Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eten drachtige teef en pups

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

jilton
Actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Eten drachtige teef en pups

Ongelezen bericht door jilton »

Hallo,
Mijn teefje (Labrador) is 3 weken geleden gedekt (allemaal met stamboom, gezondheidsonderzoeken etc). Het is voor mij de eerste keer. Ik ben me enorm aan het inlezen en vraag iedereen om advies etc.

Nou hoor / lees ik van iedereen verschllende adviezen met betrekking tot de voeding van de drachtige teef en pups.

Ik voer Royal Canin Maxi Adult.

Wat is jullie advies?

Overigens laat ik volgende week vrijdag een echo maken, dus dan weet ik of ze drachtig is of niet.

Groet,
Jacqueline
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik voer dus Farmfood en kvv ( en zo nu en dan barf) wanneer een teef hier drachtig is, dan voer ik haar wanneer ze ongeveer 4 a 5 weken dragend is meer bij, ongeveer de helft meer dan wat ze normaal krijgt, alleen dan wel meer kvv, niet zozeer meer brok, ook kwark en yoghurt staat dan dagelijks op het menu.

puppen gaan bij mij op de leeftijd van 3/4 weken aan vast voer ,vuile pens, kvv en ook wat brok, niet door elkaar hoor, maar een wisselend menu dus,
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Ik voer Cavom en kvv. Ik heb Isis tijdens de dracht hoofdzakelijk kvv gevoerd en de laatste 3 weken enkel kvv. Tijdens de zoogperiode heeft ze ook alleen kvv gehad (tot wel 4 kilo per dag, ze had 10 pups). Isis had hele grote puppen en ze gaf ook heel veel melk. Ik heb de pups afgespeend vanaf 3 weken met puppie kvv en later Cavom pup/junior brokjes erbij.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Re: Eten drachtige teef en pups

Ongelezen bericht door Wil de hond »

jilton schreef:Hallo,
(allemaal met stamboom, gezondheidsonderzoeken etc).
Haha,

Jij dacht, ik zet het er maar vast duidelijk bij? :mrgreen:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Wil de hond schreef:
Haha,

:smile: dat viel mij ook gelijk op :smile: Hopelijk is ze drachtig voor je en tips heb ik niet helaas voor je!
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jeanet Stehouwer »

ik geef ze vanaf een week of 6 meer voeding, maar verspreid over de dag in kleine porties, anders kan het echt in de weg zitten,
ik denk dan maar net zoals bij mijzelf toen ik zwanger was, als je dan in 1 x veel eet, nou dan krijg je het te verduren, maagzuur enz :jank:
dus meer eten, verdeelt over meerdere kleine porties per dag,

ik hoop dat ze zwanger is, het is zoooo leuk!!

groetjes Jeanet.
Dogo Canario Kennel Devito
jilton
Actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Wil de hond schreef:
Haha,

en of ze gelijk heeft, dat riedeltje had ze anders zeker te verwachten :19: .
Ja, ik heb de afgelopen dagen heel veel zitten lezen op dit forum en iedere keer werden deze vragen gesteld (logisch ook!). dus vandaar dat ik het er maar meteen bij heb gezet.
borderke
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door borderke »

we duimen dat ze drachtig is
leuke site
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik duim voor je dat ze drachtig is :ok:

Mijn ouders hebben net een nest gehad, ze had heel veel puppen te zogen en ze kreeg dan ook yoghurt, kwark (dus extra calcium) em kvv.
De puppen zijn afgespeend met kvv en puppybrokjes (Hills lam en rijst).

Nu heb ik een puppy mee en ze krijgt alleen KVV (energique).
Ze doet het er goed op, ze is heel energique :smile:
jilton
Actief
Contacteer:

Ze is drachtig. Er waren (helaas)maar 2, misschien 3 pups te zien. Maar zwanger is zwanger!
Groet,
Jacqueline
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Gefeliciteerd :ok:

Ach je kun je niet blind staren op zo'n echo, je hebt alleen de duidelijkheid dat ze drachtig is.

Ik heb al zo vaak gehoord dat het aantal wat op de echo te zien was niet het aantal is wat geboren is :wink:

Bv nest van mijn pup
5 á 6 op de echo het waren er 15!

Ander vb ook 5 á 6 te zien op de echo en zijn er twee geworden
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

jilton schreef:Ze is drachtig. Er waren (helaas)maar 2, misschien 3 pups te zien. Maar zwanger is zwanger!
Groet,
Jacqueline
Het kunnen er ook veel meer zijn.

Laatste keer dat ik voor de echo ging zou mijn dierenarts al nou volgens mij niet zwanger en uiteindelijk kon ze maar 1 vrucht zien, als het al een vrucht zou zijn, kon nl ook de baarmoeder hoorn zijn.

En uiteindelijk had ze voor ons ras een gemiddeld nest met 4 puppies.

gr Maria.
moeli
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door moeli »

Het kan ook erg tegen vallen, bij Orage waren er op de echo minimaal zeven pups te zien, alles zag er prima uit , en de da dacht aan een nest van mischien wel 10 pups, uiteindelijk zijn er twee dode pups geboren. de rest is op de een of andere manier gewoon opgelost ? bij haar eerste nest waren er vijf pups te zien en het werden er zeven , in goede gezondheid. bij de moeder van Orage waren er op de eerste echo vier pups te zien en zij kreeg een nest van negen, daarna een nest van tien en toen nog een van negen pups. na de laatste keer ben ik me pas echt gaan realiseren dat het ook erg mis kan gaan. Nu wil ik niet iedereen gelijk een dip aanpraten, maar het kan gebeuren . groetjes Annemieke.
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

als je maxi adult van royal canin voert, kun je bijna probleemloos overstappen op puppenvoer, of zelfs het voer dat bestemd is voor tijdens de bevallingsperiode.

hier krijgen de teven 2 weken voordat de pups komen puppenvoer, aangvuld met wat vers uit de diepvries, rody o.i.d.

totdat de pups ongeveer 4 weken zijn en steeds meer zelfstandiger eten en minder melk drinken bij moeders krijgt ze puppenvoer, daarna kan weer overgegaan worden op adult.

maar zou royal canin zelf ff bellen en advies vragen, kun je gelijk je puppenpakketen regelen, is altijd leuk om weg te geven als er een pup opgehaald wordt.
jilton
Actief
Contacteer:

speurneus carola schreef:als je maxi adult van royal canin voert, kun je bijna probleemloos overstappen op puppenvoer, of zelfs het voer dat bestemd is voor tijdens de bevallingsperiode.

hier krijgen de teven 2 weken voordat de pups komen puppenvoer, aangvuld met wat vers uit de diepvries, rody o.i.d.

totdat de pups ongeveer 4 weken zijn en steeds meer zelfstandiger eten en minder melk drinken bij moeders krijgt ze puppenvoer, daarna kan weer overgegaan worden op adult.

maar zou royal canin zelf ff bellen en advies vragen, kun je gelijk je puppenpakketen regelen, is altijd leuk om weg te geven als er een pup opgehaald wordt.
Ik heb Royal Canin gebeld en die adviseren idd om puppenvoer te geven.
Maar ik hoor van een aantal mensen dat je het te weinig calcium zou bevatten en dat je het zou moeten aanvullen met vers vlees etc.

Groet,
Jacqueline
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

Wat eet een hond/wolf in de natuur als ze drachtig is.......

Leuk hoor, die commerciele praatjes van brokkenfabrikanten, geef je teef gewoon lekker BARF of KVV, dan krijgt ze alles wat ze nodig heeft. Hier krijgen ze gewoon hetzelfde als altijd, alleen iets vaker en iets meer maar verder geen toevoegingen ofzo.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
jilton
Actief
Contacteer:

[quote="Danielle"]Wat eet een hond/wolf in de natuur als ze drachtig is....... quote]

Niet alleen als ze drachtig is toch? In de natuur hebben ze nl geen brokken!

Groet,
Jacqueline
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

Inderdaad, dat bedoel ik dus ook.........

Maar ik bedoelde er ook mee te zeggen dat een hond/wolf in de natuur niet opeens iets anders gaat eten omdat ie drachtig is. Net zo goed als puppies/welpen geen babykonijntjes eten en honden/wolven niet op de dag dat ze 7 jaar worden overgaan op senior herten.....

Mijn honden eten vanaf 3 weken leeftijd KVV danwel BARF, mijn oudste hond is nu 11,5 jaar en eet nog steeds hetzelfde en is nog steeds in topconditie.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”