GEzellig houden houdt bij jou in dat je dus iets moet accepteren waar je helemaal niet achter staat. Als ik jouw buurvrouw zijn, zou ik voor jou een gezellige buurvrouw zijn als ik alles maar glimlachend slikte en inwendig keihard baalde van jouw katten in mijn tuin. Is dat nou wat je van andere mensen verwacht?
jeetje kijk je uit dat je niet door de bocht vliegt, want je gaat er erg kort doorheen hoor.
als jij mijn buurvrouw zou zijn
nou laat ik daar maar niet op ingaan, ik ken je niet, maar gezien de manier hoe je reageert....
wat ik van andere mensen verwacht, is dat je samen eruit kan komen als er een irritatie is, waar dit dan ook over mag gaan, over de katten over de honden, een schutting of wat je maar kan bedenken, en dat niet een van de partijen, zegt, nou IK wil het niet en daarmee uit.
er is best wel met mij te praten hoor, voorheen bij mijn vorige huis liepen de katten in de zomer de hele dag naar binnen en naar buiten, nou toen hebben we dat verminderd omdat we wrijfingen kregen met de buren, maar zoals je al in mijn verhaal hebt kunnen lezen was dat nog niet genoeg. nee IK moest, en meneer mocht alles.
het zou voor mij heel makkelijk zijn om te zeggen, nou schijt aan iedereen hoor, ik laat mijn katten zolang als ze willen naar buiten, maar nee ik houd het liever gezellig, maar dat houd niet in dat alleen de wens van mijn buren geldig is, met een beetje goodwill moet je toch een tussenweg kunnen vinden met elkaar.
daarom laat ik mijn katten ook alleen in de avond buiten, minder mensen op straat, hondjes liggen lekker in hun mandje, en ze doen niemand kwaad, en buiten poepen doen ze volgens mij niet, de kattebak is altijd aardig vol, en daarbij zijn ze maar heel kort buiten.