Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje: behendigheid

Moderator: moderatorteam

jacky2004
Vaste gebruiker
Contacteer:

vraagje: behendigheid

Ongelezen bericht door jacky2004 »

hoi hoi

jacky en ik doen sinds augustus aan behendigheid.
het gaat super goed.
hier wil ik dus mee doorgaan, gezien jacky het echt leuk vind.
nu had ik er het met wat mensen over en die vroegen of ik ook aan wedstrijden deed.
dat doe ik niet, aangezien mijn vereniging geen wedstrijdvereniging is.
hoe kan ik nou kijken hoe dat in zn werk gaat om een wedstrijdje te doen?
jacky is een kruising, heeft dus geen stamboom.
hij is ook niet gechipt. (dit kan ik wel doen natuurlijk)
weten jullie misschien hoe en wat?
alvast bedankt.
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ik weet niet wat je bedoeld met wedstrijdvereniging. ze geven wel behendigheidsles? maar weten niets over wedstrijden?

kijk eens op fhn.nl misschien kom je dan verder
jacky2004
Vaste gebruiker
Contacteer:

nee ik doe er gewoon behendigheid voor de plezier, hun doen geen wedstrijden.
kick4toi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kick4toi »

Je zou een wedstrijd gewoon kunnen bezoeken om te kijken hoe het daar toegaat. De Nederlandse agilitykalender vindt je op www.lhbsystems.nl Nu zijn er niet meer zo veel wedstrijden, het seizoen is bijna afgelopen. In de winter worden af en toe wedstrijden georganiseerd in maneges, maar het echte (buiten)seizoen begint weer in april. Als je de moeilijkheidsgraad van het beginners niveau wil zien, dan moet je een wedstrijduitzoeken waar ze ook de klasse A-small hebben. Ik ga er van uit dat jouw hond in de categorie "kleintjes" valt.

Om mee te doen aan (landelijke) wedstrijden via Cynophilia - dat is de sportak van Raad van Beheer, heb je voor een stamboomlozehond een werkboekje nodig. Dat kun je zo aanvragen (hond moet dan wel gechipt worden). Ik dacht dat een werkhondenboek tussen € 15,- en € 18,- kost. Dan heb je ook een startlicentie nodig. Die kost € 7,50 per jaar. Hier zit waarschijnlijk jouw probleem. De startlicentie wordt namelijk aangevraagd door de club waar je lid van bent. Dat moet volgens mij een club zijn die erkend wordt door Cynophilia, maar ik weet dit niet helemaal zeker.
Laatst gewijzigd door kick4toi op 22 okt 2006 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
meta.meulenbelt
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door meta.meulenbelt »

En dan aanvullend: als je bij de FHN wilt lopen heb je alleen een startlicentie nodig van de FHN. Die kun je verkrijgen bij een FHN instelling. Op http://www.fhn.nl staat een overzicht van instellingen die bij de FHN zijn aangesloten. De FHN (Federatie Hondensport Nederland) maakt geen onderscheid tussen rashonden en rasloze honden (Cyno in principe ook niet, maar rasloze honden kunnen niet meedoen aan bijv. het WK) en heeft een apart wedstrijdcircuit.

De reglementen en wedstrijdkalender staan altijd op de site van de FHN.

Groetjes,
Meta
jacky2004
Vaste gebruiker
Contacteer:

kick4toi schreef:Je zou een wedstrijd gewoon kunnen bezoeken om te kijken hoe het daar toegaat. De Nederlandse agilitykalender vindt je op www.lhbsystems.nl Nu zijn er niet meer zo veel wedstrijden, het seizoen is bijna afgelopen. In de winter worden af en toe wedstrijden georganiseerd in maneges, maar het echte (buiten)seizoen begint weer in april. Als je de moeilijkheidsgraad van het beginners niveau wil zien, dan moet je een wedstrijduitzoeken waar ze ook de klasse A-small hebben. Ik ga er van uit dat jouw hond in de categorie "kleintjes" valt.

Om mee te doen aan (landelijke) wedstrijden via Cynophilia - dat is de sportak van Raad van Beheer, heb je voor een stamboomlozehond een werkboekje nodig. Dat kun je zo aanvragen (hond moet dan wel gechipt worden). Ik dacht dat een werkhondenboek tussen € 15,- en € 18,- kost. Dan heb je ook een startlicentie nodig. Die kost € 7,50 per jaar. Hier zit waarschijnlijk jouw probleem. De startlicentie wordt namelijk aangevraagd door de club waar je lid van bent. Dat moet volgens mij een club zijn die erkend wordt door Cynophilia, maar ik weet dit niet helemaal zeker.
hoi ja idd. ik kan dat niet via mijn vereniging. die doen daar niet aan, het is echt hobby.
weten jullie misschien verenigingen in regio hoogvliet of regio den haag scheveningen?
kick4toi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kick4toi »

In Rotterdam heb je KC Rotterdam zitten www.kynologenclub-rotterdam.nl en in Den Haag KC de Hofstad www.kcdehofstad.nl
Afbeelding
Suusje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: vraagje: behendigheid

Ongelezen bericht door Suusje »

Ik doe wedstrijden bij de FHN. Alle honden mogen meedoen en op www.fhn.nl staat waar en wanneer de wedstrijden zijn. Dan kan je gewoon komen kijken. Het is echt leuk!!! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”