Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
uitlaten
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
uitlaten
Mijn vraag over hoeveel tijd je actief aan je hond moet besteden was inderdaad niet goed gesteld omdat iedere hond anders is......
Dus wil ik de vraag anders stellen:
- Wat voor een hond heb je en hoeveel uur per dag laat je die (gemiddeld) uit
- Hoeveel tijd speel je verder (gemiddeld) nog met de hond
Voor iedereen die al op mijn vorige vraag had geantwoord: bedankt...ik heb de antwoorden wel gelezen allemaal
Dus wil ik de vraag anders stellen:
- Wat voor een hond heb je en hoeveel uur per dag laat je die (gemiddeld) uit
Voor iedereen die al op mijn vorige vraag had geantwoord: bedankt...ik heb de antwoorden wel gelezen allemaal
Ik heb een dalmatiër van ongeveer anderhalf. Per dag maak ik twee wandelingen van een ruim uur (op de hei of door het bos), of ik maak een zo'n wandeling en ik ga 's midddags fietsen (dat laatste omdat we aan het trainen zijn voor de UV-proef).
Verder gaat ze ongeveer 3 keer per dag even kort uit om een plas te doen.
In huis speelt ze meestal alleen, we hebben een klein huis, niet echt van het formaat dat je er een bal in kan gooien ofzo. Maar Gioia houdt er wel van rond te rennen met een touw in haar bek en die dan heel hard te schudden. Dan neemt ze hem mee naar haar mand en trekt hem helemaal uit elkaar; daarvan kan ze kennelijk echt genieten.
Verder probeer ik iedere dag ongeveer 10 minuutjes oefeningen met haar te doen. Meestal doe ik dat op de hei, tijdens de wandeling. Maar soms ook in de achtertuin.
Verder hebben we iedere avond één uur lang knuffeluur, dat is erg belangrijk voor haar en als ik eens 's avonds nog aan het werk ben en het vergeet komt ze me echt halen. Dan hangen we samen voor de tv op een grote fatboy en zijn intens gelukkig. Enige nadeel: als ik zwarte kleren aanheb kunnen die daarna wel in de was (altijd die witte haartjes!)
Een uur per week doen we behendigheid en een uur per week GG beginners. En verder neem ik haar zo veel mogelijk mee overal naartoe, alleen niet naar m'n werk en niet naar college; dan is ze thuis met m'n vriend, bij m'n moeder of met de hondenuitlaatservice mee.
Verder gaat ze ongeveer 3 keer per dag even kort uit om een plas te doen.
In huis speelt ze meestal alleen, we hebben een klein huis, niet echt van het formaat dat je er een bal in kan gooien ofzo. Maar Gioia houdt er wel van rond te rennen met een touw in haar bek en die dan heel hard te schudden. Dan neemt ze hem mee naar haar mand en trekt hem helemaal uit elkaar; daarvan kan ze kennelijk echt genieten.
Verder probeer ik iedere dag ongeveer 10 minuutjes oefeningen met haar te doen. Meestal doe ik dat op de hei, tijdens de wandeling. Maar soms ook in de achtertuin.
Verder hebben we iedere avond één uur lang knuffeluur, dat is erg belangrijk voor haar en als ik eens 's avonds nog aan het werk ben en het vergeet komt ze me echt halen. Dan hangen we samen voor de tv op een grote fatboy en zijn intens gelukkig. Enige nadeel: als ik zwarte kleren aanheb kunnen die daarna wel in de was (altijd die witte haartjes!)
Een uur per week doen we behendigheid en een uur per week GG beginners. En verder neem ik haar zo veel mogelijk mee overal naartoe, alleen niet naar m'n werk en niet naar college; dan is ze thuis met m'n vriend, bij m'n moeder of met de hondenuitlaatservice mee.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik heb een Kooikerhondje en de uitlaatduur verschilt erg per dag. Op de drie dagen dat hij naar de opvang gaat, loop ik nauwelijks met hem. Hij zit daar in een roedel honden en rent en springt uren rond met die honden. Hij is bekaf als hij weer thuis is.
De andere dagen wandel ik zo'n 2 uur met hem. Ik fiets (hij loopt) ongeveer twee keer per week een kwartier (nog aan het opbouwen). We trainen drie uur per week op het veld (agility, gehoorzaamheid, ringtraining) en daarnaast wat oefeningen tijdens het wandelen en in de tuin. En dan spelen we zo de hele dag door af en toe: zoekspelletjes, apporteerspelletjes etc.
De andere dagen wandel ik zo'n 2 uur met hem. Ik fiets (hij loopt) ongeveer twee keer per week een kwartier (nog aan het opbouwen). We trainen drie uur per week op het veld (agility, gehoorzaamheid, ringtraining) en daarnaast wat oefeningen tijdens het wandelen en in de tuin. En dan spelen we zo de hele dag door af en toe: zoekspelletjes, apporteerspelletjes etc.

Linda, Izzie en Bram
- starfleet
- Erelid
- Moos
- Zeer actief
Per dag ongeveer 2-3 uur wandelen; afhankelijk van het weer, mijn bui, en de buien van de hondjes
Gemiddeld hebben we zo 1 dag in de week dat er minder gewandeld wordt omdat we dan samen 's middags ergens op visite zijn, of ergens eten, en dan worden ze geestelijk al heel erg moe. We zijn net zo'n 2 uurtjes bij mijn vader geweest bijvoorbeeld en ze liggen nu allebei in coma; daar worden ze haast moeier van dan van heel lang wandelen.
Binnen wordt er af en toe gesjord of met een knuffel gegooid/geapporteerd. Maar het grootste deel van de tijd binnen moeten ze zelf ook een beetje kijken wat ze doen; alhoewel knuffelen altijd wel kan.

Gemiddeld hebben we zo 1 dag in de week dat er minder gewandeld wordt omdat we dan samen 's middags ergens op visite zijn, of ergens eten, en dan worden ze geestelijk al heel erg moe. We zijn net zo'n 2 uurtjes bij mijn vader geweest bijvoorbeeld en ze liggen nu allebei in coma; daar worden ze haast moeier van dan van heel lang wandelen.
Binnen wordt er af en toe gesjord of met een knuffel gegooid/geapporteerd. Maar het grootste deel van de tijd binnen moeten ze zelf ook een beetje kijken wat ze doen; alhoewel knuffelen altijd wel kan.

- boemerang
- Zeer actief
ik wandel wel met ze ,maar geen twee uur achter elkaar per dag
ze gaan wel 4 keer naar het veldje en daar rennen ze en spelen ze
met andere honden
is er verder niemand loop ik wel eens een stukje om
maar ik ben dan ook vaak thuis ,ze kunnen zo naar buiten als ze willen
behalve de laatste ronde die is voor het plasje om de nacht door te komen
ze gaan wel 4 keer naar het veldje en daar rennen ze en spelen ze
met andere honden
is er verder niemand loop ik wel eens een stukje om
maar ik ben dan ook vaak thuis ,ze kunnen zo naar buiten als ze willen
behalve de laatste ronde die is voor het plasje om de nacht door te komen

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
We lopen 4 keer per dag met Jamey, waarvan minimaal 1 wandeling van een uur in een losloopgebied... Daarnaast vaak nog een kwartier tot half uur ballen op het veld tijdens andere wandeling...
Binnen spelen we ook regelmatig, denk dat we aan de 2 uur per dag komen... Weekeinden zelfs nog meer...
Verwend hondje :N: :N: :N:
Binnen spelen we ook regelmatig, denk dat we aan de 2 uur per dag komen... Weekeinden zelfs nog meer...
Verwend hondje :N: :N: :N:

You'll be in my heart... Always...
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
2 honden hier.
Tyson een jack russel van 10 jaar oud en Samara een galgo espagnol van ca 6 jaar oud.
Ik wandel 3x per dag met ze varierend van 45 minuten tot 2 uur en 3 x per week met een groepje mensen s'middags ca 2/2,5 uur.
Tyson vind dat soms teveel dus die gaat dan eenklein rondje mee en dan breng ik die weer thuis maar dat doe ik alleen als er iemand thuis is anders moet hij gewoon mee.
Alleen als mijn ziekte teveel opspeeld dan wandel ik veel minder dan maar 3x een half uur.
En dan voor het slapen nog de laatste p&p ronde van 15 minuten.
Jacqueline
Tyson een jack russel van 10 jaar oud en Samara een galgo espagnol van ca 6 jaar oud.
Ik wandel 3x per dag met ze varierend van 45 minuten tot 2 uur en 3 x per week met een groepje mensen s'middags ca 2/2,5 uur.
Tyson vind dat soms teveel dus die gaat dan eenklein rondje mee en dan breng ik die weer thuis maar dat doe ik alleen als er iemand thuis is anders moet hij gewoon mee.
Alleen als mijn ziekte teveel opspeeld dan wandel ik veel minder dan maar 3x een half uur.
En dan voor het slapen nog de laatste p&p ronde van 15 minuten.
Jacqueline
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Laika loopt hier minimaal 4 uur per dag buiten, en dan het meeste van de tijd gewoon los van de riem!
Alles wat buiten die 4 uur valt is mooi mee genomen voor haar, maar ze gaat gewoon echt overal mee naar toen

Alles wat buiten die 4 uur valt is mooi mee genomen voor haar, maar ze gaat gewoon echt overal mee naar toen

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Waar ik zelf wel een beetje jeuk van krijg... Hoe langer je met je hond gaat wandelen en in het bos bent hoe beter je voor je hond bent.
Zo komt het bij mij in ieder geval altijd een beetje over, dit soort onderwerpen
Daarbij zeg ik niet dat mijn hond geen of weinig beweging krijgt. Maar ik vind naast de beweging die de hond nodig heeft en minimaal 4x per dag de mogelijkheid moet hebben om zijn of haar behoefte te doen, andere dingen misschien wel belangrijker.
Zo komt het bij mij in ieder geval altijd een beetje over, dit soort onderwerpen

Daarbij zeg ik niet dat mijn hond geen of weinig beweging krijgt. Maar ik vind naast de beweging die de hond nodig heeft en minimaal 4x per dag de mogelijkheid moet hebben om zijn of haar behoefte te doen, andere dingen misschien wel belangrijker.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Dat je vaak en mischien wel lang met je hond wandelt, dat wil nog niet zeggen dat je per definitie goed bent voor je hondje
Weet jij veel, mischien rammel ik Laika wel iedere avond af ofzo
(echt niet!
)
Maar vindt wel dat een hond, minimaal een keer of 3 a 4 per dag naar buiten moet op gezette tijden, al is het alleen maar om zijn of haar behoefte te doen

Weet jij veel, mischien rammel ik Laika wel iedere avond af ofzo

(echt niet!

Maar vindt wel dat een hond, minimaal een keer of 3 a 4 per dag naar buiten moet op gezette tijden, al is het alleen maar om zijn of haar behoefte te doen

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Ozzfest
- Zeer actief
Happy loopt 1 uur per dag los en 2uur aangelijnd over 4 x per dag,en verder knuffel en speel ik met haar
.
King loopt 4 uur per dag los en een half uur aangelijnd ongev over 5x per dag ,en verder train ik hem,stoei ik met hem,en knuffel ik en speel ik met hem
Voor mij is het belangrijk dat de honden hun ontlasting goed kwijt zijn,en dat ze geestelijk en lichamelijk bezig zijn geweest

King loopt 4 uur per dag los en een half uur aangelijnd ongev over 5x per dag ,en verder train ik hem,stoei ik met hem,en knuffel ik en speel ik met hem

Voor mij is het belangrijk dat de honden hun ontlasting goed kwijt zijn,en dat ze geestelijk en lichamelijk bezig zijn geweest

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Op dit moment loop ik geen hele stukken. Jip mag nog niet zo lang en Benno mist het niet. Die vindt het ook niet leuk om alleen te lopen dus lopen we 5-6 keer per dag waarvan één rondje in het bos is of ergens anders waar ze los kunnen racen. Ongeveer 20 min per rondje, rondje los is iets van 25 min (en als het langer is draag ik Jip).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Ik loop 'smorgens voor ik ga werken een ronde van drie kwartier. Als ik tussen de middag thuis kom gaat hij naast de fiets mee naar de paarden. Daar loopt hij lekker los. Hoe lang ik bij de paarden ben is een beetje afhankelijk van 't weer. (maar meestal toch wel 1 a 2 uur) Dan weer naast de fiets terug. Dan wordt hij rond het avonduur nog een keer uitgelaten en uiteraard voor het slapen gaan.
Als ik de paarden eens een dagje oversla (zelden) lopen we 'smiddags een poos in het bos.
De kinderen nemen hem regelmatig mee naar de omheinde hondenuitlaat zodat hij lekker met andere honden kan ravotten.
Hij heeft hier in de wijk een leuke zéér toepasselijke bijnaam.... Racepoedel
Als ik de paarden eens een dagje oversla (zelden) lopen we 'smiddags een poos in het bos.
De kinderen nemen hem regelmatig mee naar de omheinde hondenuitlaat zodat hij lekker met andere honden kan ravotten.
Hij heeft hier in de wijk een leuke zéér toepasselijke bijnaam.... Racepoedel

Mwah, geloof dat juist in dit topic die jeuk totaal misplaatst is hoor. En tegen jeuk helpt krabben.Tamara en Bowie schreef:Waar ik zelf wel een beetje jeuk van krijg... Hoe langer je met je hond gaat wandelen en in het bos bent hoe beter je voor je hond bent.
En voor je hond zorg je dat hij een leuk leven heeft. Zo goed? Heb ik me zo genoeg verantwoord voor het feit dat wij wel als het even kan 4 uur gaan wandelen? Niet bedoeld om jou jeuk te bezorgen hoor, wel bedoeld om Saar dat te geven wat ze als ultieme levensdoel ziet.
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Naast de gewone poep/plas rondjes wandelen we minimaal 1 uur in het bos.
In het weekend wil ik de lange wandeling wel eens overslaan en worden de poep/plas rondjes iets langer.
Vooral Sandro geniet van de dag dat er niet lang gewandeld wordt. Niet dat hij het wandelen niet leuk vind hoor, maar een dagje rust doet hem erg goed.
In het weekend wil ik de lange wandeling wel eens overslaan en worden de poep/plas rondjes iets langer.
Vooral Sandro geniet van de dag dat er niet lang gewandeld wordt. Niet dat hij het wandelen niet leuk vind hoor, maar een dagje rust doet hem erg goed.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Yla gaat s'morgens een half uur los om te rennen en te spelen. Tussen de middag zo'n 15 min. plas, poep en ruikrondje. En rond 17.00/17.30 weer een klein uur rennen en spelen met haar vriendjes. Daarna s'avonds 0.30 weer een rondje van zo'n 15 minuten. In het weekend en vrije dagen is het weekend rondje vaste routine, en gaat ze s'morgens ook langer uit...!!!!!!!!!!!
Maar ze kan ook lekker uislapen, als de avondwandeling, een nachtwandweling gaat worden....
Maar ze kan ook lekker uislapen, als de avondwandeling, een nachtwandweling gaat worden....
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Doordeweeks gaan we hier 2 keer per dag wandelen. Dat kan 's ochtends varieren van 10 min als madame dus echt niet wil, dat moet ze mee totdat ze plasje poepje heeft gedaan en anders 'n minuut of 20. 's Avonds wandelen we 'n half uur tot 'n uur. Als ik thuis ben kan ze zoveel naar buiten als ze wilt.
Ik heb het gevoel dat ze door de hitte van de zomer toch echt 'n stukkie ouder is geworden, zoals het niet meer willen wandelen 's ochtens vroeg, ja om 10 uur wel, maar dat gaat door de weeks niet. In het weekend zijn we zowat de hele dag samen op pad, is het niet wandelen, dan is het wel winkelen of bij vrienden op bezoek.
Bossen doen we soms, maar we hebben hier fijne parken en paadjes in het dorp waar ze genoeg kan hollen (wat ze toch niet doet) en snuffelen en door het water baggeren. En als ik toch verder wil en madammeke dat niet kan wandelen, mag ze tegenwoordig dus mee op de fiets. Ze vindt het heerlijk.
Ik heb het gevoel dat ze door de hitte van de zomer toch echt 'n stukkie ouder is geworden, zoals het niet meer willen wandelen 's ochtens vroeg, ja om 10 uur wel, maar dat gaat door de weeks niet. In het weekend zijn we zowat de hele dag samen op pad, is het niet wandelen, dan is het wel winkelen of bij vrienden op bezoek.
Bossen doen we soms, maar we hebben hier fijne parken en paadjes in het dorp waar ze genoeg kan hollen (wat ze toch niet doet) en snuffelen en door het water baggeren. En als ik toch verder wil en madammeke dat niet kan wandelen, mag ze tegenwoordig dus mee op de fiets. Ze vindt het heerlijk.
Laatst gewijzigd door Neeltje op 07 okt 2006 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Soort hond : niet een heel energieke hond.
Wandelingen : totaal gemiddeld 2 uur per dag.
Waarvan 1 1/2 uur in 2x boswandeling en een half uurtje in 2x p&p rondje. Op de dagen dat ik werk gaat ze 's middags een uur met de oppas mee, ik loop dan als ik thuiskom een half uur met d'r.
Trainen : trainen is een groot woord bij Raisa, maar zo'n 4 keer per week doe ik met de clicker wat oefeningetjes. Ben nu b.v. bezig met high five.
Spelen : Raisa speelt niet snel en niet veel, als ik per dag 10 minuten spelen (met stok of zo) haal bij d'r ben ik al heel blij. Voor iets met voertjes is ze sneller te porren, per dag denk ik gemiddeld een kwartier met zoekspelletjes of een houten denkspel e.d.
Knuffelen : veel, vooral 's avonds samen op de bank hangen
Wandelingen : totaal gemiddeld 2 uur per dag.
Waarvan 1 1/2 uur in 2x boswandeling en een half uurtje in 2x p&p rondje. Op de dagen dat ik werk gaat ze 's middags een uur met de oppas mee, ik loop dan als ik thuiskom een half uur met d'r.
Trainen : trainen is een groot woord bij Raisa, maar zo'n 4 keer per week doe ik met de clicker wat oefeningetjes. Ben nu b.v. bezig met high five.
Spelen : Raisa speelt niet snel en niet veel, als ik per dag 10 minuten spelen (met stok of zo) haal bij d'r ben ik al heel blij. Voor iets met voertjes is ze sneller te porren, per dag denk ik gemiddeld een kwartier met zoekspelletjes of een houten denkspel e.d.
Knuffelen : veel, vooral 's avonds samen op de bank hangen

- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Nou dat haal ik toch niet uit de vraagTamara en Bowie schreef:Waar ik zelf wel een beetje jeuk van krijg... Hoe langer je met je hond gaat wandelen en in het bos bent hoe beter je voor je hond bent.
Zo komt het bij mij in ieder geval altijd een beetje over, dit soort onderwerpen![]()

Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ik heb een staande jachthond en hij krijgt 5 Ã 6 maal per dag een aangelijnd wandelingetje van een minuut of 10 :N:
Want hij heeft een spier/peesblessure..
Wel veel knuffelen, af en toe rustige spelletjes, veel kluiven, kongen. Ook af en toe eenvoudige kunstjes aanleren met de clicker.
Wat deden we vóór de blessure (en hopen we volgend jaar weer te doen);
Een wandeling van ong. twee uur met ondertussen training (jachtspelletjes) in groot park of de polder in. 's Avonds een uur ong. naar een klein parkje dichtbij (veel andere honden) en 's winters op het uitlaatveldje in de wijk ballen gooien/verstoppen. Verder tussendoor de kleine uitlaatrondjes voor plassen e.d.
Thuis; hulp in de huishouding
Dante vindt het heerlijk om me te helpen met alles dragen. Ook een trekspelletje tussendoor was hij altijd wel voor te vinden!
Gr. Marijke
Want hij heeft een spier/peesblessure..
Wel veel knuffelen, af en toe rustige spelletjes, veel kluiven, kongen. Ook af en toe eenvoudige kunstjes aanleren met de clicker.
Wat deden we vóór de blessure (en hopen we volgend jaar weer te doen);
Een wandeling van ong. twee uur met ondertussen training (jachtspelletjes) in groot park of de polder in. 's Avonds een uur ong. naar een klein parkje dichtbij (veel andere honden) en 's winters op het uitlaatveldje in de wijk ballen gooien/verstoppen. Verder tussendoor de kleine uitlaatrondjes voor plassen e.d.
Thuis; hulp in de huishouding

Gr. Marijke
Gr. Marijke

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Dat haal ik ook niet uit de vraag hoor, maar dat is meer een gevoel wat ik over het algemeen heb bij dit soort vragen en reactiesMoon schreef:Nou dat haal ik toch niet uit de vraagTamara en Bowie schreef:Waar ik zelf wel een beetje jeuk van krijg... Hoe langer je met je hond gaat wandelen en in het bos bent hoe beter je voor je hond bent.
Zo komt het bij mij in ieder geval altijd een beetje over, dit soort onderwerpen![]()
Daarbij zeg ik niet dat mijn hond geen of weinig beweging krijgt. Maar ik vind naast de beweging die de hond nodig heeft en minimaal 4x per dag de mogelijkheid moet hebben om zijn of haar behoefte te doen, andere dingen misschien wel belangrijker.Meer nieuwsgierigheid welke activiteiten er bij welk ras passen. Vind ik wel een leuke vraag eigenlijk

- Skye
- Actief
Heb ik ook. Als je hier neer zou zetten dat je 4 rondjes loopt per dag van 15 minuten, nbou dan heb je het waarschijnlijk gedaan bij iedereen hier.
Wat ook het grappige is, iedereen weet precies hoeveel tijd hij/zij doorbrengt met spelen. Alsof je dat inroosterd. Het wandelen of spelen is bij mij elke dag verschillend. De ene dag ga ik 2 uur het bos in en de andere dag loop ik 5 rondjes van een kwartier. Ligt er helemaal aan wat ik te doen heb die dag. Ik zie het allemaal wel
Wat ook het grappige is, iedereen weet precies hoeveel tijd hij/zij doorbrengt met spelen. Alsof je dat inroosterd. Het wandelen of spelen is bij mij elke dag verschillend. De ene dag ga ik 2 uur het bos in en de andere dag loop ik 5 rondjes van een kwartier. Ligt er helemaal aan wat ik te doen heb die dag. Ik zie het allemaal wel

-
- Zeer actief
Bij mij verschilt het elke dag en elke week.
Ik kijk nooit naar tijd, en kijk ook nooit hoe lang ik weg ben geweest.
De ene dag loop ik wel zes keer per dag buiten met ze en de andere dag maar drie keer.
De ene keer loop ik een uren buiten en de andere keer maar een kwartiertje.
Maar ik zorg er altijd voor dat ze zich niet hoeven te vervelen en dat ze lekker iets te doen hebben.
Helaas zijn ze nogal lui in huis! en liggen vrijwel altijd te slapen of zitten in de vensterbank naar buiten te staren! haha, dus ik vermoed dat ze buiten voldoende beweging krijgen, die twee luilakken.
Ik kijk nooit naar tijd, en kijk ook nooit hoe lang ik weg ben geweest.
De ene dag loop ik wel zes keer per dag buiten met ze en de andere dag maar drie keer.
De ene keer loop ik een uren buiten en de andere keer maar een kwartiertje.
Maar ik zorg er altijd voor dat ze zich niet hoeven te vervelen en dat ze lekker iets te doen hebben.
Helaas zijn ze nogal lui in huis! en liggen vrijwel altijd te slapen of zitten in de vensterbank naar buiten te staren! haha, dus ik vermoed dat ze buiten voldoende beweging krijgen, die twee luilakken.

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Re: uitlaten
ik heb een border ccollie*whippet van ruim 2,5boskabouter schreef: - Wat voor een hond heb je en hoeveel uur per dag laat je die (gemiddeld) uit
meestal gaan we er zo'n 5/6 keer op een dag uit met wandelingen varierend van 20 min tot 1,5-2 uur. ook veel fietsen trouwens.
ik probeer shibby zoveel mogelijk bij alles te betrekken, ook als ik ergens heenga probeer ik hem zoveel mogelijk mee te nemen.
en binnenshuis spelen we ook veel met balletjes, knuffels en z'n dekentje.
Leia is een border collie teefje van 8
op de gewone wandelingen gaat ze altijd mee, maar als ik ga fietsen of ergens heenga met shib, blijft ze meestal thuis.
spelen gaat wel altijd samen!

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole