Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

diva/dyna geen spaanse bulldog maar wat dan wel?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Of deze:

Ca de bou 1
Afbeelding

Ca de bou 2
Afbeelding
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Kruising Ca de Bou met een labrador ofzo??
ze heeft echt veel te grote oren voor een zuivere ca de bou.
Ik denk trouwens dat je echt wel fikse problemen kan krijgen met de RAD wetgeving....die littekens doen haar ook geen goed....

gr Aimee
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

MARC_S schreef:
Eva schreef:Ik heb zelf een ca de bou en vind haar daar niet op lijken. Misschien dat ze ermee gekruist is maar het is geen zuivere ca de bou.
Ik snap waarom je dat vindt, jij hebt een bullentype Ca de bou.

Dit zijn echter ook Ca de bou en net zo raszuiver als de jouwe :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik denk dat deze zelfs nog raszuiverder zijn :wink:
Brigitte
Zeer actief

Aimee schreef:Kruising Ca de Bou met een labrador ofzo??
ze heeft echt veel te grote oren voor een zuivere ca de bou.
Ik denk trouwens dat je echt wel fikse problemen kan krijgen met de RAD wetgeving....die littekens doen haar ook geen goed....

gr Aimee
Ja, de oren zijn idd veels te groot :mrgreen:
Brigitte
Zeer actief

Mol schreef: een boully type ca de bou? nog nooit van gehoord

mol :8):
De laatste tijd worden de echte Poolse type's, dus de lage zware kortneuzige honden Bully type's genoemd. Echter zijn ze nu wel iets aan het verdwijnen omdat er zo'n ellende is met hun gezondheid. Ook de fokster die deze type's fokte is nu met een Spanjaard bezig en fokt dat hele lage en groffe niet meer.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Brigitte schreef:

De laatste tijd worden de echte Poolse type's, dus de lage zware kortneuzige honden Bully type's genoemd. Echter zijn ze nu wel iets aan het verdwijnen omdat er zo'n ellende is met hun gezondheid. Ook de fokster die deze type's fokte is nu met een Spanjaard bezig en fokt dat hele lage en groffe niet meer.
worden deze zo gezegde bully type's als echte Cade Bou's beschouwt door de RV in spanje? want volgens mij is daar nog al veel over te doen

Mol
Zeer actief

Afbeelding

ik heb deze hond in het echt gezien
en geloof me deze hond voldoet NIET aan de standaard

Brigitte
Zeer actief

Mol schreef:
Brigitte schreef:

worden deze zo gezegde bully type's als echte Cade Bou's beschouwt door de RV in spanje? want volgens mij is daar nog al veel over te doen

Ik heb geen idee Mol, ik denk het niet aangezien er alleen maar Spaanse type's op de website staan :wink: Maar tis nu eenmaal wel zo dat dit Bully type om het maar zo te zeggen door veel meer mensen wordt gewaardeerd.

En ook op shows worden de Bully's vaak boven de Spanjaarden geplaatst, ik vraag me af of de rasvereniging daar wat aan doet. Waarom wint een hond die totaal niet aan de rasstandaard voldoet dan toch zo vaak :19: En dan heb ik het niet alleen over de hond hierbeneden op de foto.

Ik heb zelfs van mensen gehoord dat ze bezig waren om er dus 2 type's van te maken :roll:
Mol
Zeer actief

Brigitte schreef:
Mol schreef:
Brigitte schreef:

Ik heb geen idee Mol, ik denk het niet aangezien er alleen maar Spaanse type's op de website staan :wink: Maar tis nu eenmaal wel zo dat dit Bully type om het maar zo te zeggen door veel meer mensen wordt gewaardeerd.

En ook op shows worden de Bully's vaak boven de Spanjaarden geplaatst, ik vraag me af of de rasvereniging daar wat aan doet. Waarom wint een hond die totaal niet aan de rasstandaard voldoet dan toch zo vaak :19: En dan heb ik het niet alleen over de hond hierbeneden op de foto.

Ik heb zelfs van mensen gehoord dat ze bezig waren om er dus 2 type's van te maken :roll:
hoeveel keurmeesters weten nou eigelijk echt wat een Ca de Bou is, ik heb vaak geneog gezien en gehoord bij de keuring dat een keurmeester niet eens wat het was, en er moest zelfs een standaard aan te pas komen

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

Brigitte schreef:

ik vind jou type ca de bou het mooist :ok:
Brigitte
Zeer actief

Mol schreef:
hoeveel keurmeesters weten nou eigelijk echt wat een Ca de Bou is, ik heb vaak geneog gezien en gehoord bij de keuring dat een keurmeester niet eens wat het was, en er moest zelfs een standaard aan te pas komen

Klopt geef ik je helemaal gelijk in.
Brigitte
Zeer actief

little-wolf schreef:
Brigitte schreef:

Thanks, Alano is ook deels uit Poolse lijnen echter hangt hij een beetje tussen de 2 'type's' in. Alano is niet zo enorm zwaar gebouwd en heeft natuurlijk een veel langere neus. Niet omdat het mijn eigen hondje is maar ik ben ook erg blij met hem en hij is voor mij ook het ideaal kwa type juist omdat hij ertussen hangt.
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

Brigitte schreef:
little-wolf schreef:
Brigitte schreef:

Thanks, Alano is ook deels uit Poolse lijnen echter hangt hij een beetje tussen de 2 'type's' in. Alano is niet zo enorm zwaar gebouwd en heeft natuurlijk een veel langere neus. Niet omdat het mijn eigen hondje is maar ik ben ook erg blij met hem en hij is voor mij ook het ideaal kwa type juist omdat hij ertussen hangt.
dat heb ik met rochelle.
ok, ik ben nog best een leek op staff gebied. maar kip is voor mij ideaal qua formaat. en ze hangt ook tussen het bully en terrier type in.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Die Ca de Bou2 van Marc's foto vind ik echt lelijk !

(die grijs creme gestroomde)

Net een mislukte Engelse Bulldog.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
laeken
Zeer actief

Mol schreef:Afbeelding

Dat kan jij vinden en ik ben het daar mee eens, maar deze hond heeft wel de volgende titels gehaald :19:

CH.PL, CH SK. CH.D Zwyc. Świata 2003
Zwyc . Europy 2003, Inter. Champ
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Marc, die ene hond die vlakbij ons zat in Zwolle (een paar benches verderop), dat was toch ook een Ca de Bou?
Dat was toch ook een heel ander soort hond dan die bully types?
laeken
Zeer actief

LongFields schreef:Marc, die ene hond die vlakbij ons zat in Zwolle (een paar benches verderop), dat was toch ook een Ca de Bou?
Precies, daarom zeg ik ook steeds dat deze hond best wel een Ca de Bou kan zijn. Wij vonden dat toch ook net een labrador, iedereen volgens de eigenaar. Volgens mij had die hond dus ook gewoon grote flaporen of niet?

Het was in ieder geval een raszuivere Ca de Bou die lichtgeel was met hangoren :wink:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

MARC_S schreef:
LongFields schreef:Marc, die ene hond die vlakbij ons zat in Zwolle (een paar benches verderop), dat was toch ook een Ca de Bou?
Precies, daarom zeg ik ook steeds dat deze hond best wel een Ca de Bou kan zijn. Wij vonden dat toch ook net een labrador, iedereen volgens de eigenaar. Volgens mij had die hond dus ook gewoon grote flaporen of niet?

Het was in ieder geval een raszuivere Ca de Bou die lichtgeel was met hangoren :wink:
Ja, wij dachten aan een Labrador-kruising inderdaad. :mrgreen:
Volgens mij waren de oren van dat teefje niet zo lang als van deze hond, maar dat weet ik niet meer zo goed.

De hond in Zwolle was heel lichtgeel inderdaad, bijna naar wit toe leek wel.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

MARC_S schreef:

Dat kan jij vinden en ik ben het daar mee eens, maar deze hond heeft wel de volgende titels gehaald :19:

Die titels zeggen toch helemaal niets bij zo'n klein onbekend ras ?
Uit ervaring weet ik inmiddels dat je de titels ongever kado krijgt als je je inschrijft met een ras wat je haast niet ziet. De meeste keurmeesters doen het ras er dan bij en hebben geen idee hoe het er uit moet zien.
Waarschijnlijk kun je in België je mislukte look alike Bulldog als Ca de Bou laten registreren door er 2x een zg mee te halen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Als je ziet dat zelfs een blue and tan Cane Corso (= verdund black and tan) prijzen wint, dan zie je wel dat de keurder de standaard niet kent.
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:

ja en? deze hond voeldoet niet aan de standaard simpel zat, en nogmaals veel, heel veel keurmeesters weten niet eens hoe een Ca de Bou er uit moet zien.

laeken
Zeer actief

Tja, en waar hebben we het dan nog over? Wat vindt Patrick en wat vinden de keurmeesters?

De hond is overigens ook Pools kampioen en daar barst het dus van de Ca de Bou. Hele lijnen komen uit Polen dus het zal meer een kwestie van smaak zijn dan dat ze in Polen nog nooit een Ca de Bou gezien hebben.

En de hond is internationaal kampioen en dus in het ras een geliefde dekreu. Dan zal het ras wel veranderen maar op een gegeven moment kan je toch niet meer om titels, smaak en type honden heen. :19:

Nogmaals, het is ook niet mijn ding, maar het is en blijft een Ca de Bou die nu in het ras dekt omdat hij al zijn titels heeft gehaald. Mee eens of niet doet er verder weinig toe aangezien ik deze hond alleen ter illustratie van bully type heb neergezet. :ok:
Afbeelding
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jeanet Stehouwer »

MARC_S schreef:Tja, en waar hebben we het dan nog over? Wat vindt Patrick en wat vinden de keurmeesters?

De hond is overigens ook Pools kampioen en daar barst het dus van de Ca de Bou. Hele lijnen komen uit Polen dus het zal meer een kwestie van smaak zijn dan dat ze in Polen nog nooit een Ca de Bou gezien hebben.

En de hond is internationaal kampioen en dus in het ras een geliefde dekreu. Dan zal het ras wel veranderen maar op een gegeven moment kan je toch niet meer om titels, smaak en type honden heen. :19:

Nogmaals, het is ook niet mijn ding, maar het is en blijft een Ca de Bou die nu in het ras dekt omdat hij al zijn titels heeft gehaald. Mee eens of niet doet er verder weinig toe aangezien ik deze hond alleen ter illustratie van bully type heb neergezet. :ok:
Dat klopt, ik ben in Polen naar 2 shows geweest, en daar lopen er genoeg.
en ik moet zeggen dat veel hondenrassen er veel beter uitzien dan hier in Nederland, ik heb schitterende Cane corso`s, dogo canario`s en Ca de bou gezien.

groetjes Jeanet.
Dogo Canario Kennel Devito
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:Tja, en waar hebben we het dan nog over? Wat vindt Patrick en wat vinden de keurmeesters?

De hond is overigens ook Pools kampioen en daar barst het dus van de Ca de Bou. Hele lijnen komen uit Polen dus het zal meer een kwestie van smaak zijn dan dat ze in Polen nog nooit een Ca de Bou gezien hebben.:
veel honden in polen zijn dus geen oficele corecte ca de bou's de geen die ze gefokt heeft heeft er dan ook mee gerommelt.

de hond is niet gelieft als dekreu bij de echte ca de bou lief hebbers omdat hij namelijk naare eigenschappen vererft.
Nogmaals, het is ook niet mijn ding, maar het is en blijft een Ca de Bou die nu in het ras dekt omdat hij al zijn titels heeft gehaald. Mee eens of niet doet er verder weinig toe aangezien ik deze hond alleen ter illustratie van bully type heb neergezet. :ok
ter illustratie er bestaan geen bully types in de ca de bou

laeken
Zeer actief

Mol schreef:

De hond is overigens ook Pools kampioen en daar barst het dus van de Ca de Bou. Hele lijnen komen uit Polen dus het zal meer een kwestie van smaak zijn dan dat ze in Polen nog nooit een Ca de Bou gezien hebben.:
veel honden in polen zijn dus geen oficele corecte ca de bou's de geen die ze gefokt heeft heeft er dan ook mee gerommelt.
Tja, dan is de Poolse en internationale kampioen geen Ca de Bou. :19: Zal wel, ik kan daar niets meer op zeggen dus tja........

de hond is niet gelieft als dekreu bij de echte ca de bou lief hebbers omdat hij namelijk naare eigenschappen vererft.
Dan dekt hij wat in de rondte als niet geliefde dekreu :19: Ik zie dekkingen gepland met die hond maar dat zal dan wel nep zijn ofzo :roll: :denken:
Nogmaals, het is ook niet mijn ding, maar het is en blijft een Ca de Bou die nu in het ras dekt omdat hij al zijn titels heeft gehaald. Mee eens of niet doet er verder weinig toe aangezien ik deze hond alleen ter illustratie van bully type heb neergezet. :ok
ter illustratie er bestaan geen bully types in de ca de bou

[/quote]

Ook daar verschil jij dan van mening met een aantal andere mensen maar ook hier kan ik weinig meer op terugzeggen dan ik al gedaan heb en ook met foto's heb laten zien.

Jij je zin dus en ik zal daar dan het mijne van denken en vinden. Ik kan moeilijk nu antwoorden Welles welles welles :roll:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

laten we het dan maar even zo zeggen Ambat is de hond die als stamvader van de honden in polen en rusland is gebruikt, ambat was een kruising tussen een bulldog en een ca de bou, de fokker hier van is, juan jose calderon ruiz, van de kennel del gor blau, de hond is een product om het ras nieuw leven in te blazen alleen was er 1 eigenschap die niet welkom was en dat waren die korte koppen, en toen is die hond voor een hoop geld naar polen verkocht met alle shit als gevolg, dus Igor dat is de hond van de foto is geen oficele Ca de Bou

laeken
Zeer actief

Mol schreef:laten we het dan maar even zo zeggen Ambat is de hond die als stamvader van de honden in polen en rusland is gebruikt, ambat was een kruising tussen een bulldog en een ca de bou, de fokker hier van is, juan jose calderon ruiz, van de kennel del gor blau, de hond is een product om het ras nieuw leven in te blazen alleen was er 1 eigenschap die niet welkom was en dat waren die korte koppen, en toen is die hond voor een hoop geld naar polen verkocht met alle shit als gevolg, dus Igor dat is de hond van de foto is geen oficele Ca de Bou

Hij is toch opgenomen in het ras en dekt toch binnen het ras? Dan is hij nu wel een Ca de Bou aangezien zijn kinderen dat ook zullen zijn.

Nogmaals, ik vind dat type ook niet mooi maar de vraag is er wel en de keurmeesters houden er soms ook wel van. Gevolg is dus dat de Ca de Bou er deels zo uit gaat zien en dat die honden allemaal een stamboom hebben met daarop Ca de Bou.

Er zijn een hoop rassen met zo nu en dan een ander ras erdoor. Alle nakomelingen zijn dan misschien een bastaard maar zo wordt dat niet gezien en behandeld :19:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:
Mol schreef:laten we het dan maar even zo zeggen Ambat is de hond die als stamvader van de honden in polen en rusland is gebruikt, ambat was een kruising tussen een bulldog en een ca de bou, de fokker hier van is, juan jose calderon ruiz, van de kennel del gor blau, de hond is een product om het ras nieuw leven in te blazen alleen was er 1 eigenschap die niet welkom was en dat waren die korte koppen, en toen is die hond voor een hoop geld naar polen verkocht met alle shit als gevolg, dus Igor dat is de hond van de foto is geen oficele Ca de Bou

Hij is toch opgenomen in het ras en dekt toch binnen het ras? Dan is hij nu wel een Ca de Bou aangezien zijn kinderen dat ook zullen zijn.

Nogmaals, ik vind dat type ook niet mooi maar de vraag is er wel en de keurmeesters houden er soms ook wel van. Gevolg is dus dat de Ca de Bou er deels zo uit gaat zien en dat die honden allemaal een stamboom hebben met daarop Ca de Bou.

Er zijn een hoop rassen met zo nu en dan een ander ras erdoor. Alle nakomelingen zijn dan misschien een bastaard maar zo wordt dat niet gezien en behandeld :19:
de hond is uit me hoofd gezegt 2 of 3 generatie, de hond dekt alleen in polen en rusland die kanten op en er zijn ook al fokkers daar die dus van deze honden zijn afgestapt, de fokster raakt haar honden hoegenaamt niet meer kwijt, en omdat een hond is op genomen in het stamboek is het gelijk dan ook maar dat ras, nou sorry hoor maar dat ben ik niet met je eens, en met namen de onwetenheid van het ras en hoe het er uit moet zien keuren veel keurmeesters het ras verkeert, neem een van monfort, je kan zeggen over de man wat je wil maar weet wel donders goed hoe een Ca de Bou er uit behoort te zien.

plus waneer gebrek aan beter wordt zo'n hond dus veel al gewoon geplaatst, de des betreffende hond heeft veel al zijn titels gewonnen omdat hij de enige op show was, endit heb ik van de fokster zelf vernomen

Westside Kennel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Westside Kennel »

Hallo Allen

Ik wil hier wel even het verhaal vertellen wat ik te horen gekregen heb op Mallorca, de thuisbasis van de Ca de Bou.
Ik heb daar een aantal jaar geleden gesproken met de "oude" fokkers en de nieuwe fokkers.
Met de oude fokkers bedoel ik dan de mensen die het ras weer nieuw leven hebben ingeblazen.
Het gaat dan om Juan Jose Calderon Ruiz, van de Del Gor Blau kennel, Manuel Calvino, van de Perreiras Algaida kennel. Dit zijn de twee mensen die honden als Tito, Anastasia, Chimo, Chima hadden en gefokt hebben.
Om de genepool niet te klein te hebben zijn er een aantal experimenten gedaan, te weten : een Ca de Bou X Ca de Bestiar , Ca de Bou X bulldog , en Ca de Bou X Canario. Uit de experimenten bleek dat de Ca de Bou en Ca de Bestiar heel veel gemeen hadden.
De kruizing met de Canario was in het geheel geen succes en werd al snel aan de kant geschoven.
De kruizing met de bulldog had wel iets maar net niet en werd voor goed geld verkocht aan Rusland en Polen, niet met het besef dat dit zou uitgroeien tot een "eigen" lijn, met vele problemen die ook in de bulldog zitten.
Inmiddels zijn er een aantal fokkers op Mallorca en het vaste land die het goede werk van met name Calvino voort zetten.
Onder andere Gaspar Pegan, Rompehuesos kennel: Sergio Gual, Almallutx ; Pedro Ruiz, El Bellotero: Javier Estruch, Can Estruch kennel.

Calvino is degene die Chimo heeft gefokt en welke een aantal maal op Mallorca is gebruikt voordat hij werd verkocht naar Porto Rico aan Dr Gallardo die daar met een aantal andere een goede lijn heeft opgezet.

De spanjaarden vonden het in die tijd niet nodig om hun honden te showen en werden gebruikt om te waken. Pas de laatste tijd is de intresse bij de Spanjaarden om te gaan showen, wellicht wat laat misschien.
Wel hielden en houden ze jaarlijks hun Monigrafica ( Clubkampioenschap) waar ik elke keer weer zo'n 70 !! Ca de Bou's op die show zie.
Langzaam maar zeker zie je wat meer Spaanse honden op de show komen.
groeten
Eric en Jac
The Westside Kennel Holland
http://home.planet.nl/~thoma472
Official delegate Club Espagnol del Ca de Bou

Mortero (Crom) de Almallutx por siempre
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:
MARC_S schreef:

de hond is uit me hoofd gezegt 2 of 3 generatie, de hond dekt alleen in polen en rusland die kanten op en er zijn ook al fokkers daar die dus van deze honden zijn afgestapt, de fokster raakt haar honden hoegenaamt niet meer kwijt, en omdat een hond is op genomen in het stamboek is het gelijk dan ook maar dat ras, nou sorry hoor maar dat ben ik niet met je eens, en met namen de onwetenheid van het ras en hoe het er uit moet zien keuren veel keurmeesters het ras verkeert, neem een van monfort, je kan zeggen over de man wat je wil maar weet wel donders goed hoe een Ca de Bou er uit behoort te zien.

plus waneer gebrek aan beter wordt zo'n hond dus veel al gewoon geplaatst, de des betreffende hond heeft veel al zijn titels gewonnen omdat hij de enige op show was, endit heb ik van de fokster zelf vernomen

Op Markplaats zag ik een toevalskruising tussen een Engelse Bulldog en een DH staan, leek sprekend op dat type Ca de Bou...
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”