oh spannend.......!!!!!!!!!Nanc schreef:Onze Chienna 31 okt
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat zouden jullie doen
Moderator: moderatorteam
-
jilton
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Inge O schreef:met kortharen kan het op het zicht waarschijnlijk nog wel meevallen, maar met langharen - en al helemaal langharen met zware ondervacht - mag je je wel aan een complete gedaanteverwisseling verwachten hoorjip007 schreef:met hoeveel weken heb je de moederhond dan al bij de pups weg gehaald . Met 7 weken drinken de puppen hier nog af en toe , en heeft ma nog steeds giga tieten. En wat betreft de vacht , bij sommige hier zag je daar ook niets van, andere weer wel , ze kregen het zelfde voer.Cocochanel schreef: Met mijn eerste teef(9 pups) liep ik een show in Luxembourg , 7 weken na de bevalling...haalde zelfs R.CACIB toen.
Ik heb een tip gevolgd van een voedingsdeskundige....
zeker....
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

- Amaranthas
- Zeer actief
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
als je wacht tot je teef het zwaar/moeilijk heeft , ben je dus eigenlijk al te laat met bij flessen.Ailena schreef:ik vind dat als de moeder zelf haar pups melk kan geven, en het aan kan en de pups niet achter lopen dan mag ze ze ook zelf eten geven. Zodra ik merk dat de teef of een van haar pups het zwaar/moeilijk heeft ga ik bijflessen.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Mol
- Zeer actief
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Er is niks natuurlijks aan als het niet over wilde honden gaat. Zodra de fokker zijn teef laat dekken (!) moet de fokker de verantwoordelijkheid nemen. Dus gewoon zorgen dat het goed komt met alle pups, dat kan door een flesje bij te voeren en dat doe ik ook als ik een groot nest heb.Nanc schreef:Dank je wel Martijn, je trekt wel snel je conslusie vind ikMartijn schreef: Pasgeboren pups laten omkomen van de honger is in mijn ogen niet anders dan volwassen honden laten verhongeren. Dat het uberhaupt in je opkomt vind ik schokkend.![]()
Het zit nl zo:
Wij verwachten binnenkort puppen en als ik zie hoe dik ons moedertje is zal het misschien best wel eens een groot nest kunnen worden.
Een Belgische fokker mailde me van de week dat ik NIET met bijvoeren!
Ze schreef over natuurlijke selectie bla bla bla.
Ik had meteen zoiets van: Dat kun je niet menen![]()
Ik denk nl dat als de minder grote pups uit een groot nest in een kleiner nest geboren zouden worden ze het ook gered zouden hebben.
Oke, als er een pup bij zit die niet gezond blijkt te zijn..... maar ja, die zou ik dan in laten slapen ipv laten verhongeren.
Ik was dus wel nieuwsgierig hoe anderen hier over denken.
Ik ben blij te lezen dat iedereen het gewoon met me eens is.
Ik zou het juist niet over mijn hart kunnen verkrijgen!!!!
groetjes Nancy
Als de pups bij moeder liggen, regelen ze het vaak zelf wel en komen ook de kleinere pups aan bod, maar als de melkgift niet optimaal is om een nest van 14 pups te voeden bijv. dan is een flesje toch een uitkomst vind ik.
-
wilma1953
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Wij hadden vorig jaar ook een groot nest van 12 puppy's en hadden op aanraden van de dierenarts niet bijgevoerd, wij hebben de pups steeds om en om gelegd en dat is heel goed gegaan, maar wij hebben al die weken bij de moeder en pups geslapen en konden zo dus de boel goed in de gaten houden.
Laatst gewijzigd door wilma1953 op 19 okt 2006 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Indien het gezonde pups betreft: de zwakste extra aanleggen bij moeders, de sterkeren bijflessen. Moedermelk is het beste bij wat zwakkere pups
hoe goed de flessenvoeding ook is.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- Amaranthas
- Zeer actief
- Contacteer:
jip007 schreef:als je wacht tot je teef het zwaar/moeilijk heeft , ben je dus eigenlijk al te laat met bij flessen.Ailena schreef:ik vind dat als de moeder zelf haar pups melk kan geven, en het aan kan en de pups niet achter lopen dan mag ze ze ook zelf eten geven. Zodra ik merk dat de teef of een van haar pups het zwaar/moeilijk heeft ga ik bijflessen.
uhh nee, zo zie ik het dus niet.... als ik maar even merk dat het niet goed gaat grijp ik in. Niet op voorhand al met de fles klaarstaan. Vooral de shih tzu wordt erg veel geholpen, ik doe dat niet en kijk het eerst aan.
Bij een keizersnede hetzelfde, je kijkt eerst de bevalling aan, en dan grijp je indien nodig in.....
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

- katia
- nieuw lid
- Contacteer:
Re: Wat zouden jullie doen
[quote="Nanc"]als je teef een heel groot nest zou krijgen, ik bedoel dan een echt groot nest.
Zouden jullie dan flesvoeding er bijgeven of zouden jullie de natuur zijn gang laten gaan?[/quote]
Ik zou eerst de natuur zijne gang laten gaan.En dan zien wat we moeten doen.
Zouden jullie dan flesvoeding er bijgeven of zouden jullie de natuur zijn gang laten gaan?[/quote]
Ik zou eerst de natuur zijne gang laten gaan.En dan zien wat we moeten doen.
Alles die klein en snoezig is? dus de chihuahua!
www.elperromexicano.be
www.elperromexicano.be
- eternal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
- Aantal honden: 1
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2