Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

setters

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Danielle_kapt
nieuw lid

setters

Ongelezen bericht door Danielle_kapt »

Hallo

Ik wil in de toekomst een setter maar ik weet nog niet of ik een ierse een engelse of een gordon wil. Ze zijn alle drie prachtig om te zien.Wat is het verschil in deze setters?

Groetjes Danielle
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: setters

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Danielle_kapt schreef:Hallo

Ik wil in de toekomst een setter maar ik weet nog niet of ik een ierse een engelse of een gordon wil. Ze zijn alle drie prachtig om te zien.Wat is het verschil in deze setters?

Groetjes Danielle
de gordonsetter is de zwaarste van de drie en de langzaamste kwa karakter benaderen ze elkaar heel sterk.
op het setterforum zitten mensen die verschillende soorten hebben hierop het forum ben ik in het bezit van een gordon en jose&libby van een ierse setter dus wellicht dat je daar ook je vragen bij kan stellen.
besef je goed dat setters veel intensieve beweging nodig hebben en heel enthousiast en druk kunnen zijn.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Over het algemeen zijn ierse setters de snelste van de drie, de gordons de langzaamste en de engelsen denken dat ze van adel zijn :wink:
Maar ik kan eigenlijk alleen maar uit het oogpunt van de gordon denken, ik heb er namelijk net als Gordonsetter23 ook eentje :wink:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Misterygirl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Misterygirl »

Geef mij maar de engelse setter: Niki de hond van men grootvader die is super lief, luistert perfect en is echt ne chique setter (mijn mening)
Anouk daarentegen de gordon setter van men grootvader zevert gelak de pest doe niets anders dan springen, kan zeneige ni proper houden en luisterd naar geen vijg... Maar ze is wel lief. (da kan ik niet zeggen over de woefkes van men grootvader)

Vroeger had men grootvader ook een ierse setter.. Hij heeft liever 10 engelse en gordon setters bij elkander dan 1 Ierse setter... Naart schijnt zijn dit zeer koppige honden. Ik weet het niet maar mijn voorkeur gaat uit naar de engelse setterkes.. Waarvan er later bij mij zeker in huis ga komen. :mrgreen:
Groetjes Stéfanie,
Bij mijn ouders thuis: Snoopy (Maltezer, 18/07/1999),Max (Labrador, 28/08/2005) en Flurk (Mechelse herder x Duitse herder, nov 2007)
Misterygirl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Misterygirl »

zodra ik naar men grootvader ga zal ik is foto's trekken van Niki en Anouk, je moet zelf maar zeggen welke er het liefst uitzie.. :) ik vind setters ook meer voor meisjes en de gordon setter voor de iets stoerdere setterliefhebbers.. De Ierse vind ik dan weer meer voor gezinnen met kleine kinderen en voor oudere mensen... (ook weer mijn mening hé)
Groetjes Stéfanie,
Bij mijn ouders thuis: Snoopy (Maltezer, 18/07/1999),Max (Labrador, 28/08/2005) en Flurk (Mechelse herder x Duitse herder, nov 2007)
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik wil zelf in de toekomst een Ierse setter, ze zijn volgens mij wat zachter en gedweeër dan de Gordon, die kan nogal dominant zijn, tenminste de exemplaren die ik hier in het dorp tegenkom.
Het karakter van de Engelse ken ik niet.
wilma1953
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door wilma1953 »

Hoi wij hebben vroeger ook Ieren gehad en hebben nu 5 Gordon Setters, wij vonden de gordons makkelijker in de opvoeding dan de ieren maar hebben een leuke tijd gehad met de ieren ze zijn wel oud geworden namelijk 12.5 en 16 jaar oud toen de laatste op leefdtijd raakte wilde wij graag een nieuwe pup en gingen toen voor de gordon setter en zouden nu niet anders meer willen, maar dat is onze ervaring, succes met zoeken naar een leuke setter, engels, iers of gordon, ze hebben allemaal wel wat
Afbeelding
Jose&Libby
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jose&Libby »

Ja. setters!!!! Ben opgegroeid met Ierse Setters en heb er zelf nu ook eentje. Setters zijn over het algemeen heel erg knuffelige honden. Heel slim ook, maar eigenwijs en Oostindisch doof.....Als je vragen hebt over de Ieren, kom maar op. Of kijk eens op het setterforum
Afbeelding
wilma1953
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door wilma1953 »

Jose&Libby schreef:Ja. setters!!!! Ben opgegroeid met Ierse Setters en heb er zelf nu ook eentje. Setters zijn over het algemeen heel erg knuffelige honden. Heel slim ook, maar eigenwijs en Oostindisch doof.....Als je vragen hebt over de Ieren, kom maar op. Of kijk eens op het setterforum
Hee jou ken ik ik zit ook op het setterforum :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”