Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Problemen met de fokker van de va en moe hond!!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

ready1234
geregistreerd lid

Problemen met de fokker van de va en moe hond!!

Ongelezen bericht door ready1234 »

Een paar maanden geleden had ik een pup inbestelling bij mensen die voor de gezelligheid een nestje ging fokken.
Hele mooie hondjes uit een hele goede lijn met stamboom.

Ik was helemaal gelukkig :balon: toen ik via de fokker (niet de eigenaar van de moederhond) van de vader- en moederhond hoorde dat ik een van de reutjes uit het nest mocht hebben. Ik had zelf eerste keus bij de reutjes!!!

Bij het intake gesprekje (de eerste keer kijken :E: ) meteen gevraagd of ik ermee mocht showen, of de pup helemaal van mij werd, en nog meer vraagjes. In mijn ogen hele normale vragen over een pup die je voor een redelijk hooge prijs aanschaft met stamboom.
Op alles werd heel leuk gereageerd en ik mocht alles met mijn eigen hondje gaan doen!!! Ik nog steeds helemaal gelukkig!!!

Na de 3de keer kijken vertelde ik enthousiast dat ik mijn eerste show in Eindhoven wilde gaan lopen als de pup al wat ouder was. Ze was helemaal enthousiast en ze wilde graag komen kijken als het zover was.

Die zelfde avond kreeg ik een telefoontje...
Ze had met de fokker (de eigenaar van de reu en fokker van de teef) getelefoneerd, wat ze minimaal 3x per week deed.
Er was van te voren onderling afgesproken dat geen van de pups mocht gaan dekken of gedekt mocht worden en dat er niet mee geshowt mocht worden, dit was in een onderling contract vast gelegt. :denken: (de rede: De fokker wilde de lijn zuiver houden, iets waar ik geheel achter sta. alleen hadden ze mijn dit wel eerder mogen vertellen!!)

Dit werd mij op die avond in een telefoontje vertelt terwijl ik al 5 weken eerder aangegeven had dat ik in ieder geval wilde gaan showen en als er intresse was, dat mijn hondje dan ook mocht gaan dekken.
Ik heb die avond :cry: mijn moeder gebelt en de volgende dag met iemand van de hondenschool overlegt wat ik hier mee aanmoest!!!

Mijn moeder en de mensen van de hondenschool hebben mij op dat moment aangeraden de pup dan maar af te wijzen. :O:
Ik was natuurlijk helemaal overdonderd, ik was al weet ik hoeveel weken "zwanger" van mijn nieuwe hondje en over 2 weken zou het eindelijk zover zijn.... :balon1: maar niet dus....

Ik heb toen uiteindelijk, na lang wikken en wegen besloten de pup af te wijzen. :ugh: Ik heb het hier echt heel moeilijk meegehad, maar ik kon niet leven met de beperkingen die mij werden opgelegt door iemand die eigenlijk vrijwel niks met het nestje te maken had en al helemaal niet met mijn eigen hond!!!! Want de pup zou geheel mijn eigendom worden.

Ik heb opdat moment besloten het hele ras uit mijn hoofd te zetten en ben opzoek gegaan naar een ander ras, mijn lieve puck is het resultaat.
Een parson russell terrier van nu 13 weken oud. :I:

Ik ben erg benieuwd wat jullie van mijn verhaal vinden... het is echt gebeurt, raar maar waar!!!
Ik heb geen namen of ras vermeld omdat ik niemand zwart wil maken in de hondenwereld. Ik snap heel goed waarom de fokker niet wilde dat ik er mee ging dekken, alleen heeft de fokker het naar mijn idee op een te laat moment verteld!!!
Puck je veelbelovende puppy (waalwijk) !!!!
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Inge O schreef:
het zijn nu vijgen na pasen, maar jij had evengoed kunnen doen alsof je neus bloedde en hun voorwaarden aanvaarden, en later toch je eigen zin doen. die contracten hebben immers geen rechtsgrond.
Dat had ik ook gedaan.

Anne
ready1234
geregistreerd lid

dat had ik inderdaad kunnen doen, maar dan krijg je toch meteen een naam in die wereld. De fokker stond nog al hoog geplaatst en heeft erg veel te zeggen in dat ras...

dus vandaar de overweging om het ras maar te laten voor wat het is...
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Wat een l*lkoek van die fokker !

Ik zou eerder denken dat er iest met die hondjes zou zijn want waarom niet mogen showen, dat is toch zeker reclame voor zijn honden ???

Daarbij kennen we hier in nederland gelukkig niet van die dwaze regels dat je niet met een hond zou mogen fokken omdat ze lijnen zuiver willen houden (god weet wat ze daar onder verstaan ???)

Ik denk dat je blij mag zijn dat je NEE gezegd hebt want ik vind het maar vreemd......

Veel geluk met je Parson !

Sandra
Sandra
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

ready1234 schreef:dat had ik inderdaad kunnen doen, maar dan krijg je toch meteen een naam in die wereld. De fokker stond nog al hoog geplaatst en heeft erg veel te zeggen in dat ras...
Wat het ook moge inhouden :roll: kan allemaal dan wel wezen maar zodra jij eigenaar bent van de hond heeft hij er geen ruk meer over te zeggen.

Wel apart dat je to the point een ander ras hebt genomen :roll:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

de manier waarop vind ik ook niet oke, ik vind het niet direct fout van een fokker, als hij of zij niet wil dat er (zomaar, zonder overleg of hulp) verder gefokt word met zijn of haar honden, de reden lijnen zuiver houden? tja nou ja, die snap ik niet helemaal. maar goed, niet mogen showen? vaag en raar.

mag ik vragen om welk ras het ging? en hoe je dan nu bij de parson bent gekomen?
ready1234
geregistreerd lid

yamie schreef: mag ik vragen om welk ras het ging? en hoe je dan nu bij de parson bent gekomen?

De parson was mijn "tweede" keus. De Parson had ik er later graag bij gewilt als tweede hond, nu is het mijn eerste!!!

Het ging om een beagle.... (das toch ongeveer het zelfde :mrgreen: )
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ready1234 schreef:
yamie schreef: mag ik vragen om welk ras het ging? en hoe je dan nu bij de parson bent gekomen?

De parson was mijn "tweede" keus. De Parson had ik er later graag bij gewilt als tweede hond, nu is het mijn eerste!!!

Het ging om een beagle.... (das toch ongeveer het zelfde :mrgreen: )
uh ja.. bijna hetzelfde :denken: :mrgreen:

waar komt je parson vandaan?
ready1234
geregistreerd lid

yamie schreef:waar komt je parson vandaan?
van kennel bruininxdeel in Leerdam
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ready1234 schreef:
yamie schreef:waar komt je parson vandaan?
van kennel bruininxdeel in Leerdam
:mrgreen: stond dat net ook al in je onderschrift? zoja, sorry voor de overbodige vraag hahah, maar leuk hoor,wie zijn de ouders van jou Puck?
ready1234
geregistreerd lid

yamie schreef: :mrgreen: stond dat net ook al in je onderschrift? zoja, sorry voor de overbodige vraag hahah, maar leuk hoor,wie zijn de ouders van jou Puck?
stond er net ook al in, maar dat maakt niet uit hoor!!!

de moeder is ushi van bruininxdeel en de vader is I am Woody
Fietje
Actief

Ongelezen bericht door Fietje »

ready1234 schreef:dat had ik inderdaad kunnen doen, maar dan krijg je toch meteen een naam in die wereld. De fokker stond nog al hoog geplaatst en heeft erg veel te zeggen in dat ras...

De fokker is schijnbaar heilig verklaard door zichzelf en de rasvereniging , maar hij kan dan het beste alle honden zelf houden lijkt me zo .
Als ik de hond graag zou willen had ik hem toch echt genomen hoor en wat ik ermee doe bepaal ikzelf
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Kijk het gaat erom dat jij blij bent met je puppie en als dat bij deze pup niet meer het geval zou zijn kun je beter nokken. Maar op zich, als je weer eens een pup wilt kopen en men komt met zo'n verhaal (vaak inclusief contract met tevoren bepaalde torenhoge boetes als je 'in gebreke' blijft), kun je met gerust hart het pupje kopen, het contract tekenen en vervolgens fijn je gang gaan, inclusief fokken, showen en wat je maar wilt. Het contract kun je gebruiken waar het goed voor is: je kont afvegen of opsturen naar de Donald Duch zodat het in de moppentrommel geplaatst kan worden. Fokker en koper zij namelijk gewoon gehouden aan het burgerlijk wetboek en restricties zoals hij noemt daar maakt iedere kantonrechter gehakt van. Bovendien, wat wil de randdebiel doen? Politiecordon om de showzaal leggen om jou buiten te houden? Kom zeg.

Deze hele manier van denken is trouwens gebaseerd op een volledig achterhaald idee van fokken: namelijk dat je een 'genetisch perfecte' hond zou kunnen fokken. Maar dat kan niet. Iedere hond raagt (vaak onzichtbare) genetische defecten met zich mee. Als je dan het overgrote deel van de honden uitsluit kun je er donder op zeggen dat de defecten van de paar hondjes waar nog wel mee gefokt wordt binnen enkele generaties door het hele ras zitten. En pas dan steken ze de kop op, en HOERA! weer een ras naar de kl*ten door het weloverwogen, verstandige, gezonde fokbeleid van serieuze fokkers die graag een bijdrage wilden leveren aan het ras. Als er idd zo gefokt wordt binnen de Beagles is jouw idee om het ras de rug toe te keren helemaal zo slecht nog niet!

C.
ready1234
geregistreerd lid

Zo diep had ik er nog niet overnagedacht Casey, maar het is zeker helemaal waar wat je zegt.

Ik ben ook nog steeds heel blij dat ik die pup niet heb genomen!!!
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Casey schreef:Kijk het gaat erom dat jij blij bent met je puppie en als dat bij deze pup niet meer het geval zou zijn kun je beter nokken. Maar op zich, als je weer eens een pup wilt kopen en men komt met zo'n verhaal (vaak inclusief contract met tevoren bepaalde torenhoge boetes als je 'in gebreke' blijft), kun je met gerust hart het pupje kopen, het contract tekenen en vervolgens fijn je gang gaan, inclusief fokken, showen en wat je maar wilt. Het contract kun je gebruiken waar het goed voor is: je kont afvegen of opsturen naar de Donald Duch zodat het in de moppentrommel geplaatst kan worden. Fokker en koper zij namelijk gewoon gehouden aan het burgerlijk wetboek en restricties zoals hij noemt daar maakt iedere kantonrechter gehakt van. Bovendien, wat wil de randdebiel doen? Politiecordon om de showzaal leggen om jou buiten te houden? Kom zeg.

even hoor.... ik vind dat je hier toch wel een beetje over de scheef gaat, randdebiel? je kont ermee afvegen? maakt er gehakt van? als iemand bij mij een pup koopt en instemt met bepaalde voorwaarden in het contract, en ik ga dan ook uit van normaal contact tussen fokker en koper, respect en vertrouwen wederzijds. dan ben ik niet gediend van zulke uitspraken en het bedonderen van een fokker, want dat doe je dan in feite, als je het ergens niet mee eens bent, dan geef je dat aan, dan word er over gesproken en uiteindelijk aan jou de keus of je wel of niet een pup wilt.

dit staat buiten het feit of ik het nou eens ben met zulke voorwaarden of niet, willens en wetens braaf ja en amen knikken en er inwendig omlachen en schijt hebben aan de fokker? nee bah..
:roll:

Deze hele manier van denken is trouwens gebaseerd op een volledig achterhaald idee van fokken: namelijk dat je een 'genetisch perfecte' hond zou kunnen fokken. Maar dat kan niet. Iedere hond raagt (vaak onzichtbare) genetische defecten met zich mee. Als je dan het overgrote deel van de honden uitsluit kun je er donder op zeggen dat de defecten van de paar hondjes waar nog wel mee gefokt wordt binnen enkele generaties door het hele ras zitten. En pas dan steken ze de kop op, en HOERA! weer een ras naar de kl*ten door het weloverwogen, verstandige, gezonde fokbeleid van serieuze fokkers die graag een bijdrage wilden leveren aan het ras. Als er idd zo gefokt wordt binnen de Beagles is jouw idee om het ras de rug toe te keren helemaal zo slecht nog niet!

C.
ready1234
geregistreerd lid

yamie schreef:
Casey schreef:Kijk het gaat erom dat jij blij bent met je puppie en als dat bij deze pup niet meer het geval zou zijn kun je beter nokken. Maar op zich, als je weer eens een pup wilt kopen en men komt met zo'n verhaal (vaak inclusief contract met tevoren bepaalde torenhoge boetes als je 'in gebreke' blijft), kun je met gerust hart het pupje kopen, het contract tekenen en vervolgens fijn je gang gaan, inclusief fokken, showen en wat je maar wilt. Het contract kun je gebruiken waar het goed voor is: je kont afvegen of opsturen naar de Donald Duch zodat het in de moppentrommel geplaatst kan worden. Fokker en koper zij namelijk gewoon gehouden aan het burgerlijk wetboek en restricties zoals hij noemt daar maakt iedere kantonrechter gehakt van. Bovendien, wat wil de randdebiel doen? Politiecordon om de showzaal leggen om jou buiten te houden? Kom zeg.

even hoor.... ik vind dat je hier toch wel een beetje over de scheef gaat, randdebiel? je kont ermee afvegen? maakt er gehakt van? als iemand bij mij een pup koopt en instemt met bepaalde voorwaarden in het contract, en ik ga dan ook uit van normaal contact tussen fokker en koper, respect en vertrouwen wederzijds. dan ben ik niet gediend van zulke uitspraken en het bedonderen van een fokker, want dat doe je dan in feite, als je het ergens niet mee eens bent, dan geef je dat aan, dan word er over gesproken en uiteindelijk aan jou de keus of je wel of niet een pup wilt.

dit staat buiten het feit of ik het nou eens ben met zulke voorwaarden of niet, willens en wetens braaf ja en amen knikken en er inwendig omlachen en schijt hebben aan de fokker? nee bah..

C.
Dat van die randdebielen enzo, daar was ik het ook niet mee eens!! Het is ook absoluut niet mijn bedoeling om wie dan ook zwart te maken!!!
Ik ben erg blij met mijn Parson en ook erg blij dat ik die andere pup niet heb!!!
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

yamie schreef: even hoor.... ik vind dat je hier toch wel een beetje over de scheef gaat, randdebiel? je kont ermee afvegen? maakt er gehakt van? als iemand bij mij een pup koopt en instemt met bepaalde voorwaarden in het contract, en ik ga dan ook uit van normaal contact tussen fokker en koper, respect en vertrouwen wederzijds. dan ben ik niet gediend van zulke uitspraken en het bedonderen van een fokker, want dat doe je dan in feite, als je het ergens niet mee eens bent, dan geef je dat aan, dan word er over gesproken en uiteindelijk aan jou de keus of je wel of niet een pup wilt.

Iemand die pup verkoopt, en tevoren bepaald wil zien dat er met de pup niet gefokt en zelfs niet geshowd!mag worden is in mijn ogen een randdebiel. Als ik jouw zieltje daarmee gekwetst heb vind ik dat erg zielig voor je. Maar ik zal er vannacht niet wakker van liggen.

Verder. Als jij pups verkoopt mag je daar best een koopcontact bij opstellen. Ben ik ook niet perse tegen zelfs. Maar ik denk dat het wel zin heeft even na te denken of jouw contracten wel binnen de wet vallen. Doen ze dat niet (zoals in het bovenstaande geval overduidelijk is!) waarom stel je ze dan op? Wil je ze dan toch perse opstellen tja dan zul je inderdaad moeten vertrouwen op het wederzijdse vertrouwen en respect. Want je hebt geen poot om op te staan en iedere kantonrechter zal dat contract van jou... hmmmm.... door de papierversnipperaar halen zo beter?. Ik vind trouwens niet dat de pupkoper dan iets fout doet. In tegendeel, de pupkoper maakt gewoon gebruik van zijn rechten. Jij als fokker loopt m.i. wel de kluit te beduvelen want je probeert de koper wijs te maken dat hij bepaalde rechten niet heeft- wat gewoon onzin is.

C.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

waarom neem je een hond?? om mee te showen???

vind het echt raar dat je daarom een hond af wijst... een hond is een hond en geen showartikel... een hond hoor je te knuffelen en niet van show naar show zeulen...

als je verliefd word op een hondje, waar je niet mee mag showen, dan neem je dat toch voor lief??
en dan nog... hoe kan die fokker er ooit achter komen dat jij het hondje mee neemt naar een show???
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
xlaurax

Ongelezen bericht door xlaurax »

Even goed lezen Annie Pannie!!

Ze heeft het hondje niet afgewezen omdat er geen shows mee gelopen mag worden, maar omdat er niks verteld was over hetgeen dat zij met die reu niet mocht gaan fokken.
Als je volle pond voor een puppie betaald, vind ik dat je zelf mag weten of je er uiteindelijk mee gaat fokken als het een goede hond is.

Anders had deze fokker een Co-ouderschap moeten aangaan en had je een 'gratis' hond gehad en kon de fokker ervoor kiezen ermee te fokken.
En als je weet dat iemand misschien 'grote' plannen heeft, moet je deze zelf afwijzen als fokker als je daar niet mee eens bent.

En wij hebben onze nieuwe reu (komt over 2 weken) ook geselecteerd op de show qualiteiten van zijn ouders.
Wij hebben met deze reu veel plannen op show gebied, en groeit deze niet goed genoeg uit, nouja pech dan.

Kijk, wij doe met al onze honden shows, maar daarbij wordt ook getraind, veel mee gewandeld, de bossen in, modder in en er wordt veeeeeeeeel mee geknuffeld...

dus jouw reactie op Karen vind ik nergens op slaan!
xlaurax

Ongelezen bericht door xlaurax »

En die laatste zin'hoe kan een fokker ereachter komen dat je naar een show gaat'....

Duhhh, jij komt zeker nooit op shows...
1 - het komt in de catalogussen te staan, naam, ouders, fokkers ed
2 - Uiteraard zie je deze mensen, want fokkers komen vaak overal.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik vind het maar een raar verhaal, ik zou dan het puppy ook niet hebben gekocht.

Maar als fokker zijnde zou ik blij zijn als iemand iets meer voor ogen heeft met het puppy. Je moet uiteraard afwachten of de hond ook uitgroeit naar die verwachtingen maar ik zou als fokker zijnde er geen problemen mee hebben. Zou de mensen ook graag willen helpen met voorbereiden op showen en evt.dekken.
Ilse78
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilse78 »

[quote="Annie Pannie"]
vind het echt raar dat je daarom een hond af wijst... een hond is een hond en geen showartikel... een hond hoor je te knuffelen en niet van show naar show zeulen...

[/quote]

Daar ben ik het niet met je eens.
Ik heb mijn tweede hondje heel specifiek uitgezocht op kwaliteiten die op dat moment te zien waren. Juist omdat ik er graag mee naar shows wil.
Het is altijd afwachten hoe een pup uiteindleijk opgroeit en ontwikkeld maar als de pup op voorhand al geen kwaliteiten liet zien, dan was ik ook op zoek gegaan naar een ander.

Mijn hond wordt niet van show naar show gezeult. De shows die je op jaarbasis loopt vallen in het niet tegen de keren dat je lekker met je hond bezig bent bijv in het bos, op cursus/training. Mijn hondjes krijgen genoeg aandacht en knuffels.
Groetjes,
Ilse, Darell & Kani
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Casey schreef:Jij als fokker loopt m.i. wel de kluit te beduvelen want je probeert de koper wijs te maken dat hij bepaalde rechten niet heeft- wat gewoon onzin is.
Zou er in dit geval iets niet deugen aan de pups? Ik vind het maar raar, een showverbod :denken:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
ready1234
geregistreerd lid

iedereen kei bedankt voor jullie leuke reacties!!!

en ik wilde inderdaad geen hond voor alleen maar shows. mijn hond mag ook echt hond zijn, lekker los in het bos, in de modder rollen, het maakt me niet uit. maar een beetje leuk papier en af en toe een showtje vind ik zeker net zo leuk!!!!!
ik denk dat het op deze manier ook leuk blijft voor mijn hondje!!! :W:
Limanade
Zeer actief

xlaurax schreef:En die laatste zin'hoe kan een fokker ereachter komen dat je naar een show gaat'....

Duhhh, jij komt zeker nooit op shows...
1 - het komt in de catalogussen te staan, naam, ouders, fokkers ed
2 - Uiteraard zie je deze mensen, want fokkers komen vaak overal.
en dan nog hebben hun er niks over te zeggen of jij er shows mee loopt of niet
Afbeelding

Limanade
Zeer actief

xlaurax schreef:Even goed lezen Annie Pannie!!

Ze heeft het hondje niet afgewezen omdat er geen shows mee gelopen mag worden, maar omdat er niks verteld was over hetgeen dat zij met die reu niet mocht gaan fokken.
Als je volle pond voor een puppie betaald, vind ik dat je zelf mag weten of je er uiteindelijk mee gaat fokken als het een goede hond is.

Anders had deze fokker een Co-ouderschap moeten aangaan en had je een 'gratis' hond gehad en kon de fokker ervoor kiezen ermee te fokken.
En als je weet dat iemand misschien 'grote' plannen heeft, moet je deze zelf afwijzen als fokker als je daar niet mee eens bent.

En wij hebben onze nieuwe reu (komt over 2 weken) ook geselecteerd op de show qualiteiten van zijn ouders.
Wij hebben met deze reu veel plannen op show gebied, en groeit deze niet goed genoeg uit, nouja pech dan.

Kijk, wij doe met al onze honden shows, maar daarbij wordt ook getraind, veel mee gewandeld, de bossen in, modder in en er wordt veeeeeeeeel mee geknuffeld...

dus jouw reactie op Karen vind ik nergens op slaan!
ik ken helaas maar al te veel mensen die ALLE shows lopen met de hond en de hond NIET zien als huisdier... als ze thuis komen pleurt men de hond weer in een kennel en kijkt er zowat niet meer naar om...
dus mijn reactie slaat echt wel ERGENS op hoor
Afbeelding

Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

tekkel schreef:
Casey schreef:Jij als fokker loopt m.i. wel de kluit te beduvelen want je probeert de koper wijs te maken dat hij bepaalde rechten niet heeft- wat gewoon onzin is.
Zou er in dit geval iets niet deugen aan de pups? Ik vind het maar raar, een showverbod :denken:
Dat was ook mijn gedachtegang maar goed, we zullen het waarschijnlijk nooit weten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Annie Pannie schreef:waarom neem je een hond?? om mee te showen???

als je verliefd word op een hondje, waar je niet mee mag showen, dan neem je dat toch voor lief??
en dan nog... hoe kan die fokker er ooit achter komen dat jij het hondje mee neemt naar een show???
ik zou ook geen hond nemen waar ik niet mee mocht gaan trainen.... ik heb mijn hond om mee te sporten en daarnaast om er een heerlijke hond thuis aan te hebben... maar ik heb er weinig aan als hij niet mag sporten als je dat vooraf al te horen krijgt dus zou ik hem dus ook niet halen. Als achteraf zou blijken dat ie niet geschikt zou zijn dan is het wat anders.. dan blijft hij natuurlijk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Melanie 74 schreef:
tekkel schreef:
Dat was ook mijn gedachtegang maar goed, we zullen het waarschijnlijk nooit weten.
Mijn idee ook.

De meeste fokkers, goede fokkers, vinden het juist fantastisch als je gaat showen. Dat is 'reclame' voor hun eigenlijk.

Hier klopt iets helemaal niet volgens mij :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

De eigenaar van de reu, tevens fokker van de teef (die niet meer zijn eigendom is) bepaalt dus wie een pup krijgt en wat die nieuwe eigenaar met die pup wel of niet mag doen :denken: .
Ik snap dat niet goed. Wel dat hij graag ziet dat de weg die hij ingeslagen is met zijn fokprogramma doorgevoerd wil zien, maar niet dat hij nu gaat bepalen wat mensen met zijn tweedelijns produkten doen.
Dan had hij nmm deze teef niet door zijn reu moeten laten dekken. Hij kapt die lijn op deze manier sowieso af.
Ergo, ik vind er een vreemd luchtje aanzitten.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”