Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Robbie is naar de trimster geweest!!

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Marloes

Robbie is naar de trimster geweest!!

Ongelezen bericht door Marloes »

Vandaag is Robbie naar de trimster geweest.
Ik mocht zelf kiezen of ik erbij wou blijven of niet, en toen ben ik dus maar gebleven want ik wou ook wel eens zien wat ze dan doet.
Hij is geplukt en gewassen en nog een keer geplukt en geknipt.
Zijn kop dan.
En voor een hondje van 5 maanden kwam er behoorlijk veel haar vanaf!
Hij heeft een erg volle vacht.
Het fohnen vond ie eng. Dat is ook (nog) niet gewend.
Verder deed hij het erg goed. Vond het allemaal best.
Het duurde dus ook korter dan ze had gepland (anderhalf uur ipv twee tot drie)
Goed he...!!
Hij is weer lekker schoon en fris en hij ziet er goed uit!!
Marloes

Okee, ik zal ff kijken wat ik kan doen. Maar echt veel verschil is er niet. Hij ziet er gewoon mooi verzorgd uit!!
Marloes

Zijn lijf is dus geplukt en zijn kop geknipt. Maar niet helemaal kort. Wel een beetje springerig. Hij had een baardje zeg maar en dat is wel korter en plukjes van oren af enzo... Kijk zelf maar!

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wat is-ie mooi geworden!
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

ach wat een dotje zeg :I:
Voortaan als ik in hoogeveen ben ga ik op de uitkijk of ik hem zie :mann:
Afbeelding
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Eerlijk gezegd vind ik zijn kopje nog niet helemaal af, ik zou inderdaad nog wat op zijn snuitje wegplukken, bij zijn wenkbrauwen en rond zijn hoofdje nog om de ronde lijn van zijn hoofdje nog wat strakker te krijgen :wink: . Wat je zelf leuk vind natuurlijk ook. Verder ziet ie er wel verzorgd uit ja :ok: lekker fris weer.
Marloes

Helemaal kort op zijn kop is ook weer zo kaal. Ik heb wel wat plukjes bij zijn neus nog wat geknipt.
Hij ruikt echt lekker joh...
Je ruikt hem al als je de kamer binnen komt.
Ze heeft een spray op hem gedaan, als het uitgewerkt is moet ik toch maar eens langs gaan voor een nieuw pufje.. :wink:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Hebben ze niet gelijk oren en nagels nagekeken?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Marloes

Ook en die waren goed.
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Marloes schreef:Helemaal kort op zijn kop is ook weer zo kaal. Ik heb wel wat plukjes bij zijn neus nog wat geknipt.
Hij ruikt echt lekker joh...
Je ruikt hem al als je de kamer binnen komt.
Ze heeft een spray op hem gedaan, als het uitgewerkt is moet ik toch maar eens langs gaan voor een nieuw pufje.. :wink:
Ja lekker is dat.
Even uit nieuwsgierigheid wat gebruikte ze? En hoe heet het? :lol1: ik moet toch een beetje op de hoogte blijven he :wink: . Altijd leuk om te weten wat collega's gebruiken.
Marloes

Het heet iets met belle cure ofzo, weet ik niet meer precies.
Heb gekeken of ik het op internet kan vinden, die spray wil ik wel meer van! Was hondenparfum. En toen rook het erg naar kokos en nu niet meer. Maar oh zo lekker....
Laatst gewijzigd door Marloes op 06 okt 2006 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Marloes

Ik ben zelf nog wat aan het knippen geweest. Zijn hoofd is niet plukbaar.
Bij zijn rechteroog zit nog een plukje, maar dat krijg ik alleen niet voor elkaar omdat weg te knippen zonder dat ik in zijn oog prik.
Kun je verschil zien?
Afbeelding

En nu:
Afbeelding

Op de foto valt het niet eens zo op, dat plukje rechts.
Mmm... valt het toch weer mee...
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Hij ziet er prachtig uit!

Maar volgens mij ruikt een hond liever naar rotte vis dan naar kokos!
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Marloes

Dat denk ik ook...
Maar hij vindt het wel best geloof ik. Hoewel het toch niet echt een mannengeurtje is he... :mrgreen:
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

ziet er goed uit maar je zegt zijn hoofd is niet plukbaar?aan het haar te zien is zijn hoofd zeer plukbaar,

groetjes patries.
Groetjes Patries
Afbeelding
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Al die witte lange haartjes kun je eruit plukken hoor :wink: hoe je zelf wil. Hmmm cocosparfum nee die ken ik niet en heb ik niet. Je hebt vele hondenparfums, is wel jammer dat die zo snel vervliegt ja. Ik gebruik voor mijn klanten een soort van unisex geurtje die best lang blijft ruiken.

:idea: En het liefst niet met een schaar in dit soort vacht knippen dan veranderd de vachtstructuur.
Marloes

Z'n hoofd is toch echt van dat hele zachte fijne haar hoor. Heel anders dan op zijn lijf, dat is ruwer.
En plukken op kop heeft ze wel geprobeerd, maar daar was het niet geschikt voor.
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

patricia schreef:ziet er goed uit maar je zegt zijn hoofd is niet plukbaar?aan het haar te zien is zijn hoofd zeer plukbaar,

groetjes patries.
ja dit lijkt mij ook hoor dat zn hoofd te plukken is, dit kun je ook stimuleren door steeds een deel eruit te plukken en steeds minder te gaan knippen

maar we zien natuulijk alleen de foto en niet de hond in het echt en we waren er niet bij, dus wij kunnen daar mss niet over oordelen

mag ik vragen naar welke trimmer je geweest bent, ben wel benieuwd

en om heel eerlijk te zijn vind ik zn hoofd zwaar mislukt, dr zit geen model in, jouw knipsel is dan beter gelukt

nu ik nog beter kijk, zijn zn oortjes ook niet strak glad geplukt, en zn voetjes ook niet netjes bijgewerkt, mss vertekend de foto hoor, en wil de trimster/trimmer niet de grond in duwen, maar vind hem niet netjes afgewerkt
Marloes

vosse schreef:
patricia schreef:ziet er goed uit maar je zegt zijn hoofd is niet plukbaar?aan het haar te zien is zijn hoofd zeer plukbaar,

groetjes patries.
ja dit lijkt mij ook hoor dat zn hoofd te plukken is, dit kun je ook stimuleren door steeds een deel eruit te plukken en steeds minder te gaan knippen

maar we zien natuulijk alleen de foto en niet de hond in het echt en we waren er niet bij, dus wij kunnen daar mss niet over oordelen

en om heel eerlijk te zijn vind ik zn hoofd zwaar mislukt, dr zit geen model in, jouw knipsel is dan beter gelukt

nu ik nog beter kijk, zijn zn oortjes ook niet strak glad geplukt, en zn voetjes ook niet netjes bijgewerkt, mss vertekend de foto hoor, en wil de trimster/trimmer niet de grond in duwen, maar vind hem niet netjes afgewerkt
Ben hier in Hoogeveen geweest bij Bianca.
Marloes

vosse schreef:

groetjes patries.

Ben hier in Hoogeveen geweest bij Bianca.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Misschien werkt Bianca rustiger en netter als je er niet bij bent? Ik kan me namelijk alleen maar aansluiten bij het commentaar van bovenstaande collega's. Sorry.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Probeer het de volgende keer toch gewoon zelf. Moet vast lukken!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”