Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat doe je met een pup die dezelfde dag retour komt?
Moderator: moderatorteam
- moeli
- Actief
- Contacteer:
FIk heb dus honden die horen bij de waak/verdedigingshonden en zij zijn niet altijd tolerant tegenover vreemde honden, bekende honden wel , Maar ik denk dat een enige kennismaking niet zoveel zegt of je hond een pup accepteert, veel problemen komen pas wat later , als de pup al in huis is en bv van geen ophouden weet of juist extra in bescherming genomen wordt door de eigenaren. Mijn oudste hond ( pas overleden) was ook nooit erg aardig toen ze wat ouder was naar de pupjes , ik hield ze dan ook gescheiden, , maar de pups die ik gehouden heb , heb ik met haar ergens anders los laten lopen en er is nooit een probleem geweest. hoogstens dat toen ze lichamelijk steeds zwakker werd , de jongste probeerde boven haar te komen . groetjes annemieke
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bowie hier heeft Kayleigh als pup ook een paar keer flink te pakken gehad,geen echte wonden,maar hij dook er echt vol op.Dit had ik vantevoren ook al verwacht.Selian schreef:dit is precies de reden dat ik voordat ik hier ooit een pup erbij zou kopen eerst een paar keer met mn eigen hond naar het nest toe zou gaan kijken of het klikt tussen de pup en selian
xxx
Maar met een beetje begeleiding is toch alles goed gekomen en het zijn de beste vriendjes,nu is het meestal Bowie die voor takketeef Kayleigh gaat lopen.
Kayleigh was ook na een dag weer terug aangeboden aan de fokker,alleen was zij in zuid Frankrijk,ik heb toen minder voor haar betaald en dit geld is naar de vorige eigenaar gegaan,wel de extra kosten voor eten en dierenarts eraf getrokken.

-
Lindsey
- Zeer actief
Wat een sneu verhaal achteraf. Jammer dat het zo gelopen is, anders hadden ze nu nog een pup gehad. Helaas is er niets meer aan te doen.Essy schreef:
Ik heb contact met de mensen gehouden waar mijn pupje niet door de daar aanwezige hond werd geaccepteerd. Zowel deze mensen als ikzelf begepen niet waarom dit was gebeurd. Ik zou naar hun toe gaan met een andere pup om te kijken wat die hond zou doen. Afgelopen week hebben ze echter hun hond dood gevonden in de tuin. Hij was 4 jaar. Hoogstwaarschijnlijk was hij dus al niet goed meer toen de pup kwam en heeft daarom zo gereageerd.
De pup heb ik buiten verwachting heel snel bij andere fijne baasjes kunnen plaatsen. Dat is eigenlijk ook wrang anders hadden ze hem alsnog kunnen hebben, ze waren er helemaal gek van. Ze hebben nu besloten voorlopig geen nieuwe hond te nemen vanwege andere omstandigheden en omdat ze nog verdriet hebben van het hondje dat dood is.
Gelukkig heeft de pup weer een nieuw thuis gekregen
Wat kan een 'simpel' vraagje toch een enorme discussie uitlokken.......maar misschien is deze discussie voor (aspirant) fokkers een hele leerzame. Heeft het toch zijn nut gehad.
-
whiterockcrest
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ik wilde ook reageren op een wat ouder onderwerp...
Wij hebben eens per jaar een nestje
mocht hier een pup van terug moeten komen,nemen wij de hond gewoon terug.
Ik heb het 1x meegemaakt en dit persoon heeft geen euro terug gekregen.
De pups mogen met 8 weken weg.
Deze man die echt enorm lief overkwam,heeft een pup gekocht.
Een week laten krijgen we telefoon van zijn ex vrouw,dat hij de pup zou mishandelen.
Wij willen geen enig twijfel hebben en zijn naar dit persoon toe gereden.
De pup was doods bang,stonk naar pies en kak.
Doodsbang voor mijn vriend.
We hebben de hond per direct mee terug genomen,en hebben de hond zelf gehouden.
Deze pup kunnen we niet herplaatsen,hij had in 1 week zoveel schade opgelopen dat ik absoluut niet wil dat hij bij andere mensen terecht komt.
Zo lopen de dingen soms als je pups fokt.
En hij heeft me ook behoorlijk wat DA kosten gekost,doordat deze man hem ook heeft geschopt en geslagen...arm hondje.
Maar dat is het laatste waar ik me druk over maak!
Als de pup maar veilig zit,daar gaat het ons om!
Hoe je je soms kan vergissen in een mens....wij houden altijd een nacontrole om de pup nog even te zien en ze leef omgeving
Wij hebben eens per jaar een nestje
mocht hier een pup van terug moeten komen,nemen wij de hond gewoon terug.
Ik heb het 1x meegemaakt en dit persoon heeft geen euro terug gekregen.
De pups mogen met 8 weken weg.
Deze man die echt enorm lief overkwam,heeft een pup gekocht.
Een week laten krijgen we telefoon van zijn ex vrouw,dat hij de pup zou mishandelen.
Wij willen geen enig twijfel hebben en zijn naar dit persoon toe gereden.
De pup was doods bang,stonk naar pies en kak.
Doodsbang voor mijn vriend.
We hebben de hond per direct mee terug genomen,en hebben de hond zelf gehouden.
Deze pup kunnen we niet herplaatsen,hij had in 1 week zoveel schade opgelopen dat ik absoluut niet wil dat hij bij andere mensen terecht komt.
Zo lopen de dingen soms als je pups fokt.
En hij heeft me ook behoorlijk wat DA kosten gekost,doordat deze man hem ook heeft geschopt en geslagen...arm hondje.
Maar dat is het laatste waar ik me druk over maak!
Als de pup maar veilig zit,daar gaat het ons om!
Hoe je je soms kan vergissen in een mens....wij houden altijd een nacontrole om de pup nog even te zien en ze leef omgeving
Am Staffs the best!!