Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teken
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Teken
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van teken doormiddel van bevriezing? Is dit aan te raden of juist niet. Ik heb hier een setje van het merk Fackelmann dat in Duitsland veel op hondenshows wordt verkocht.
Hier kan je het bekijken.
http://www.fackelmann.de/deutsch/aktuel ... .asp?id=82
Hier kan je het bekijken.
http://www.fackelmann.de/deutsch/aktuel ... .asp?id=82
Groet,
Gerard.
Geef mij maar een hond, betrouwbaarder dan de mens.
Gerard.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik heb géén idee.
Het hangt er mischien vanaf hoe snel dat beest bevroren wordt?
Over het algemeen wordt geadviseerd om juist niet teveel aan de teek te doen met alcohol o.i.d., maar de teek te verwijderen met de tekentang en dan de wond te ontsmetten.
Misschien is de teek zo snel bevroren dat hij niets van zijn maaginhoud in de wond kan legen? Is dat bewezen?
Het hangt er mischien vanaf hoe snel dat beest bevroren wordt?
Over het algemeen wordt geadviseerd om juist niet teveel aan de teek te doen met alcohol o.i.d., maar de teek te verwijderen met de tekentang en dan de wond te ontsmetten.

Misschien is de teek zo snel bevroren dat hij niets van zijn maaginhoud in de wond kan legen? Is dat bewezen?
- mik
- Vaste gebruiker
-
- Vaste gebruiker
Het schijnt ook te koop te zijn bij de apotheek, en dat het voor de mens geschikt is, dacht alleen een ander merk maar de werking is precies hetzelfde, ook Kruidvat verkoopt het voor de mens.
Ben nog steeds verder info aan het zoeken en zal het v/d week ook eens aan mijn da vragen.
Ben nog steeds verder info aan het zoeken en zal het v/d week ook eens aan mijn da vragen.
Laatst gewijzigd door Mecheltje op 10 sep 2006 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Gerard.
Gerard.
Alleen al door de omvang van het apparaat zal ik het nooit gebruiken
Vorige week waren we een weekendje weg met mijn familie. Op zondagmorgen voelde nichtje Nikki iets in haar nek. Mijn zus gaat kijken en zegt tegen mij "het is een teeeeeek". Marion loopt erheen, ondertussen de tekentang uit haar broekzak halen, en een seconde later is de teek verwijderd

Vorige week waren we een weekendje weg met mijn familie. Op zondagmorgen voelde nichtje Nikki iets in haar nek. Mijn zus gaat kijken en zegt tegen mij "het is een teeeeeek". Marion loopt erheen, ondertussen de tekentang uit haar broekzak halen, en een seconde later is de teek verwijderd

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Norwich terrier en staffordshire bull terrier
- Aantal honden: 3
We hebben het 1x gebruikt!
Omdat mijn dochtertje van 3 een kleine teek in de rand van het oor had zitten.
Het bevriezen helpt wel want de teek is wel gelijk "dood" maar om de teek te verwijderen was lastig met het knijpertje van dat apparaatje.
We hebben het nog niet gebruikt bij de honden.
Maar de ervaring bij mijn dochtertje was wel goed.
Hoop je voldoende info gegeven te hebben hiermee!!!
Groetjes marjo
Omdat mijn dochtertje van 3 een kleine teek in de rand van het oor had zitten.
Het bevriezen helpt wel want de teek is wel gelijk "dood" maar om de teek te verwijderen was lastig met het knijpertje van dat apparaatje.
We hebben het nog niet gebruikt bij de honden.
Maar de ervaring bij mijn dochtertje was wel goed.
Hoop je voldoende info gegeven te hebben hiermee!!!
Groetjes marjo
-
- Actief
@Marjo Heb net via een collega ook zo'n setje gekregen maar bij mij op de verpakking staat:
TickerVet ist nicht fur Menschen geeignet. Wenden Sie TickerVet ausschliesslich am Tier an. Oppassen dus!
Ik zou het niet voor mezelf gebruiken en denk ook dat ik het weg ga gooien omdat met een "gewone" tekentang het net zo snel gaat. Tenzij bekend zou zijn door wetenschappelijk onderzoek dat je door deze methode geen kans op verspreiding van een ziekte hebt door een teek. maar dat ben ik nog niet tegengekomen.
TickerVet ist nicht fur Menschen geeignet. Wenden Sie TickerVet ausschliesslich am Tier an. Oppassen dus!
Ik zou het niet voor mezelf gebruiken en denk ook dat ik het weg ga gooien omdat met een "gewone" tekentang het net zo snel gaat. Tenzij bekend zou zijn door wetenschappelijk onderzoek dat je door deze methode geen kans op verspreiding van een ziekte hebt door een teek. maar dat ben ik nog niet tegengekomen.
groetjes,
Carolina

Carolina

-
- geregistreerd lid
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Dondersteen
- Zeer actief