Nee, de eisen zijn niet heel dwingend hoorNana schreef:Ik hoop niet dat dit echt heel dwingende eisen zijn, want dan kon je nog wel eens van een koude kermis thuiskomen...
Het is niet zo dat alle exemplaren van een bepaald ras exact allemaal dezelfde karaktereigenschappen hebben. Je hebt waakse Cockers, sullige Rottweilers en bijterige Cavaliers. Niet iedere exponent van een ras voldoet aan "het plaatje" zak maar zeggen.
Hou daar terdege rekening mee.
Als het bijvoorbeeld werkelijk een probleem zou zijn als de pup later waaks zou worden, dan zou ik er geeneens aan beginnen.
Dat lijkt me logisch
Onze pup is niet echt waaks, maar vooral keffig om niets. Soms blaft ze als er iets aan de hand is zoals ik eerder schreef. Maar soms dan ziet ze zichzelf in het glas(als het donker is) of ze ziet een poes voorbij lopen. Dan gaat ze te keer! Dat is bijna elke avond.
We zijn haar dat ook aan het afleren, de trainers van de hondenschool zeiden dat je het moest proberen met een waterpistool of plantenspuit. Wij hebben dat laatse geprobeert, het resulteert alleenmaar in een waterbalet. En ze vind die spuit zo leuk, dat ze al een aantal keer een enkel blafje liet horen omdat ze wist dat ze dan die spuit kreeg. We zullen dus iets anders moeten verzinnen
Maar wel grote kans dat de andere pup dit na gaat doen. Daarom willen wij Xena eerst ouder laten worden, tot dat ook alles voorbij is wat in het topic in het veteranen hoekje staat.
Het is niet zo dat onze honden straks geen beweging krijgen. Ze worden een aantal keer per dag uitgelaten en hebben onbeperkte toegang tot een vrij avontuurlijke tuin. Ook aan we meerdere keren per week naar het bos/heide/strand. Daar kunnen ze dan loslopen als ze het commando "hier"heel goed beheersen. Dat commando beheerst xena nog niet in het bijzijn met andere honden (die willen spelen, wel op curus)Dus die loopt aan een lange 5 meter riem.starfleet schreef: Dat ligt totaal aan het kind en hoe het opgevoed wordt. Daarom vind ik je ook te voorbarig om nu al zo te gaan zoeken. Je kan beter wachten hoe een en ander zich ontwikkelt en hoe je ouders er dan tegenover staan. Bedenk ook dat al die rassen uitdaging willen en flink lopen. Ik zou bij jullie eerder aan een Maltezer denken.
Ik vind het niet verstandig om te linken naar een topic in de veteranenhoek. Degenen die daar lid zijn hebben het al gelezen, het is nog maar heel recent.
Het pupsel straks ook. En maltezers, die vinden wij inderdaad leuk!
En die link naar het topic in de veteranen hoek, tja, ik wil liever niet het hele verhaal openbaar zetten, maar ook niet het laatste stuk (waar dit om gaat). Ik ga het heus wel in het openbare gedeelte zetten, maar wel pas als het zeker is dat alles "goed" is.
*edit* verkeerd gequote