Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoeveel tijd per dag moet je actief aan je hond besteden..

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

boskabouter
Vaste gebruiker

hoeveel tijd per dag moet je actief aan je hond besteden..

Ongelezen bericht door boskabouter »

.....dus niet alleen maar aanwezig zijn....
starfleet
Erelid

Re: hoeveel tijd per dag moet je actief aan je hond besteden

Ongelezen bericht door starfleet »

boskabouter schreef:.....dus niet alleen maar aanwezig zijn....
Dat kun je zo niet zeggen. Dat ligt aan de hond, het ras, de leeftijd en in wat voor omstandigheden de hond leeft. Als ik druk bezoek heb gehad, zal Buffy daarna veel slapen omdat ze daar moe van wordt, zit ik alleen aan de computer een ochtend, dan wil ze na flink dutten toch echt wel even spelen, er even uit o.i.d.

In het weekend, als iedereen thuis is, merk je aan haar dat ze dat heel gezellig vindt en minder echt spelen nodig heeft, gewoon omdat ze druk is met tussen iedereen door te rommelen.

Ik denk dat we al met al een uur of vier echt bezig zijn met haar, dat is dan inclusief wandelen (ongeveer 3 uur per dag). Maar verder komt ze ook tussendoor regelmatig een aaitje halen en ze ligt heel erg graag aan mijn voeten.

Vandaar dat ik het ook een veel te grote opgave vindt om fulltime te werken en een hond te hebben: 8 uur werken, 1 uur reistijd, een uur persoonlijke verzorging en eten, 8 uur slapen. Dan blijven er nog maar 6 uurtjes over op een dag, besteed daarvan 4 uur aan de hond en dan heb je nog krap twee uurtjes voor iets anders en moet alles in het weekend gepropt, lijkt mij persoonlijk niet te doen.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 06 okt 2006 15:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Dat kun je idd niet zo algemeen stellen :wink: Je merkt het aan de hond of die genoeg lichamelijke en psychische belasting krijgt.

Mijn hond heeft niet zozeer uuuuuren lopen nodig, maar wel veel contact. Dus veel spelletjes en 'training'. Doe ik dat te weinig, dan wordt hij klierderig.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Zo algemeen kan je dat inderdaad, zoals hierboven al staat, niet bepalen.

Vegas legt zich makkelijk neer bij een dag (of een paar dagen) minder beweging maar zijn portie aandacht in de vorm van spelen, knuffelen en trainen heeft hij wel nodig per dag.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Hiero beginnen we smorgens met als een gek achter de bal aan te rennen, en eventueel met andere honden ravotten als die er zijn op het speelveldje! :ok:

Tussen de middag is het een ordinaire pies en poep ronde :roll:

Om dan dan zo rond half zeven weer het bij punt 1 genoemde ritueel te gaan voltrekken :ok:

Zo tussen 23 en 24 uur wordt de laatste ordinaire plas en poep ronde gehouden vlak voor het slapen gaan :wink:

Punt 1 en 3 duren zo plus minus 2 tot 2 en een half uur :ok:

Doe ik dat niet, dan gaat mevrouw hier in huis wel aan de gang met allerlei speelgoed e.d. :N:
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Hier wordt ook tussen de 3 en 4 uur buiten gelopen met de honden. Lekker rennen, spelen en zwemmen. Thuis zijn ze over het algemeen vrij rustig, maar ze krijgen dan ook lichaamsbeweging genoeg :ok: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

:denken: weeral tellen.
Ik tel dat niet hoor :pffff:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ligt denk aan je hond en aan de leeftijd van de hond en het ras.
Tyson vind het prima als hij3x per dag een half uurtje loopt en de rest van de dag lekker binnen bij je op de bank ligt.
Samara wil het liefst de hele dag wandelen en buiten zijn.
Ik wandel over de hele dag genomen ca 3 uur met de honden en 3x per week meer omdat ik dan s'middags een wandeling van ca 2/ 2,5 uur maak.
Maar soms speelt mijn ziekte teveel op en dan is het 3x per dag een half uurtje.
Ik reken de laatste p&p ronde er niet bij want die is maar 15 minuten.

Jacqueline
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Ik denk dat iedereen daar maar een eigen invulling aan moet geven, zolang de hond en de baas er vrede mee hebben, dan vindt ik het best! :wink:

Er wonen hiero in de flat zat van die wat kleinere hondjes die volgens mij nog nooit een bos, een speelveld of weet ik veel wat van dichtbij gezien hebben! :roll:
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Doe wat je hond ten goede komt :wink:
Mijn mening is dat een hond ook een paar uur per dag moet kunnen uitleven,verder maken hond en baas t maar lekker zelf uit :ok:
tazzz
Actief
Mijn ras(sen): old englisch bulldog

Ongelezen bericht door tazzz »

ligt aan je hond :wink:

als die van mij aand8 wil?
komt ie met touw of bal aanzetten
kop of poot op je schoot leggen en als egt tijd is om te
spelen en je negeert dat?blaffen en lopen klieren tot je
met em gaat ravotten..

en als ie egt hoognodig na buiten moet?
zit ie bij de deur te piepen..dan ist egt hoge nood
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: hoeveel tijd per dag moet je actief aan je hond besteden

Ongelezen bericht door cindy1986 »

boskabouter schreef:.....dus niet alleen maar aanwezig zijn....
dat verschilt per hond.
Ik kan zeggen dat mijn honden veel aandacht krijgen, wij zijn ook met zijn 5en thuis. Mijn honden zijn blij en dan ben ik ook blij.
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Ik loop gemiddeld zo'n 2,5 uur per dag met de honden, de ene dag meer en de andere dag minder, daar tussendoor zijn ze veel in de tuin en spelen daar ook nog met elkaar en met ons, 's avonds wanneer we thuis zijn, liggen ze bij ons op de bank te kroelen. Wanneer ik zie dat ze onrustig zijn, ga ik nog een keer lopen, soms loop ik met Bob en Nebla 's avonds en blijven ze halverwege staan :denken:
Een andere keer kijken ze me aan, na 2 uur; gaan we nu al naar huis?!
Het is bij iedereen verschillend en bij elke hond verschillend, ik weet 1 ding wel zeker en dat is dat ze echt gelukkig zijn en 'savonds voldaan gaan slapen.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Max loopt misschien 2-2,5 ur op een dag en krijgt binnen nog zo'n 3 kwartier aandacht. Maar je merkt ook aan Max dat ze tussen de activiteiten door ook echt even tijd nodig heeft om weer tot rust te komen. In de vakantie bijvoorbeeld, toen er de hele tijd wel iemand bij haar was, werd ze erg onrustig en viel weer terug in haar oude gedrag (bijten,grommen, veel blaffen). Max is er dus meer bij gebaat om wel een paar uur aandacht te krijgen, maar ook een paar uur alleeen te zijn. maar ik ken ook een hond, die zich alleen maar beter gaat gedragen als hij de hele dag gezelschap heeft. Hangt ervan af dus...
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

Is hier heel verschillend.Maar ze gaan allebei elke dag mee op een lange los loop ronde.Daarnaast gaan ze geregeld mee naar stal,waar ze de hele dag buiten lopen met andere honden en mensen en paarden.Voor de rest doen we spelletjes en trainen we met ze.
Als we thuis zijn liggen ze eigenlijk altijd nij ons.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”