Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waaraan herken jij een hondenliefhebber

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

waaraan herken jij een hondenliefhebber

Ongelezen bericht door truusje »

Hebben jullie dat ook.........

Als ik iemand ontmoet, dat ik denk, ja, die is duidelijk een hondenliefhebber of juist een hondenhater,

mijn vraag is eigenlijk...........hoe herken je iemand als zijnde een echte hondenliefhebber?

Hoe denken jullie hierover, ben benieuwd naar jullie reacties :wink:

groetjes gemma
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Dat kun je denk ik niet zien aan iemands uiterlijk, wel aan zijn of haar gedrag :wink:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Je ziet het vaak aan de reactie op de honden, niet echt aan het uiterlijk
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Inderdaad, aan het gedrag naar je hond toe zie je het heel snel.
Afbeelding
Craig
Actief
Mijn ras(sen): Oud Duitse Herder

Ongelezen bericht door Craig »

In ontmoeting met mijn hond: iemand die eerst z'n hand uitsteekt om te laten besnuffelen en niet gelijk z'n hand op de kop van m'n hond wil leggen :neenee:

In gesprek: iemand die normaal en nuchter over z'n hond spreekt en hem of haar niet vermenselijkt :wink:
Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

nou laatst liep ik alleen met vinnie en hij was behoorlijk smerig en de mevrouw met wie ik stond te kletsen wou hem evengoed aanhalen met zn modderpoten en modder bekkie :N: daar had ik wel het gevoel bij dat ze honden liefhebster was ja :mrgreen:
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

soms dan heb je mensen en die lopen van de daken te schreeuwen dat ze oh zo zulke hondenliefhebbers zijn en het absoluut niet zijn als je naar hun gedrag kijkt.

Een dierenlifhebber herken je in mijn ogen aan hoe ze ermee omgaan in zijn algemeen.
tja, ik kan het niet uitleggen, is een kwestie van aanvoelen of zo denk ik :19:
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Die meneer die hier bij de gemeente werkt en altijd keihard: Heeey KANJER!: tegen Smekkie brult als hij ons van verre al ziet aankomen en vervolgens een koektrommeltje vol met Frolicjes uit zijn busje haalt en die heel rustig op zijn hurken gaat zitten en zijn arm zo ver mogelijk uitsteekt zodat bangerikje Casper niet dicht bij hem in de buurt hoeft te komen om zijn Frolicje aan te pakken: yup, das een liefhebber :mrgreen:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Natuurlijk herken je iemand direct als je ziet hoe hij/zij met een hond omgaat.

Eigenlijk bedoel ik dit.......

Er zijn zo van die mensen waarvan ik denk, die zouden wel van die doggofielen kunnen zijn[ ook al hebben ze geen hond bij zich]
van die relaxte types, die nergens meer van op kijken, die hun hele leven hebben aangepast aan hun honden, hun huis, hun auto, hun kleding, hun vakanties enz.

Soms pik ik ze er zo tussenuit........

Midas Dekker zei het al.........je hebt hondenmensen en kattenmensen :mrgreen:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

BeëlzeBubble schreef:Die meneer die hier bij de gemeente werkt en altijd keihard: Heeey KANJER!: tegen Smekkie brult als hij ons van verre al ziet aankomen en vervolgens een koektrommeltje vol met Frolicjes uit zijn busje haalt en die heel rustig op zijn hurken gaat zitten en zijn arm zo ver mogelijk uitsteekt zodat bangerikje Casper niet dicht bij hem in de buurt hoeft te komen om zijn Frolicje aan te pakken: yup, das een liefhebber :mrgreen:
wat gaaf zeg! :ok: Zulke mensen kom ik hier eigenlijk nooit tegen.
Maar ik vind het eigenlijk al heel wat als ze het ras herkennen en ook nog goed uitspreken :mrgreen:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik herken het aan het gedrag naar de honden toe.Bijvoorbeeld de postmeester van het postkantoor die altijd koekjes mee naar de zaak neemt voor als er honden binnen komen :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

BeëlzeBubble schreef:Die meneer die hier bij de gemeente werkt en altijd keihard: Heeey KANJER!: tegen Smekkie brult als hij ons van verre al ziet aankomen en vervolgens een koektrommeltje vol met Frolicjes uit zijn busje haalt en die heel rustig op zijn hurken gaat zitten en zijn arm zo ver mogelijk uitsteekt zodat bangerikje Casper niet dicht bij hem in de buurt hoeft te komen om zijn Frolicje aan te pakken: yup, das een liefhebber :mrgreen:
Zo'n vent hebben wij hier ook in de buurt. Ik moest mijn oude honden dus echt aan de lijn doen, want als ze hem op 50 meter maar zagen renden ze zo naar hem toe: KOEKIESS!!!!! :cheer: Dwars over de weg heen, etc.

Maar ik denk dat ik ze meestal herken aan het feit dat ze eigenlijk heel weinig doen en dat de honden toch maar om ze heen blijven draaien.
Sommige mensen hebben ook een bepaald stemgeluid waar ze heel erg op reageren op een positieve manier, vooral mannen.
Onze manege-eigenaar heeft het heel sterk, alle honden zijn totaal idolaat van hem, de paarden trouwens ook. Gewoon door zijn manier van doen, zijn stemgeluid. Als hij roept: heeeeejjj, puppiessss. Dan is het gewoon klaar, stonden alle honden , ook die ik daar niet vandaan had, direct bij hem.
De mensen van de hondenuitlaatservice hebben het ook. Als ze hem hoorden, waren ze mij vergeten. Natuurlijk ook omdat zijn komst een uitje betekende, maar gewoon ook als we hem ergens tegen kwamen. Ook vreemde honden. Allemaal gek op hem.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

M'n schoonmoeder die altijd een speciaal koektrommeltje voor de honden bij zich heeft :mrgreen: Waarbij de honden heel haar gezicht mogen likken en bij het minste nageltje ligt haar dunne huid al open (ze is 82), maar dat geeft nooit 'ach, pleister erop en niks aan de hand'.
Iedere hond die ze tegenkomt is fantastisch, klein of groot, ze zijn allemaal geweldig volgens haar en zijn ze dat een enkele keer niet dan ligt het aan de stomme baas :pffff: :mrgreen:
Van haar aow steunt ze geloof ik wel 5 goede doelen van dieren, altijd kan ze wat missen voor de dieren.

En verder in het algemeen merk je het gewoon aan de manier van handelen en praten. Vooral met bange Moritz heb je ook al snel door aan mensen of ze honden ook echt begrijpen of niet.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Als mensen in het dorp Bram groeten in plaats van mij, dan zijn het wel hondenliefhebbers :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Ik denk dat je het wel kunt zien aan de manier hoe ze op jou hond reageren (of juist helemaal niet :mrgreen: )

Een paar jaar geleden stapte ik met Sandro in de trein om naar huis te gaan.
Ik ging voor een ouder echtpaar zitten en ik hoorde meteen commentaar:
De vrouw zei tegen haar man: "goh, dat ruik je toch meteen he? Als er zo'n beest in je buurt zit" :roll: :roll:
Duidelijk gevalletje geen hondenliefhebber.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Een doggenliefhebber herken je wel :smile:
Als het kwijl in de haren hangen en ze geen honden bij zich hebben :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

:smile: :smile: :smile: Sluit mij hierbij aan. :ok:
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

chrico schreef:Je ziet het vaak aan de reactie op de honden, niet echt aan het uiterlijk
of ze een D.Dog in huis hebben wel...klodders in de haren :cheer: :mrgreen:

* edit* ik lees nu de topic verder, en jij had dezelfde reactie geplaatst! :smile:
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Zo kwam ik vroeger :roll: nog wel eens bij fokkers over de vloer.

Zo gauw je binnenkwam rook je de honden, ging je zitten op een oude kapotte behaarde, met doeken beklede bank, terwijl de honden prachtige manden,strechers hadden, op de mooiste plekken in het huis. Alles vol met hondenprullaria, bekers en boeken en schilderijen.
Keukens, uit de tijd, vol met honden voerbakken, potjes met allerlei vitaminen en suplementen, uiteraard voor de honden.
Toiletten ook helemaal volgestouwd met tegeltjes, kaarten en wat nog meer aan hondenprullaria. Maar keek maar liever niet in de pot zelf, die werd nogal eens overgeslagen met poetsen. :N:
De tuin......klein plekje voor het tuinstel, de rest was voor de honden.
De auto......oud, vies, maar alle ruimte voor de honden.
Hele huis opgedeeld door puppyrennen, of voor loopse teven.

Ik kon daar altijd enorm van genieten, uren fotoalbums bekijken, van mooie showhonden en mooie pups, prachtige verhalen aanhoren onder het genot van een lekkere neut, tja......

kennen jullie ook zulke fokkers?
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Sandro schreef:Ik denk dat je het wel kunt zien aan de manier hoe ze op jou hond reageren (of juist helemaal niet :mrgreen: )

Een paar jaar geleden stapte ik met Sandro in de trein om naar huis te gaan.
Ik ging voor een ouder echtpaar zitten en ik hoorde meteen commentaar:
De vrouw zei tegen haar man: "goh, dat ruik je toch meteen he? Als er zo'n beest in je buurt zit" :roll: :roll:
Duidelijk gevalletje geen hondenliefhebber.
wat zei je? dat je die tena-lucht ook van mijlenver aan ruikt komen?

onze postbode is een hondenvriend. de mormels doen bijzonder vervaarlijk tegen hem, als ze in de voortuin staan en hij eraan komt.

hij blijft dan lieve woordjes roepend bij het hek staan totdat wij hem van zijn post komen verlossen en gaat dan de hondjes aaien. de hondjes doen dan overigens niet meer vervaarlijk, maar erg aardig mede doordat ze zien dat er geen eer te behalen valt bij deze aardige meneer die helaas niet bang voor ze is.

geen onvertogen woord over dat als hij het hek binnen zou stappen, hem dat zijn broek zou kosten.
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Sandro schreef: "goh, dat ruik je toch meteen he? Als er zo'n beest in je buurt zit" :roll: :roll:
Dan zou ik tegen mijn honden zeggen: "Goh, dat ruik je toch meteen he. Als er zo'n zuurpruim in de buurt zit"
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

truusje schreef:Natuurlijk herken je iemand direct als je ziet hoe hij/zij met een hond omgaat.

Eigenlijk bedoel ik dit.......

Er zijn zo van die mensen waarvan ik denk, die zouden wel van die doggofielen kunnen zijn[ ook al hebben ze geen hond bij zich]
van die relaxte types, die nergens meer van op kijken, die hun hele leven hebben aangepast aan hun honden, hun huis, hun auto, hun kleding, hun vakanties enz.

Soms pik ik ze er zo tussenuit........

Midas Dekker zei het al.........je hebt hondenmensen en kattenmensen :mrgreen:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik ben honden en katten mens hoor. :pffff: :wink: Dat gaat best samen, net zo als bij ons de hond en de katten.
En een hondenliefhebber herken je gauw genoeg, je merkt het meteen aan iemands gedrag naar de hond toe.
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
Miske
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Ik merk het vooral doordat regelmatig mensen mij aanspreken en die zijn dan bijna altijd wel geïnteresseerd in Olly. Moet dan wel vaak melden dat ze Olly niet mogen aaien @ work.
Veel groetjes van Xpencer (blindengeleidehond) en Olly (gepensioneerde geleidehond)!
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Ik heb hier ook heel veel mensen en vooral kinderen die Bob en Nebla groeten en aanhalen, maar mij negeren :jank: :wink:
Dat zijn ook de hondenliefhebbers in mijn ogen.
Maar ik herken ze vooral aan het gedrag, de blik in hun ogen naar hun hond, het contact en het praten met de hond.. :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

De echte hondenliefhebbers lopen int bos met hun honden bij stortregen en ijskoud weer. :mrgreen:
Afbeelding
linlin

Miske schreef: @ work.
een hond aan het werk.

ik lees op je linkjes tussen de regels door dat je hond liever lekker los loopt te struinen. waarom mag ze dat niet?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

linlin schreef:
een hond aan het werk.

ik lees op je linkjes tussen de regels door dat je hond liever lekker los loopt te struinen. waarom mag ze dat niet?
Ik lees dat ze juist wel af en toe losmag en er naar plaatsen gegaan wordt waar dat kan. Het is nu eenmaal een geleidehond, die moet geleiden en dat kan niet los.

Anne
linlin

starfleet schreef:Het is nu eenmaal een geleidehond, die moet geleiden en dat kan niet los.
nu eenmaal? moet geleiden? dit soort wetmatigheden ontgaan mij, hoor.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

linlin schreef:
starfleet schreef:Het is nu eenmaal een geleidehond, die moet geleiden en dat kan niet los.
nu eenmaal? moet geleiden? dit soort wetmatigheden ontgaan mij, hoor.
Als je tegen het gebruik van hulphonden bent en daar een discussie over wil opstarten, kun je dat zeggen, maar ik vind de opmerking die je maakte " ik lees dat ze liever loopt te struinen, waarom mag ze dat niet" niet recht door zee in dit geval.

Als ik het goed begrijp is het nog een jonge hond, nog niet zo lang geplaatst en moet baas-hond nog een eenheid worden. Dat geldt eigenlijk voor elke hond die als gebruikshond wordt ingezet.

Anne
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

linlin schreef:
een hond aan het werk.

Wat een zure opmerking! Wordt 'blindegeleidehond' nu net zo'n woord als 'bench', waar off topic direct bovenop gesprongen moet worden?
Kimske schrijft (in haar eigen topic) juist dat ze haar hond geregeld los laat lopen. En trouwens mogen jouw honden overal loslopen? De mijne in ieder geval niet (ligt hij zo onder een auto) maar hij zou ook liever altijd los lopen struinen..
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”