Ik ben deze discussie een beetje moe, en je haalt een aantal dingen aan die hier in de loop van de discussie al tig keer ter sprake zijn gekomen, dus toch maar even de moeite doen alles te lezen.Zoek stok! schreef:Zoie schreef:Ik werd toch even getriggerd door deze opmerking. Ik heb geen 56 pagina's doorgelezen, dus misschien heeft iemand anders het al gedaan.Katten maken iha geen huisdieren dood, en dat is denk ik het cruciale verschil, althans voor mij.
En een kat in je tuin, niemand schrikt daarvan, maar een hond is toch wat anders.
Katten maken WEL andere huisdieren dood. Mijn konijn loopt vaak los in mijn tuin. Het is MIJN huisdier en MIJN tuin, maar daar trekken die fijne katten zich niks van aan.
Dus ik schrik me helemaal dood (net als m'n konijn) als er een aan komt tijgeren. De vissen in MIJN vijver zijn ook niet veilig voor de katten trouwens.
Straks als ik een hondje heb, zorg ik er zeker voor dat hij geen vrienden wordt met katten. Katten moeten uit de tuin gejaagd worden. Overigens vind ik doodmaken wel weer een ander uiterste, dat lijkt me ingewikkeld met uitlaten (hond ziet kat, hond is weg). Maar als de buurtkatten weer eens op 1 dag
a. op de vogels in de tuin jagen
b. op mijn konijn jagen
c. op mijn vissen jagen
d. poepen in de tuin
e. planten vernielen
Dan heb ik weleens hele slechte gedachten gehad. Ik realiseer me echter dat het niet aan de katten, maar aan de eigenaren ligt. Het is in Nederland geaccepteerd om anderen last te laten hebben van JOUW keuze om een huisdier te nemen. Een leuke tegenactie lijkt me wel om mijn konijn holen te laten graven in HUN tuin. Daar kan ik toch niks aan doen, het is de natuur van een konijn. Haha!!
Ik blijf erbij dat een huisdier jouw/mijn keuze is en dat anderen daar geen last van mogen hebben. Ik voed mijn hond dus goed op en ga poep scheppen!
Twee dingen nog. De konijnen van mijn zus zijn hier door een hond dood gebeten. Dus dat hoeft ook niet altijd goed te gaan. Vervolgens, er lopen hier katten in deze buurt rond sinds mensenheugenis, en als ik konijnen zou willen dan zou ik hier niet aan alle eigenaren gaan vragen hun kat binnen te houden, maar ik zou er voor zorgen dat de katten er niet bij kunnen.