ze goede voorlichting krijgen (zoals in jouw verhaal), nog beter
. Maar het aanvallen zoals in dit topic gebeurt (en wat vaker gebeurt) maakt naar mijn idee alleen dat mensen weggejaagd worden en dan is er helemaal geen dialoog meer.
Natuurlijk zou de broodfok niet meer bestaan zonder afnemers. Maar het is toch niet redelijk om de afnemer zo hard aan te pakken omdat de werkelijke dader niet aangepakt kán worden. Maar goed, ik ga mezelf herhalen..

Maar ik snap hoe het gebeurt, want 'vooral' de schrijvers hier, hebben een groot, (ontzettend groot) hart voor honden.
Als hier geschreven wordt over zoiets dan gaat dat met een bepaalde felheid. Begrijpelijk en ja, het is eigenlijk een verhaal van: hoe kon je dit nou doen, je wist het toch, of je voelde het aan je water en toch nog doen?
Dat komt omdat er hier op dit forum al vaker mensen zijn geweest die zeiden, "ik dacht al wel dat het niet klopte, maar ik keek in die puppy oogjes en dacht die gaat mee, wat een scheetje".
Begrijpelijk, maar de harde reacties zijn dan ook begrijpelijk want als iedereen over zijn bol geaaid zou worden, weet ik zeker dat diegene nooit anders zou denken over zijn/haar aankoop en misschien nu wel.
Natuurlijk moet het niet bij harde reacties blijven, aan ruzie hebben we eigenlijk niks, we moeten zoveel mogelijk mensen zien te overtuigen van het feit dat hondenhandel niet kan en teveel hondenleed veroorzaakt en dat je daaraan meewerkt als je er koopt. Die voorlichting moet wel gebeuren

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
precies en dat is hier exact hetzelfde, er wordt door TS een topic geopend met de vraag broodfokker???? terwijl ze hiermee opent:bulletjebe schreef:Begrijpelijk en ja, het is eigenlijk een verhaal van: hoe kon je dit nou doen, je wist het toch, of je voelde het aan je water en toch nog doen?
Dat komt omdat er hier op dit forum al vaker mensen zijn geweest die zeiden, "ik dacht al wel dat het niet klopte, maar ik keek in die puppy oogjes en dacht die gaat mee, wat een scheetje".
blijkbaar zijn deze dingen toch opgevallen en dan toch een hond daar halen... dat snap ik dan niet... je ziet het alles wijst erop en toch haal je daar een hond...mijn westy luna komt van een rare fokker af.nu ik over alles nadenk moet dit wel een broodfokker zijn!!18 puppy,s(westy)in een grote kennel zonder ouders??met of zonder papieren ?alles kon geregeld worden
en later van... ja maar ik zorg er goed voor, ja dat lijkt me logisch als je een dier aanschaft.
Niemand zegt dat ze het beestje weg moet doen of wat dan ook maar ik snap die denkwijze niet dat iemand daar dan toch een hond haalt...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Honden handel ... oftwel vrije markt economie
Heeft er wel eens iemand gekeken van hoe er in en met vee gehandelt wordt, dat gaat ook niet altijd echt netjes hoor

Heeft er wel eens iemand gekeken van hoe er in en met vee gehandelt wordt, dat gaat ook niet altijd echt netjes hoor

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dit is een hondenforumFelix schreef:Honden handel ... oftwel vrije markt economie![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Wil dus zeggen, dat zolang er niets vanuit Den Haag geregeld wordt (ja de regering dus!), het spel van vraag en aanbod gewoon doorgaat, en dan specifiek de hondenhandel (tis een honden forum he!)
Daar verander je echt niets aan d.m.v. een topic als dit, dus al dat gekanker tegen elkaar of tegen de TS is naar mijn idee verspilde energie!

Daar verander je echt niets aan d.m.v. een topic als dit, dus al dat gekanker tegen elkaar of tegen de TS is naar mijn idee verspilde energie!

-
- Zeer actief
- Contacteer:
En wat zeggen we nou net net? JuistFelix schreef:Wil dus zeggen, dat zolang er niets vanuit Den Haag geregeld wordt (ja de regering dus!), het spel van vraag en aanbod gewoon doorgaat, en dan specifiek de hondenhandel (tis een honden forum he!)![]()

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik praat niets goed, sterker nog ... ben er fel op tegen!bulletjebe schreef:En wat zeggen we nou net net? JuistFelix schreef:Wil dus zeggen, dat zolang er niets vanuit Den Haag geregeld wordt (ja de regering dus!), het spel van vraag en aanbod gewoon doorgaat, en dan specifiek de hondenhandel (tis een honden forum he!)![]()
Daar verander je echt niets aan d.m.v. een topic als dit, dus al dat gekanker tegen elkaar of tegen de TS is naar mijn idee verspilde energie!Lezen is ook een kunst he? Of praat jij nou gewoon de hele hondenhandel goed?

En als je iets wilt veranderen, dan zul je toch echt in Den Haag moeten zijn, zo kunnen we b.v. nog een voorbeeld aan de Belgische buren nemen, waar het chippen van dieren verplicht is!

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh en mensen maar gewoon bij de hondenhandel pups laten kopen? Want 'het ligt aan Den Haag' , nee dank je, dat is een te makkelijk afschuifsysteem. De kopers zijn de enige die dit kunnen stoppen, maar moeten wel voorgelicht worden.Felix schreef:Ik praat niets goed, sterker nog ... ben er fel op tegen!bulletjebe schreef:En wat zeggen we nou net net? JuistFelix schreef:Wil dus zeggen, dat zolang er niets vanuit Den Haag geregeld wordt (ja de regering dus!), het spel van vraag en aanbod gewoon doorgaat, en dan specifiek de hondenhandel (tis een honden forum he!)![]()
Daar verander je echt niets aan d.m.v. een topic als dit, dus al dat gekanker tegen elkaar of tegen de TS is naar mijn idee verspilde energie!Lezen is ook een kunst he? Of praat jij nou gewoon de hele hondenhandel goed?
![]()
En als je iets wilt veranderen, dan zul je toch echt in Den Haag moeten zijn, zo kunnen we b.v. nog een voorbeeld aan de Belgische buren nemen, waar het chippen van dieren verplicht is!
En hoezo is in Belgie het chippen verplicht?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
goh ja, laten we daar een voorbeeld aan nemen, puppy fabrieken vliegen je om de oren daarFelix schreef:Ik praat niets goed, sterker nog ... ben er fel op tegen!bulletjebe schreef:En wat zeggen we nou net net? JuistFelix schreef:Wil dus zeggen, dat zolang er niets vanuit Den Haag geregeld wordt (ja de regering dus!), het spel van vraag en aanbod gewoon doorgaat, en dan specifiek de hondenhandel (tis een honden forum he!)![]()
![]()

- starfleet
- Erelid
Juist in België tiert de broodfok welig hoor. Heel veel mensen halen hun hondje eventjes in België op zondag.Felix schreef:
Anne
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, daar wordt door de overheid de hondenhandel prima gestimuleerd, helemaal goed (not)yamie schreef:goh ja, laten we daar een voorbeeld aan nemen, puppy fabrieken vliegen je om de oren daarFelix schreef:Ik praat niets goed, sterker nog ... ben er fel op tegen!bulletjebe schreef:En wat zeggen we nou net net? JuistFelix schreef:Wil dus zeggen, dat zolang er niets vanuit Den Haag geregeld wordt (ja de regering dus!), het spel van vraag en aanbod gewoon doorgaat, en dan specifiek de hondenhandel (tis een honden forum he!)![]()
![]()
En als je iets wilt veranderen, dan zul je toch echt in Den Haag moeten zijn, zo kunnen we b.v. nog een voorbeeld aan de Belgische buren nemen, waar het chippen van dieren verplicht is!![]()

-
- Zeer actief
- Contacteer:
In Den Haag worden de regels gemaakt, dus wil je de nodeloze wan-handel in en met dieren voorkomen, dan zul je toch echt daar moeten zijnbulletjebe schreef:Oh en mensen maar gewoon bij de hondenhandel pups laten kopen? Want 'het ligt aan Den Haag' , nee dank je, dat is een te makkelijk afschuifsysteem. De kopers zijn de enige die dit kunnen stoppen, maar moeten wel voorgelicht worden.Felix schreef:Ik praat niets goed, sterker nog ... ben er fel op tegen!bulletjebe schreef:En wat zeggen we nou net net? JuistFelix schreef:Wil dus zeggen, dat zolang er niets vanuit Den Haag geregeld wordt (ja de regering dus!), het spel van vraag en aanbod gewoon doorgaat, en dan specifiek de hondenhandel (tis een honden forum he!)![]()
![]()
En hoezo is in Belgie het chippen verplicht?

En wees nou eerlijk .. dochtertjelief die wil een pup, pa en ma vinden dat ook wel leuk, maar hebben daar niet echt het geld voor over om bij een goede fokker een pup te kopen a 800 tot 900 euro .. maar op marktplaats o.i.d. staat een zelfde soort pup voor 300 euro ... dan is de keuze snel gemaakt lijkt me

En daar kun jij via b.v. een forum als dit of weet ik veel wat nog meer zoveel voorlichting over willen geven, maar dat soort mensen bereik je toch niet! Al is dat natuurlijk wel erg jammer dat ze dan op die manier de "broodfok" wel instant houden

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Je moet altijd hopen op net die ene meelezer die je wel bereiktFelix schreef:In Den Haag worden de regels gemaakt, dus wil je de nodeloze wan-handel in en met dieren voorkomen, dan zul je toch echt daar moeten zijnbulletjebe schreef:Oh en mensen maar gewoon bij de hondenhandel pups laten kopen? Want 'het ligt aan Den Haag' , nee dank je, dat is een te makkelijk afschuifsysteem. De kopers zijn de enige die dit kunnen stoppen, maar moeten wel voorgelicht worden.Felix schreef:Ik praat niets goed, sterker nog ... ben er fel op tegen!bulletjebe schreef: En wat zeggen we nou net net? JuistLezen is ook een kunst he? Of praat jij nou gewoon de hele hondenhandel goed?
![]()
En hoezo is in Belgie het chippen verplicht?![]()
En wees nou eerlijk .. dochtertjelief die wil een pup, pa en ma vinden dat ook wel leuk, maar hebben daar niet echt het geld voor over om bij een goede fokker een pup te kopen a 800 tot 900 euro .. maar op marktplaats o.i.d. staat een zelfde soort pup voor 300 euro ... dan is de keuze snel gemaakt lijkt me![]()
En daar kun jij via b.v. een forum als dit of weet ik veel wat nog meer zoveel voorlichting over willen geven, maar dat soort mensen bereik je toch niet! Al is dat natuurlijk wel erg jammer dat ze dan op die manier de "broodfok" wel instant houden

Ooit is een Hongaarse fokfabriek genaamd Sopron, gestopt met zijn activiteiten en dat kwam alleen door particulieren die deze zaak aan de kaak stelden. http://www.dogheart.hu/dogmengele.htm
Je moet het de mensen duidelijk blijven maken dat die lieve pup (goedkoop, soms niet hoor) toch echt uit een fabriek kan komen zoals Sopron was.
Ook al lijkt het erop dat de 'particulier' op MP een oepsnestje heeft gehad of dat, nog zieliger, de moeder van de pups is overleden.
- Annelies
- Zeer actief
Overigens, als je op Marktplaats een hond gaat zoeken kom je een link tegen die attendeert op o.a. broodfokkers. Ik vermoed alleen dat veel mensen eroverheen kijken of het stomweg negeren...
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... index.html

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat ik zelf (ook) veel erger vindt, is het doorfokken met die honden rassenbulletjebe schreef:Je moet altijd hopen op net die ene meelezer die je wel bereiktFelix schreef:In Den Haag worden de regels gemaakt, dus wil je de nodeloze wan-handel in en met dieren voorkomen, dan zul je toch echt daar moeten zijnbulletjebe schreef:Oh en mensen maar gewoon bij de hondenhandel pups laten kopen? Want 'het ligt aan Den Haag' , nee dank je, dat is een te makkelijk afschuifsysteem. De kopers zijn de enige die dit kunnen stoppen, maar moeten wel voorgelicht worden.Felix schreef: Ik praat niets goed, sterker nog ... ben er fel op tegen!![]()
En wees nou eerlijk .. dochtertjelief die wil een pup, pa en ma vinden dat ook wel leuk, maar hebben daar niet echt het geld voor over om bij een goede fokker een pup te kopen a 800 tot 900 euro .. maar op marktplaats o.i.d. staat een zelfde soort pup voor 300 euro ... dan is de keuze snel gemaakt lijkt me![]()
En daar kun jij via b.v. een forum als dit of weet ik veel wat nog meer zoveel voorlichting over willen geven, maar dat soort mensen bereik je toch niet! Al is dat natuurlijk wel erg jammer dat ze dan op die manier de "broodfok" wel instant houden![]()
Ooit is een Hongaarse fokfabriek genaamd Sopron, gestopt met zijn activiteiten en dat kwam alleen door particulieren die deze zaak aan de kaak stelden. http://www.dogheart.hu/dogmengele.htm
Je moet het de mensen duidelijk blijven maken dat die lieve pup (goedkoop, soms niet hoor) toch echt uit een fabriek kan komen zoals Sopron was.
Ook al lijkt het erop dat de 'particulier' op MP een oepsnestje heeft gehad of dat, nog zieliger, de moeder van de pups is overleden.

Neem nou die "zilvere labrador" die in Amerika gefokt wordt en hier in NL (nog) niet erkent wordt! ..
http://www.silverlabs.com/
Het is gewoon een kwestie van tijd, tot die kleur in NL een rage wordt, net zoals met die choco labradors, die zie je tegenwoordig ook op elke straathoek rond lopen

Terwijl de Labrador van oorsprong zwart met een wit befje behoort te zijn!

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja en sommige dierenwinkels gebruiken foto's van honden die ze niet bezitten. Ik heb al twee keer een dierenwinkel verzocht om een foto van mijn honden van hun site af te halen. Toevallig van de week ook weer eentje, maar dat was geen winkel, maar een hond zonder stamboom waar mijn reu de vader van zou zijn.Annelies schreef:Overigens, als je op Marktplaats een hond gaat zoeken kom je een link tegen die attendeert op o.a. broodfokkers. Ik vermoed alleen dat veel mensen eroverheen kijken of het stomweg negeren...
Ik bedoel maar, ze verzinnen vanalles.
- Annelies
- Zeer actief
Ik zie de connectie even niet....bulletjebe schreef:Ja en sommige dierenwinkels gebruiken foto's van honden die ze niet bezitten. Ik heb al twee keer een dierenwinkel verzocht om een foto van mijn honden van hun site af te halen. Toevallig van de week ook weer eentje, maar dat was geen winkel, maar een hond zonder stamboom waar mijn reu de vader van zou zijn.Annelies schreef:Overigens, als je op Marktplaats een hond gaat zoeken kom je een link tegen die attendeert op o.a. broodfokkers. Ik vermoed alleen dat veel mensen eroverheen kijken of het stomweg negeren...
Ik bedoel maar, ze verzinnen vanalles.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Dat vind ik zo makkelijk, wijzen naar Den Haag! Ja, ook daar wordt gelobbyd, maar dat ontslaat mensen niet van hun eigen verantwoordelijkheidFelix schreef: In Den Haag worden de regels gemaakt, dus wil je de nodeloze wan-handel in en met dieren voorkomen, dan zul je toch echt daar moeten zijn![]()

Je bedragen zijn enorm overdreven. Bram kostte 550 euro. Dan maar langer doorsparen. Ik koop ook geen gestolen CD speler ondanks dat die een derde kost van de winkelprijs. Waarom niet? Omdat ik dat soort zaken niet wil ondersteunen.
Als dochtertje-lief vandaag een puppy wil, leg je als ouders zijnde uit dat dat niet kan. Er zijn wel meer dingen die niet kunnen, heel leerzaam voor dochtertje-lief. En als je er geen geld voor over hebt, koop je gewoon helemaal geen hond voor dochtertje-lief. Dan zeg je gewoon nee, gaat ze ook niet dood aan. Scheelt weer een hoop honden in het asiel.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, de connectie is in dit geval dat de koper bij hun een hondje moet kopen want ze gebruiken dezelfde ouders als de veel duurdere fokkerAnnelies schreef:Ik zie de connectie even niet....bulletjebe schreef:Ja en sommige dierenwinkels gebruiken foto's van honden die ze niet bezitten. Ik heb al twee keer een dierenwinkel verzocht om een foto van mijn honden van hun site af te halen. Toevallig van de week ook weer eentje, maar dat was geen winkel, maar een hond zonder stamboom waar mijn reu de vader van zou zijn.Annelies schreef:Overigens, als je op Marktplaats een hond gaat zoeken kom je een link tegen die attendeert op o.a. broodfokkers. Ik vermoed alleen dat veel mensen eroverheen kijken of het stomweg negeren...
Ik bedoel maar, ze verzinnen vanalles.![]()

Ik heb het dan over een 'raspup' omdat de vergelijking gemaakt werd van fokker=duur en MP=goedkoop.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wat moet er geregeld worden dan? De mensen moeten zelf verstandiger worden want zolang de mensen nog pups bij broodfokkers kopen kun je 101 regeltjes verzinnen dan blijft het bestaan...Felix schreef:Wil dus zeggen, dat zolang er niets vanuit Den Haag geregeld wordt (ja de regering dus!), het spel van vraag en aanbod gewoon doorgaat, en dan specifiek de hondenhandel (tis een honden forum he!)![]()

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
woehahahahaha nou ik vind nl toch wel iets verder in het hondenwelzijn dan onze zuiderburen...Felix schreef:Ik praat niets goed, sterker nog ... ben er fel op tegen!bulletjebe schreef:En wat zeggen we nou net net? JuistFelix schreef:Wil dus zeggen, dat zolang er niets vanuit Den Haag geregeld wordt (ja de regering dus!), het spel van vraag en aanbod gewoon doorgaat, en dan specifiek de hondenhandel (tis een honden forum he!)![]()
![]()

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja en ..wat wil je nu zeggen dan? Dat de goede fokkers de honden maar goedkoper moeten maken???Felix schreef:In Den Haag worden de regels gemaakt, dus wil je de nodeloze wan-handel in en met dieren voorkomen, dan zul je toch echt daar moeten zijnbulletjebe schreef:Oh en mensen maar gewoon bij de hondenhandel pups laten kopen? Want 'het ligt aan Den Haag' , nee dank je, dat is een te makkelijk afschuifsysteem. De kopers zijn de enige die dit kunnen stoppen, maar moeten wel voorgelicht worden.Felix schreef:Ik praat niets goed, sterker nog ... ben er fel op tegen!bulletjebe schreef: En wat zeggen we nou net net? JuistLezen is ook een kunst he? Of praat jij nou gewoon de hele hondenhandel goed?
![]()

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, niet echt .. maar doel er dus op dat jij, ik of wie dan ook er echt geen verandering in brengen in dat hele broodfok gebeuren, maar dat schijnt toch niet door te dringenmalinois schreef:ja en ..wat wil je nu zeggen dan? Dat de goede fokkers de honden maar goedkoper moeten maken???Felix schreef:In Den Haag worden de regels gemaakt, dus wil je de nodeloze wan-handel in en met dieren voorkomen, dan zul je toch echt daar moeten zijnbulletjebe schreef:Oh en mensen maar gewoon bij de hondenhandel pups laten kopen? Want 'het ligt aan Den Haag' , nee dank je, dat is een te makkelijk afschuifsysteem. De kopers zijn de enige die dit kunnen stoppen, maar moeten wel voorgelicht worden.Felix schreef: Ik praat niets goed, sterker nog ... ben er fel op tegen!![]()

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
niet? denk het toch wel, iedere newbee die dit leest zal er over nadenken VOOR hij een hond koopt, je ergens in verdiepen doe je namelijk voor je een aankoop doet niet achterafFelix schreef:Nee, niet echt .. maar doel er dus op dat jij, ik of wie dan ook er echt geen verandering in brengen in dat hele broodfok gebeuren, maar dat schijnt toch niet door te dringenmalinois schreef:ja en ..wat wil je nu zeggen dan? Dat de goede fokkers de honden maar goedkoper moeten maken???Felix schreef:In Den Haag worden de regels gemaakt, dus wil je de nodeloze wan-handel in en met dieren voorkomen, dan zul je toch echt daar moeten zijnbulletjebe schreef: Oh en mensen maar gewoon bij de hondenhandel pups laten kopen? Want 'het ligt aan Den Haag' , nee dank je, dat is een te makkelijk afschuifsysteem. De kopers zijn de enige die dit kunnen stoppen, maar moeten wel voorgelicht worden.