Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voeding voor Engelse Bulldog

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Alex & Linda
geregistreerd lid

Voeding voor Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Alex & Linda »

Goedemorgen,

Wij hebben een Engelse Bulldog. Zoals je misschien wel weet hebben ze nog al last van winderigheid, gevoelige huid en kans op gewrichtsaandoeningen.
Nu heeft Royal Canin speciale voeding voor de Engelse Bulldog die al deze punten aanpakt.

Heeft er iemand ervaring met Royal Canin voor de Engelse Bulldog?

Heeft iemand enig idee of een andere fabrikant ook zoiets heeft.
Of heeft iemand goede ervaringen met een ander merk?

Alvast bedankt.

Gr Linda & Alex
Laatst gewijzigd door Alex & Linda op 25 sep 2006 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ik geef vers vlees en KVV bevalt mij prima :ok:
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Ik geloof niet in voeding voor een specifiek ras. Is alleen een verkooptruukje van de fabrikant.

Ik geef KVV en af en toe Barfen we en Farmfood brokken worden hier ook nog gegeten. Vooral met kompleet vers vlees (of Barf) zal je veeeeeeel minder last van die winderigheid van je bulletje hebben. Als de huidproblemen voedingsallergisch gerelateerd zijn, zul met kvv (en Barf) waarschijnlijk ook veel minder problemen ervaren. Ik zou zeggen probeer dat eens (Duck, Carnibest, Bibi, Rodi bv.).
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

bullen blijven lastig met hun voeding , maar als jouw hond erg winderig is geef je nu in elk geval niet de goede voeding-voor hem dan!!!, en dat kan best zoeken zijn, je kunt die brokken natuurlijk altijd proberen(als je hond het er goed opdoet is er verder geen probleem)mijn hond deed het nergens goed op en wordt nu behandeld voor een voedings allergie. :denken: maar kvv is ook altijd een goede optie-ze vinden het in ieder geval vaak heel lekker. :ok:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Voeding voor Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Hutsje »

Alex & Linda schreef:Goedemorgen,

Wij hebben een Engelse Bulldog. Zoals je misschien wel weet hebben ze nog al last van winderigheid, gevoelige huid en kans op gewrichtsaandoeningen.
Nu heeft Royal Canin speciale voeding voor de Engelse Bulldog die al deze punten aanpakt.

Heeft iemand enig idee of een andere fabrikant ook zoiets heeft. Of heeft iemand goede ervaringen met een ander merk?

Alvast bedankt.

Gr Linda & Alex
Waarom wil je weten of een ander merk dit ook heeft?
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

een voer voor één specifiek ras vind ik zo lachwekkend :smile: kan er niet aan doen...

het onderscheid tussen honden- en kattenvoeding is al zo stom :19: dus dan ook nog eens tussen rassen onderling gaan opsplitsen is helemaal :hamer:
Alex & Linda
geregistreerd lid

Re: Voeding voor Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Alex & Linda »

Hutsje schreef:
Alex & Linda schreef:Goedemorgen,

Heeft iemand enig idee of een andere fabrikant ook zoiets heeft. Of heeft iemand goede ervaringen met een ander merk?

Alvast bedankt.

Gr Linda & Alex
Waarom wil je weten of een ander merk dit ook heeft?
Ik vroeg mij af wat de ervaring is van anderen met een speciaal op een ras gemaakte voeding.
Ik heb wel eens wat mindere reactie over Royal Canin gehoord (gewone brokken).
maart
Zeer actief

Nanna schreef:
het onderscheid tussen honden- en kattenvoeding is al zo stom
"goede kattenvoeders hebben een voldoende hoeveelheid taurine (een aminozuur), niacine, vitamine A en arachidondzuur (een vetzuur). Al deze producten kan een kat niet zelf aanmaken in haar lichaam, dus moet de toevoer ervan via de voeding komen. Tekorten van deze zaken resulteren in allerhande ziekten. Daarenboven komt nog dat een kat een meer obligate vleeseter is dan een hond, maw meer eiwit nodig heeft."

Zó raar is dat onderscheid tussen honden- en kattenvoeding dus niet :wink: Een kat die geen taurine krijgt wordt blind, en in hondenvoer zit geen of in ieder geval te weinig taurine...
tuurlijk moet een kat voldoende taurine hebben...

maar in het wild bestaan er geen kattenmuizen en hondenmuizen hoor... of een leeuwenzebra of hyenazebra... ze eten er gewoon dezelfde dieren op en ze overleven ook allemaal :ok: dus is het in principe raar dat er een onderscheid moet gemaakt worden :19:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Er zijn mensen op het bulldoggenforum die beweren dat het wel helpt. Ik vind het de grootste onzin. Mijn Bulldog eet NRV (natuurlijke rauwe voeding) en heeft geen last van winderigheid, geen last meer van hotspots en sinds hij op het rauwe voer staat ben ik gestopt met het geven van Primeval (middel bij artrose).
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

In brok zit veelal een aardig percentage granen en andere bijprodukten. Sommige honden hebben problemen met die stoffen en krijgen huidklachten of andere problemen. In KVV zit maar een klein percentage granen of rijst en veel honden doen het veel beter als ze vers eten krijgen. Daar zitten op een voor de hond beter opneembare voedingsstoffen in. Geen droge meuk, maar vers eten.
Vergelijk maar met mensen; een vitaminepil of vers fruit. Ik weet wel wat ik liever heb. :wink:
Er zijn diverse goed verkrijgbare KVV merken. Royal Canin, FF is een goede brok, maar ik geef aan vers de voorkeur.
maart
Zeer actief

Nanna schreef:
tuurlijk moet een kat voldoende taurine hebben...

maar in het wild bestaan er geen kattenmuizen en hondenmuizen hoor... of een leeuwenzebra of hyenazebra
In de natuur bestaan ook geen specifieke honden- en kattenbrokjes... :wink:
En in een hondenbrok zit voor een kat te weinig taurine. :19:
weet ik :roll:

daarom dat ik het stom vind dat er honden- en kattenbrokken bestaan... dat is in de natuur ook niet zo... dus waarom moet de mens dat weer veranderen :19:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”