Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond heeft iemand gebeten!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

vedim
Actief

Ongelezen bericht door vedim »

jacq1970 schreef:Vaak wordt er aangeraden om na een bijtincident een melding ervan temaken ipv een aangift....vooral als het niet ernstig is.
Met een melding komt er dan een overleg tussen de slachtoffer en de eigenaar van de hond om te bepraten wat voor mogeliklheden er zijn om dit tevoorkomen etc etc.
Helaas woon ik in Alphen aan den Rijn en hier worden de honden die bijten mens of dier heel sneaky meegenomen en dan heel snel ingeslapen en dan moet de eiegnaar nog naar het buro om zijn/haar hond optehalen...terwijl deze al ingeslapen is en de eigenar dus van niets weet.
Mijn eerste reactie was inderdaad contact zoeken met het meisje...maar hier in alphen weet ik het inderdaad niet zo goed of ik dat zou doen...vooral met eenbepaalde ras zou ik mijn hond in veiligheid brengen.

Jacqueline
heel sneaky meegenomen ? dat klinkt eng....
nu zou ik zeggen dat ik of mijn partner nergens de hond heen laat gaan zonder een van ons twee erbij ... maar hij slaapt wel buiten in de kennel.
misschien moet ik hem dan toch maar in de schuur leggen.. :denken:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

vedim schreef:heel sneaky meegenomen ? dat klinkt eng....
nu zou ik zeggen dat ik of mijn partner nergens de hond heen laat gaan zonder een van ons twee erbij ... maar hij slaapt wel buiten in de kennel.
Ze kunnen je hond gewoon in beslag nemen en daar heb jij dan niets meer over te zeggen. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
vedim
Actief

Ongelezen bericht door vedim »

Eline* schreef:
Ze kunnen je hond gewoon in beslag nemen en daar heb jij dan niets meer over te zeggen. :19:
SLIK!! :N:
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

vedim schreef:
Eline* schreef:
SLIK!! :N:
Zo is in nederland de wetgeving.
Je bent hem zo kwijt als zij dat nodig achten en dan kun je hoog en laag springen, je hebt geen poot om op te staan
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”