Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stukje tand van hoektandje kwijt

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

Stukje tand van hoektandje kwijt

Ongelezen bericht door pepim »

Ik zie nu daarstraks, dat mijn hond van haar rechter-onder-hoektandje een stukje mist. :N:

Ze ligt heel vaak als het plaatje in mijn onderschrift, kluifje maakt ze ook zo op of ze wil een stukje aandacht. Vind ik zelf dus heel erg leuk en ik aaide haar op haar borst, ze lachte en ik zie ineens dat er een stukje van dat kiesje ( of hoektandje) weg is. Wat moet ik nu doen, kun je dat laten zitten of niet en hoe komt dat?

Hoektandje voor die grote dus, als ik tenminste duidelijk ben. :19:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat is de laatste van de rij van snijtanden? (daar hebben ze er 6 van per kaak :wink: )
Die zijn wat gekartelder dan de middelste 4. Vergelijk die tand maar met dezelfde aan de andere kant. Vraag maar aan de DA als je er eens moet zijn als er echt een stukje uit is. Doorgaans hoef je daar niets aan te doen, tenzij het een echt groot stuk is.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
pepim
Zeer actief

Ik zal morgen wel een paar foto's maken. Die aan de andere kant mist geen stukje.
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Als ie er geen last van heeft lekker laten zitten, hond van mijn moeder mist al 6 jaar een stuk van haar hoek-/snijtand (die lange scherpe) en heeft nergens last van.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Kaat
Actief

Ongelezen bericht door Kaat »

Hoektanden kunnen slijten door veel kauwen op stokken en balletjes. Vooral tennisballetjes waar zand in zit zijn de boosdoeners. Maar op zich is dit helemaal niet erg als ze wat korter zijn, hoek en snijtanden zijn voor het verscheuren van de prooi. Denk niet dat je 'n wild hert in d'r voerbak legt, of wel :smile:

je kunt 't voor alle zekerheid even navragen aan de dierenarts, bij je volgende entingsbezoekje!!
Tip: schrijf 't ff in je entboekje als je denkt dat je 't vergeet: deze moet je vaak toch bij je hebben en de DA kijkt er zowieso in!

Groetjes,
Kaat
Afbeelding

**Agility Addict**

~*trimster in spe*~
pepim
Zeer actief

Kaat schreef:Hoektanden kunnen slijten door veel kauwen op stokken en balletjes. Vooral tennisballetjes waar zand in zit zijn de boosdoeners. Maar op zich is dit helemaal niet erg als ze wat korter zijn, hoek en snijtanden zijn voor het verscheuren van de prooi. Denk niet dat je 'n wild hert in d'r voerbak legt, of wel :smile:

je kunt 't voor alle zekerheid even navragen aan de dierenarts, bij je volgende entingsbezoekje!!
Tip: schrijf 't ff in je entboekje als je denkt dat je 't vergeet: deze moet je vaak toch bij je hebben en de DA kijkt er zowieso in!

Groetjes,
Kaat
Geen wild hert nee, klopt! :smile:

Ik ga wel binnenkort even langs de DA denk ik, ze is namelijk pas geënt. Haar vacht ziet er ook niet zo geweldig uit na haar eerste loopsheid.
Is dat normaal?

In ieder geval, tand laten we zitten bedankt voor de tips.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”