Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat in de tuin en dan?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Kenai schreef:Het is gewoon dat gezeur over katten, waar ik doodziek van word.
En dan vindt je het nog gek dat de hakken in het zand gaan :roll:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Stang schreef:
Neeltje schreef:
MoniqueDM schreef: Een kat is heus wel binnen te houden, als je het maar van kitten af aanleert.
Amen! :ok:
Okejjj.... Lotje had ik vanaf 8 weken en heb ik binnengehouden totdat ze één jaar was omdat ik het doodeng vond om haar naar buiten te laten gaan. Tegen die tijd sprong ze letterlijk tegen de ramen tot verwondingen aan toe.
Ze is dus in een jaar tijd nooit buiten geweest en toch vertoonde ze dit gedrag.

Dan heb ik dus nog Nobby, uit het asiel gehaald alszijnde binnenkat. Dat moest ook, want ik woonde op een flat, hij was circa 6 maanden toen ik hem kreeg.
Hem heb ik ruim 1,5 jaar daar binnengehouden: een enorm valse kat die bezoek tot bloedens toe aanviel.
Toen hij eenmaal naar buiten kon (dus toen ik ergens anders ging wonen) werd het een normale rustige kat.

Vertel het me maar wat ik fout doe :19:

Overigens heb ik gelukkig ook een binnenkat hoor. Dat is een raskat en die heeft helemaal niet de drang om naar buiten te gaan.

Ik heb echt het idee dat de EK veel moeilijker (en soms zelfs onmogelijk) binnen te houden is.
Gelukkig wonen wij niet middenin de stad, maar aan een park en de katten zijn daar meestal te vinden.
Ook komen ze regelmatig binnen en mogen ze in principe, zeker Lotje, niet in het donker naar buiten en moeten dus 's nachts binnen zijn.

Maar ik hou die twee dus echt met geen mogelijkheid binnen en geloof maar dat ik het wilde en bij beiden dus lange tijd heb volgehouden.
Ik begrijp wel dat het bij sommige katten misschien moeilijker is, maar ik zou ze dus echt never nooit niet zo maar op straat laten lopen. De eerste jaren hebben ze hier aan 'n lijn gezeten en zou ik in de toekomst 'n kat krijgen die hier toch uit zou gaan, ja dat komt er denk ik 'n voliere achtig iets of zo, waar de kat toch in naar buiten kan, maar niet weg. Ik zou geen moment meer rustig zitten als ik wist dat m'n kat buiten zou lopen. Maar ik denk niet dat het aan het ras ligt, ik heb ook gewone huis tuin en keuken katten uit het asiel en m'n eerste kat had ook nog eens gezworven.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik weet ook dat er katten zijn, die niet binnen te houden zijn.
Maar heel eigenlijk betekent het dus dat zo'n kat in een omgeving moet wonen waar hij ook de ruimte heeft om buiten te zijn. Waar hij niet direct de kans loopt om doodgereden te worden, waar ze de buren niet over de zeik helpen omdat vogeltjes en vissen uit de tuinen gehaald worden door katlief.
En ik weet ook dat het een groot probleem is, want er zijn zo ontzettend veel katten in asiels en herplaatsing dat we allang blij mogen zijn als ze ergens een lekker huisje kunnen krijgen. Dus voor iedere kat de optimale omgeving zoeken die bij hem past, is heel moeilijk.
Maar ik kan me ook de irritatie voorstellen van mensen die niet op andermans katten zitten te wachten in hun tuin.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Roelfien schreef:Ik weet ook dat er katten zijn, die niet binnen te houden zijn.
Maar heel eigenlijk betekent het dus dat zo'n kat in een omgeving moet wonen waar hij ook de ruimte heeft om buiten te zijn. Waar hij niet direct de kans loopt om doodgereden te worden, waar ze de buren niet over de zeik helpen omdat vogeltjes en vissen uit de tuinen gehaald worden door katlief.
En ik weet ook dat het een groot probleem is, want er zijn zo ontzettend veel katten in asiels en herplaatsing dat we allang blij mogen zijn als ze ergens een lekker huisje kunnen krijgen. Dus voor iedere kat de optimale omgeving zoeken die bij hem past, is heel moeilijk.
Maar ik kan me ook de irritatie voorstellen van mensen die niet op andermans katten zitten te wachten in hun tuin.
O, absoluut! Ik kan de irritatie zeker begrijpen en zelf zou ik dus nooit meer een kat nemen als ik middenin een stad woon, want ik weet nu dat het dus niet altijd mogelijk is om een kat binnen te houden (ook niet een zgn 'binnenkat' uit het asiel :roll: ).

Wij wonen op zich vrij rustig hier, wel een eind verderop gescheiden door een sloot van een drukkere weg. Maar goed.... je weet het nooit.
Ze gaan altijd tot nu toe het park in, waar we 20 meter vandaan wonen, dus gelukkig de goede kant op, want ze kunnen natuurlijk de sloot overspringen naar de drukkere weg.
We wonen zelf aan een grindpad met alleen verkeer van de paar huizen die hier staan en die rijden altijd heel rustig, want ook de kinderen spelen hier gewoon op het straatje.
Het is natuurlijk wel een risico, maar een kat compleet gestoord laten worden binnen is ook geen optie.

Maar zeker kan ik me de irritatie wel voorstellen, alleen het wordt hier soms zo simpel gesteld dat ik wel wil vertellen dat hoe graag je een kat ook binnen wilt houden, het niet altijd mogelijk is.
En zeker Nobby zou zich ook niet laten weerhouden door een soort kattenren, die kan echt niet opgesloten zitten op wat voor manier dan ook.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
marian*
Erelid
Contacteer:

Kenai schreef: katten worden het mikpunt.
Dat probeer ik te laten zien.
En ik probeer alleen te laten zien dat ik géén kattenhaatster ben maar doodgewoon andermans huisdier niet in mijn tuin wil hebben.En dat andermans huisdier is dan toevallig een kat waar ik last van heb als ie mijn vijver leeg hengelt of zijn ontlasting in mijn tuin deponeert.
Als je er niet voor kunt zorgen dat jouw huisdier geen overlast veroorzaakt kun je ook de keuze maken om geen huisdier te nemen.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

marian* schreef:
En ik probeer alleen te laten zien dat ik géén kattenhaatster ben maar doodgewoon andermans huisdier niet in mijn tuin wil hebben.En dat andermans huisdier is dan toevallig een kat waar ik last van heb als ie mijn vijver leeg hengelt of zijn ontlasting in mijn tuin deponeert.
Als je er niet voor kunt zorgen dat jouw huisdier geen overlast veroorzaakt kun je ook de keuze maken om geen huisdier te nemen.
Hier ben ik het helemaal mee eens :ok:

Bij ons volgende huis is de tuin helemaal afgezet en vlakbij een bosje waar niemand komt heeft hopelijk niemand last van mijn katten (eentje blijft altijd binnen).
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Stang schreef:
Neeltje schreef:
MoniqueDM schreef: Een kat is heus wel binnen te houden, als je het maar van kitten af aanleert.
Okejjj.... Lotje had ik vanaf 8 weken en heb ik binnengehouden totdat ze één jaar was omdat ik het doodeng vond om haar naar buiten te laten gaan. Tegen die tijd sprong ze letterlijk tegen de ramen tot verwondingen aan toe.
Ze is dus in een jaar tijd nooit buiten geweest en toch vertoonde ze dit gedrag.

Dan heb ik dus nog Nobby, uit het asiel gehaald alszijnde binnenkat. Dat moest ook, want ik woonde op een flat, hij was circa 6 maanden toen ik hem kreeg.
Hem heb ik ruim 1,5 jaar daar binnengehouden: een enorm valse kat die bezoek tot bloedens toe aanviel.
Toen hij eenmaal naar buiten kon (dus toen ik ergens anders ging wonen) werd het een normale rustige kat.

Overigens heb ik gelukkig ook een binnenkat hoor. Dat is een raskat en die heeft helemaal niet de drang om naar buiten te gaan.
Ik zeg niet dat je iets fout doet. Mijn buuf heeft drie jaar geleden een kitten gekregen van 6,5 weken oud. Beestje komt alleen in de tuin aan een lijntje en voor de rest is ze gewoon binnen. Ik hoor haar nooit over een "drang" van de kat dat ze naar buiten wilt.

Wel valt het mij op dat het vaak de huis-, tuin en keukenkatten zijn die buiten zwerven. Een goeie raskat waar de nodige euries voor moet worden neergeteld is negen van de tien keer gewoon een "huiskat" en bivakeerd gewoon lekker in huis. Misschien zit 'm daar het verschil en is men zuiniger op een kat waar een fors bedrag voor is betaald :19: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

gewoon geen kat aanschaffen dan is het probleem toch opgelost? :mrgreen:
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Een kat in de tuin, houdt dat niet in dat je de hond er op af kan/mag sturen :denken:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

MoniqueDM schreef:
Stang schreef:
Neeltje schreef:

Ik zeg niet dat je iets fout doet. Mijn buuf heeft drie jaar geleden een kitten gekregen van 6,5 weken oud. Beestje komt alleen in de tuin aan een lijntje en voor de rest is ze gewoon binnen. Ik hoor haar nooit over een "drang" van de kat dat ze naar buiten wilt.

Wel valt het mij op dat het vaak de huis-, tuin en keukenkatten zijn die buiten zwerven. Een goeie raskat waar de nodige euries voor moet worden neergeteld is negen van de tien keer gewoon een "huiskat" en bivakeerd gewoon lekker in huis. Misschien zit 'm daar het verschil en is men zuiniger op een kat waar een fors bedrag voor is betaald :19: .
Net als bij honden is er bij katten een behoorlijk verschil tussen de rassen. Het karakter van bijvoorbeeld een Pers is totaal anders dan die van een Tonkanees.
Ik heb zelf twee aangelopen katten en twee asielkatten waaronder een Tonkanees en voor mij maakt het geld wat ik voor betaald heb niet uit, ik zou het zelfs niet eens meer weten wat ze gekost hebben. Ze zijn wel allemaal verschillend qua karakter, de een huiselijker dan de ander. De Tonkanees kwam overigens alleen bij ons in de tuin waar was daar blijkens twee schoten hagel in zijn lijf niet veilig voor een of andere klootzak.
Voor allen in dit topic wil ik ook meegeven laat die haat nooit zo groot worden dat je naar zo'n uitweg zoekt. Het raakt niet alleen een dier maar een heel gezin. Als woorden zwijgen zullen wapens spreken.........
Een kat mag overigens pas met 7 weken (net als bij honden) van zijn moeder/nestgenoten gescheiden worden, onder deze leeftijd is dit strafbaar gesteld.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Rataplan schreef:
MoniqueDM schreef:
Stang schreef:
Neeltje schreef: Amen! :ok:

Net als bij honden is er bij katten een behoorlijk verschil tussen de rassen. Het karakter van bijvoorbeeld een Pers is totaal anders dan die van een Tonkanees.
Ik heb zelf twee aangelopen katten en twee asielkatten waaronder een Tonkanees en voor mij maakt het geld wat ik voor betaald heb niet uit, ik zou het zelfs niet eens meer weten wat ze gekost hebben. Ze zijn wel allemaal verschillend qua karakter, de een huiselijker dan de ander. De Tonkanees kwam overigens alleen bij ons in de tuin waar was daar blijkens twee schoten hagel in zijn lijf niet veilig voor een of andere klootzak.
Voor allen in dit topic wil ik ook meegeven laat die haat nooit zo groot worden dat je naar zo'n uitweg zoekt. Het raakt niet alleen een dier maar een heel gezin. Als woorden zwijgen zullen wapens spreken.........
Een kat mag overigens pas met 7 weken (net als bij honden) van zijn moeder/nestgenoten gescheiden worden, onder deze leeftijd is dit strafbaar gesteld.
Ben zelf niet echt een fan van katten ofzo, maar een schot hagel of op een andere manier zo'n beestje pijn o.i.d. doen, dat gaat ook mij te ver! :pffff:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Kenai schreef:Het zijn juist de mensen die dieren houden die daarvoor niet geschikt zijn, die de egoïsten zijn......
Die dieren zijn niet geschikt om als huisdier te houden, het is gemeen.Je moet zo'n dier opsluiten om bij je te houden, het zou uit eigen vrije wil niet bij jou blijven.
Mijn katten en mijn hond doen dat wel.
Denken ze dat hun konijn tam is, omdat die rustig blijft zitten als ze hem oppakken.Terwijl zo'n beest een hartaanval van angst nabij is.....
Het is gewoon dat gezeur over katten, waar ik doodziek van word.
Je kunt op allerlei manieren last hebben van je buren, katten worden het mikpunt.
De last die ik ondervindt van buren ontneemt hen het recht over die paar drollen te zeuren!
dus moet ik maar jouw kat in mijn tuin accepteren en mijn honden dus binnehouden omdat jouw kat in mijn tuin zit :smile2: dacht t niet :neenee:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Contacteer:

Rataplan schreef:Voor allen in dit topic wil ik ook meegeven laat die haat nooit zo groot worden dat je naar zo'n uitweg zoekt.
Ik haat geen katten :boos:
Wil ze alleen niet in de tuin.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

MoniqueDM schreef:
Stang schreef:
Neeltje schreef:

Je quote mij, maar ik neem maar aan dat je het niet persoonlijk bedoelt :wink:

Onze raskat is binnen ja, maar ik heb geen cent voor die raskat betaald, want het was een herplaatser.
Voor Nobby, EK uit het asiel heb ik veel meer betaald plus nog een dure medische behandeling, en die loopt op straat.

Het idee van geld, speelt hier dan ook werkelijk geen seconde mee.

Ik denk dat, net wat Rataplan zegt, het karakter heel erg meespeelt. Veel raskatten zijn, volgens mij, aanhankelijker en huiselijker dan een Europese Korthaar.

Nogmaals: ik heb het puur voor de katten zelf gedaan om ze naar buiten te laten gaan, omdat ze binnen gestoord werden. Bij de één heb ik het 1,5 jaar geprobeerd en bij de ander 1 jaar. Dat zijn toch geen korte periodes.

En ik snap de ergenissen van sommige mensen heel erg goed. Wij wonen maar in een klein straatje en ik weet dat de mensen hier geen probleem hebben met mijn katten, ze worden ook vaak gewoon aangehaald.
Laatst zijn hier nieuwe mensen komen wonen en dan maak ik ook een babbeltje over m'n twee katten en áls ze er last van hebben dan wil ik dat graag weten.
Ik probeer er dus zo verantwoord mogelijk mee om te gaan dat ze buiten lopen.
Afbeelding
A good dog never dies...

tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Stang schreef:Laatst zijn hier nieuwe mensen komen wonen en dan maak ik ook een babbeltje over m'n twee katten en áls ze er last van hebben dan wil ik dat graag weten.
Maar wat nu als die nieuwe mensen er wel problemen mee hebben?
AfbeeldingAfbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

tbeast schreef:
Stang schreef:Laatst zijn hier nieuwe mensen komen wonen en dan maak ik ook een babbeltje over m'n twee katten en áls ze er last van hebben dan wil ik dat graag weten.
Maar wat nu als die nieuwe mensen er wel problemen mee hebben?
Dan zullen we daarover praten en een oplossing vinden.
Afbeelding
A good dog never dies...

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Nee, honden zijn het mikpunt. Katten tot mijn verbazing niet, ondanks alles wat ze aanrichten.
Kenai schreef:Het zijn juist de mensen die dieren houden die daarvoor niet geschikt zijn, die de egoïsten zijn......
Die dieren zijn niet geschikt om als huisdier te houden, het is gemeen.Je moet zo'n dier opsluiten om bij je te houden, het zou uit eigen vrije wil niet bij jou blijven.
Mijn katten en mijn hond doen dat wel.
Denken ze dat hun konijn tam is, omdat die rustig blijft zitten als ze hem oppakken.Terwijl zo'n beest een hartaanval van angst nabij is.....
Het is gewoon dat gezeur over katten, waar ik doodziek van word.
Je kunt op allerlei manieren last hebben van je buren, katten worden het mikpunt.
De last die ik ondervindt van buren ontneemt hen het recht over die paar drollen te zeuren!
Ik ben het met je eens dat veel konijnen niet op de correcte manier gehouden worden. MAar als je bij mij komt kijken, zie je dat ze heel geschikt zijn als huisdier (alleen niet voor kinderen). Mijn konijnen zijn heel rustig en helemaal neit bang. En ze zitten in groepsverband in een ren waar ze kunnen graven.

Je moet niet zeggen dat konijnen geen huisdieren zijn, omdat sommige mensen ze niet op de juiste manier houden. Want die vind je ook onder honden en katteneigenaren: mensen die er niet mee kom kunnen gaan.

Jouw buren houden hun konijn in hun tuin, het dier komt niet bij jou in de tuin om de boel te verstoren. Andersom wel. Ik snap niet dat jij niet in ziet dat jouw buren terecht klagen i.p.v. zeuren. Je bent egoïstisch.
Rataplan schreef: Net als bij honden is er bij katten een behoorlijk verschil tussen de rassen. Het karakter van bijvoorbeeld een Pers is totaal anders dan die van een Tonkanees.
Dan moeten kattenliefhebbers net als veel hondenliefhebbers zouden moeten doen, kiezen voor een dier dat past bij hen en de omstahdigheden die ze het dier kunnen bieden. Een energieke buitenkat nemen terwijl je woont in een drukke woonwijk bij een doorgaande weg is hetzelfde als een sukkel die zo nodig een bordercollie of een husky wil hebben terwijl hij 8 uur op een dag werkt 5 dagen in de week en er verder ook geen tijd voor neemt.

En schieten op een kat is belachelijk en al helemaal in je eigen tuin. Bah wat laf!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Neeltje schreef: Afbeelding
kijk! het kan wel! geweldig! :ok:
marian*
Erelid
Contacteer:

Stang schreef: Dan zullen we daarover praten en een oplossing vinden.
Dan ben ik heel benieuwd welke oplossing dat is :wink:
Jij woont wat dat aangaat nog erg ideaal,maar als je in een rijtjeshuis in een gewone buurt woont wordt de zaak heel anders.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ik heb van katteneigenaren wel eens zo'n "oplossing" gehoord. Dat houdt dan in dat degene die de kat ongewenst in zijn tuin krijgt, zijn tuin zodanig moet afbakenen dat de kat er niet in kan. En dan wil de kattenhouder daar wel aan meebetalen....
En dan snappen ze niet dat ik vind dat mensen niet voor andermans huisideren hoeven te betalen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

linlin schreef:
Neeltje schreef: Afbeelding
kijk! het kan wel! geweldig! :ok:
Als je brave katten hebt wel, maar zelfs mijn binnendames laten zich niet door een dergelijk klein obstakeltje bovenop het hek tegenhouden hoor. :mrgreen: Maar goed, het is een goede manier. En er zijn ook oplossingen die de meest creatieve kat nog wel binnen in de tuin houden.
Ik had er ooit eens een mooie site over gezien, prachtige kooiconstructie in de tuin. Tja, je zit zelf dan ook in een kooi buiten, maar de katten konden heerlijk vrij in de tuin overal rondklimmen. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
iones
Zeer actief

Maar als katten over een schutting klimmen, dan kun je erboven toch een stroomdraadje spannen? DAn leren ze het zo af.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Stang schreef:
MoniqueDM schreef:
Stang schreef:
Neeltje schreef: Amen! :ok:

Je quote mij, maar ik neem maar aan dat je het niet persoonlijk bedoelt :wink:
Ik heb jou gequote omdat je vroeg: "vertel mij maar wat ik fout doe".
Nogmaals; ik weet niet waar het fout gaat en waarom de ene kat wel graag in huis blijft en de andere het halve huis sloopt om maar naar buiten te komen. Daarmee bedoel ik inderdaad niets persoonlijks :wink: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
Stang schreef: Dan zullen we daarover praten en een oplossing vinden.
Dan ben ik heel benieuwd welke oplossing dat is :wink:
Jij woont wat dat aangaat nog erg ideaal,maar als je in een rijtjeshuis in een gewone buurt woont wordt de zaak heel anders.
Ik weet niet welke oplossing dat zal zijn, omdat dit ligt aan het probleem :19:
Hebben de mensen moeite ermee dat hij het slaapkamerraam binnenkomt (wat ik me bij mijn katten niet kan voorstellen, want die zijn niet zo mens gericht, maar goed) dan zal ik bv overleggen of hun het een oplossing vinden een hor te plaatsen die ik dan betaal.

Kijk, ik weet dat zeker Nobby niet kan aarden binnen, ook niet in een kattenren.
Dus ik zal een oplossing proberen te zoeken waarbij Nobby nog steeds naar buiten kan.

Is het probleem echter dusdanig groot, bv dat hij vogels in een volière letterlijk dood laat schrikken, dan zal ik hem proberen te herplaatsen op een boerderij.

Lotje zou het misschien nog goed kunnen doen in een kattenren.

Dus kortom: ik zou in overleg proberen een oplossing te vinden die voor de mensen die last hebben van mijn kat én voor mijn kat een oplossing is.

Trouwens, na mijn ervaring met katten (ik heb pas sinds '99 katten) zou ik dus nooit een kat nemen als ik in een drukke buurt zou wonen, gewoon omdat je niet kan weten van te voren of je de kat binnen kan houden of niet.
Hier hebben ze de ruimte, ik woon dan niet op het platteland, maar toch wel vrij rustig met een flink park voor de deur waar ze niemand kwaad kunnen doen.
Maar zou ik in de drukte wonen, zou ik er dus nooit meer aan beginnen.

Kijk, dit ligt voor de deur en daar zijn ze bijna altijd te vinden:
Afbeelding
Afbeelding
A good dog never dies...

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik denk dat ik dan toch voor 'n soort kooiconstructie zou gaan. Maar ik vertrouw er maar gewoon op dat m'n volgende kat ook braaf in de tuin blijft.......
marian*
Erelid
Contacteer:

Stang schreef:Hebben de mensen moeite ermee dat hij het slaapkamerraam binnenkomt (wat ik me bij mijn katten niet kan voorstellen, want die zijn niet zo mens gericht, maar goed) dan zal ik bv overleggen of hun het een oplossing vinden een hor te plaatsen die ik dan betaal.

Ik zou zo'n hor geen oplossing vinden,want ik vind horren afschuwelijk.
Dat zou in mijn geval betekenen dat ik aan de achterkant van mijn woning alle ramen en deuren zou moeten voorzien van horren die ik daar zelf helemaal niet wil hebben :N:
Afbeelding
Simone
Zeer actief

Ongelezen bericht door Simone »

Wij hebben katten. Je kan het je buren natuurlijk niet aan doen om die allemaal gewoon buiten te laten lopen. Wij hebben gekozen voor een kattenren (een heeeeeeeeeeele grote) en dat is een prima oplossing. Hoef ik ook niet meer bang te zijn dat iemand eens de katten gaat vergiftigen ofzo. Toen we nog maar 2 katten hadden kwamen die wel buiten. Eentje is toen aangeschoten, gelukkig is dat goed afgelopen (de kogel is verwijderd zonder dat er blijvende schade was). Over zulke dingen hoef ik me dus helemaal niet meer druk te maken.
Laatst gewijzigd door Simone op 17 jul 2009 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
Stang schreef:Hebben de mensen moeite ermee dat hij het slaapkamerraam binnenkomt (wat ik me bij mijn katten niet kan voorstellen, want die zijn niet zo mens gericht, maar goed) dan zal ik bv overleggen of hun het een oplossing vinden een hor te plaatsen die ik dan betaal.

Ik zou zo'n hor geen oplossing vinden,want ik vind horren afschuwelijk.
Dat zou in mijn geval betekenen dat ik aan de achterkant van mijn woning alle ramen en deuren zou moeten voorzien van horren die ik daar zelf helemaal niet wil hebben :N:
Gelukkig zijn wij dan geen buren :wink:
Alhoewel mijn katten niet zo snel ergens naar binnen lopen... wel een keer meegemaakt dat onze buren (die zelf ook twee katten hebben) kwamen vertellen dat Nobby daar dus naar binnen was geweest en op de net geverfde trap had gelopen :eek: :N: Allemaal poezenpootjes op de trap :oeps:
Ik schaamde me kapot en heb meteen aangeboden de trap zelf weer te schuren en opnieuw te lakken, maar ze verzekerde dat het echt niet hoefde en dat ze er eigenlijk smakelijk om gelachen hadden :19:
(ik moet eerlijk zeggen, dat ik zelf niet had gelachen als het mij was gebeurd :N: ).

Maar goed, wat ik al zei: ze hebben zelf twee katten, die verzorg ik ook altijd als hun op vakantie zijn en ook die katten komen hier binnen weleens een kijkje nemen.
Dus gelukkig werd dat geen burenruzie.
Afbeelding
A good dog never dies...

johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Onze tuin is net een kattenren voor de buren...

Als ik konijntjes of cavia's in onze tuin zou willen houden, zouden die de schrik van hun leven opdoen.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

In het laantje waar ik woon staan 5 huizen 4 ervan hebben honden EN katten het grappige is dat er geen 1 kat van de buren in andermans tuin komt.
De katten in omgeving van hun tuin blijven, alleen over de schuttingen wordt er gelopen en vandaar uit nieuwsgierig naar de andere dieren wordt gekeken.
De katten s'nachts binnen zijn.

1 huis, waar een vrouw alleen woont, die bijna nooit thuis, is hebben wij een gesprek mee gehad dat als zij last van onze katten heeft zij dat moet zeggen Maar omdat zij bijna nooit thuis is heeft ze er geen last van
:wink:

hier gaat alles in goed!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”