Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

keeshond?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Ollie
Vaste gebruiker

keeshond?

Ongelezen bericht door Ollie »

Afbeelding

Onze hond heeft heel veel van de wolfsgrijze keeshond. Zo heeft hij het brilletje en de vierkante vorm, hij heeft de spitse snuit en de krulstaart. De beharing lijkt ook op die van een keeshond (onder- en bovenvacht), maar hij is minder lang. De bekende kraag is er ook niet. Zijn gedrag komt wel weer helemaal overeen met wat je bij de keeshond leest. Soms als ik hem uitlaat vragen mensen: is dat misschien een Noorse Elandshond?

Wij hebben de hond als puppy via via verkregen en weten dus niets van het ras van zijn ouders. Zou dit een kruising kunnen zijn tussen de kees en Noorse elandshond?
Ollie
Vaste gebruiker

Nanna:

die grijze op jouw foto lijkt inderdaad wel erg op Ollie. Misschien moet ik het maar op een Eurasier houden.
Esther80
Zeer actief
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther80 »

Ik dacht ook aan een Eurasiër.

Groeten,
Esther
www.rhodesian.nl
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Je hond heeft veel weg van een eurasier inderdaad, in een eurasier zit ook keeshond :wink:
Ollie
Vaste gebruiker

Wat ik alleen zo vreemd vind is dat hij lange oren heeft; meer die van een herder. Alle spitsen inclusief de Eurasiers hebben korte ronde oren die boven op het hoofd staan. De oren van Ollie zitten aan de zijkant. Verder lijkt hij wel erg op een Eurasier. Zou er in deze mix nog iets anders zitten? Ik kan me eingenlijk niet voorstellen dat er nog zoiets als een herder door zit , want dan krijg je meteen een heel ander type hond.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Ik zie er meer een wolfsgrauwe keeshond in, hoor. Met name door de oorstand:

Afbeelding
joline
Zeer actief

Ik vindt dat hij ook wel iets weg heeft van een grote grijze keeshond, maar ik denk dat het geen volle kees is, ik vindt dat hij te grote oren heeft voor een keeshond :wink:
son-pei
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door son-pei »

Hmm die oren zijn idd typisch :19:
Ik heb zelf een wolfsgrauwe Finse Lappenhond (Lapinkoira) maar die hebben ook niet van die grote oren :wink:
het is nog een pup (5 mnd) maar deze foto is van gisteren:
Afbeelding
Ollie
Vaste gebruiker

Ja, de oren blijven het probleem. Ik dacht eerst dat er iets van een herder in moet zitten. Die hebben grote oren die zijn aangezet aan de zijkant van de kop. De meeste kruizingen met zulke verschillende rassen lopen echter toch uit op iets heel anders. Ollie blijft heel erg op de wolfgrauwe spits lijken.

Groetjes en een poot van de onduidelijke maar verder wel lieve Ollie

Afbeelding
joline
Zeer actief

Ik vindt het verder een mooie hond, en je kunt toch duidelijk zien dat er veel keeshond in zit :wink: Zijn snuit vindt ik niet te lang voor een keeshond. Kijk eens naar de foto in mijn onderschrift, dat is mijn grote grijze kees van 4 jaar oud, en vindt hem toch best veel weg hebben van jou Ollie.
Alleen de vacht van Ollie is minder vol dan van mijn kees, maar dat zou er wel mee te maken hebben dat er nog een ander ras in Ollie zit :wink:
Hoe is het karakter van Ollie?
Ollie
Vaste gebruiker

Joline,

Je hebt gelijk: zijn vacht is veel korter dan die van de Keeshond en de oren kloppen ook niet. Hij hoeft van mij niet raszuiver te zijn hoor, maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat er allemaal in zit.

Ollie is meestal erg lief (afgezien van vreemde kuren). Hij is erg aanhalig en altijd speels. Hij is heel slim, maar hij laat zich geen dingen leren als hij er niets aan vindt. Zo gaat hij wel achter stokken aan, maar terugbrengen, daar vindt hij niets aan. Hij is ook helemaal niet bang voor honden en ook niet aggressief.
joline
Zeer actief

Slim en aanhalig vindt ik toch echt bij de keeshond horen :mrgreen:
Is hij waaks en afstandelijk tegen vreemden? Kan hij wel eens eigenwijs zijn? :mrgreen:
Ollie
Vaste gebruiker

Is hij waaks en afstandelijk tegen vreemden? Kan hij wel eens eigenwijs zijn?
Hi Joline,

ja, hij is zeker waaks. Hij gaat blaffen als hij denkt dat wij niet door hebben dat er iemand aan deur staat. Hij moet ook al altijd mee naar de voordeur als er wordt aangebeld. Hij is goed met vreemden mits wij er bij zijn. Eigenwijs is ie ook. Als hij uit wil brengt hij de schoenen naar de kamer zodat je die alvast aan kunt doen. Hij houdt me ook regelmatig voor de gek. Als ik hem roep om aangelijnd te worden komt hij eraan, loopt naar me toe en dan snel doorlopen. Ik moet hem nu steeds op een andere plaats roepen om hem te kunnen aanlijnen. Door zijn kop lijkt het alsof hij altijd lacht, maar ik krijg soms het idee dat hij gevoel voor humor heeft (wel meestal de soort die ten koste gaat van mij). O ja, dat doet hij ook: hij komt meteen naar je toe als je je minder voelt. Er was een keeshond speciaal ter vertroosting voor de reddingswerkers na de aanslag op het World Trade Centre - maar dat is natuurlijk oud nieuws - en dat kan ik goed begrijpen.

Groeten
Laatst gewijzigd door Ollie op 02 mar 2007 13:21, 2 keer totaal gewijzigd.
joline
Zeer actief

Klinkt toch echt als een keeshond :mrgreen:
Dat er keeshond in Ollie zit, weet je nu dus zeker :wink:
Ollie
Vaste gebruiker

Hi Jolina,

Dat er Kees in zit dat vind ik heel mooi - als ik nog een keer een hond neem, wordt het een echte Kees. Heb jij altijd een voorkeur gehad voor de keeshond?
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”