ik heb ook geen hekel aan dieren. katten vind ik niet leuk, maar dat komt meer door de eigenaren. voor de rest vind ik het allemaal schitterend en honden vind ik het leukste.
dus. hypothese niet bekrachtigd. wat mij betreft.

Moderator: moderatorteam
Dat heb ik ook. Hou niet zo van massa's of veel mensen bij elkaar. Klein groepje is prima.Marloes schreef:Ik hou niet van grote mensenmassa's en drukke feesten.
Dan zit ik liever met Robbie in het bos.
Ik heb ook niet een vreselijk grote vriendenkring (zeg maar rustig erg weinig) dus met Robbie ga ik het meeste om.
Ik ben gewoon happy met mijn dierenvriendjes en mijn mensenvriendje..
Maar hekel aan mensen ofzo nee, dat kan ook niet voor mijn werk he, ik werk bij de thuiszorg.
vooral gevaarlijke amy ! ik heb trouwens altijd heel veel ruimte om me heen als ik met andy ergens ga wandelen of ergens naartoe ga, heerlijk!monky555 schreef:ik zou het liefste in een hutje op de hei zitten lijkt me heerlijkRob* schreef:monky555 schreef:ik heb iig veel meer met dieren als met mensenik heb niet zoveel behoefte aan mensen om me heen
ik ben graag alleen met mijn honden
dus de stelling klopt wel een beetje bij mij
dan woon je wel heel vreemd in Rotterdam als je geen mensen om je heen wiltmaar ja hier lukt het ook aardig hoor
daarom heb ik natuurlijk ook staffords genomen he
Inge O schreef:hier nog eentje voor wie dit helemaal opgaat, en heb dus ook optie nr. 1 uitgevoerd.Stang schreef:Het is zeker niet zo dat ik niet van mensen hou.... alhoewel, van mensen in het algemeen hou ik dus inderdaad niet![]()
Ik hou wel van bepaalde mensen, ik mag bepaalde mensen ook graag, maar over de mensheid in het algemeen heb ik zeker geen hoge pet van op.
Als ik mag kiezen tussen in de stilte wonen met allemaal dieren om me heen of in de drukke stad zonder dieren, dan kies ik dus optie nr. 1.
Maar totaal buiten mensen zou ik ook weer niet kunnen, want tenslotte moet er af en toe geklept worden
maar de stelling gaat voor mij niet op, want ik ben gewoon geboren met een intense hang naar dieren in het algemeen, en honden in het bijzonder. ik had dat al in extreme mate toen ik nog midden in mijn superfijne kindertijd zat, en toen kende ik zelfs nog de betekenis niet van teleurgesteld zijn, laat staan van teleurgesteld zijn in mensen.
hihi reden genoeg om alleen van dieren te houden. maar wie zegt je dan dat je er vandaag goed uitziet? en dat hij/zij van je houd? dat je lekker ruikt?Carmen schreef:...en als je zegt dat hij moet gaan zitten en zijn mond dicht moet houden dan doettie datElla46 schreef:en een hond zeurt niet als het eten aangebrand is, als je een stukje kast bent vergeten te poetsen, als je het gras niet gemaaid hebt, als je de auto niet gepoetst hebt enz.Rob* schreef:I geloof wel dat mensen die teleur zijn in mensen vaker zich fijner en veiliger voelen met een hond in huis, een hond heeft immers geen oordeel naar ons toe, denk ik.
Bij voorbeeld. 'n Jaar of 3 geleden iemand op het franse bullenforum leren kennen. Ze woonde hier vlak in de buurt onze honden waren gek op elkaar. Heel veel wezen wandelen bellen, emailen je kent het wel, twee goede vriendinnen.britty schreef:je zou je dan natuurlijk af kunnen vragen WAAROM je teleurgesteld bent in mensen..
Het is zeker niet zo dat ik niet van mensen hou.... alhoewel, van mensen in het algemeen hou ik dus inderdaad niet
Ik hou wel van bepaalde mensen, ik mag bepaalde mensen ook graag, maar over de mensheid in het algemeen heb ik zeker geen hoge pet van op.
Als ik mag kiezen tussen in de stilte wonen met allemaal dieren om me heen of in de drukke stad zonder dieren, dan kies ik dus optie nr. 1.
Maar totaal buiten mensen zou ik ook weer niet kunnen, want tenslotte moet er af en toe geklept worden
Wij zijn het menselijk ras.Inge O schreef:zo is het toch, sanneke? wij zijn de diersoort 'mens'.Mama Sanneke schreef:Ja, halloooo
Erg gecompliceerd, helemaal mee eens. Maar misschien kunnen we toch proberen om die rare diersoort met dezelfde begrijpende ogen te bekijken als we dat vaak met andere dieren doen. Misschien is het moeilijker, maar toch zeker wel de moeite waard lijkt me.Mama Sanneke schreef:Dat mag je wel zeggen jaAnnelies schreef:...een gecompliceerde soort waar je weleens moe van wordt...Inge O schreef:zo is het toch, sanneke? wij zijn de diersoort 'mens'.Mama Sanneke schreef: Ja, halloooo
Gos schreef:Erg gecompliceerd, helemaal mee eens. Maar misschien kunnen we toch proberen om die rare diersoort met dezelfde begrijpende ogen te bekijken als we dat vaak met andere dieren doen. Misschien is het moeilijker, maar toch zeker wel de moeite waard lijkt me.Mama Sanneke schreef:Dat mag je wel zeggen jaAnnelies schreef:...een gecompliceerde soort waar je weleens moe van wordt...Inge O schreef: zo is het toch, sanneke? wij zijn de diersoort 'mens'.
Wat niet wegneemt dat er natuurlijk altijd hopeloze gevallen blijven....