Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
behendigheid en oude hond
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
behendigheid en oude hond
ik heb afgelopen zondag even met ruby aan de behendigheid mogen snuffen,geweldig vondt ze het en ze ging als een speer. alleen ruby wordt 11 donderdag,ze is nog steeds in top conditie en werken met en voor mij is nog steeds alles voor haar. kan ik dan nu nog met haar een behendigheids curssus gaan doen?of vinden jullie haar al te oud daarvoor?

jemble 5 maanden
-
- Actief
geen a schutting en geen band en lage hindernissen, kun je zelfs nog een wedstrijdje meedoen hoor, maar uiteraard denk altijd aan de gesteldheid van je hond.
spierpijn ed hersteld langzamer dan bij een jonge hond, dus neem ook de rust tussendoor en bouw niet te snel op. loop goed zijn spieren warm voor de training en laat hem tussendoor niet te veel afkoelen, hou hem in beweging. denk er ook aan als je savonds traint en na de training nog ff wat gaat drinken in de kantine, dat je hond van de kou ligt te verkrampen in de auto. ook de avonden worden kouder, en dat doet de spieren van een oudere hond geen goed. desnoods een jasje voor hem halen, mocht het afkoelen te hard gaan.
spierpijn ed hersteld langzamer dan bij een jonge hond, dus neem ook de rust tussendoor en bouw niet te snel op. loop goed zijn spieren warm voor de training en laat hem tussendoor niet te veel afkoelen, hou hem in beweging. denk er ook aan als je savonds traint en na de training nog ff wat gaat drinken in de kantine, dat je hond van de kou ligt te verkrampen in de auto. ook de avonden worden kouder, en dat doet de spieren van een oudere hond geen goed. desnoods een jasje voor hem halen, mocht het afkoelen te hard gaan.
- doggyfun
- Erelid
- Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar
Hoi,
Als je een goede warming up en cooling down doet, en je hond is in goede gezondheid, zou het geen probleem mogen zijn.
Mijn hondje is 12 en loopt nog aktief behendigheidswedstrijden ( wel veteranenklasse).
En een cursist van me is vorig jaar met zijn 9-jarige hond gestart en loopt nu ook (veteranen)wedstrijden.
Gewoon doen, als het kan.
Groetjes,
corina
Als je een goede warming up en cooling down doet, en je hond is in goede gezondheid, zou het geen probleem mogen zijn.
Mijn hondje is 12 en loopt nog aktief behendigheidswedstrijden ( wel veteranenklasse).
En een cursist van me is vorig jaar met zijn 9-jarige hond gestart en loopt nu ook (veteranen)wedstrijden.
Gewoon doen, als het kan.
Groetjes,
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
zit er inderdaad hard over te denken om het te doen.een hondenjas heb ik,al aangeschaft voordat we op wintersport gingen i.v.m de spieren van ruby.ik zal is gaan vragen op de club of hun een veteranen klassen hebben en misschien geef ik me eigen dan wel op.ik denk dat ruby het heel erg leuk zal vinden.

jemble 5 maanden
-
- Vaste gebruiker
de berichten hierboven heb ik niets aan toe te voegen, als de conditie goed is, gewoon doen,
misschien kan je inderdaad beter bijv. de schutting niet doen,
Clannad is nu 9, wordt in januari 10 jaar en ze doet alles nog prima, ze vindt het hartstikke leuk,
dus ik zou zeggen, ga ervoor en heel veel plezier alvast!
misschien kan je inderdaad beter bijv. de schutting niet doen,
Clannad is nu 9, wordt in januari 10 jaar en ze doet alles nog prima, ze vindt het hartstikke leuk,
dus ik zou zeggen, ga ervoor en heel veel plezier alvast!

Am. Staffordshireterrier most beautifull dogs!
- Boss of Ryu
- Vaste gebruiker
Gewoon doen!
Als jouw hond het echt zo leuk vindt en ze is toch al een 'oudje' (goed bedoeld!), dan kan ze natuurlijk altijd met recreanten meedoen. Maar als je toch nog wedstrijden wilt lopen kan je nog kijken of ze mee kan komen met de rest... Zo niet kan je de veteranenklasse in. Maar je kan toch ook gewoon lekker op clubniveau agility doen. Als de hond het maar leuk vindt... Ik doe het ook voor de hond omdat hij gewoon niet op zijn gat stil kan zitten maar zodra hij het niet meer aankan of het niet leuk meer vindt stop ik accuut met wedstrijden lopen. Want ik wil mijn 'scheetje' echt nog niet kwijt!
Ik zou met mijn hond als hij zo oud was en behendigheid zo leuk vond agility ook alleen op clubniveau doen. Veel succes met je training als je het gaat doen...
Ik zou met mijn hond als hij zo oud was en behendigheid zo leuk vond agility ook alleen op clubniveau doen. Veel succes met je training als je het gaat doen...

Grrrr(oeten) van Ryu