Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond uit het buitenland wel of niet

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

bauke schreef:
Stang schreef:Via een stichting, maar nooit is er meer contact met mij opgenomen hoe het gaat. Slechte zaak vind ik.
Ik heb dus ook geen hond die sociaal erg goed is, behalve dan met andere honden want daar is hij enorm sociaal mee, maar met mensen en kinderen is het een halve ramp ook nog na 4 jaar. Dit is een voorbeeld van een hond die nooit zomaar weggehaald had mogen worden en zonder duidelijke informatie ergens geplaatst had mogen worden
.

Dat is inderdaad niet goed en als je geen goede begeleiding krijgt, dan kunnen ze tòch hier dus in de asiels terecht komen.
Ik ben ook honden tegengekomen, die óok nog , buiten al het stadsleven van trams , bussen , kinderen, enz ,
ook nog voor andere honden bang waren.
Mensen moeten wéten dat het niet meevalt , om een hond van de stilte daar, naar een drukke stad mee te nemen.

Er loopt hier een man rond met een "buitenlandse hond" , maar die luistert absoluut niet, en moet maar steeds aan de riem, hij loopt altijd weg, het zwerversbestaan zit er nog helemaal in.
Via de stichting of niet, meestal is het uit een impuls van "zielig".
Als er een hondje blaffend en bang ons tegemoet komt, is het vaak : "eentje nèt uit het buitenland"

En hoelang hebben deze mensen er dan nog geduld voor over? :19:
Eigenlijk is het meeste al gezegd, maar aangezien ik dacht (stommmm!) een zinnig gesprek met je te voeren en je gewoon maar een gedeelte uit mijn hele verhaal uitpikt en dáár dan zeer verregaande en onzinnige conclusies uittrekt, toch maar een reactie die eigenlijk al genoemd is: er is geen standaard 'buitenlandse hond', net zoals er geen standaard 'Nederlandse hond is'.
Moritz is toevallig een bange hond, dat zegt totaal niets over andere buitenlandse honden die in de 'stilte' (????) zijn opgegroeid. Overigens is Moritz gevonden in de straten van Athene, dus ook niet echt 'de stilte' te noemen.

Maar goed, het is werkelijk bizar hoe jij alles veralgemeniseerd en nadat ik dus een serieuze poging heb gewaagd (ach, je weet het nooit.... wie weet) blijft het ook bij deze ene serieuze poging.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

JUllie zijn zoooo dom !!!

Jullie denken nog steeds dat ik het over JULLIE honden heb ! :denken:

Ongelooflijk , nou een discussie is gewoon NIET te voeren met jullie kortzichtigheid !

Waar jullie wèl goed in zijn?

Is met z'n allen tegen 1 !

Hoe oliedom is dat.

Niemand denkt eventjes na , waar IK het over heb :blah: :blah:

Iedreen :blah: :blah: elkaar maar na

Ja, vooral niet met Bauke eens zijn, hoor !
Nee, want dàn hoor je er NIET meer bij, hè? :boos:
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

:zwaai
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

bauke schreef:JUllie zijn zoooo dom !!!

Ongelooflijk , nou een discussie is gewoon NIET te voeren met jullie kortzichtigheid !

Hoe oliedom is dat.

Heb je een zakdoek nodig?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hoe oliedom is dat.

Misschien moet je eens minder naar andere mensen kijken, maar je eens afvragen waarom je steeds met iedereen gedoe hebt.
Je hebt gedoe met mensen die verder allemaal met bijna iedereen op een normale manier kunnen praten en discusieren. Als je denkt dat we samenspannen tegen jou...verbeeld je maar niks, we hebben wel wat beters te doen dan dat soort kinderachtige spelletjes en zo belangrijk ben je niet.
Buitenlandse honden wel of niet naar Nederland halen is best een gevoelig onderwerp waarover de meningen kunnen verschillen. Maar het is tevens een heel serieus onderwerp, want je hebt het over dieren die hulp behoeven en het is jammer als die dieren zo in een kwaad daglicht worden gezet door jouw stemmingmakerij.
Er zijn natuurlijk verneukte buitenlandse honden, net zo goed als er nederlandse verneukte honden zijn. Maar generaliseer niet alles, dat is oneerlijk en daarmee doe je een heleboel prima buitenlandertjes zonder een enkel probleem te kort. Ook de prima hondjes die ook hopen op een toekomst.
Verder heb je het over buitenlandse honden..mijn honden, de honden van astrid en van velen die reageren in dit topic. Als jij generalisrende uitspraken doet over buitenlandse honden heb je het dus ook over mijn honden. Dat jij niet snapt dat je dan een reactie krijgt op je cowboyverhalen snap ik weer niet. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Eline* schreef:
Misschien moet je eens minder naar andere mensen kijken, maar je eens afvragen waarom je steeds met iedereen gedoe hebt.
Je hebt gedoe met mensen die verder allemaal met bijna iedereen op een normale manier kunnen praten en discusieren. Als je denkt dat we samenspannen tegen jou...verbeeld je maar niks, we hebben wel wat beters te doen dan dat soort kinderachtige spelletjes en zo belangrijk ben je niet.
Buitenlandse honden wel of niet naar Nederland halen is best een gevoelig onderwerp waarover de meningen kunnen verschillen. Maar het is tevens een heel serieus onderwerp, want je hebt het over dieren die hulp behoeven en het is jammer als die dieren zo in een kwaad daglicht worden gezet door jouw stemmingmakerij.
Er zijn natuurlijk verneukte buitenlandse honden, net zo goed als er nederlandse verneukte honden zijn. Maar generaliseer niet alles, dat is oneerlijk en daarmee doe je een heleboel prima buitenlandertjes zonder een enkel probleem te kort. Ook de prima hondjes die ook hopen op een toekomst.
Verder heb je het over buitenlandse honden..mijn honden, de honden van astrid en van velen die reageren in dit topic. Als jij generalisrende uitspraken doet over buitenlandse honden heb je het dus ook over mijn honden. Dat jij niet snapt dat je dan een reactie krijgt op je cowboyverhalen snap ik weer niet. :19:
Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Goed verwoord eline :ok:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hoe oliedom is dat.

bauke schreef: Dat is inderdaad niet goed en als je geen goede begeleiding krijgt, dan kunnen ze tòch hier dus in de asiels terecht komen.
Ik ben ook honden tegengekomen, die óok nog , buiten al het stadsleven van trams , bussen , kinderen, enz ,
ook nog voor andere honden bang waren.
Mensen moeten wéten dat het niet meevalt , om een hond van de stilte daar, naar een drukke stad mee te nemen.

Er loopt hier een man rond met een "buitenlandse hond" , maar die luistert absoluut niet, en moet maar steeds aan de riem, hij loopt altijd weg, het zwerversbestaan zit er nog helemaal in.
Via de stichting of niet, meestal is het uit een impuls van "zielig".
Als er een hondje blaffend en bang ons tegemoet komt, is het vaak : "eentje nèt uit het buitenland"

En hoelang hebben deze mensen er dan nog geduld voor over? :19:

Met deze uitspraken veralgemeniseer je dus 'de buitenlandse hond'.
Zie je dat zelf niet?

'mensen moeten weten dat het niet meevalt' waar baseer je zo'n uitspraak op? Op mijn verhaal? op toevallig die enkele 'buitenlandse hond' die jij kent?
Het slaat gewoon nergens op: er zijn ook hele makkelijke buitenlandse honden zonder enkel probleem.

Dan 'de impuls van zielig'. Ook hierbij vraag ik me af waarop je dit baseert? Goed, sommige mensen hebben de motivatie dat ze liever een hond uit het asiel uit bv Spanje of Griekenland nemen omdat de honden het daar slechter hebben dan een asiel in Nederland. Maar dan nog is niet de motivatie 'zielig' en de 'impuls' snap ik hierbij ook niet?

En deze is helemaal bizar: 'Als er een hondje blaffend en bang ons tegemoet komt, is het vaak : "eentje nèt uit het buitenland" '.
Het vooroordeel druipt er vanaf (net zoals je vooroordeel tegenover de zgn 'vechthonden' ).

Je weet totaal niet waar je het over hebt, dat blijkt ook uit latere reacties of er ter plekke ook wel iets gedaan wordt en of dat niet beter zou zijn. Dat betekent dat je je werkelijk 0,0 % in deze materie hebt verdiept en gewoon maar wat loze en generaliserende uitspraken doet.
Afbeelding
A good dog never dies...

pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Hoe oliedom is dat.

Ik heb nog geen zinnige post van je gelezen. :19:
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Nee hoor. Ik ben niet dom. Afgezien van een niet onaardig IQ heb ik ook een grote algemene ontwikkeling. Dus dom, nee.
bauke schreef:Jullie denken nog steeds dat ik het over JULLIE honden heb ! :denken:
Nee hoor. Ik heb twee rashonden (met stamboom, zo slim was ik dan nog wel) uit Nederland. Overigens vind ik dat niks om prat op te gaan, maar ik meld het even om duidelijk te maken dat ik heel goed snap dat het in ieder geval niet om mijn honden gaat.
bauke schreef:Waar jullie wèl goed in zijn?
Ik ben goed in begrijpend lezen (in Nederlands in het algemeen, trouwens), logisch nadenken en analyseren. En jij?

bauke schreef: Is met z'n allen tegen 1 !
Nee hoor. We zijn hier de omgekeerde drie musketiers niet: 1 tegen allen, allen tegen 1.
bauke schreef:
Dat krediet heb je inmiddels verspeeld, ben ik bang.
bauke schreef:
Ik moet er inderdaad niet aan denken uitgestoten te worden uit het groepsproces dat 'Hondenforum' heet :smile:

En verder: grow up. Je gedraagt je als een kleuter. Je zin niet krijgen en dan gaan stampvoeten: mamma, ze doen gemeen tegen mij.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Bauke jammer dat jij je hier in deze discussie bent gaan mengen. Ik heb me voorgenomen om jou te negeren, dat werkt toch altijd nog t beste..

Jij gooit 1 zo n opmerking over de buitenlandse hond int midden en kwetst hier ontzettend veel mensen mee.

Je weet niet waar je het over hebt, bij ieder topic maak je juist zo n opmerking dat mensen wel moeten reageren op je. Je bent een vervelende puber die nodig eens moet begrijpen dat de wereld niet om jou draait.
Afbeelding
bauke

een heerlijke discussie weer teweeg gebracht,
het houdt jullie van de straat , niet waar?

En of ik dit verder na mijn bericht aan jullie gericht nog gelezen heb?

Ik dacht het niet
dat zijn jullie die zo tegen iemand tekeer kunne gaan, niet waard.

Ik heb hier een normale discussie willen aangaan, door normale dingen
op te schrijven wat hier , in dit stukje van Den Haag, zich zo afspeelt.

En als ik dan van die domme antwoorden krijg,
die eigenlijk geen antwoorden zijn ,
maar meer iemand de laan uitsturen, dan zijn jullie dit allemaal voor mij niet waard.

Als ik een hond zie, die lijkt op een dingo, dan vraag ik daar altijd naar uit welk land hij vandaan komt.

Jullie weten zeker niet wat een dingo is? :smile:

en verder nog even dit:
"geen abonnemnet meer op dit onderwerp"
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

En weer een topic verbauket. :roll:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
bauke

"geen abonnemt meer op dit onderwerp, waar jullie het allemaal zó goed weten" :roll: :roll: :roll:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

bauke schreef:een heerlijke discussie weer teweeg gebracht,

Ik dacht het niet

maar meer iemand de laan uitsturen, dan zijn jullie dit allemaal voor mij niet waard.

Als ik een hond zie, die lijkt op een dingo, dan vraag ik daar altijd naar uit welk land hij vandaan komt.

wat ben jij toch een sneu figuur, gadverdamme, wat doe je hier? ik kots je ondertussen uit ( oh oh oh je hebt me niet ingedamd baukeeee, stuur je me nu nog een nietszeggend pb'tje?)

ga terug onder je steen, blijf daar vooral.... honden forum , ws honden liefhebbend nederland, zit niet te wachten op Marjoleintjes zoals jij...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

bauke schreef:"geen abonnemt meer op dit onderwerp, waar jullie het allemaal zó goed weten" :roll: :roll: :roll:
geen wat? goh bauke kom eens met iets nieuws, nog ff, en de modjes hebben een reden om je te bannen, wel ergens olie op gooien, maar dan hard wegrennen, zoals steeds, zou voor mij een reden als mod of admini zijn,om iemand een ban te geven.

maffe doos.
Hanneke
Zeer actief

bauke schreef:"geen abonnemt meer op dit onderwerp
Ja, èn??
Groetjes,
Hanneke.

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hanneke schreef:
Ja, èn??
Da's Bauke:hard weg rennen als de grond je te heet onder de voetjes wordt.
Zou dat met tennissen ook zo gaan? :denken:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

bauke schreef:een heerlijke discussie weer teweeg gebracht,

Ik dacht het niet

en verder nog even dit:
"geen abonnemnet meer op dit onderwerp"
Weet je Bauke, ik heb in dit topic ook een kritische vraag gesteld. Hoe denk je dat het komt dat er normaal op mijn vraag gereageerd wordt? Misschien moet je daar eens over nadenken en eens goed naar je eigen manier van formuleren kijken...
Gr. Marijke
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief

marian* schreef:
Hanneke schreef:
Ja, èn??
Da's Bauke:hard weg rennen als de grond je te heet onder de voetjes wordt.
Ja, ik weet het. Maar ze doet net of de wereld om haar draait ('als ik niet meer geabonneerd ben, houd het topic op te bestaan') en om haar stukje Den Haag
bauke schreef:Ik heb hier een normale discussie willen aangaan, door normale dingen
op te schrijven wat hier , in dit stukje van Den Haag, zich zo afspeelt
.
En dat is nou ook net het probleem met Bauke.
Groetjes,
Hanneke.

peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

ja iedereen behalve jij, je weet toch welke mensen dat het hardst schreeuwen he? :roll:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Hoe oliedom is dat.

Hahaha ik kan, zonder je reacties te hebben gelezen, al op je reageren. Goed he? Zo voorspelbaar en kortzichtig ben je. Je bent het er natuurlijk weer niet mee eens want ohoh nederland is al zo vol en dan al die honden uit het buitenland die ook nog eens levensgevaarlijk kunnen zijn.....Zoiets toch?
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Pfff...wat een zeikmiep is die Bauke. En dat zielige gezwam dat iedereen tegen je is en het elke keer op jou loopt te emmeren. :piew:
Goh , heb jij je al eens afgevraagd hoe dat komt?

Blijkbaar houdt dit forum Bauke van de straat en niet omgekeerd. :19:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
marian*
Erelid
Contacteer:

bauke schreef: Of heb je echt al vorderingen meegemaakt in deze landen?

En heb je wel eens gezien hoe ze daar paarden en ezels behandelen?

http://www.brooke.nl/
En als je hier kijkt http://www.brooke.nl/about/hetbegin.htm dan zul je zien dat het een kwestie van heel lange adem is eer er ook maar iets verandert in die landen.Ondanks de aanwezigheid van Brooke's.
Wat wil je dan dat stichtingen bereiken die eigenlijk nog maar net begonnen zijn?
En water naar de zee dragen? :neenee:
Ik heb zelf geen buitenlandse hond,maar draag stichtingen wel een warm hart toe en probeer op een andere manier te helpen.Ook die hulp is nodig weet je.
Verder vind ik je ook in dit topic weer buitengewoon irritant over een kam scherend bezig.Je horizon verbreden zou je in elk geval niet misstaan.
Trouwens ooit gehoord van de stichting Dierenthuis in Wilbertsoord?
Zal wel niet,want dat ligt een eindje van Den Haag af.........
http://www.dierenthuis.nl/
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Het levensmotto van Bauke:

Nee joh, ik ben niet gek, de hele wereld is gek....

:smile: :smile: :smile:
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

LongFields schreef: Nee joh, ik ben niet gek, de hele wereld is gek....
"Het ligt niet aan mij... Het ligt aan alle andere mensen" :mrgreen:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ons Samaartje is een super sociale hond tegen alles behalve mensen....ze zal nooit bijten of grommen oid maar zal er niet uit haar zelf naar toe gaan....dacht ik altijd....na ruim 1 1/2 jaar gaat ook dit inmiddels veranderen plotseling..ook mensen vind ze vaak leuk en gezellie en wil zelf soms een aai halen bij een volsterkte vreemde ..dus ja in het begin waren er wat aanpassingsproblemen ivm haar grote angst maar dat weegt echt niet op tegen alle plezier, liefde en vooruitgang die ze nog steeds boekt.
Mensen die beginnen over dat er genoeg asielhonden in nederland zijn wimpel ik snel af want dat weet ik ook best wel en mensen die mij enorm gaan prijzen over mijn goede daad ontwijk ik ook vrij rap.
Laat ons gelukkig zijn met de keuze die wij maken en de verantwoordelijkheden die wij op ons nemen, makkelijk of moeilijk...das ons pakkie aan.
Alleen mensen die serieus iets vragen over de hond of stichting en mensen die een open discussie aangaan sta ik eerlijk en vriendelijk tewoord, ookal verschillen we mischien van mening...dat mag in nederland gelukkig!

Jacqueline
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Mickie schreef:Bauke is gast geworden...
Gebanned of opgestapt?
Ik denk opgestapt.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Het werd tijd. Nou kunnen we eindelijk weer eens een normaal gesprek voeren hier.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Eline* schreef:Het werd tijd. Nou kunnen we eindelijk weer eens een normaal gesprek voeren hier.
:smile: :mrgreen: :cheer:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
Mickie schreef:Bauke is gast geworden...
Gebanned of opgestapt?
Ik denk opgestapt.
Yep, zelf opgestapt :wink: (als ze gebanned zou zijn, zou dat ook bij de lijst bij inside info staan, dus zo kan je zien of iemand vrijwillig is gegaan of niet)
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”