Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond uit het buitenland wel of niet

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

bauke schreef:
Eline* schreef:Wil jij niet oordelen over mijn honden of mijn motivatie om voor een buitenlandse hond te kiezen? Je moet je misschien eerst even wat beter verdiepen in dingen voordat je dingen roept die nergens over gaan.

:smile: :smile: Jij denkt zeker , dat heel Nederland joùw honden koopt :smile: :smile: :smile:
Even uit die gedachten helpen:
nee, ze komen ook ergens anders vandaan :pffff:
:kotz:
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

peggy en vinnie schreef:
bauke schreef:
Eline* schreef:Wil jij niet oordelen over mijn honden of mijn motivatie om voor een buitenlandse hond te kiezen? Je moet je misschien eerst even wat beter verdiepen in dingen voordat je dingen roept die nergens over gaan.

:smile: :smile: Jij denkt zeker , dat heel Nederland joùw honden koopt :smile: :smile: :smile:
:kotz:
Sorry, maar Eline begon hiermee, ze dacht namelijk, dat ik het over hààr honden had, dus je moet dit tekentje bij haar doen, graag ! :neenee:
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

bauke schreef: :smile: :smile: Jij denkt zeker , dat heel Nederland joùw honden koopt :smile: :smile: :smile:
Ja, bij broodfokkers en pretnestjes, bijvoorbeeld :roll: .

Jouw nogal suggestieve opmerking over de verkoop door Eline van honden vind ik alle perken te buiten gaan. De honden zijn niet van Eline en het staat niet in de doelstellingen van het asiel of van de stichting om zoveel mogelijk honden te 'verkopen'.
Maar goed, je hebt al eerder laten merken nauwelijks acht te slaan op sommige argumenten en er vooral op uit te zijn je eigen gelijk te halen, ongeacht de schade die je daarmee aanricht.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
peggy en vinnie
Zeer actief

ik reageer gewoon op jou kinderachtige opmerking, maar laat maar zitten deze discussie laat toch al een rare smaak na, en ik ga me niet druk maken om wie begint ik heb wel wat beters te doen :roll:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

bauke schreef:
Zo , zo , ga je tegen mij ook al zo te keer? :roll: :pffff:

Ik heb het helemaal niet over jouw honden , hoe kom je daar nou bij? :denken: :denken: :roll:

Ik heb het over de buitenlandse honden, die ik hier in Den Haag, toevallig tegenkom.

wel heel toevallig dat jij zoveel buitenlandse honden en hun baasjes kent , en heel toevallig dat jij altijd de agressieve vechthonden en hun asociale baasjes tegenkomt ... :19:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

bauke schreef:

Ik heb het helemaal niet over jouw honden , hoe kom je daar nou bij? :denken: :denken: :roll:

Ik heb het over de buitenlandse honden, die ik hier in Den Haag, toevallig tegenkom.

Ik geloof dat je niet helemaal op de hoogte bent. Eline heeft zelf namelijk ook hondjes uit het buitenland. Voor zichzelf, niet voor de "verkoop".
Je doet het voorkomen alsof Eline en daarmee de stichting waar ik ook nauw bij betrokken ben, handelt in buitenlandse hondjes. Ik raad je aan om even op onze website (www.dierenhulpcadiz.nl) te kijken, zodat je in het vervolg niet meer zulke domme dingen zegt, waarmee je jezelf ook nog eens ontzettend te kakken zet.
Groet,
Dorien
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

bauke schreef:

Bedankt 'bauke', voor deze post.
Heel verhelderend om er voor eens en voor altijd achter te komen dat je niet alleen kortzichtig bent en overloopt van vooroordelen maar gewoon een notoir stuk onbenul.
Niet de moeite waard om nog maar een woord aan vuil te maken.

Adieu 'bauke' :zwaai
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Ik had eerder ook wel het standpunt van............ de asiels zitten hier al vol genoeg, waarom dan een hond uit het buitenland :19: .
Nu heb ik mezelf daarin helemaal bijgesteld .
Juist door mij erin te verdiepen en veel te lezen.
Heb al een hondje geadopteerd op afstand( zie linksonder in mijn onderschrift) en als alles goed verloopt binnenkort een tweede.......

Ik vind het een goede zaak en ieders moet doen waar ie zichzelf goed bij voelt, of dat nou een hond uit nederlnad, spanje,turkijke of griekenland is.

Of je nou een hondje uit nederland neemt of elders, het gaat erom dat er weer een dier een mooi leventje krijgt :ok:
Afbeelding
bauke

Hanneke schreef:Jouw nogal suggestieve opmerking over de verkoop door Eline van honden vind ik alle perken te buiten gaan
.

Oh men ! Waar gaat deze topic over??
Zijn jullie nog wel helder?? :denken:

Deze topic gaat over het algemeen
"kopen van honden uit het buitenland" Uit Ijsland of waar dan vandaan !

(Voorkauwen weer ??) :roll:

Of de honden uit Grienkenland of uit Spanje bv komen, dàar gaat het om !!!!!!
Die honden van Eline?? Ik weet niet ens hóe ze eruit zien !

Bij de les blijven, allemaal !!!

Was de topic geweest:
"de honden van Eline" , dan hou ik mijn schrijf-mond.
peggy en vinnie
Zeer actief

bauke schreef:

Oh men ! Waar gaat deze topic over??
Zijn jullie nog wel helder?? :denken:
ja best wel en jij? :roll:
Hanneke
Zeer actief

bauke schreef:

Je doet hier hetzelfde als je altijd doet. Je veralgemeniseert jouw ervaringen tot algemene wijsheden. Liefst doe je alsof iedereen moet weten dat het zo is als jij uit jouw ervaring denkt te ween.

Vervolgens deel je een trap uit naar iemand specifiek. En als daar op gereageerd wordt, doe je alsof je in het algemeen aan het praten was.
In dit geval heb je ondertussen de suggestie gewekt dat Eline uit alle macht probeert om 'haar' buitenlandertjes leuk te verkopen en dat ze toch echt beter zou moeten weten.

En in je reactie naar mij toe doe je vervolgens wéér of je in het algemeen aan het praten was maar dat ik te dom ben om dat te begrijpen. Laat ik je vertellen dat ik alles behalve dom ben en zeer goed ben in begrijpend lezen.
Uit al je reacties trek ik de conclusie dat je ten koste van alles je gelijk wilt halen en dat gelijk bestaat uit jouw beperkte blik die vervolgens wordt gepresenteerd als zijnde Volkswijsheid nummer 1. Dat je daarbij mensen beschadigt of beledigt, doet er blijkbaar niet toe. Dat er argumenten worden aangedragen, ook niet. Jij hebt het zo ervaren en zonodig sleep je er ooms, buren, kennissen of 'men' bij om je gelijk 'te bewijzen'.

Ik heb het gehad met je. Je bent verreweg de meest bekrompen, meest bevooroordeelde en meest egocentrische forummer die ik hier ooit heb gezien.
Groetjes,
Hanneke.

Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Hey moderators, kunnen jullie die Bauke niet ergens weigeren ofzo? Ik bedoel, ze werkt toch wel op de zenuwen soms. Of vinden jullie het te fijn, om te weten dat ze zich ergens zit zenuwachtig te maken en op te winden over alle commentaar die ze krijgt??? :mrgreen: :smile: :mrgreen: (in dat geval hou ik m'n mond :wink: )
bauke

assiejaja schreef:Het is eerder een politiek statement: ik wil dat er beter met dieren wordt omgegaan
,

is deze zin, niet in de onder zin een zielige statement?
Want waarom zou je anders deze honden helpen?
Ik zou ze wel degelijk gaan helpenm omdat ik het zielig vind, al die magere en mishandelde honden.,
Ik zou het zeker niet gaan doen, om die Turken , bv, een politieke les te lezen
het zal ze een worst wezen, , wat wij met hun zwerfhonden doen, toch? :pffff:
Of heb je echt al vorderingen meegemaakt in deze landen?

En heb je wel eens gezien hoe ze daar paarden en ezels behandelen?
(Ik ben er geweest , met open wonden op de paardenruggen, door het tuig, vreselijk).
Het is water naar de zee brengen daar, hoor !
Zeg nou eens eerlijk.

Als je hier tegen kan, zonder dat je maag omdraait ,
vind ik het heel kanp van je, van jullie
http://www.brooke.nl/
Laatst gewijzigd door bauke op 22 sep 2006 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

bauke schreef:

Ik heb twee buitenlandse honden en als jij beweert dat mensen een buitenlandse hond nemen omdat het zielig is oordeel je over mijn motivatie. Verder heb ik het niet over andermans honden en ook niet over de stichting, dat maak jij ervan. Stooktrol.
Laatst gewijzigd door Eline* op 22 sep 2006 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

bauke schreef: Het is water naar de zee brengen daar, hoor !
En daarom mogen deze dieren afzien? Hond of paard of kat,... mij al gelijk. Als er een dier afziet, kan je dat toch niet laten lijden omdat het in het verkeerde land geboren is? Zeg jij dat tegen hongerige Afrikaantjes ook (om het met een cliché te zeggen)? Sorry hoor, maar wij dragen water naar de zee hier. Honger? Spijtig, kunnen wij niks aan doen :pffff: . Een mentaliteitsverandering duurt heel lang, dat kan je niet in enkele jaren verwachten.
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

:denken: ik wil jou wel eens tegenkomen met dick. hij blaft ook naar andere honden en dan is mijn antwoord vaak: dat doet hij altijd, ik ben ermee bezig. eergister heeft hij gevochten met een hond zoals de jouwe (zelfde ras, naam ben ik kwijt) en dat was niet zijn schuld, want hij werd aangevallen. en ja dick is ook een buitenlander en een broodfokker nog wel, hij komt uit polen. en ik wil heel graag een hondje bij (mag vast niet van jou) en dan graag een hondje van cadiz, zodat ik een hondje kan helpen en misschien ook wel omdat ik het zielig vind, maar wat maakt dat uit?? hondjes uit nederland in een asiel zijn ook zielig. maar ik zoek dan wel een hond die met andere honden om kan gaan (omdat dick dat nog aan het leren is) en dat kunnen veel nederlandse asielhonden niet.

ik vind jou gewoon dom, je roept maar wat zonder te lezen of je ergens in te verdiepen. ik zou zeggen: ga lekker met je hondje andere mensen op straat bekijken en bekritiseren, ik word een beetje moe van je :slaap:
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
bauke

brenjomi schreef::denken: ik wil jou wel eens tegenkomen met dick. hij blaft ook naar andere honden en dan is mijn antwoord vaak: dat doet hij altijd, ik ben ermee bezig. eergister heeft hij gevochten met een hond zoals de jouwe (zelfde ras, naam ben ik kwijt) en dat was niet zijn schuld, want hij werd aangevallen. en ja dick is ook een buitenlander en een broodfokker nog wel, hij komt uit polen. en ik wil heel graag een hondje bij (mag vast niet van jou) en dan graag een hondje van cadiz, zodat ik een hondje kan helpen en misschien ook wel omdat ik het zielig vind, maar wat maakt dat uit?? hondjes uit nederland in een asiel zijn ook zielig. maar ik zoek dan wel een hond die met andere honden om kan gaan (omdat dick dat nog aan het leren is) en dat kunnen veel nederlandse asielhonden niet.ik vind jou gewoon dom, je roept maar wat zonder te lezen of je ergens in te verdiepen. ik zou zeggen: ga lekker met je hondje andere mensen op straat bekijken en bekritiseren, ik word een beetje moe van je :slaap:
:denken: :denken: :denken:
ik dacht bij de eerste zinnen:
je zit bij het verkeerde topic... :smile: :smile:
maar ik denk dat jij in slaap valt nu. , je haalt nu wereklijk alles door elkaar
Snap je het wel ?? :denken:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

assiejaja schreef:
bauke schreef:Via de stichting of niet, meestal is het uit een impuls van "zielig".
Pluk even deze zin eruit, want ik denk dat je daarmee Eline op de kast kreeg, en mij trouwens ook. .
Inderdaad en dat ging puur over mijn eigen honden. De stichtingshonden zijn van de stichting, dus de onzin die bauke uitkraamt tekent haar onnozelheid.
Die honden van Eline?? Ik weet niet ens hóe ze eruit zien !
Bauke, Misschien moet je er dan ook niets over zeggen..staat zo dom.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Hanneke schreef:
bauke schreef:

Je doet hier hetzelfde als je altijd doet. Je veralgemeniseert jouw ervaringen tot algemene wijsheden. Liefst doe je alsof iedereen moet weten dat het zo is als jij uit jouw ervaring denkt te ween.

Vervolgens deel je een trap uit naar iemand specifiek. En als daar op gereageerd wordt, doe je alsof je in het algemeen aan het praten was.
In dit geval heb je ondertussen de suggestie gewekt dat Eline uit alle macht probeert om 'haar' buitenlandertjes leuk te verkopen en dat ze toch echt beter zou moeten weten.

En in je reactie naar mij toe doe je vervolgens wéér of je in het algemeen aan het praten was maar dat ik te dom ben om dat te begrijpen. Laat ik je vertellen dat ik alles behalve dom ben en zeer goed ben in begrijpend lezen.
Uit al je reacties trek ik de conclusie dat je ten koste van alles je gelijk wilt halen en dat gelijk bestaat uit jouw beperkte blik die vervolgens wordt gepresenteerd als zijnde Volkswijsheid nummer 1. Dat je daarbij mensen beschadigt of beledigt, doet er blijkbaar niet toe. Dat er argumenten worden aangedragen, ook niet. Jij hebt het zo ervaren en zonodig sleep je er ooms, buren, kennissen of 'men' bij om je gelijk 'te bewijzen'.

Ik heb het gehad met je. Je bent verreweg de meest bekrompen, meest bevooroordeelde en meest egocentrische forummer die ik hier ooit heb gezien.
Nou inderdaad ik zeg niet vaak wat, maar hier ben ik het roerend mee eens!

Niet alleen met het vetgedrukte, maar met de hele tekst overigens. :wink:
Laatst gewijzigd door pepim op 22 sep 2006 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

[quote="bauke]
Er loopt hier een man rond met een "buitenlandse hond" , maar die luistert absoluut niet, en moet maar steeds aan de riem, hij loopt altijd weg, het zwerversbestaan zit er nog helemaal in.
Via de stichting of niet, meestal is het uit een impuls van "zielig".
Als er een hondje blaffend en bang ons tegemoet komt, is het vaak : "eentje nèt uit het buitenland" [/quote]

ik bedoelde je zin: als er een hondje blaffend en bang ons tegemoet komt, is het vaak: eentje net uit het buitenland.

volgens mij snap ik het beter dan jou, maar goed blijf maar in de waan dat je alles weet :19:
Afbeelding
bauke

Lies en co schreef:En daarom mogen deze dieren afzien? Hond of paard of kat,... mij al gelijk. Als er een dier afziet, kan je dat toch niet laten lijden omdat het in het verkeerde land geboren is?

nee, natuurlijk nioet, daarom vind ik zelf die Brook zo goed doen,
het komt wel eens op tv, en dan kriijg je echt tranen in je ogen,
maar er zijn gelukkig nu genoeg donaties, dat ze daar een trekdier-ziekenhuisje hebben gesticht.
Heel goed, werk.
Zou dàt niet kunnen met de honden?
Daar iets ter plekke beginnen?

Laten we zeggen: als je hier die trekpaarden/ezels meeneemt ,
dan leren ze daar er ook niets van.
Je zou ze dàar moeten leren, hoe met dieren om te gaan.
Gebeurd dat al met honden?
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

:denken: misschien kan jij ze daar een cursus gaan geven hoe ze met hun honden om moeten gaan :19:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

brenjomi schreef::denken: misschien kan jij ze daar een cursus gaan geven hoe ze met hun honden om moeten gaan :19:
Optimist :N: :smile: :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

bauke schreef:
Lies en co schreef:En daarom mogen deze dieren afzien? Hond of paard of kat,... mij al gelijk. Als er een dier afziet, kan je dat toch niet laten lijden omdat het in het verkeerde land geboren is?

nee, natuurlijk nioet, daarom vind ik zelf die Brook zo goed doen,
het komt wel eens op tv, en dan kriijg je echt tranen in je ogen,
maar er zijn gelukkig nu genoeg donaties, dat ze daar een trekdier-ziekenhuisje hebben gesticht.
Heel goed, werk.
Zou dàt niet kunnen met de honden?
Daar iets ter plekke beginnen?

Laten we zeggen: als je hier die trekpaarden/ezels meeneemt ,
dan leren ze daar er ook niets van.
Je zou ze dàar moeten leren, hoe met dieren om te gaan.
Gebeurd dat al met honden?
jemig verdiep je in godsnaam eerst eens in wat mensen al doen, een Eline, dorien, wil, charlotte, sonja enz enz, met dierenhulp cadiz.
verhaaltje over bosnië ook niet gelezen zeker?

nee tuurlijk niet gewoon eerst conclusies trekken, je haagse muil open trekken en dan pas vragen :roll:
peggy en vinnie
Zeer actief

brenjomi schreef::denken: misschien kan jij ze daar een cursus gaan geven hoe ze met hun honden om moeten gaan :19:
hou op zeg :N:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hanneke schreef:Ik heb het gehad met je. Je bent verreweg de meest bekrompen, meest bevooroordeelde en meest egocentrische forummer die ik hier ooit heb gezien.
Mag ik me hierbij aansluiten?
Hanneke
Zeer actief

assiejaja schreef:o god ik zie het.. je hebt je er echt in verdiept he, voordat je begon te blaten?
Nou joh :neenee: . Een kennis van de overbuurman heeft tegen Bauke gezegd dat ze in het buitenland te dom en te lui zijn om ook maar iets te leren en dus ís dat ook zo. Dat weet toch iedereen? Daar hoef je verder toch geen informatie over in te winnen, zelfs niet als die gewoon op dit forum toegankelijk is?
Dat je dat niet snapt, zeg. Domoor. Bij de les blijven, ja!
Groetjes,
Hanneke.

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zolang de hond niet bij een broodfokker vandaan komt vind ik alles prima en moet iedereen gewoon zelf weten waar hij hem of haar vandaan haalt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

:19: ze weet juist zoveel van honden en hoe je ze heel goed moet opvoeden en hoe je ze goed kan laten luisteren :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

(denk dat haar "cursisten" ook gillend wegrennen :idea: )
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Demi schreef:Hier 1 rashond, 1 asielhond en 1 hond uit het buitenland. Ik vind dat iedereen zelf moet weten waar hij zijn hond vandaan haalt, zolang het maar niet bij een handelaar/broodfokker is. Ik weet niet of dat bij andere ook zo is, maar ik krijg zo vaak commetaar waarom ik een hond uit het buitenland gehaald heb terwijl het asiel hier vol zit. Ik reageer er niet eens meer op, ik word daar echt moe van :roll:
Ach, ik werk in het asiel en heb 2 rashonden en dat is ook wat hoor. En dat terwijl Tank eigenlijk ook een herplaatser is maar dat weten niet veel mensen omdat hij nog erg jong was :wink:

Mij maakt het ook niet uit waar iemand zijn hond vandaan haalt, is een keus die je zelf maakt. Als er iets in het asiel zit wat bij ons past is het welkom en loop ik nergens tegen aan en kan ik een leuke pup kopen dan komt er weer een pup.
Wij halen ook zo nu en dan honden uit het buitenland als de nood daar erg hoog is en wij plek hebben.

Nu heb ik denk ik wel het voordeel dat er in ons asiel zelden (ras)honden zitten welke tot mijn favorieten behoren, ben ik wel blij om want anders had ik misschien nu niet meer bij mij naar binnen gekunt :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”