Ik snap de emotionele lading die er voor jou aan vast zit hoorMoon schreef:
Sorry Marloes, ik reageerde nogal vanuit mijn emotie. Daardoor kwam het er wat harder uit dan de bedoeling was. Ik ben nu al maanden bezig om me in allerlei bochten te wringen om het beetje beweging wat mijn hond kreeg (en nog krijgt) wat kwaliteit te geven. Op het veldje in de buurt (met een groepje honden die allemaal als pup met elkaar zijn opgegroeid) krijgt hij in ieder geval zijn sociale contacten. Natuurlijk loop ik daar risico op een doldwaze hond die op hem afkomt; ik loop dan ook constant om me heen te kijken.. Maar maandenlang alleen maar door de straten lopen vind ik geen optie. Ik ga alleen naar plaatsen waar geen wild zit (om niet het risico te lopen dat hij er in volle galop vandoor gaat). Dat maakt dat er maar één ander parkje in aanmerking komt. En je raadt het al; ook daar komen heel veel honden.. Inderdaad is het het minst risicovol om met een kwetsbare hond aangelijnd door de wijk te lopen. Maar een hond heeft naast een lichaam ook een geest en dat laatste probeer ik ook een beetje gezond te houden...
Het is dus allemaal niet zo eenvoudig als het misschien op het eerste gezicht lijkt

En ik had er niet aangedacht dat jij bijvoorbeeld een hond hebt die ook nog flink wat jachtinstinct heeft. Ik ken dat zo vreselijk niet van Moos en Saar, dat ik min of meer uitging van een hond die in elk bos of elk park ook los zou kunnen