Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe zielig is alleen zijn - waar liggen de grenzen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik werk nu nog 32 uur en mijn vriend 36. Vanaf 1 november ga ik 38 uur werken en kan ik niet meer naar huis om haar 's middags uit te laten. Nu ging Sita al één dag naar de opvang en dat worden er twee. Verder heb ik afgesproken met mijn schoonmoeder dat zij Sita twee dagen tussen de middag uit laat en als we straks verhuisd zijn komt ze daar twee dagen in huis. De overgebleven dag gaat mijn vriend een halve dag werken. Volgens mij moet dat prima kunnen. De avonden is er altijd iemand thuis. We sporten niet tegelijk en als we weg moeten gaat Sita mee of naar mijn (schoon)ouders. In het weekend lekker wandelen op verschillende plaatsen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
oskartje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door oskartje »

Onze hond is heel de dag alleen thuis. 's Ochtends een wandeling voor het werk, tussen 11-15 is hij minstens 2 uur lang weg met de uitlaatservice en om 5 uur is 1 van ons weer thuis. Als we thuiskomen ligt hij altijd te slapen op bed. 's ochtends slaapt hij sowieso altijd, of je nou thuis bent of niet, hij ligt gewoon te slapen, tenzij je hem erbij roept voor een spelletje of een wandeling. Na de uitlaat is hij moe en gaat hij weer liggen slapen. Wij hebben niet het idee dat hij tekort komt, hij sloopt ook niet ofzo. Oskar komt uit het asiel en we hebben wel expres een hond uitgezocht die bij zijn vorige baasje goed alleen kon zijn. En gelukkig gaat het goed :ok:
Ik vind het trouwens wel grappig dat hier op het forum bijna niemand zijn honden veel alleen laat. Als ik hier in de wijk om me heen kijk zijn er toch echt heel veel honden die hele dagen alleen zijn, sommige zelfs een hele werkdag in de bench :boos: . Hier op het forum zijn veel mensen die veel met hun honden bezig zijn en dat is denk ik niet echt representatief voor hondenbezittend Nederland. Veel honden zien nooit een bos volgens mij :jank:
boskabouter
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door boskabouter »

[quote="oskartje"]
Ik vind het trouwens wel grappig dat hier op het forum bijna niemand zijn honden veel alleen laat. Als ik hier in de wijk om me heen kijk zijn er toch echt heel veel honden die hele dagen alleen zijn, sommige zelfs een hele werkdag in de bench :boos: . Hier op het forum zijn veel mensen die veel met hun honden bezig zijn en dat is denk ik niet echt representatief voor hondenbezittend Nederland. Veel honden zien nooit een bos volgens mij :jank:[/quote]

Dat idee heb ik eigenlijk ook. Ik verbaas me ook over bepaalde tijden. Vandaar ook mijn andere vraag over hoe lang je je hond uitlaat. Ik lees dat mensen 4 uur per dag met de hond lopen. Dat lijkt me veel. Is dat wel goed voor een hond (zijn gewrichten)? Is die hond niet vroeg versleten?
boskabouter
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door boskabouter »

[quote="cindy1986"][quote="Martijn"]

Zo bedoel ik het niet, ik bedoel dat sommige mensen meteen "roepen" dat je een dierenbeul bent als je 40 uur werkt en een hond hebt. Daarom maak ik deze vergelijking even. Om dus duidelijk te maken dat mensen die altijd thuis zijn en een hond hebben, niet beter hoeven te zijn dan iemand die 40 uur per week werkt en een hond heeft :wink:

quote]

Ben ik het mee eens. Wat ook te denken van bvb thuisblijvers met kinderen die de hele dag bezig zijn MET die kinderen: heen en weer brengen naar school en sportclub, boodschappen doe, sporten, schoonmaken, lekker bij de buurvrouw op visite, etc. Versta me niet verkeerd, ik beschuldig echt niet alle mensen met kinderen hiervan alleen krijgt een hond soms meer aandacht en regelmaat in een rustig huishouden als in een druk huishouden.

Daarom ook mijn vraag "wat is erger voor een hond": meerdere malen per dag je hond verlaten, of 2x per dag je hond verlaten. Heb gezien dat ook hier de meningen erg over verschillen.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

boskabouter schreef:
Ben ik het mee eens. Wat ook te denken van bvb thuisblijvers met kinderen die de hele dag bezig zijn MET die kinderen: heen en weer brengen naar school en sportclub, boodschappen doe, sporten, schoonmaken, lekker bij de buurvrouw op visite, etc. Versta me niet verkeerd, ik beschuldig echt niet alle mensen met kinderen hiervan alleen krijgt een hond soms meer aandacht en regelmaat in een rustig huishouden als in een druk huishouden.
Ik merk aan Buffy dat ze als er visite is of in het weekend dat ze minder aandacht nodig heeft, gewoon omdat er meer loop en vertier is. Ik vind het alleen wel eens zielig dat het uitlaten van de hond er vaak bij inschiet in een huishouden met jonge kinderen, dan krijg je die zielige sjokretrievers.

Anne
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nanna schreef:Mijn windhonden zijn geen kilometervreters, die hebben genoeg aan een paar keer per dag een korte explosie van beweging (dus héél hard lopen) maar andere rassen zul je wel degelijk hun kilometers moeten laten maken denk ik. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan setters of retrievers, of andere grote jachthonden.
Die van mij bijvoorbeeld, en dan met name de oudste. Die wil echt kilometers vreten. En dan wel graag gewoon los op sjouw. Met een rondje rennen op het asfalt langs de fiets, maak ik haar niet blij :19:
Marion.

starfleet schreef:Ik merk aan Buffy dat ze als er visite is of in het weekend dat ze minder aandacht nodig heeft, gewoon omdat er meer loop en vertier is.
Die van mij zijn doodmoe na visite, met name als er ook kindervisite was.

"Pffff, even geen gedonder aan mijn kop, mag ik even rustig slapen?"
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Er is weleens gezegd dat honden geen besef van tijd hebben,dus dat het niet uitmaakt of ze nou 4 uur alleen zijn,of 10 uur.
Toch is mijn mening dat honden wel degelijk een soort van tijdsbesef hebben op hun manier,en daarom zijn mijn honden zelden langer dan 4 uur alleen.
Heb ook wel es gehoord dat er mensen zijn die hun hond 10 uur lang alleen laten zitten,dat vind ik persoonlijk te lang,tenzij er nog een andere hond is en vrije uitloop naar buiten.
Alleen met oud&nieuw wil het hier gebeuren dat ze 10 uur lang alleen zitten,maar dan hebben ze zelf ook liever rust,ze kijken dan liever uit t raam :mrgreen:
Marion.

rottweilers4ever schreef:Er is weleens gezegd dat honden geen besef van tijd hebben,dus dat het niet uitmaakt of ze nou 4 uur alleen zijn,of 10 uur.
Je stelt de tijdsspanne een beetje cru, maar bij mijn honden maakt het wel uit of ik ze 3 uur alleen laat, dan leuk thuiskomen en wandelen, en dan weer 3 uur alleen laat. Of dat ze 6 uur achtereen alleen zijn.
In 3 of 6 uur merken ze geen verschil. In een half uur of 4 uur wel. Als we langer weg zijn, gaan ze slapen. Dan maakt een uur meer of minder niet meer uit.
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Marion. schreef:
rottweilers4ever schreef:Er is weleens gezegd dat honden geen besef van tijd hebben,dus dat het niet uitmaakt of ze nou 4 uur alleen zijn,of 10 uur.
Je stelt de tijdsspanne een beetje cru, maar bij mijn honden maakt het wel uit of ik ze 3 uur alleen laat, dan leuk thuiskomen en wandelen, en dan weer 3 uur alleen laat. Of dat ze 6 uur achtereen alleen zijn.
In 3 of 6 uur merken ze geen verschil. In een half uur of 4 uur wel. Als we langer weg zijn, gaan ze slapen. Dan maakt een uur meer of minder niet meer uit.
Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt dan,want ik ben het helemaal met je eens :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Toch is mijn mening dat honden wel degelijk een soort van tijdsbesef hebben op hun manier,en daarom zijn mijn honden zelden langer dan 4 uur alleen.
Heb ook wel es gehoord dat er mensen zijn die hun hond 10 uur lang alleen laten zitten,dat vind ik persoonlijk te lang,tenzij er nog een andere hond is en vrije uitloop naar buiten.
Alleen met oud&nieuw wil het hier gebeuren dat ze 10 uur lang alleen zitten,maar dan hebben ze zelf ook liever rust,ze kijken dan liever uit t raam :mrgreen:
Ik weet het niet van dat tijdsbesef :19:

Wat ik wel opvallend vind is dat Moos en Saar wel anders reageren op mijn thuiskomst als ik 2 uur weg ben geweest of 5.
Als ik 2 uur weg ben geweest begroeten ze me heel kort, en zijn ze ook niet bijzonder blij. Als ik 5 uur weg ben geweest zijn ze een stuk enthousiaster.

Ik denk alleen dat dat, iig in dit geval, meer te maken heeft met een soort verveling die dan inzet. Moos en Saar slapen als ik thuis ben ook geen 5 uur achter elkaar, en schijnbaar vinden ze als ik weg ben ook dat er op een gegeven moment wel weer wat vertier moet komen. Vandaar ook dat ze hier het dus juist heel goed trekken als ik 4 uur weg ben, dan een uurtje thuis, even wandelen en wat sjorren enzo, en dan weer een flinke koek en weer een uurtje of 2 weg.
Alleen 's avonds kunnen ze echt wel 6-8 uur alleen zijn zonder me echt te begroeten als ik thuis kom, maar als ik thuis ben gaan ze ook rond 18-19 uur in coma.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier nog een die 40 uur werkt en Tirsa is thuis en ligt te slapen. Als ik eerder dan 5 uur thuis komt, ligt ze te slapen en heb ik m'n jas al aan de kapstok hangen en tas opgeruimd voordat ze wakker wordt. Kom ik om 17.15 thuis, dan zit ze voor de deur. Ik vind het niet erg om in de winter 's avonds te gaan wandelen, vind dat zelfs heerlijk, liever dan in de zomer. Dan is het hier heerlijk rustig in het dorp, wandelen we langs het groen in het dorp 'n uurtje lekker uitgewaaid. Er is hier dus wel 'n regel, doordeweeks ga ik 's avonds alleen weg als Tirsa meekan, anders komen ze maar hier of niet. Dat is een keuze die ik 6 jaar geleden gemaakt heb toen Tirsa is gekomen.

Ze sloopt niet kan hier echt alles op de grond laten liggen, behalve keukenpapiertje, is niet zenuwachtig of wat dan ook, gewoon vrolijk. Ik merk in de vakanties zelfs dat ze dan toch echt af en toe 'n dagje slaap nodig heeft, omdat we dan wel de hele tijd samen in de weer zijn en dat is ze natuurlijk niet gewend en volgens mij is ze na m'n vakantie altijd erg blij is als ik weer opgehoepeld ben, kan ze weer slapen.

Natuurlijk zou ik ook liever korter werken, maar dan wordt de beurs hier erg krap. Nu kunnen we samen een goed leven leven.
Fahrah
Actief

Ongelezen bericht door Fahrah »

Nanna schreef:En vóór je werk een uur met de hond lopen klinkt heel leuk, maar doe je dat ook als het berekoud, donker en regenachtig is? Als je 's winters thuiskomt van je werk is het ook al weer donker.
Het valt me inderdaad wel altijd op dat als ik buiten in de regen/storm etc. in bos of park loop dat er ineens een stuk minder bazen met hun honden lopen. Als excuus word dan vaak gezegd dat hun honden het niet leuk vinden met dat weer. Tja en die van mij vinden het in het begin ook niet zo lekker in de regen maar het went wel als je het vaak doet dan is het geen probleem meer. :mrgreen: En voor het donker is het tegenwoordig al een stuk makkelijker met al die lichtgevende banden.
groetjes,
Carolina
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Fahrah schreef: Het valt me inderdaad wel altijd op dat als ik buiten in de regen/storm etc. in bos of park loop dat er ineens een stuk minder bazen met hun honden lopen.
Ik deed vanochtend de gebruikelijke wandeling op vrijdagochtend met iemand uit de buurt. In de stromende regen met regenpak aan dus. En we kwamen toch echt precies dezelfde mensen tegen als met mooi weer, ook in regenpak :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Fahrah
Actief

Ongelezen bericht door Fahrah »

starfleet schreef:[Ik vind het alleen wel eens zielig dat het uitlaten van de hond er vaak bij inschiet in een huishouden met jonge kinderen, dan krijg je die zielige sjokretrievers.

Anne
Daar hebben ze tegenwoordig hele goede buggy's voor. Verder zijn onze kids gewoon gewend dat ze vaak meegaan en eigenlijk vinden ze dat meestal alleen maar leuk. En als ze eens een keer geen zin hebben vragen we een vriend of vriendinnetje mee en dan is het opeens geen probleem. Vaak als ik zeg dat ik de honden ga uitlaten vragen ze al: mag ik mee? Dus het hangt er gewoon vanaf of ze het gewend zijn :wink:
groetjes,
Carolina
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Fahrah schreef: En voor het donker is het tegenwoordig al een stuk makkelijker met al die lichtgevende banden.
Donker vinden wij hier niet zo prettig omdat er altijd honden op Buffy afgestoven komen. Volgens mij ligt dat aan haar kleur: witte vlekken die je in het donker al vanaf grote afstand vrolijk ziet dansen, maar als er dan een Weimaraner aan komt hollen, dan schrikken wij ons allemaal de touwtjes :jank:

Anne
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

Tja...wat is zielig? Een ouder echtpaar wat bij ons in de straat woont heeft een 5 maanden oude pup. De mensen zijn de hele dag thuis maar lopen per dag maar 3 keer een blokje van hooguit 10 minuten. s'Avonds om 8 uur gaat de pup zijn benche in en mag er pas de volgende ochtend om 8 uur uit. Het arme beestje schreeuwt de hele buurt s'ochtens heeeel vroeg al wakker....

Aan de andere kant van de straat woont een stel met twee honden. Ze werken beide fulltime en komen tussen de middag thuis om de honden uit te laten. Na werk zijn ze constant bezig met de honden en die gaan ook overal mee naar toe.

Wie van deze honden is nu zieliger?

Zelf verkeren wij in de luxe positie dat hier altijd iemand thuis (ik werk alleen op uren die mijn in wisseldiensten werkende echtgenoot thuis is) is en dat we zorgen dat de honden (ook wat beweging en spelen betreft) niets te kort komen. Wel hebben wij heel bewust met honden gewacht tot onze jongste dochter 10 jaar werd...voor ons persoonlijk vonden wij een gezin met kleine kinderen en honden niet te combineren..maar dat is dus heel persoonlijk.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

starfleet schreef:
Fahrah schreef: En voor het donker is het tegenwoordig al een stuk makkelijker met al die lichtgevende banden.
Donker vinden wij hier niet zo prettig omdat er altijd honden op Buffy afgestoven komen. Volgens mij ligt dat aan haar kleur: witte vlekken die je in het donker al vanaf grote afstand vrolijk ziet dansen, maar als er dan een Weimaraner aan komt hollen, dan schrikken wij ons allemaal de touwtjes :jank:

Anne
Dat gebeurt bij die twee witte vlekken van mij ook :wink:
Dan sta ik nog met half dichtgeknepen ogen te kijken "komt daar nou een hond aan?? :denken: ", en is die hond in kwestie dus allang op die twee witte vlekken af aan het rennen.
Het zijn bepaalde honden in de buurt die het doen, en dat zijn helaas ook de honden die niet bijster gezellig zijn. Ik baal ook altijd als het laatste rondje na de zomer weer in het donker moet; ik zie die andere hond dan altijd te laat, maar zij zien ons wel van tig meter afstand.

Het heeft ook wel een voordeel dat ik in het donker Moos en Saar ook goed zie; da's wel weer praktisch :mrgreen:
Afbeelding
Natas

Ongelezen bericht door Natas »

Ik werk 2 dagen per week en voor de rest studeer ik. Gioia zit dus heus wel eens alleen, maar nooit langer dan 4 uur achter elkaar en ze gaat iedere dag 2 keer naar het bos of de hei.
Ik vind dat bos-gebeuren zeker geen "overgewaardeerd iets" maar dat zal ook wel per hond verschillen. Ik kan zeker niet een dag niet naar de hei gaan, dan gaat ze door de kamer ijsberen. Ook met stromende regen of zoals laatst toen ik grieperig was, ga ik toch want ze heeft het echt nodig. Hier dus wel een kilometervreter, maar ik vind het ook niet erg ik wandel juist heel graag op de hei. Dat dagelijkse wandelen is juist één van de dingen die ik zo leuk vind aan het hebben van een hond. Toen ik een tijdje geen hond had miste ik dat echt. Je kan natuurlijk ook zonder hond gaan wandelen, maar dat doe je dan weer niet zo snel.
Het wandelen is dus niet louter voor mijn hond, ik geniet er zelf ook van!
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik werk zelf 30 tot 36 uur, mn man 38 tot 40 uur. We werken allebei onregelmatig, dus zien de hond vaker, dan elkaar. Ook blijft Boomer regelmatig een aantal uur alleen thuis, dan slaapt hij.
Als ik ergens naar toe ga, wat geen werk is, gaat hij altijd mee. Boodschappen haal ik gelijk uit mn werk, is een kwartier dat hij dan langer alleen zit en dat verschil merkt hij echt niet.

Hij is wit met bruin, maar ik zie m om 6 uur 's ochtends tegenwoordig echt niet meer als hij verder dan 10 meter van me af is.. :mrgreen:
En als hij dan zn grote vriend de mechelse herder eerder ziet dan ik.. tja.. die mensen schrikken van m, dus heb ik een knipperende halsband gekocht. Ze vinden het totaal niet erg dat hij naar Dino toe komt, alleen ze zien m niet.. Dus vandaar die halsband. Normaal gesproken kom ik 's ochtends vroeg geen mens tegen en heel soms dus wel.. Dan hou ik daar zo rekening mee.
Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

Ik werk 24 uur. Ik heb wisselende diensten in een vierweeks rooster waarvan drie dagdiensten per 4 weken.
Dan ga ik tussen de middag even naar huis om Robbie uit te laten. En meteen als ik vrij ben, gaan we naar het bos.
Als ik nachtdienst heb en Martin is aan het werk (twee keer per vier weken valt die nacht zo) dan zet ik de wekker voor Robbie om hem uit te laten. Maar dan laat ik hem vaak even in de tuin plassen.
Ik wil iig elke dag ergens met hem lopen zodat hij los kan lopen. Op de dijk dus of in het bos.
En dan gaat het me niet speciaal om het bos, maar om het feit dat ie daar lekker los kan zonder auto's en dergelijke.
En als het regent gaan we ook. Dan maar een regenjas aan.
Het gewone wandelingetje wordt dan wel eens korter, want Robbie houdt niet zo van regen. Maar op de dijk of in het bos sjouwen we gewoon door.
Volgens mij heeft hij daar ook wel door dat hij niet zomaar naar huis kan, maar hij vindt zich dan wel heel zielig en gaat er dan er dan vaak bij zitten zo van, nu is het klaar he?
_beertje_
Actief

Ongelezen bericht door _beertje_ »

ik vind t wel kunnen. sommige mensen zitten niet in de luxe positie dat ze minder kunnen werken gewoon. En als de hond het aankan zie ik geen problemen
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

_beertje_ schreef: sommige mensen zitten niet in de luxe positie dat ze minder kunnen werken gewoon.
Misschien moeten die mensen wel gewoon niet aan een hond beginnen. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Eline* schreef:
_beertje_ schreef: sommige mensen zitten niet in de luxe positie dat ze minder kunnen werken gewoon.
Situaties kunnen veranderen. En soms kom je dan in de positie dat je inderdaad niet minder kan gaan werken. Je kunt nou eenmaal niet alles van te voren aan zien komen of voorspellen. Dingen gaan weleens anders dan dat je had verwacht.
Ik vind dus niet dat je dat zo hard kunt zeggen. :wink:
Groet,
Dorien
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Dorien schreef:
Eline* schreef:
Situaties kunnen veranderen. En soms kom je dan in de positie dat je inderdaad niet minder kan gaan werken. Je kunt nou eenmaal niet alles van te voren aan zien komen of voorspellen. Dingen gaan weleens anders dan dat je had verwacht.
Ik vind dus niet dat je dat zo hard kunt zeggen. :wink:
Dingen kunnen veranderen, maar als je uitgangspunt al shit moet je dus niet aan een hond moet beginnen.
Het asiel zit vol met afdankers die de 40 uur niet redden. Waarom moet je zo nodig een pup aan dit risico blootstellen? Risico's moet je lekker zelf nemen maar je moet je dieren er buiten laten.
Als je 40 uur werkt en je verdient te weinig om minder te werken kan de opvang of uitlaat er ook niet vanaf, dus als je geen mogelijkheden hebt iets te regelen en je gokt het er maar op dat honden het trekken om 9 uur alleen te zitten en vanuit die positie neem je een hond vind ik dat geen goed woord waard.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Dorien
Zeer actief

Eline* schreef:
Dingen kunnen veranderen, maar als je uitgangspunt al shit moet je dus niet aan een hond moet beginnen.
Het asiel zit vol met afdankers die de 40 uur niet redden. Waarom moet je zo nodig een pup aan dit risico blootstellen? Risico's moet je lekker zelf nemen maar je moet je dieren er buiten laten.
Als je 40 uur werkt en je verdient te weinig om minder te werken kan de opvang of uitlaat er ook niet vanaf, dus als je geen mogelijkheden hebt iets te regelen en je gokt het er maar op dat honden het trekken om 9 uur alleen te zitten en vanuit die positie neem je een hond vind ik dat geen goed woord waard.
Nee, als dat je uitgangspositie is om een hond te nemen niet nee. Ik dacht dat je het over mensen in het algemeen had die 40 uur werken en een hond hebben.
Groet,
Dorien
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Dorien schreef:
Eline* schreef:
Nee, als dat je uitgangspositie is om een hond te nemen niet nee. Ik dacht dat je het over mensen in het algemeen had die 40 uur werken en een hond hebben.
Er staat aan een hond beginnen. :wink: Ik vind dat als je fulltime werkt, je gewoon niet aan een hond moet beginnen. En als je dat wel doet moet je echt goede opvang achter de hand hebben of genoeg geld om daarvoor te zorgen. In de regel kun je dan dus ook weer minder gaan werken. :roll: Sommige Mensen zouden eens wat meer de hond centraal moeten zetten in de keuze wel of niet en niet hun eigen stomme lol.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Dorien
Zeer actief

Eline* schreef:
Er staat aan een hond beginnen. :wink: Ik vind dat als je fulltime werkt, je gewoon niet aan een hond moet beginnen. En als je dat wel doet moet je echt goede opvang achter de hand hebben of genoeg geld om daarvoor te zorgen. In de regel kun je dan dus ook weer minder gaan werken. :roll: Sommige Mensen zouden eens wat meer de hond centraal moeten zetten in de keuze wel of niet en niet hun eigen stomme lol.
Mee eens hoor. :wink: Ik denk dat een hoop mensen serieus onderschatten hoeveel een hond nodig heeft en hoeveel tijd en moeite daarin gaat zitten. Ik zie dan ook weinig eigen lol in een hond nemen als je alleen bent en fulltime werkt, als je het goed wilt doen. Maar daar ben ik ook door schade en schande achter gekomen.
Groet,
Dorien
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Achteraf gezegd kan ik niet zeggen dat het een slimme keuze is geweest om dapper uit het asiel te halen maar een foute keuze?
Nee, maar jij bent jij. Ik durf te wedden dat het gros van de mensen die hem in huis hadden gehaald met de problemen die hij had hem linea recta retour naar de polderweg hadden gebracht. Jij bent nou niet bepaald een maatstaf daarin ,want jij kan heel ver gaan in loyaliteit aan je honden. Bij het gros van de mensen ziet dat loyaliteitsgevoel er toch wat anders uit..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Eline* schreef:
Dorien schreef:
Eline* schreef:
Wij zijn dus begonnen aan een hond terwijl we allebei 40 uur per week werken.
Ja, mijn hond is 2x per dag 3 uur alleen. Ons hele werkschema hebben we omgegooid, mijn hele sociale leven is omgegooid.
Dit heb ik allemaal er voor over gehad voor mijn eigen lol :wink: Bowie is op die uren dat er gewerkt wordt alleen, verder niet. Ze gaat verder altijd met ons mee of er wordt voor oppas gezorgd of er blijft 1 van ons thuis.

Honden die bij een baasje zit die 24 uur per week werkt zitten netto misschien net zo vaak alleen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”