Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenliefhebbers hebben een hekel aan mensen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Dierenliefhebbers hebben een hekel aan mensen

Ongelezen bericht door Carmen »

...je merkt vaak dat mensen die in het leven erg teleurgesteld zijn in de mensen zich erg op dieren richten...
Dus mensen met veel dieren houden niet van mensen...

(als stelling dus niet als mijn mening)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tja, ben heus wel teleurgesteld door mensen, maar het is niet zo dat ik niet van mensen hou, dieren en mensen, 2 verschillende dingen, ik kan niet zonder dieren, maar ook niet zonder (bepaalde :mrgreen: ) mensen.

dus de stelling gaat voor mij iig niet echt op.
Mark-fryslan
Zeer actief

Re: Dierenliefhebbers hebben een hekel aan mensen

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Carmen schreef:...je merkt vaak dat mensen die in het leven erg teleurgesteld zijn in de mensen zich erg op dieren richten...

Dit is wel een extreme vorm van generaliseren. Maar ik doe even mee, vind het wel leuk. Hier komt mijn stelling: Ik heb een rode fiets dus alle mensen met een rode fiets sporen niet.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Mark-fryslan schreef:
Carmen schreef:...je merkt vaak dat mensen die in het leven erg teleurgesteld zijn in de mensen zich erg op dieren richten...

Dit is wel een extreme vorm van generaliseren. Maar ik doe even mee, vind het wel leuk. Hier komt mijn stelling: Ik heb een rode fiets dus alle mensen met een rode fiets sporen niet.

Groetjes Mark

dus hiermee geef jij toe dat jij niet spoor :mrgreen:
Mark-fryslan
Zeer actief

Rob* schreef:
Mark-fryslan schreef:

Groetjes Mark

dus hiermee geef jij toe dat jij niet spoor :mrgreen:
Euh ja ik kan dat moeilijk gaan lopen ontkennen toch? Zou volledig niet geloofwaardig zijn al zeg ik het zelf......

Nou ja ik weet het gelukkig van mezelf, echt dat scheelt de helft : )

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

Rob*
Zeer actief

I geloof wel dat mensen die teleur zijn in mensen vaker zich fijner en veiliger voelen met een hond in huis, een hond heeft immers geen oordeel naar ons toe, denk ik.
Carmen
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:

Groetjes Mark
Beetje flauwe reactie Mark...
Ik zeg toch als stelling en als het genuanceerd is vind ik het minder leuk discussieren...
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

Rob* schreef:I geloof wel dat mensen die teleur zijn in mensen vaker zich fijner en veiliger voelen met een hond in huis, een hond heeft immers geen oordeel naar ons toe, denk ik.
en een hond zeurt niet als het eten aangebrand is, als je een stukje kast bent vergeten te poetsen, als je het gras niet gemaaid hebt, als je de auto niet gepoetst hebt enz. :mrgreen:
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
Carmen
Zeer actief

Ella46 schreef:
Rob* schreef:I geloof wel dat mensen die teleur zijn in mensen vaker zich fijner en veiliger voelen met een hond in huis, een hond heeft immers geen oordeel naar ons toe, denk ik.
en een hond zeurt niet als het eten aangebrand is, als je een stukje kast bent vergeten te poetsen, als je het gras niet gemaaid hebt, als je de auto niet gepoetst hebt enz. :mrgreen:
...en als je zegt dat hij moet gaan zitten en zijn mond dicht moet houden dan doettie dat :mrgreen:
Mark-fryslan
Zeer actief

Carmen schreef:
Mark-fryslan schreef:

Groetjes Mark
Beetje flauwe reactie Mark...
Ik zeg toch als stelling en als het genuanceerd is vind ik het minder leuk discussieren...
Snap je wel, maar zo druk je wel veel dieren liefhebbers gelijk in een hoekje. Maar ik deel de mening van Rob. Wat mij aanspreekt in dieren is de puurheid. Er zit niks achter. Je krijgt wat je geeft. Bij mensen zit er 9 van de 10 keer wel wat achter. Dat moet je dan eerst boven water zien te krijgen. Bij dieren is dat gewoon veel duidelijker. Maar jee de een die teleurgesteld is in mensen zal zich richten op zijn sport, de ander gaat veel lezen, weer een ander trekt meer met zijn hond op. Zal iedereen daar niet op zijn eigen manier mee omgaan? Het is wel een beetje heel algemeen bedoel ik deze topic.

Groetjes Mark

boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

aan de ene kant geef ik je gelijk
maar ik ben ook heel erg teleur gesteld in mensen
maar mensen die een hond hebben ,begrijpen elkaar wel beter
in iedere geval hebben we de liefde voor de hond gemeen
wij hebben vrienden met kinderen en dat zijn ook echte vrienden
dus is het niet zo dat je alleen omgaat met mensen die een hond hebben
het spreek woord
als je de mens leert kennen krijg je de dieren lief,dat klopt heel goed
een trouwere vriend als je huis dier ,dat vind je niet altijd terug bij de mens
mijn mening :ok:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Rob*
Zeer actief

Carmen schreef:
Ella46 schreef:
...en als je zegt dat hij moet gaan zitten en zijn mond dicht moet houden dan doettie dat :mrgreen:

en daarom hebben mensen liever een hond om zich heen, simpel toch :mrgreen:
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Ik ben ook teleurgesteld in sommige mensen en zal ook maar weinig mensen vertrouwen ,maar je komt toch ook hele pure mensen tegen waar je levenslange vriendschappen mee opbouwt,dus ik zou nooit zonder mensen kunnen. Ook niet zonder dieren trouwens.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik heb iig veel meer met dieren als met mensen :wink: ik heb niet zoveel behoefte aan mensen om me heen :wink: ik ben graag alleen met mijn honden :wink: dus de stelling klopt wel een beetje bij mij :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Rob*
Zeer actief

monky555 schreef:ik heb iig veel meer met dieren als met mensen :wink: ik heb niet zoveel behoefte aan mensen om me heen :wink: ik ben graag alleen met mijn honden :wink: dus de stelling klopt wel een beetje bij mij :wink:

dan woon je wel heel vreemd in Rotterdam als je geen mensen om je heen wilt :wink:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Persoonlijk vindt ik alles best hoor, of het nou mensen of een hondje betreft :ok:
Rob*
Zeer actief

Nanna schreef:Ik hou van mensen en heb 4 honden.
Is dat dan te rijmen?
:wink:
nee honden rijmt niet op mensen.
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

yamie schreef:tja, ben heus wel teleurgesteld door mensen, maar het is niet zo dat ik niet van mensen hou, dieren en mensen, 2 verschillende dingen, ik kan niet zonder dieren, maar ook niet zonder (bepaalde :mrgreen: ) mensen.

dus de stelling gaat voor mij iig niet echt op.
hier precies zo

en idd sommige mensen kan ik missen als kiespijn, maar ik heb ook mensen die me heel dierbaar zijn
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik denk dat als je zo teleurgesteld in mensen ben dat je dieren als betere vrienden ziet je eens goed na moet gaan denken waarom je die mensen aantrekt en wat je eigen aandeel er in is.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik houd van leuke mensen en ik houd van leuke dieren.
Als je niet meer van mensen houdt omdat ze altijd wat van je willen moet je eens nagaan waarom dieren bij je blijven :wink:
Dieren hebben geen dubbele bodem maar het blijven (net als mensen) opportunisten.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Het is zeker niet zo dat ik niet van mensen hou.... alhoewel, van mensen in het algemeen hou ik dus inderdaad niet :wink:
Ik hou wel van bepaalde mensen, ik mag bepaalde mensen ook graag, maar over de mensheid in het algemeen heb ik zeker geen hoge pet van op.

Als ik mag kiezen tussen in de stilte wonen met allemaal dieren om me heen of in de drukke stad zonder dieren, dan kies ik dus optie nr. 1.
Maar totaal buiten mensen zou ik ook weer niet kunnen, want tenslotte moet er af en toe geklept worden :pffff:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik hou van mensen en dieren.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Stang schreef:Het is zeker niet zo dat ik niet van mensen hou.... alhoewel, van mensen in het algemeen hou ik dus inderdaad niet :wink:
Ik hou wel van bepaalde mensen, ik mag bepaalde mensen ook graag, maar over de mensheid in het algemeen heb ik zeker geen hoge pet van op.

Als ik mag kiezen tussen in de stilte wonen met allemaal dieren om me heen of in de drukke stad zonder dieren, dan kies ik dus optie nr. 1.
Maar totaal buiten mensen zou ik ook weer niet kunnen, want tenslotte moet er af en toe geklept worden :pffff:
Ben het helemaal met je eens. Optie 1 dus ook uitgevoerd. Of ik totasl zonder mensen kan? Geen idee, ik denk het niet, zou niet zonder mijn (of een) maatje willen.
Afbeelding
takota
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door takota »

Stang schreef:Het is zeker niet zo dat ik niet van mensen hou.... alhoewel, van mensen in het algemeen hou ik dus inderdaad niet :wink:

helemaal mee eens :ok:
Afbeelding
Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

Ik hou niet van grote mensenmassa's en drukke feesten.
Dan zit ik liever met Robbie in het bos.
Ik heb ook niet een vreselijk grote vriendenkring (zeg maar rustig erg weinig) dus met Robbie ga ik het meeste om.
Ik ben gewoon happy met mijn dierenvriendjes en mijn mensenvriendje..
Maar hekel aan mensen ofzo nee, dat kan ook niet voor mijn werk he, ik werk bij de thuiszorg.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Rob* schreef:
monky555 schreef:ik heb iig veel meer met dieren als met mensen :wink: ik heb niet zoveel behoefte aan mensen om me heen :wink: ik ben graag alleen met mijn honden :wink: dus de stelling klopt wel een beetje bij mij :wink:

dan woon je wel heel vreemd in Rotterdam als je geen mensen om je heen wilt :wink:
ik zou het liefste in een hutje op de hei zitten lijkt me heerlijk :cheer: maar ja hier lukt het ook aardig hoor :wink: daarom heb ik natuurlijk ook staffords genomen he :lekkerpuh:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik ga ook voor optie 1 van stang (al was het maar omdat ik zonder mensen er ook geen kinderen zijn en dat ik daardoor later geen werk heb :mrgreen: )
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb een aantal goede vrienden en een grote kennissenkring en als ik die zat ben ga ik heerlijk met de honden lopen.
Ik besteed veel tijd aan mijn honden maar das niet omdat ik niet van mensen hou of teleurgesteld ben in mensen maar das meer omdat ik de verantwoordelijkheid draag voor hun...en een hond heeft aandacht nodig he.

Jacqueline
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Nee, er zijn genoeg mensen met veel dieren die ook verder de zoete inval zijn. Het komt wel voor natuurlijk bij de hondenvrouwtjes of kattenvrouwtjes, maar dan zijn het vaak een soort kluizenaars met echt extreem veel dieren.

Anne
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Ik heb ook liever dieren om me heen, geef mij maar een afgelegen boerderij met veel dieren en een aantal mensen die me dierbaar zijn
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”