Ik ging juist van het goede in een mens uit. Eerst dacht ik van die jonge teef en toen zag ik dat ze ook oudere honden had en nam ik aan dat het wel van die honden zou zijn.Scooby schreef:Nou, kijk maar uit! Voor je het weet, wordt het tegen je gebruikt! :N:sirene schreef:Ja, en ik schaam me er niet eens voorScooby schreef:Jij hebt dus blijkbaar wèl de zoekfunctie gebruikt!sirene schreef:Ze vertelde zelf in dit topic dat de hond 8 mnd is. Ik dacht om eerlijk te zijn hetzelfde als karen maar zag dus dat ze ook een hond heeft van 2 jr.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja, als ik die vermeende zoekfunctie nou ook eens had gebruikt, was ik daar waarschijnlijk ook al achter geweest.sirene schreef:Ik ging juist van het goede in een mens uit. Eerst dacht ik van die jonge teef en toen zag ik dat ze ook oudere honden had en nam ik aan dat het wel van die honden zou zijn.Scooby schreef:Nou, kijk maar uit! Voor je het weet, wordt het tegen je gebruikt! :N:sirene schreef:Ja, en ik schaam me er niet eens voorScooby schreef: Jij hebt dus blijkbaar wèl de zoekfunctie gebruikt!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Essy
Scooby schreef:Jij hebt dus blijkbaar wèl de zoekfunctie gebruikt!sirene schreef:Ze vertelde zelf in dit topic dat de hond 8 mnd is. Ik dacht om eerlijk te zijn hetzelfde als karen maar zag dus dat ze ook een hond heeft van 2 jr.
Oke sorry
Ben inderdaad gaan zoeken waar stond dat ze een teef van 8 maanden had en kwam toen in de voorstelhoek uit waar staat dat ze 3 honden heeft. (weet sinds kort hoe de zoekfunctie werkt, maar gebruik dat eigenlijk nooit, en al helemaal niet om te gaan spitten wat iemand ooit heeft gezegd).
Het schiet mij regelmatig in het verkeerde keelgat dat een aantal mensen (jij dus niet) blijkbaar standaard gaat zitten spitten om vervolgens een stukje te quoten (meestal uit z'n verband getrokken door er slechts een klein stukje uit te qouten).
Ik vind dat er inderdaad een sfeertje heerst waardoor mensen (de nieuwe 'enthousiastelingen', de mensen met een plank voor hun kop, de mensen die er geen moer om geven en de naïvelingen daargelaten) hier vrijwel geen serieuze vragen meer willen posten omdat er vervolgens een lading kritiek komt waar ik persoonlijk niet goed van wordt.
Discussiëren oké. Maar ik krijg hier meer en meer het gevoel dat je niks meer kunt posten zonder dat er eens flink gehakt moet worden. Weliswaar meestal door dezelfde personen maar voor mij is de lol er dan snel af.
-
Essy
Scooby schreef:Jij hebt dus blijkbaar wèl de zoekfunctie gebruikt!sirene schreef:Ze vertelde zelf in dit topic dat de hond 8 mnd is. Ik dacht om eerlijk te zijn hetzelfde als karen maar zag dus dat ze ook een hond heeft van 2 jr.
Oke sorry
Ben inderdaad gaan zoeken waar stond dat ze een teef van 8 maanden had en kwam toen in de voorstelhoek uit waar staat dat ze 3 honden heeft. (weet sinds kort hoe de zoekfunctie werkt, maar gebruik dat eigenlijk nooit, en al helemaal niet om te gaan spitten wat iemand ooit heeft gezegd).
Het schiet mij regelmatig in het verkeerde keelgat dat een aantal mensen (jij dus niet) blijkbaar standaard gaat zitten spitten om vervolgens een stukje te quoten (meestal uit z'n verband getrokken door er slechts een klein stukje uit te qouten).
Ik vind dat er inderdaad een sfeertje heerst waardoor mensen (de nieuwe 'enthousiastelingen', de mensen met een plank voor hun kop, de mensen die er geen moer om geven en de naïvelingen daargelaten) hier vrijwel geen serieuze vragen meer willen posten omdat er vervolgens een lading kritiek komt waar ik persoonlijk niet goed van wordt.
Discussiëren oké. Maar ik krijg hier meer en meer het gevoel dat je niks meer kunt posten zonder dat er eens flink gehakt moet worden. Weliswaar meestal door dezelfde personen maar voor mij is de lol er dan snel af.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Helaas gebeuren dat soort dingen wel gewoon...Jeanet Stehouwer schreef:(waarom denkt er iemand gelijk dat je met een teef van 8 mnd fokt??? wat een gedachtegang zeg!)
Groetjes jeanet.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Esther,Essy schreef:Oke sorrywas niet specifiek voor jou bedoeld die quote maar ik heb al zo veel gequote stukjes tekst gezien van mensen, dat ik bij jouw vraag dacht daar gaan we weer.
Hiermee kan ik het alleen maar eens zijn. Jammer, dat je dan toevallig net mij moet quoten als je je gal hierover kwijt wilt?!
Groetjes, Karen
-
Essy
mijn excuses, was inderdaad ongelukkig om jou daar net voor te kiezenScooby schreef:Hoi Esther,Essy schreef:Oke sorrywas niet specifiek voor jou bedoeld die quote maar ik heb al zo veel gequote stukjes tekst gezien van mensen, dat ik bij jouw vraag dacht daar gaan we weer.
Hiermee kan ik het alleen maar eens zijn. Jammer, dat je dan toevallig net mij moet quoten als je je gal hierover kwijt wilt?!
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Essy schreef:mijn excuses, was inderdaad ongelukkig om jou daar net voor te kiezenScooby schreef:Hoi Esther,Essy schreef:Oke sorrywas niet specifiek voor jou bedoeld die quote maar ik heb al zo veel gequote stukjes tekst gezien van mensen, dat ik bij jouw vraag dacht daar gaan we weer.
Groetjes, Karen
-
Amideso
- Actief
Hoi Scooby.Scooby schreef: Hoi Rianne,
Bedankt voor je uitleg. Wel jammer dat je zo fel reageert op een doodnormale vraag van mijn kant. Zoals nu wel duidelijk is, gebruik ik die zoekfunctie (waarvan Esther mij zojuist beschuldigde) dus niet, anders was ik er waarschijnlijk al achter dat je meerdere teven had, maar dat wist ik dus niet. Sorry.
Succes met je eerste nestje, volgend jaar!
Excuus aanvaard hoor
En ja..als nieuwkomer krijg je er flink van langs.
Maar goed voor de duidelijkheid .
Ik heb 3 honden een reu van 6 maand, een teef van 8 maand en een teef van 2,5.De twee puppen heb ik gekocht om idd. mee te gaan fokken maar pas NA dat ze alle test en kwalificaties ed. hebben.Mijn 2 puppen hebben een zeer goeie afstamming waar ik erg trots op ben
Mijn teefje van 2,5 wordt mijn eerste fokteef.Ik heb haar later gekocht bij een erkende fokker.Met haar verwacht ik een nest begin volgend jaar.
Sorry dat ik zo fel reageerde maar ik kreeg een naar gevoel dat ik even flink op de vingers werd getikt terwijl niemand mij kent.Ik voelde mij behoorlijk aangevallen.
Goed het probleem is uit de wereld
Ik ben voor mijn plezier op dit forum...
Groetjes en een fijne dag nog.
-
Jeanet Stehouwer
- Actief
- Contacteer:
Knap gezien van die 2 vraagtekens, en achterdochtig??(weer 2)Scooby schreef:De ondertoon lees je er toch echt zelf in (dat is dan gelijk ook het nadeel van die paar lettertjes op een forum). Er zat geen ondertoon in mijn vraag. Als ik niet weet dat iemand meerdere teven heeft, zou het wel erg bijzonder zijn om te vragen van welke teef iemand een nest verwacht.Jeanet Stehouwer schreef:Er heerst vaak een nare ondertoon, het is de manier hoe iets gevraagd word of hoe iemand reageerd..
Kijk je kan ook vragen: met welke teef en hoe oud? wat leuk dat je je eerste nestje krijgt!
neeee..... van die teef van 8 mnd??
Nou lezen jullie het verschil?
(waarom denkt er iemand gelijk dat je met een teef van 8 mnd fokt??? wat een gedachtegang zeg!)
Groetjes jeanet.
(Daarbij had ik gewoon 1 vraagteken achter mijn vraag gezet en geen twee zoals jij hierboven hebt gedaan, dan lijkt de toon inderdaad al heel anders.)
Maar goed; als jullie blijkbaar graag dergelijke achterdochtinge dingen willen denken bij een vraag die gesteld wordt, is dat jullie goed recht...
Jij stelt de vraag, ik niet, ik ga ervan uit dat iemand niet fokt met een teef van 8 mnd, het komt dus niet in mij op om zoiets te vragen.
ja er zijn mensen die het wel doen, maar moet je er dan vanuit gaan dat iedereen zo met zijn honden omgaat?
gelukkig heb ik nog vertrouwen.
Groetjes Jeanet.
Dogo Canario Kennel Devito
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Wel heel bijzonder, dat ik geen ondertoon in jouw berichtjes mag lezen (door het plaatsen van dat extra vraagteken), maar jij die wel in mijn berichtjes denkt te lezen...Jeanet Stehouwer schreef:Knap gezien van die 2 vraagtekens, en achterdochtig??(weer 2)
Jij stelt de vraag, ik niet, ik ga ervan uit dat iemand niet fokt met een teef van 8 mnd, het komt dus niet in mij op om zoiets te vragen.
ja er zijn mensen die het wel doen, maar moet je er dan vanuit gaan dat iedereen zo met zijn honden omgaat?
Groetjes Jeanet.
Als je zoveel vertrouwen hebt, ga er dan ook vanuit dat er ook mensen zijn die eerlijk zijn (ja, zelfs op dit forum), dus als ik schrijf dat mijn vraag een oprechte vraag was, dan was dat ook zo!
Groetjes, Karen
-
Jeanet Stehouwer
- Actief
- Contacteer:
Ondertoon in mijn berichtjes?Scooby schreef:Wel heel bijzonder, dat ik geen ondertoon in jouw berichtjes mag lezen (door het plaatsen van dat extra vraagteken), maar jij die wel in mijn berichtjes denkt te lezen...Jeanet Stehouwer schreef:Knap gezien van die 2 vraagtekens, en achterdochtig??(weer 2)
Groetjes Jeanet.Vind ik een beetje meten met twee maten.
Als je zoveel vertrouwen hebt, ga er dan ook vanuit dat er ook mensen zijn die eerlijk zijn (ja, zelfs op dit forum), dus als ik schrijf dat mijn vraag een oprechte vraag was, dan was dat ook zo!
ojaa er zijn genoeg mensen die eerlijk zijn, gelukkig wel.
en het kwam in jouw hoofd op om zo`n vraag te stellen. maar nu treed ik in herhaling.
Jeanet.
Dogo Canario Kennel Devito
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Woehahaha, ik moet wel een beetje lachen om jouw posts. Jij beweert geen ondertoon te hebben in jouw posts (dat is ook prima, dat is jouw goed recht!), maar die lees ik er wel in. Vervolgens mag ik niet ontkennen dat er een ondertoon in mijn post zou hebben gezeten, want die lees jij er wel in. En als jij die ondertoon er wel in leest, is dat wel zo, maar wanneer ik dat lees niet?!Jeanet Stehouwer schreef:Ondertoon in mijn berichtjes?en wanneer heb ik gezegd dat jij dat niet mag lezen? (ik zal er geen 2 meer doen, want dan begin je daar weer over te zeuren, ik stond er nog geeneens bij stil dat ik dat deed)
ojaa er zijn genoeg mensen die eerlijk zijn, gelukkig wel.
en het kwam in jouw hoofd op om zo`n vraag te stellen. maar nu treed ik in herhaling.
Jeanet.
En je mag net zoveel vraagtekens of uitroeptekens gebruiken als je zelf wil, hoor. (Alleen betekenen dat soort zaken op een forum waar je het met letters en leestekens moet doen gewoon wat, daar kan ik ook niets aan doen.
Groetjes, Karen
-
Jeanet Stehouwer
- Actief
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Jeanet Stehouwer schreef:ik word er net zo moe van als je doggen op de foto!![]()
![]()
Jeanet
Groetjes, Karen
-
Selian
- Actief
- Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's - Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Ik vind het super dat je op deze manier fokt..Amideso schreef:Doe even lekker....
Ik heb 3 amerikaanse cockers waarvan één bijna 2,5 is en zodra ze loops is wordt ze gedekt.!!!!!!!!!!!!!!
Als je mijn topic had gelezen in het forum : profiel...dan had je dit kunnen weten.Waarom wordt er gelijk van het ergste uitgegaan?Iemand kan meerdere honden hebben dan alleen diegenen waar hij/zij het over heeft!
Daarbij zal ik direkt maar even vermelden dat mijn teef van 2,5 al haar kwalificaties voor pupbemiddeling heeft, ik lid ben van de rasvereniging en mijn teef getest is op ogen,heupen en knieën.Ook heb ik een kennelnaam...dus ik ga fokken volgens de regels van de rasvereniging.
En Essy...zoals jij het verwoord...daar ben ik het helemaal mee eens.
Zo te lezen ben je echt een grote fan en liefhebber van het ras en zal je ook alles in je macht doen om pups te fokken die een verbetering voor het ras is!
Ik wens je heel erg veel succes met je eerste nestje en hoop dat alles super verloopt!
xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's