Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Speuren zonder riem

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Speuren zonder riem

Ongelezen bericht door maart »

mag dat op wedstrijd?
speur nu nl. al een tijdje los met Déesse en vraag me af of dat op wedstrijd ook mag?

ik dacht dat Ismael het ook zo doet, alleszins op training, maar weet niet of hij het doet op wedstrijd :19: anders stuur ik wel een mail naar hem :idea: maar hier gaat het misschien rapper :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Speuren zonder riem

Ongelezen bericht door Inge »

maart schreef:mag dat op wedstrijd?
speur nu nl. al een tijdje los met Déesse en vraag me af of dat op wedstrijd ook mag?

ik dacht dat Ismael het ook zo doet, alleszins op training, maar weet niet of hij het doet op wedstrijd :19: anders stuur ik wel een mail naar hem :idea: maar hier gaat het misschien rapper :mrgreen:
Ja, volgens mij mag dat
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ok :cheer:
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

ja in NL mag het, ik weet niet of het in belgie ook mag IWR er op na lezen, dat geeft uitsluitsel :denken:
Jan
Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

maart schreef:ok :cheer:
yep dat mag , op de piet hein bokaal afgelopen jaar speurde ismael ook los met cujo. De keurmeester had het nog nooit eerder gezien.
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ik wel op een speurwedstrijd maar al een hele tijd geleden, zeker 14 jaar geleden, volgens mij.

en een keer iemand die een leren lijn had en die halverwege brak. was wel gezakt erop, maar heeft wel zo het spoor goed uitgelopen.

maar dan moet het wel perfect gaan. de snelheid moet constant zijn, de afstand tussen jou en je hond ook steeds gelijk zijn. zit alleen te verzinnen over je houding hoe die moet zijn, volgens mij zat daar ook een regel aan.

zou je toch even na moeten vragen aan de exameninstantie.
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

speurneus carola schreef:ik wel op een speurwedstrijd maar al een hele tijd geleden, zeker 14 jaar geleden, volgens mij.

en een keer iemand die een leren lijn had en die halverwege brak. was wel gezakt erop, maar heeft wel zo het spoor goed uitgelopen.

maar dan moet het wel perfect gaan. de snelheid moet constant zijn, de afstand tussen jou en je hond ook steeds gelijk zijn. zit alleen te verzinnen over je houding hoe die moet zijn, volgens mij zat daar ook een regel aan.

zou je toch even na moeten vragen aan de exameninstantie.
Ismael liep met de handen achter de rug.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”