Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

broodfokster??ofniet???

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Felix schreef:
Nee, niet echt .. maar doel er dus op dat jij, ik of wie dan ook er echt geen verandering in brengen in dat hele broodfok gebeuren, maar dat schijnt toch niet door te dringen :wink:
Als we allemaal zo gaan denken gaat heel Nederland naar de haaien. Elke persoon die door een topic als dit eens na gaat denken is weer een broodfokklant minder.

Anne
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

malinois schreef:
Felix schreef:
malinois schreef:
Felix schreef: In Den Haag worden de regels gemaakt, dus wil je de nodeloze wan-handel in en met dieren voorkomen, dan zul je toch echt daar moeten zijn :wink:

En wees nou eerlijk .. dochtertjelief die wil een pup, pa en ma vinden dat ook wel leuk, maar hebben daar niet echt het geld voor over om bij een goede fokker een pup te kopen a 800 tot 900 euro .. maar op marktplaats o.i.d. staat een zelfde soort pup voor 300 euro ... dan is de keuze snel gemaakt lijkt me :wink:

En daar kun jij via b.v. een forum als dit of weet ik veel wat nog meer zoveel voorlichting over willen geven, maar dat soort mensen bereik je toch niet! Al is dat natuurlijk wel erg jammer dat ze dan op die manier de "broodfok" wel instant houden :wink:
ja en ..wat wil je nu zeggen dan? Dat de goede fokkers de honden maar goedkoper moeten maken???
Nee, niet echt .. maar doel er dus op dat jij, ik of wie dan ook er echt geen verandering in brengen in dat hele broodfok gebeuren, maar dat schijnt toch niet door te dringen :wink:
niet? denk het toch wel, iedere newbee die dit leest zal er over nadenken VOOR hij een hond koopt, je ergens in verdiepen doe je namelijk voor je een aankoop doet niet achteraf
Dus jij denkt ... dat iedereen die een hond koopt zich eerst op allerlei fora's of op internet gaat zoeken, nah dan zal ik je even gauw uit een droom helpen, dat zijn er maar vrij weinig die dat doen hoor :wink:

Dus wordt nu maar wakker, je verandert er echt helemaal geen zak aan, iets wat te betreuren is natuurlijk!
starfleet
Erelid

Felix schreef:
Dus wordt nu maar wakker, je verandert er echt helemaal geen zak aan, iets wat te betreuren is natuurlijk!
Als iedereen zo dacht zou er nooit iets veranderd zijn in de wereld. Dan zaten mijn kinderen niet op school, maar werkten ze 10 uur per dag op de fabriek.

Anne
Felix
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Felix schreef:
Als iedereen zo dacht zou er nooit iets veranderd zijn in de wereld. Dan zaten mijn kinderen niet op school, maar werkten ze 10 uur per dag op de fabriek.

Anne
Daar zijn regels voor in NL :ok:
starfleet
Erelid

Felix schreef:
En hoe zijn die er gekomen? Dacht je dat de regering zomaar uit het niets het kinderwetje van van Houten aangenomen heeft?

Anne
Felix
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Felix schreef:
En hoe zijn die er gekomen? Dacht je dat de regering zomaar uit het niets het kinderwetje van van Houten aangenomen heeft?

Anne
In ieder geval niet omdat er een stelletje mensen allerlei postings op fora's aan het doen/maken waren! :smile:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Felix schreef:
malinois schreef:
Felix schreef:
malinois schreef: ja en ..wat wil je nu zeggen dan? Dat de goede fokkers de honden maar goedkoper moeten maken???
niet? denk het toch wel, iedere newbee die dit leest zal er over nadenken VOOR hij een hond koopt, je ergens in verdiepen doe je namelijk voor je een aankoop doet niet achteraf
Dus jij denkt ... dat iedereen die een hond koopt zich eerst op allerlei fora's of op internet gaat zoeken, nah dan zal ik je even gauw uit een droom helpen, dat zijn er maar vrij weinig die dat doen hoor :wink:

dus alleen jouw waarheid is de waarheid... :smile: denk 't niet, al leest er maar 1 dit en haalt daardoor geen broodfokpup is er weer eentje :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Felix schreef:
starfleet schreef:
Felix schreef:

Anne
In ieder geval niet omdat er een stelletje mensen allerlei postings op fora's aan het doen/maken waren! :smile:
Onze voorvaderen hebben hard gestreden voor allerlei zaken die jij en ik nu heel normaal vinden. En ook op het gebied van dierenleed is er van alles verbeterd. Het start niet in Den Haag, maar bij de mensen zelf.

Jouw houding draagt zeker niet bij aan verbeteringen. Je kunt je inderdaad helemaal nergens meer druk over maken onder het mom van 'het heeft toch geen zin'. Lekker makkelijk.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Felix schreef:
starfleet schreef:
Felix schreef:

Anne
als het je niet bevalt hoef je het niet te lezen hoor... niemand verplicht je dit :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Felix schreef:
starfleet schreef:
Felix schreef:

Anne
Onze voorvaderen hebben hard gestreden voor allerlei zaken die jij en ik nu heel normaal vinden. En ook op het gebied van dierenleed is er van alles verbeterd. Het start niet in Den Haag, maar bij de mensen zelf.

Jouw houding draagt zeker niet bij aan verbeteringen. Je kunt je inderdaad helemaal nergens meer druk over maken onder het mom van 'het heeft toch geen zin'. Lekker makkelijk.
tuurlijk hoef je zelf niks te doen, makkelijkste weg toch :roll:
Afbeelding
piep

Ongelezen bericht door piep »

al kan ik maar 1 nieuw baasje afhouden om bij een broodfokker een pup te kopen, dat is er toch 1. druppel op de gloeiende plaat, maar vele druppels maken een plas een plas wordt een zee .......... twee weken geleden werd ik gebeld of ik nog wel eens cocker pups had, nee ik fok niet meer. diegene zei weet je een goede fokker, want op mp wordt zoveel gewaarschuwd dat ik daar niks meer durf te kopen. kijk is er weer 1. het kost tijd al die mails naar mensen die een pup zoeken en naar mensen die hun hond gratis aanbieden etc etc. en een hele brede rug, want niet iedereen is blij met je goedbedoelde raadgevingen. maar het is voor een goed doel, de honden.
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Het topic is hier en daar aangepast ivm deze regel:

Het negatief noemen van personen, instellingen, organisaties en internetsites is niet toegestaan
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”