Ik zoek zwemwater voor onze cocker in de buurt van Deurne/helmond/Venray.
Hij heeft HD in lichte mate in zijn linkerheup en hebben advies gekregen om zijn bilspieren te gaan trainen door te gaan zwemmen. Maar waar kunnen/mogen we zwemmen??
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zwemwater gezocht..
Moderator: moderatorteam
- rovianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 1
- Dipsausje
- Actief
- Contacteer:
Volgens mij zijn de stranden bij Berkendonk verboden voor honden, maar als je bij de palingkwekerij het kleine pad tussen de weilanden neemt kom je in een mooi natuurgebiedje en uiteindleijk kom je aan de achterkant van berkendonk uit. Het is er meestal erg rustig en je kan de hond in Berkendonk laten zwemmen. Je kunt er ook komen als je via het bos achter het naaktstrand helemaal naar de andere kant van Berkendonk loopt, maar ik geloof dat er dan een bordje met 'Verboden Toegang' staat.
Een andere optie is het Buntven, dat ligt in het Zandbos vlakbij de weg tussen Helmond en Deurne. Ik heb geen idee of honden er toegestaan zijn maar ik kom er meestal meer mensen met dan zonder hond tegen... Nadeel bij het Buntven is wel dat het echt een ven is en het is er dus veelal blubberig en veel planten in eht water waar je bij Berkendonk weer helemaal geen last van hebt.
Een andere optie is het Buntven, dat ligt in het Zandbos vlakbij de weg tussen Helmond en Deurne. Ik heb geen idee of honden er toegestaan zijn maar ik kom er meestal meer mensen met dan zonder hond tegen... Nadeel bij het Buntven is wel dat het echt een ven is en het is er dus veelal blubberig en veel planten in eht water waar je bij Berkendonk weer helemaal geen last van hebt.
- rovianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 1
Dank je. Buntven is officieel verboden voor honden, maar ik weet inderdaad dat daar veel honden zwemmen. Ik vind het water en vooral de kanten niet echt fris...
Berkendonk is inderdaad een optie! Had ik nog niet aan gedacht. Maar ben bang als het dadelijk met Prinsenmeer (ofzoiets) van start gaat dat dat ook niet meer kan.
Aarlese visvijver (bij de Kanthoeve) schijnt ook al recreatiegebied te worden. Dus er blijft niet heel veel meer over.
Berkendonk is inderdaad een optie! Had ik nog niet aan gedacht. Maar ben bang als het dadelijk met Prinsenmeer (ofzoiets) van start gaat dat dat ook niet meer kan.
Aarlese visvijver (bij de Kanthoeve) schijnt ook al recreatiegebied te worden. Dus er blijft niet heel veel meer over.
- Dipsausje
- Actief
- Contacteer:
Ze zijn al begonnen met TerraFamilia, een heel stuk van het natuurgebied achter Berkendonk is al door de graafmachines in een zandvlakte veranderd. En als je ziet wat voor plannen ze allemaal hebben gaat heel de omgeving er door kapot en het zal hier en in de omliggende bossen ook een stuk drukker worden.
Als je ziet wat voor plannen ze er allemaal hebben: http://www.terrafamilia.nl/
Maar voorlopig kun je nog prima met je hond naar de "achterkant" van Berkendonk, het water is er mooi schoon, het kiezelstrand is denk ik ook wel geschikt, je kan er heerlijk lopen en het is er niet zo druk. Het is alleen wel zo netjes om uit de buurt van die drijvende buizen te blijven aangezien daar erg veel vogels zitten.
Ik heb ook nog eens op Google Earth(luchtfoto's) gekeken en even een overzicht van de meertjes die er hier in de buurt te vinden zijn. Ik weet overigens niet of je er met de hond kan/mag komen maar miscchien is het het proberen waard:
- NO van Bakel, kleine en grote plas, straten waaraan het ligt: Hekker + Hooizak
- Z van Mierlo, Stabrechtse Heide, meerdere plassen, Turkesvenweg + Starvenweg
- Weer wat verder naar het zuiden, meerdere plassen, Maarheezedijk + Bosrandweg + Smulderslaan
- O van Leende , 2 rechthoekige plassen, Peelven + Turfven + Albertlaan
- ZO van Leende, meerdere plassen, Maarheezerweg Noord (E25) + Klaterspeelweg
- Z van Venray, 1 plas, Gunhoekweg + Sparrendreef
- ZO van Venray, 2 plassen, Valkenberg + Spoordijk
- NO van Venray, 1 erg grote plas, N271 + Oude Baan (ook nog 1 kleine plas zelfde bos maar dan bij de Ceresweg)
- W van Ekkersrijt, 2 plassen, Ekkersweijer + Terraweg
- Nog wat verder naar het westen, 1 plas, ploegstraat
- De Grote Peel kun je ook altijd nog proberen, er is erg veel water, of je er de hond kan laten zwemmen weet ik niet officieel moet de hond in ieder geval aan de lijn.
Dat is zo ongeveer al het water in de omgeving, voor sommige dingen moet je eerst een behoorlijke rit met de auto maken, maar ik hoop dat er toch tenminste iets bij zit waar je de hond kunt laten.
In ieder geval nog veel succes met zoeken!
Als je ziet wat voor plannen ze er allemaal hebben: http://www.terrafamilia.nl/

Maar voorlopig kun je nog prima met je hond naar de "achterkant" van Berkendonk, het water is er mooi schoon, het kiezelstrand is denk ik ook wel geschikt, je kan er heerlijk lopen en het is er niet zo druk. Het is alleen wel zo netjes om uit de buurt van die drijvende buizen te blijven aangezien daar erg veel vogels zitten.
Ik heb ook nog eens op Google Earth(luchtfoto's) gekeken en even een overzicht van de meertjes die er hier in de buurt te vinden zijn. Ik weet overigens niet of je er met de hond kan/mag komen maar miscchien is het het proberen waard:
- NO van Bakel, kleine en grote plas, straten waaraan het ligt: Hekker + Hooizak
- Z van Mierlo, Stabrechtse Heide, meerdere plassen, Turkesvenweg + Starvenweg
- Weer wat verder naar het zuiden, meerdere plassen, Maarheezedijk + Bosrandweg + Smulderslaan
- O van Leende , 2 rechthoekige plassen, Peelven + Turfven + Albertlaan
- ZO van Leende, meerdere plassen, Maarheezerweg Noord (E25) + Klaterspeelweg
- Z van Venray, 1 plas, Gunhoekweg + Sparrendreef
- ZO van Venray, 2 plassen, Valkenberg + Spoordijk
- NO van Venray, 1 erg grote plas, N271 + Oude Baan (ook nog 1 kleine plas zelfde bos maar dan bij de Ceresweg)
- W van Ekkersrijt, 2 plassen, Ekkersweijer + Terraweg
- Nog wat verder naar het westen, 1 plas, ploegstraat
- De Grote Peel kun je ook altijd nog proberen, er is erg veel water, of je er de hond kan laten zwemmen weet ik niet officieel moet de hond in ieder geval aan de lijn.
Dat is zo ongeveer al het water in de omgeving, voor sommige dingen moet je eerst een behoorlijke rit met de auto maken, maar ik hoop dat er toch tenminste iets bij zit waar je de hond kunt laten.
In ieder geval nog veel succes met zoeken!