Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie heeft er een Rodhesian Ridgeback
Moderator: moderatorteam
- eternal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
- Aantal honden: 1
Wie heeft er een Rodhesian Ridgeback
Zo als jullie nu wel weten heb ik een pup van nu 3 maanden oud.
Ik ben super gek op het beessie. maar ze is oo zo moeilijk.
Echt een Ridgeback. Maar ze heeft ook haar super liefe kanten.
Ze is gek op andere honden en gek op andere mensen. Gelukkig wel.
Ze vind onze kat ook zo leuk alleen hij haar niet.
maar wie heeft er nog meer een ridgeback?
Ik ben super gek op het beessie. maar ze is oo zo moeilijk.
Echt een Ridgeback. Maar ze heeft ook haar super liefe kanten.
Ze is gek op andere honden en gek op andere mensen. Gelukkig wel.
Ze vind onze kat ook zo leuk alleen hij haar niet.
maar wie heeft er nog meer een ridgeback?
-
MOO
- nieuw lid
-
C@rmen
- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
- Ilja
- Vaste gebruiker
Hier eentje, tot een jaar geleden waren het er twee. Superhonden, nooit meer iets anders. En ja, flinke handenbindertjes als pup. Trouwens, mijn teef is nu 3 en nog steeds verschrikkelijk vol met puppestreken. Ridgebacks worden laat volwassen, en ik twijfel of mijn meissie ooit nog volwassen gaat worden
wat doet je pup allemaal voor vreselijks??
Ilja
wat doet je pup allemaal voor vreselijks??
Ilja
- eternal
- Zeer actief
je wilt niet weten wat ze uit haalt.
En eigenlijk is het inprenciepe gewoon behoorlijk uit dagen.
elke keer na de gang lopen en met een schoen terug komen. (terwijl ze weet dat het niet mag) moet er ook wel om lachen hoor.
Achter de kat aan rennen. ook al krijgt ze een haal ze blijft terug komen.
Je uit lopen dagen in je handen lopen bijten.
En behoorlijk dominant. Het is echt een vrouw. Na ja dominant. Ze zit nu in de periode dat ze haar plekje in de groep zit te zoeken.
gek wordt je er af en toe van.
Maar ze ook wel weer zo lief. ze weegt iets meer dan 15 kilo en wilt heel erg graag bij je op schoot zitten. hoe dichter tegen je aan hoe beter.
En eigenlijk is het inprenciepe gewoon behoorlijk uit dagen.
elke keer na de gang lopen en met een schoen terug komen. (terwijl ze weet dat het niet mag) moet er ook wel om lachen hoor.
Achter de kat aan rennen. ook al krijgt ze een haal ze blijft terug komen.
Je uit lopen dagen in je handen lopen bijten.
En behoorlijk dominant. Het is echt een vrouw. Na ja dominant. Ze zit nu in de periode dat ze haar plekje in de groep zit te zoeken.
gek wordt je er af en toe van.
Maar ze ook wel weer zo lief. ze weegt iets meer dan 15 kilo en wilt heel erg graag bij je op schoot zitten. hoe dichter tegen je aan hoe beter.
- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
LOL ik zie nog steeds geen dingen die je als "moeilijk" kan bestempelen.
Ze doet de dingen die bijna elke pup doet en dat is de wereld om haar heen verkennen, inclusief de mensen daarin.
Consequent, consequent en consequent zijn en blijven.
Probeer haar maar af te leiden als ze haar tanden ergens inzet wat niet mag.
Niet lachen als ze met haar brutale bekkie weer eens met die schoen aan komt zeilen, want dan krijgt ze alleen maar een bevestiging van haar gedrag.
Als ze je uitdaagt en in je handen bijt, stoppen met het spel etc, etc.
Tja en dominant...het op schoot willen en mogen zitten kan ook een vorm van dominantie zijn. Bedenk wel dat ze nu nog maar 15 kg weegt, straks een kilootje of 33-35. Zij wil dan nog steeds op schoot, maar is voor jou misschien wel veel te zwaar.
Wil je met haar knuffelen, roep haar dan bij je en niet als zij bij je komt om de knuffel op te eisen. Kan erg moeilijk zijn, zeker als de schattige puppenoogjes even omhoog kijken
Enne nogmaals de RR is echt geen moeilijke hond, alleen wel een slimme hond. Zit je met haar op cursus?
Ze doet de dingen die bijna elke pup doet en dat is de wereld om haar heen verkennen, inclusief de mensen daarin.
Consequent, consequent en consequent zijn en blijven.
Probeer haar maar af te leiden als ze haar tanden ergens inzet wat niet mag.
Niet lachen als ze met haar brutale bekkie weer eens met die schoen aan komt zeilen, want dan krijgt ze alleen maar een bevestiging van haar gedrag.
Als ze je uitdaagt en in je handen bijt, stoppen met het spel etc, etc.
Tja en dominant...het op schoot willen en mogen zitten kan ook een vorm van dominantie zijn. Bedenk wel dat ze nu nog maar 15 kg weegt, straks een kilootje of 33-35. Zij wil dan nog steeds op schoot, maar is voor jou misschien wel veel te zwaar.
Wil je met haar knuffelen, roep haar dan bij je en niet als zij bij je komt om de knuffel op te eisen. Kan erg moeilijk zijn, zeker als de schattige puppenoogjes even omhoog kijken
Enne nogmaals de RR is echt geen moeilijke hond, alleen wel een slimme hond. Zit je met haar op cursus?
- eternal
- Zeer actief
Ik neem haar niet op de bank of zo hoor.
Ik ga op de grond zitten en roep haar dan bij me.
Dan komt ze meestal op me schoot zitten.
Als ze gaat lopen piepen om aandacht nergeer ik haar meestal.
Met spellen ook ik probeer het spel te beginnen en te eindigen.
En haar afleiden
dat werkt niet bij haar. Ze blijft net zo hard weer terug komen.
En als we gaan eten moet zij van ons altijd in de bench. zodat ze leert dat ze niet mag bedelen. Wat doet mevrouw. Ze gaat gewoon plassen. met de hoop dat ze eruit gehaald wordt. En ze is zindelijk hoor.
Dat is zo maf. Ze is het dan niet met me eens. Gaat eerst lopen piepen enz. en dan promp daarna een klein plasje
. Ik laat haar nu gewoon liggen tot we klaar zijn. En als een echte ridgeback vind ze dat verschrikkelijk.
Maar het wordt nu wel minder.
Ik heb puppycursus met haar. Naar deze gaat mijn man gehoorzaamheidscursus doen en dan heel misschien behendigheid.
En wat je al zij. Het is echt puppy eigen wat ze allemaal uitspookt.
Ze heeft gewoon te veel energie. Ga je met haar naar buiten en dan is ze aan het ravotten en aan het hollen met honden aan het spellen. En nog is ze niet moet te krijgen lijkt het wel.
En haar afleiden
En als we gaan eten moet zij van ons altijd in de bench. zodat ze leert dat ze niet mag bedelen. Wat doet mevrouw. Ze gaat gewoon plassen. met de hoop dat ze eruit gehaald wordt. En ze is zindelijk hoor.
Dat is zo maf. Ze is het dan niet met me eens. Gaat eerst lopen piepen enz. en dan promp daarna een klein plasje
Ik heb puppycursus met haar. Naar deze gaat mijn man gehoorzaamheidscursus doen en dan heel misschien behendigheid.
Ze heeft gewoon te veel energie. Ga je met haar naar buiten en dan is ze aan het ravotten en aan het hollen met honden aan het spellen. En nog is ze niet moet te krijgen lijkt het wel.
-
Eva
- Actief
- eternal
- Zeer actief
Ik heb deze hond niet in een opweling gekocht.
Ik heb er heel goed over na gedacht er goed over gelezen.
En verschillende mensen gesproken die zelf zo'n ras hebben/haden.
Vrienden van ons hebben er zelfs drie.
Ik was dus al bekend met het ras en het karakter met het ras.
En ik ben toen tot de ontdekking gekomen dat dit ras het beste bij mij past. En heb toen samen met mijn man de beslissing genomen om er eentje te nemen.
Er is zeker maanden over heen gegaan.
Elke hond is moeilijk. De RR id gewoon echt een karakter hond.
Waar je mee om moet gaan. En het is niet zomaar een hond want over zich heen laat lopen.
het is nu nog een pup sara. Maar beetje bij beetje begint ze te leren.
Maar je hebt wel gelijk hoor dat er mensen zijn die in een opweling een bepaald ras kopen zonder er over gelezen hebben of over gehoort hebbe,
Alleen maar om dat ze het ras zo mooie vonden/ vinden.
Ik heb er heel goed over na gedacht er goed over gelezen.
En verschillende mensen gesproken die zelf zo'n ras hebben/haden.
Vrienden van ons hebben er zelfs drie.
Ik was dus al bekend met het ras en het karakter met het ras.
En ik ben toen tot de ontdekking gekomen dat dit ras het beste bij mij past. En heb toen samen met mijn man de beslissing genomen om er eentje te nemen.
Er is zeker maanden over heen gegaan.
Elke hond is moeilijk. De RR id gewoon echt een karakter hond.
Waar je mee om moet gaan. En het is niet zomaar een hond want over zich heen laat lopen.
het is nu nog een pup sara. Maar beetje bij beetje begint ze te leren.
Maar je hebt wel gelijk hoor dat er mensen zijn die in een opweling een bepaald ras kopen zonder er over gelezen hebben of over gehoort hebbe,
Alleen maar om dat ze het ras zo mooie vonden/ vinden.
- stefanie
- Zeer actief
Negeren helpt niet als je het 'meestal' doet. Met negeren moet je heel consequent zijn anders helpt het zeker niet.eternal schreef:Ik neem haar niet op de bank of zo hoor.
En haar afleidendat werkt niet bij haar. Ze blijft net zo hard weer terug komen.
Dat is zo maf. Ze is het dan niet met me eens. Gaat eerst lopen piepen enz. en dan promp daarna een klein plasje. Ik laat haar nu gewoon liggen tot we klaar zijn. En als een echte ridgeback vind ze dat verschrikkelijk.
Honden gaan niet plassen omdat ze het ergens niet mee eens zijn. Zo kunnen honden helemaal niet denken.
Je hebt de pup net twee weken. Ik vraag me toch af of je de bench wel (goed) hebt aangeleerd. Een pup die geen (goede) benchtraining heeft gehad, zal dan inderdaad gaan piepen als ze erin wordt gedaan met het deurtje dicht. En van stress plassen is dan ook heel goed mogelijk.
Moet zeggen dat ik het wel heel triest vind dat een pup in haar eigen urine moet blijven zitten omdat ie zo nodig in een bench moet.
- eternal
- Zeer actief
Ik heb mijn pup nu al iets van 2 en een halve maand. Dus geen twee weken. Ze is 17 september bij me gekomen. Ze is nu 15 wk en was 8 wk toen ze kwam.
En het is geen meestal moet zijn altijd.
En ik heb hele goeie bench training gedaan. eerst wennen vanaf de aller eerste dag.
Zij moest leren dat ze niet mag bedelen als wij gingen eten en deden haar in de bench. En dat ging goed.
Tot op een bepaald mom dat ze iets door had.. Wij hadden haar aangeleerd als zij in de bench wat deed dat ze er gelijk uitmogd.
En dat wist ze. Ze had op een gegeven mom door dat dat dus niet meer lukt. En nu doet ze het ook niet meer. Ze plaste niet veel hoor. Het was maar een klein beetje. Net genoeg om te laten zien dat ze er niet mee eens was. En het was zeker geen stress.
Maar nu gaat het echt super. Ze doet het ook niet meer. Zodra wij haar in de bench doen als we gaan eten. Gaat ze liggen slapen. En wordt pas weer wakker als wij de tafel gaan afruimen. Omdat ze dan weet dat ze de bech uit mag en dat ze dan gelijk naar buiten toe gaat. Ze weet het dus heel erg goed.
En dat ze er in ligt (dus haar eigen plas) is maar 5 a 10 min. Daarna wordt de bench verschoond en is er niets aan de hand.
Ik vind het zo frappant dat je uit mijn tekst kan opmaken dat ik geen goeie bench training heb gedaan. Sara vindt de bench totaal niet erg. Ze gaat er zelfs in als ze wilt slapen. Geen enkel probleem. Ik kan het deurtje dicht doen zonder dat ze gaat piepen. Nee hoor geen angst voor de bench.
Dat is allemaal goed gegaan met voldoende training.
We komen steeds een stap verder
En het is geen meestal moet zijn altijd.
En ik heb hele goeie bench training gedaan. eerst wennen vanaf de aller eerste dag.
Zij moest leren dat ze niet mag bedelen als wij gingen eten en deden haar in de bench. En dat ging goed.
Tot op een bepaald mom dat ze iets door had.. Wij hadden haar aangeleerd als zij in de bench wat deed dat ze er gelijk uitmogd.
En dat wist ze. Ze had op een gegeven mom door dat dat dus niet meer lukt. En nu doet ze het ook niet meer. Ze plaste niet veel hoor. Het was maar een klein beetje. Net genoeg om te laten zien dat ze er niet mee eens was. En het was zeker geen stress.
Maar nu gaat het echt super. Ze doet het ook niet meer. Zodra wij haar in de bench doen als we gaan eten. Gaat ze liggen slapen. En wordt pas weer wakker als wij de tafel gaan afruimen. Omdat ze dan weet dat ze de bech uit mag en dat ze dan gelijk naar buiten toe gaat. Ze weet het dus heel erg goed.
En dat ze er in ligt (dus haar eigen plas) is maar 5 a 10 min. Daarna wordt de bench verschoond en is er niets aan de hand.
Ik vind het zo frappant dat je uit mijn tekst kan opmaken dat ik geen goeie bench training heb gedaan. Sara vindt de bench totaal niet erg. Ze gaat er zelfs in als ze wilt slapen. Geen enkel probleem. Ik kan het deurtje dicht doen zonder dat ze gaat piepen. Nee hoor geen angst voor de bench.
Dat is allemaal goed gegaan met voldoende training.
We komen steeds een stap verder