Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

met wat voor schoenen doen jullie behendigheid?

Moderator: moderatorteam

Fresco
Vaste gebruiker

met wat voor schoenen doen jullie behendigheid?

Ongelezen bericht door Fresco »

Ik loop op dit moment met waterdichte wandelschoenen, makkelijk op nat gras. Maar, mij werd gezegd dat het een goed plan zou zijn andere schoenen te gaan kopen, omdat mijn hond behoorlijk snelheid gaat maken. Ik zag schoenen met kleine nopjes of zo iets, maar dat had ik nog nooit eerder gezien, en ik ben heel erg benieuwd of er speciale schoenen zijn voor behendigheid of zo....
Fresco: een Italiaans windhondje, in memoriam.

Groeten van Raya (een Duitse staande korthaar, geb. 04-06-11) en het vrouwtje

In memoriam: Raisa (een whippet, + 10-01-11), Fresco, (een Italiaans windhondje + 10-09-2014)
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

Hockey schoenen heb ik gehoord, oftewel schoenen voor kunstgras.
meta.meulenbelt
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door meta.meulenbelt »

Hoi,

Ik liep altijd op wandelschoenen/bergschoenen omdat ik niet zulke sterke enkels heb. Maar ook heb ik wel voetbalschoenen gedragen (met noppen dus) als het vochtig weer was. Ik loop sinds een tijdje geen wedstrijden meer.
Het merk Dita wordt wel aanbevolen, kijk maar op: http://www.agility-world.nl/

Groetjes,
Meta
Agnetha
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

Op dit moment met droog gras op m'n gympen waar ik heel veel mee loop, en die hebben ook een goed profiel. Bij nat gras m'n wandel/berg schoenen maar die zijn niet echt meer waterdicht, maar ik moet sowieso nieuwe hebben.

Ik heb in begin 2005 tot begin 2006 1 jaar behendigheid gedaan met m'n eerste hond, ik droeg toen ook gewoon gympen maar ik ben toen onderuit gegaan en m'n enkel flink bezeerd, dus daarom wil ik voordat het echt natte seizoen begint goeie hockey schoenen, met noppen dus.
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb gewoon m'n wandelschoenen aan. Mijn enkel heeft nogal de neiging om te verzwikken, dus ik moet stevige stappers aan. Ik vind het prima rennen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Fresco
Vaste gebruiker

Dank jullie wel voor deze snelle reacties, hier kom ik al verder mee :ok:

In memoriam: Raisa (een whippet, + 10-01-11), Fresco, (een Italiaans windhondje + 10-09-2014)
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Ik hen een aantal weken geleden Dita's gekocht. Ik liep eerder altijd op gympen of wandelschoenen, maar met nat weer was dat soms te glad.
Ik heb toen goedkope voetbalschoenen gekocht, maar dat had tot gevolg dat ik tot 4 dagen na de training met een hele pijnlijke rug liep (omdat je daar anders op loopt ofzo). Een maand geleden heb ik dus Dita's aangeschaft bij de Perry Sport. Ik vind ze ideaal! Ik had altijd al de dag na de training erge spierpijn in mijn rug en benen (heb een zwakke rug), nu heb ik nergens last meer van :ok: Ook hoef ik nu niet bang meer te zijn om uit te glijden, want je hebt een gode grip :ok:

Dus ik zou Dita's kopen al ik jou was :ok: (in de aanbieding voor 50 euro bij de Perry Sport).
Afbeelding
doesje
Zeer actief

Ongelezen bericht door doesje »

als het gras nat is dan gebruik ik voetbalschoenen, en als de behendigheid binnen in de manegebak is dan gewoon bergschoenen :ok:
groetjes wendy, tjaboo, jip en djaff
Fresco
Vaste gebruiker

cindy1986 schreef:Dus ik zou Dita's kopen al ik jou was :ok: (in de aanbieding voor 50 euro bij de Perry Sport).
En eh, is Dita dan echt zo een speciaal merk? Of heb je ook andere goede schoenen?

Fresco
Vaste gebruiker

doesje schreef:als het gras nat is dan gebruik ik voetbalschoenen, en als de behendigheid binnen in de manegebak is dan gewoon bergschoenen :ok:
Hai hai!
Zijn jouw bergschoenen dan niet goed op nat gras? Waarom doe je dan voetbalschoenen aan, heb je dan nog meer grip? Ik heb nu dus wandelschoenen met goede grip...
Gr. Thekla

*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Fresco schreef:
doesje schreef:als het gras nat is dan gebruik ik voetbalschoenen, en als de behendigheid binnen in de manegebak is dan gewoon bergschoenen :ok:
Hai hai!
Zijn jouw bergschoenen dan niet goed op nat gras? Waarom doe je dan voetbalschoenen aan, heb je dan nog meer grip? Ik heb nu dus wandelschoenen met goede grip...
Gr. Thekla
Ik weet niet hoe snel je hond is maar ik kan je vertellen dat ik soms met hockeyschoenen zelfs onvoldoende grip heb. Wij raden iedereen in de wedstrijd groep aan om schoenen met noppen aan te schaffen om glijpartijen (met evt gevolgen) te voorkomen
Zelf heb ik nu Dita schoenen met aan de zijkant ook noppen. Ben hier tevreden over
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
doesje
Zeer actief

Ongelezen bericht door doesje »

Fresco schreef:
Hai hai!
Gr. Thekla
op gras zijn ze te glad, dan glij je heel gauw uit..met voetbalschoenen heb je iets meer grip.
groetjes wendy, tjaboo, jip en djaff
Fresco
Vaste gebruiker

Raisa kan hard -> 60 km/uur, tja windhond hé? Het vrouwtje kan helemaal niet hard, maar nu het hondje snelheid gaat maken, denk ik dat ik dus inderdaad hockey - of voetbalschoenen moet gaan kopen. Tot nu toe nog geen sliding gemaakt met m'n wandelschoenen, maar dat zal vast nog wel een keer komen als ik niet oppas :mrgreen:

Fresco
Vaste gebruiker

Anita v Poppel schreef:Wij raden iedereen in de wedstrijd groep aan om schoenen met noppen aan te schaffen om glijpartijen (met evt gevolgen) te voorkomen
Zelf heb ik nu Dita schoenen met aan de zijkant ook noppen. Ben hier tevreden over
En trap jij wel eens op de pootjes van je hond? Ik namelijk nog wel eens per ongeluk... :N: Dan lijken mij die noppen eigenlijk niet zo fijn... :roll:

Jorda
Actief

dita

Ongelezen bericht door Jorda »

Ik heb drie paar Dita schoenen. Een zonder noppen aan de zijkant voor gewoon droog gras, maar ik loop eigenlijk altijd op Dita's met ook de noppen aan de zijkant. Werkt super en je kunt ze in alle kleuren en maten kopen. Ik heb ook bergschoenen, maar daar heb je weinig grip mee als je echt hard moet rennen en bochten en korte wendingen moet maken. Voor kleine stukjes leuk, maar echt de parcoursen lopen vind ik niet handig (ik ben zelf ook niet zo handig...). De hele dag op Dita's lopen vind ik niet prettig want dan krijg ik overal pijn, dus op wedstrijden na het lope gewoon wisselen van schoenen! Je kunt ze bij hockeywinkels kopen, op wedstrijden maar idd ook gewoon bij de Perry Sport en daar hebben ze vaak aanbiedingen.

Greetz van Jorda.
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Fresco schreef:
Anita v Poppel schreef:Wij raden iedereen in de wedstrijd groep aan om schoenen met noppen aan te schaffen om glijpartijen (met evt gevolgen) te voorkomen
En trap jij wel eens op de pootjes van je hond? Ik namelijk nog wel eens per ongeluk... :N: Dan lijken mij die noppen eigenlijk niet zo fijn... :roll:
Ik ben twee weken terug per ongeluk op het pootje van mijn pup gaan staan.(is de eerste keer dat me dit gebeurde) Het verschil met hockey schoenen en voetbalschoenen zit hem juist in de noppen. Hockey schoenen hebben net iets minder noppen waardoor het veel minder pijnlijk is als je dan per ongeluk op de tenen van je hond gaat staan. Pijnlijk is het ook met gewone schoenen.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
kick4toi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kick4toi »

Ik train behendigheid laat op de avond. Dan is het gras vaak nat. In de winter wil het ook wel eens een blubberbende worden. Ben twee jaar geleden op bergschoenen finaal onderuitgegaan in de modder :roll: Sindsdien heb ik voetbalschoenen aan. Heb nog niet op de poten van mijn honden gestaan. De voetbalschoenen bevallen mij persoonlijk erg goed.
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Fresco schreef:
cindy1986 schreef:Dus ik zou Dita's kopen al ik jou was :ok: (in de aanbieding voor 50 euro bij de Perry Sport).
En eh, is Dita dan echt zo een speciaal merk? Of heb je ook andere goede schoenen?
Ik heb geen idee. Op wedstrijden loopt iedereen op Dita's en het werd mij door veel mensen aangeraden. Ik heb ze ff geprobeerd en ze liepen goed. De noppen zitten ook aan de zijkant van de zool, met voetbalschoenen ging ik dan ook snel door m'n enkel.
Afbeelding
Kaat
Actief

Ongelezen bericht door Kaat »

Hallo!

Ik had er nog nooit van gehoord, van Dita. Nadat ik op de site heb gekeken, denk ik dat ze wel erg goed zijn, vooral na jullie verhalen!!
Cindy, thanx voor de tip van Perry Sport! Ik denk dat ik daar maar 'ns naar toe ga.
Hier dus ook al diverse val- en glijpartijtjes gehad, niet echt lekker!

Grtjz,
Kaat
Afbeelding

**Agility Addict**

~*trimster in spe*~
Fresco
Vaste gebruiker

Nou, ik ga ook kijken of ik ergens een Perry Sport kan vinden. Neem aan dat die aanbieding dan wel is voor de goedkoopste schoenen (originele prijs € 65,-)?
Verder zijn ze volgens mij alleen bij de agility-evenementen te koop, klopt dat?

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Fresco schreef:Nou, ik ga ook kijken of ik ergens een Perry Sport kan vinden. Neem aan dat die aanbieding dan wel is voor de goedkoopste schoenen (originele prijs € 65,-)?
Verder zijn ze volgens mij alleen bij de agility-evenementen te koop, klopt dat?
Dita hebben ze bij heel veel sportzaken. Mijn zusje heeft ze al jaren voor de hockey.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Trixi
Actief
Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Trixi »

Ik loop ook op Dita's. Idd die noppen aan de zijkant zijn heel prettig. Ik heb ze op wedstrijden (heb inmiddels 2 paar) gekocht.
Groetjes van Bo en de honden.
Yooki
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Yooki »

Ik loop op gewone voetbal schoenen, daarmee heb ik extra grip op nat gras
Hi five van Stan, natte lebber van Rose
Afbeelding
Prince R I P
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Anita v Poppel schreef:
Fresco schreef:
Hai hai!
Gr. Thekla
Ik weet niet hoe snel je hond is maar ik kan je vertellen dat ik soms met hockeyschoenen zelfs onvoldoende grip heb. Wij raden iedereen in de wedstrijd groep aan om schoenen met noppen aan te schaffen om glijpartijen (met evt gevolgen) te voorkomen
Boris rende vroeger 5 tot 5,5 m per seconde foutloos, hij was met weigering ietsje langzamer. Dita´s hielpen bij mij niet, alhoewel bijna iedereen er zeer tervreden over was. Ik liep op echte spikes of te wel voetbalschoenen met metalen schroefdoppen, dat was het enige waarmee ik grip had. Ik heb ernstige enkelblessures en ook lang therapie hiervoor gehad, maar goede grip is belangrijker dan een versteviging in de vorm van een wandelschoen. In geval van nood kun je beter een schoen met goede grip en een enkele bandage dragen, dan schoenen zonder grip met enkelversteviging gebruiken.
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Fresco schreef:Nou, ik ga ook kijken of ik ergens een Perry Sport kan vinden. Neem aan dat die aanbieding dan wel is voor de goedkoopste schoenen (originele prijs € 65,-)?
Bij Cynophilia-wedstrijden misschien, bij de FHN-wedstrijden worden ze niet verkocht.
Je kunt ze ook wel kopen bij anders sportzaken of bij een hockeywinkel (ff bij Google Dita intypen en je krijgt een paar webwinkels).
Afbeelding
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Lil schreef:
Anita v Poppel schreef:
Fresco schreef:
Hai hai!
Gr. Thekla
Boris rende vroeger 5 tot 5,5 m per seconde foutloos, hij was met weigering ietsje langzamer. Dita´s hielpen bij mij niet, alhoewel bijna iedereen er zeer tervreden over was. Ik liep op echte spikes of te wel voetbalschoenen met metalen schroefdoppen, dat was het enige waarmee ik grip had. Ik heb ernstige enkelblessures en ook lang therapie hiervoor gehad, maar goede grip is belangrijker dan een versteviging in de vorm van een wandelschoen. In geval van nood kun je beter een schoen met goede grip en een enkele bandage dragen, dan schoenen zonder grip met enkelversteviging gebruiken.
Grip is zeker erg belangrijk. Omdat ik orthopedisch schoeisel draag kan ik geen hockeyschoenen dragen, ten eerste zijn die te "laag" voor me, maar ik zit ook met een 2.5 cm beenlengteverschil. Ik heb dus eerst op aangepaste Meindl wandelschoenen behendigheid gedaan, maar dan had ik inderdaad dat ik onzeker ging lopen omdat ik geen grip had en dus bang was uit te glijden. Nu heb ik een oud paar orthopedische schoenen aan laten passen en nu zitten er goede hockeyzolen onder :ok: En dit ziet er niet uit, maar loopt wel super :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”