Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bella
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Bella
Ik heb heel lang getwijfelt of ik nog wilde reageren. Of ik nog op het forum wilde blijven. Mede door alle kritiek die ik hier heb gekregen. Dat het zolang heeft geduurt komt puur doordat ik het moest verwerken. Mijn wereld was ingestort. Aangezien er toen nog heel veel behoefte was aan een discussie ben ik toch bereid deze aan te gaan. Echter vind ik wel dat het een discussie moet blijven en niet een over en weer gegooi van verwerpingen.
Lang heb ik nagedacht en ben gaan twijfelen of ik het juiste gedaan heb met Bella (zie topic http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=92874). Persoonlijk denk ik dat ik het juiste gedaan heb.
Bella was een hond die binnen kwam als een grote stressbonk en die heb ik van gestresst naar een relaxte hond weten te krijgen. Puur door rust, simpele oefeningen en heel veel liefde.
Een van de dingen die toen speelde was waarom heb je haar niet laten herplaatsen. Bella was al zes keer herplaatst in haar eerste levensjaar. Ik was de 6e baas. Hoe eerlijk was het voor de hond om haar te herplaatsen? Daarnaast hoe zou ik me voelen als ze alsnog een kind te pakken had gekregen? Terug naar de stichting? Die hadden haar aan mij gegeven omdat ze daar al afgemaakt zou worden. Een hond is geen trial and error ding dat je als je het niet lukt zomaar altijd kan herplaatsen. 6 keer vind ik teveel. Zeker als het 6 keer in nog geen jaar tijd is.
Soms moet je nu eenmaal afgaan op dat wat je ziet en wat je gevoel je erbij verteld. Ik had mezelf nooit vergeven als ik niet naar mijn gevoel had geluistert en Bella had vervolgens een kind gegrepen. Dit ging om pure instincten, hoe wil je dat gaan wegtrainen? Hoe train je het instinct van de voorouders van een hond weg? Hoe train je een wolf uit je hond? Kan dat wel? Is dat mogelijk? Of klink ik nu heel erg dom? Begrijp me niet verkeerd, maar als dat zo is zou ik het heel graag willen weten. Dan ben ik de allereerste die zegt dat ik heel erg fout heb gezeten. Dan zal ik de wetenschap mee moeten dragen dat ik mijn wereld, mijn hond heb opgegeven terwijl ik niet alles geprobeert heb.
Achter af (mede na de reacties van hier) ben ik eens gaan peilen bij mensen die haar kenden. Iedereen die de hond kon zei, je hebt het juiste gedaan. Iedereen die de hond niet kende zei van je kon haar muilkorven en aanlijnen?
Dit was geen hond om aangelijnd te houden. Het is heel jammer, maar het is zo. Ze kon niet aan de fiets, puur omdat ze er doodsbenauwd voor was en ik dat niet weg kreeg. Dat zou betekenen dat ze altijd vast moest zitten. Dat viel niet te belopen met die hond. Hoe graag ik het ook wilde.
Soms is een gevoel nu eenmaal het enige wat je hebt. Ik had nog een x aantal mensen om me heen staan die me allemaal los van elkaar hetzelfde advies gaven. Waaronder mensen die er echt voor geleerd en de zogeheten experts heten. Ook ik heb namelijk continu gevraagd, maar kan ze niet? Is het niet? waarom niet?
Kijk het enige nadeel aan een forum is dat je niet kan zien wat er nou precies gebeurt is. Verder kan het een perfect medium zijn voor advies en informatie, dat en gezelligheid. Echter is dat het niet voor mij geval omdat ik me continu aangevallen voel en ook het gevoel krijg dat iedereen het beter weet. Ik probeer niemand op z'n tenen te trappen maar slaag er toch iedere keer weer aardig in. Ergens hoop ik dat ik dat deze keer niet doe.
Lang heb ik nagedacht en ben gaan twijfelen of ik het juiste gedaan heb met Bella (zie topic http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=92874). Persoonlijk denk ik dat ik het juiste gedaan heb.
Bella was een hond die binnen kwam als een grote stressbonk en die heb ik van gestresst naar een relaxte hond weten te krijgen. Puur door rust, simpele oefeningen en heel veel liefde.
Een van de dingen die toen speelde was waarom heb je haar niet laten herplaatsen. Bella was al zes keer herplaatst in haar eerste levensjaar. Ik was de 6e baas. Hoe eerlijk was het voor de hond om haar te herplaatsen? Daarnaast hoe zou ik me voelen als ze alsnog een kind te pakken had gekregen? Terug naar de stichting? Die hadden haar aan mij gegeven omdat ze daar al afgemaakt zou worden. Een hond is geen trial and error ding dat je als je het niet lukt zomaar altijd kan herplaatsen. 6 keer vind ik teveel. Zeker als het 6 keer in nog geen jaar tijd is.
Soms moet je nu eenmaal afgaan op dat wat je ziet en wat je gevoel je erbij verteld. Ik had mezelf nooit vergeven als ik niet naar mijn gevoel had geluistert en Bella had vervolgens een kind gegrepen. Dit ging om pure instincten, hoe wil je dat gaan wegtrainen? Hoe train je het instinct van de voorouders van een hond weg? Hoe train je een wolf uit je hond? Kan dat wel? Is dat mogelijk? Of klink ik nu heel erg dom? Begrijp me niet verkeerd, maar als dat zo is zou ik het heel graag willen weten. Dan ben ik de allereerste die zegt dat ik heel erg fout heb gezeten. Dan zal ik de wetenschap mee moeten dragen dat ik mijn wereld, mijn hond heb opgegeven terwijl ik niet alles geprobeert heb.
Achter af (mede na de reacties van hier) ben ik eens gaan peilen bij mensen die haar kenden. Iedereen die de hond kon zei, je hebt het juiste gedaan. Iedereen die de hond niet kende zei van je kon haar muilkorven en aanlijnen?
Dit was geen hond om aangelijnd te houden. Het is heel jammer, maar het is zo. Ze kon niet aan de fiets, puur omdat ze er doodsbenauwd voor was en ik dat niet weg kreeg. Dat zou betekenen dat ze altijd vast moest zitten. Dat viel niet te belopen met die hond. Hoe graag ik het ook wilde.
Soms is een gevoel nu eenmaal het enige wat je hebt. Ik had nog een x aantal mensen om me heen staan die me allemaal los van elkaar hetzelfde advies gaven. Waaronder mensen die er echt voor geleerd en de zogeheten experts heten. Ook ik heb namelijk continu gevraagd, maar kan ze niet? Is het niet? waarom niet?
Kijk het enige nadeel aan een forum is dat je niet kan zien wat er nou precies gebeurt is. Verder kan het een perfect medium zijn voor advies en informatie, dat en gezelligheid. Echter is dat het niet voor mij geval omdat ik me continu aangevallen voel en ook het gevoel krijg dat iedereen het beter weet. Ik probeer niemand op z'n tenen te trappen maar slaag er toch iedere keer weer aardig in. Ergens hoop ik dat ik dat deze keer niet doe.
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ik ken zelf de al gehele voor geschiedenis niet, en om eerlijk te zijn dat intresseert me ook niet zoveel eigenlijk
Als ik je verhaal zo lees heb je alleen maar juist gehandelt in het geval van Bella dan!
Heb hiero namelijk een zelfde soort hondje die ook al voor de 4e en de laatste keer her-plaatst is!
Dus ook Laika heeft een rugzakje met extra bagage, echter niet zo extreem en mischien veel zoals het met Bella is, maar toch ik begrijp je gevoel!
Suc6!

Als ik je verhaal zo lees heb je alleen maar juist gehandelt in het geval van Bella dan!

Heb hiero namelijk een zelfde soort hondje die ook al voor de 4e en de laatste keer her-plaatst is!

Dus ook Laika heeft een rugzakje met extra bagage, echter niet zo extreem en mischien veel zoals het met Bella is, maar toch ik begrijp je gevoel!

Suc6!

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
-
- Zeer actief
Waarom wil je een discussie aangaan?
Je hebt je keuze gemaakt en je schrijft ook dat iedereen in je omgeving zich kon vinden in jou keuzen.
Wat nou als er een discussie komt? Verander jij van mening? Krijg je ineens spijt?
Je hebt er vrede mee, je hebt gehandeld zoals jij vond dat het het beste was en nu ga je vragen om andere meningen??
Wil je andere mensen ervan overtuigen dezelfde beslissing te nemen als ze in een soortgelijke situatie komen??
Ik snap ook het doel niet van deze topic.
Je hebt je keuze gemaakt en je schrijft ook dat iedereen in je omgeving zich kon vinden in jou keuzen.
Wat nou als er een discussie komt? Verander jij van mening? Krijg je ineens spijt?
Je hebt er vrede mee, je hebt gehandeld zoals jij vond dat het het beste was en nu ga je vragen om andere meningen??
Wil je andere mensen ervan overtuigen dezelfde beslissing te nemen als ze in een soortgelijke situatie komen??
Ik snap ook het doel niet van deze topic.
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
heb je ditmischien in het verkerde hoekje gezet?
en even on topic.....
Jouw situatie is mij erg bekend.
Mijn mechelaar was in veel opzichten hetelfde.
Nu woont ie nog bij mijn ex zover ik weet.
De voorvallen die er geweest zijn zijn niet mis, en er zijn velen die hebben aangeraden wat jij gedaan hebt.
maar utah had geen dier gepakt maar een vrouw , dat is wel het verschil
Wat jij hebt beslist is zeker niet de makkelijkste keuze, mischien wel de moeilijkste
en even on topic.....
Jouw situatie is mij erg bekend.
Mijn mechelaar was in veel opzichten hetelfde.
Nu woont ie nog bij mijn ex zover ik weet.
De voorvallen die er geweest zijn zijn niet mis, en er zijn velen die hebben aangeraden wat jij gedaan hebt.
maar utah had geen dier gepakt maar een vrouw , dat is wel het verschil
Wat jij hebt beslist is zeker niet de makkelijkste keuze, mischien wel de moeilijkste

-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Desiree ik weet niet de voorgeschiedenis wat jou moeilijke keuze betreft. Maar uit je verhaal te lezen was deze behoorlijk zwaar. Erg voor je en ik denk dat je de goede keuze gemaakt hebt, ook voor Bella.
Wat betreft je mening over het forum dat je raad vraagt of iets post en de reactie erop ben ik het gedeeltelijk over eens.
Wat betreft je mening over het forum dat je raad vraagt of iets post en de reactie erop ben ik het gedeeltelijk over eens.
Laatst gewijzigd door Debby Speerstra op 28 sep 2006 12:28, 3 keer totaal gewijzigd.
- starfleet
- Erelid
Ik mis ook de zin van deze post en al helemaal op deze plek. Als jij er voor jezelf vrede mee hebt, dan laat het verder rusten hier. Ik vond overigens de reacties destijds absoluut niet hard. Er zijn door een paar mensen op een heel eerlijke manier een paar kanttekeningen/vraagtekens geplaatst. Laat het dan daarbij i.p.v. van alles op te rakelen wat je niet wil.
Anne
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 28 sep 2006 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Aantal honden: 1
Re: Bella
Het is jou beslissing geweest en jij zal er mee moeten leven maar dat wil niet zeggen dat je het ermee eens moet zijnBella schreef:Ik heb heel lang getwijfelt of ik nog wilde reageren. Of ik nog op het forum wilde blijven. Mede door alle kritiek die ik hier heb gekregen. Dat het zolang heeft geduurt komt puur doordat ik het moest verwerken. Mijn wereld was ingestort. Aangezien er toen nog heel veel behoefte was aan een discussie ben ik toch bereid deze aan te gaan. Echter vind ik wel dat het een discussie moet blijven en niet een over en weer gegooi van verwerpingen.
Het feit dat er twijfels zijn gerezen doet mij denken dat het toch niet helemaal een goed doordachte beslissing is geweest.![]()
Kan me haast niet voorstellen dat een stichting zo'n hond zoals jij haar doet voorkomen nog herplaatst. Moeilijk te geloven!
Sommige zaken train je bij een hond die zo dicht bij de natuur staat gewoon niet weg en moet je al niet eens proberen trouwens! Het is zaak om daar als baas goed mee om te gaan!
experts![]()
![]()
![]()