Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eline* schreef:Mijn honden hebben manden waar ze in slapen en zich "terugtrekken",wat dat dan ook mag zijn. En als ik bezoek heb die de honden niet leuk vindt leg ik ze bij me.
Ik kan prima leven zonder bench en mijn honden idem dito en laten we één ding samen wel even duidelijk hebben;
De bench is er voor het gemak van mensen en niet omdat de hond het zo leuk vindt.
Hier ben ik het helemaal mee eens! Ook hier staan gewoon manden, van pup af aan. En mijn honden hebben als pup nog nooit iets gesloopt. Kwestie van goed in de gaten houden en gelijk proberen duidelijk te maken wat wel en niet kan.
kan niet duidelijk maken dat hij niet in stroomkabels mag bijten als ik er niet ben ik ga liever voor veiligheid van m'n honden en na een aantal maanden kunnen ze gewoon los... nooit geen problemen mee gehad.
En mijn oude hond wil niet altijd die jonge honden of pups om zich heen dus die trekt zich dan lekker terug in een bench... daarnaast gaan pups hier door tot ze er bij neervallen en aangezien ik daar geen voorstander van ben gaan ze hier ook verplicht een middagdutje doen van een uurtje in een bench als ze jong zijn en na het eten ook verplicht een uur slapen.
Eline* schreef:Mijn honden hebben manden waar ze in slapen en zich "terugtrekken",wat dat dan ook mag zijn. En als ik bezoek heb die de honden niet leuk vindt leg ik ze bij me.
Ik kan prima leven zonder bench en mijn honden idem dito en laten we één ding samen wel even duidelijk hebben;
De bench is er voor het gemak van mensen en niet omdat de hond het zo leuk vindt.
Hier ben ik het helemaal mee eens! Ook hier staan gewoon manden, van pup af aan. En mijn honden hebben als pup nog nooit iets gesloopt. Kwestie van goed in de gaten houden en gelijk proberen duidelijk te maken wat wel en niet kan.
Mijn hond heeft wel veel gesloopt, ookal was ik verder duidelijk in wat wel en niet kan.
Maar toch op de momenten dat ik niet thuis was sloopte hij.
Maar heb hem daarvoor niet in de bench gedaan, het was mijn taak om alles op te ruimen en de muren janus proof te maken
En ja als je hier binnen komt zie je de hoekjes van de kasten aangevreten en de rietenstoel ook..
Tamara en Bowie schreef:Een van de beste beslissingen in mijn hondenleven is geweest: de bench de deur uitgooien!
Vréselijk ding. Terwijl ik er van te voren zo'n voorstander van was Door schade (helaas voor Bowie toen) en schande word je wijs..
het ligt eraan hoe je hem gebruikt en waarvoor. Ik heb hem voor al mijn honden gebruikt, ook voor mijn herplaatser die dit nooit gewend was, en het is me prima bevallen.
De bench wilde ik gebruiken om eventueel sloopgedrag te kunnen voorkomen, ze een plekje voor haarzelf zou hebben en als dat haar veilige plekje was om van daaruit haar te trainen met alleen zijn.
Het kwam er dus op neer dat Bowie de bench verschrikkelijk vond. En dat is nog heel zachtjes uitgedrukt. Ze had heel veel moeite om opgesloten te zitten, hoe leuk en gezellig ik de bench ook maakte.
Ik was dat ding zo spuugzat, een hond hebben moest leuk zijn en niet alleen maar dingen moeten leren die ze eigenlijk niet leuk vindt maar het van mij moet omdat ik dat zo graag wil. En daardoor dagenlang gillen en krijsen Sinds ik die bench de deur uit heb gedaan was ik een heel ander baasje, want het was niet meer nodig om me met dat ding bezig te houden en Bowie was ook een stuk vrijer en blijer.
Ze heeft bijna niets gesloopt, leren alleen laten ging zonder bench vele malen beter en haar mand is haar veilige plekje.
Door mijn EIGEN ervaring ben ik zo anti bench geworden. Niet door verhalen van anderen. Ik vervloek ze echt.
Niet iedereen denkt en doet zoals jij. Door al jouw ervaring met honden en ook jouw toewijding voor jouw honden en kennis kun je er op vertrouwen dat je de bench goed gebruikt en met mate.
Maar jij en ik en vele anderen hier op het forum zijn niet de graadmeter voor al die andere honderdduizend hondeneigenaren die zo graag die bench in huis pleuren.
En ohhh die bench is zo heilig voor al die mensen. Die pleuren er een puppy van 8 weken in en gaan er vanuit dat het allemaal maar vanzelf gaat. En juist al die puppy's zijn de dupe door de populariteit van de bench.
Tamara en Bowie schreef:Een van de beste beslissingen in mijn hondenleven is geweest: de bench de deur uitgooien!
Vréselijk ding. Terwijl ik er van te voren zo'n voorstander van was Door schade (helaas voor Bowie toen) en schande word je wijs..
het ligt eraan hoe je hem gebruikt en waarvoor. Ik heb hem voor al mijn honden gebruikt, ook voor mijn herplaatser die dit nooit gewend was, en het is me prima bevallen.
De bench wilde ik gebruiken om eventueel sloopgedrag te kunnen voorkomen, ze een plekje voor haarzelf zou hebben en als dat haar veilige plekje was om van daaruit haar te trainen met alleen zijn.
Het kwam er dus op neer dat Bowie de bench verschrikkelijk vond. En dat is nog heel zachtjes uitgedrukt. Ze had heel veel moeite om opgesloten te zitten, hoe leuk en gezellig ik de bench ook maakte.
Ik was dat ding zo spuugzat, een hond hebben moest leuk zijn en niet alleen maar dingen moeten leren die ze eigenlijk niet leuk vindt maar het van mij moet omdat ik dat zo graag wil. En daardoor dagenlang gillen en krijsen Sinds ik die bench de deur uit heb gedaan was ik een heel ander baasje, want het was niet meer nodig om me met dat ding bezig te houden en Bowie was ook een stuk vrijer en blijer.
Ze heeft bijna niets gesloopt, leren alleen laten ging zonder bench vele malen beter en haar mand is haar veilige plekje.
Door mijn EIGEN ervaring ben ik zo anti bench geworden. Niet door verhalen van anderen. Ik vervloek ze echt.
Niet iedereen denkt en doet zoals jij. Door al jouw ervaring met honden en ook jouw toewijding voor jouw honden en kennis kun je er op vertrouwen dat je de bench goed gebruikt en met mate.
Maar jij en ik en vele anderen hier op het forum zijn niet de graadmeter voor al die andere honderdduizend hondeneigenaren die zo graag die bench in huis pleuren.
En ohhh die bench is zo heilig voor al die mensen. Die pleuren er een puppy van 8 weken in en gaan er vanuit dat het allemaal maar vanzelf gaat. En juist al die puppy's zijn de dupe door de populariteit van de bench.
Hier kan ik me helemaal bij aansluiten. Vervang Bowie door Moos en je hebt mijn verhaal met de bench.
En ik heb dus ook dezelfde afkeer door mijn eigen ervaring
Flint heeft ook een mand..maar verkiest zelf voor de bench boven de mand.
En ik kan oprecht zeggen dat ik de bench van Flint echt voor HAAR nog heb staan...geen eigenbelang in dit geval dus...ja..of je moet het eigenbelang noemen omdat ik het fijn vind als mijn hond zich prettig voelt.
Bij Floyd is het nog wel eigenbelang, maar zolang mijn hond daar niet onder lijdt vind ik dat geen probleem...
Ik denk dat je, bij het wel of niet gebruiken van een bench, vooral naar je eigen gevoel en je eigen hond moet kijken...en er niet een standaard regel voor is om het wel of niet te doen.
klopt. Mijn honden hebben er nooit een hekel aan gehad, nooit gegild nooit geschreeuwd... en met een maand of 6 hoeften ze er niet meer in, maar hij staat er nog wel steeds met het deurtje open, dus ze kunnen erin en eruit wanneer ze willen en dat doen ze dan ook. Ook m'n herplaatser die daardoor een beetje rust heeft op haar leeftijd van al dat jonge grut...
Maar ik ben het helemaal met je eens dat de bench als oplossing wordt gezien voor het makkelijk en snel zindelijk maken van je hond en anti sloopgedrag en dan niet voor even maar meteen voor 10 uur per dag.
Ik zal het maar opbiechten: bij Joep hebben we het helemaal verkeerd gedaan met de bench. Die hadden we al voor hem klaar staan met een kleedje enzo erin, en de eerste avond hup, erin. Hij heeft verschrikkelijk zitten gillen maar Milo was nog van de oude school: laten gillen, dan leert-ie het wel af. Joep was toen 9 weken.
De tweede avond: idem. De derde avond hebben we hem in een afgesloten kamer, zonder bench, gezet. Probleem over. Hoewel ik het nu nooit, nooit meer zo zou doen. Een nieuwe pup gaat mee naar de slaapkamer. In een doos. Klaar.
Bij Tjeu lag het anders. Die zat 's nachts wel in de bench, vooral om te voorkomen dat hij van de trap aflazerde, maar één van ons sliep er naast. We hebben die bench al vrij snel weer afgeschaft. Nu gebruiken we alleen een bench bij onweer. Tjeu is namelijk mega-bang voor onweer. Beide honden mogen dan bij ons op de slaapkamer (anders niet) maar Tjeu klimt bovenop je, hijgt, krabt, kortom: diepe ellende. In de bench, die daar dan speciaal voor wordt opgezet, is hij meteen kalm en gaat slapen. Die bench staat dan wel bij ons. Het deurtje is open maar hij ligt er doodkalm in. Raar, want wij hebben echt jaren geen bench gebruikt. Ook op shows geeft hij zo af en toe aan dat hij in een hok wil. Hij wil dan rust. En dat kan.
Yep hier gaan ook alleen de honden erin die erin willen, die aangeven, dat ze dat ding ook echt gebruiken als mandje, verblijfplaats.
Van mij mogen ze overal komen, tot in de slaapkamer toe, maar met 5 redelijk grote honden is dat geen doen.
Dus er slapen er 3 beneden en 3 boven. En dat zijn altijd dezelfde.
Ooit heb ik bij Willow ook benchgebruik geprobeert, netjes naast mn bed toen ie jong was om in te slapen, maar ook hij krijste de hele boel bij elkaar.
Dat was dus snel afgelopen. Heel snel. Wie niet wil, hoeft ook niet perse...
Mir,Gaia & Bella
"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn." ....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Ik heb voordat ik mijn pup kreeg al een beetje rond gelezen hier.
Toen ik meerdere topics over de bench las dacht ik die moet ik dus niet aanschaffen.Maar dit heb ik toch gedaan en ik ben erg blij dat ik dat gedaan heb.De eerste twee weken hebben we de bench boven gezet naast het bed,alleen de eerste nacht heeft Whiskey gejankt.
De eerste nacht toen die alleen beneden sliep ook maar dat was eventjes.En vaak als we weg moeten jankt die ook heel even maar valt daarna in slaap.Ik wil wel als die wat ouder is de bench weg doen.
malinois schreef:
kan niet duidelijk maken dat hij niet in stroomkabels mag bijten als ik er niet ben ik ga liever voor veiligheid van m'n honden en na een aantal maanden kunnen ze gewoon los... nooit geen problemen mee gehad.
Ik trok de stekkers uit het stopcontact en heb vanaf dag 1 dat Buffy in huis was scherp geloerd op bijten in kabels. Dat deed ze vanaf dag 1 niet meer en voor de zekerheid gingen de stekker er toch nog uit (nog steeds overigens).
daarnaast gaan pups hier door tot ze er bij neervallen en aangezien ik daar geen voorstander van ben gaan ze hier ook verplicht een middagdutje doen van een uurtje in een bench als ze jong zijn en na het eten ook verplicht een uur slapen.
Ik was ook wel voor een veplicht middagdutje, dan gingen we samen lekker even chillen, Buffy kachelde op schoot dan lekker in slaap. Ik heb wel een bench gehad maar ik vind het uiteindelijk zo'n kul, zeker omdat ik nooit meer een dier in een kooitje wil sinds 1990. Geen hamster komt er nog in, dan is het natuurlijk gek dat ik Buffy achter tralies wilde steken. Gelukkig heb ik het gauw opgegeven. Het was een erg slecht idee zo'n bench. Niks voor Buffy en mij.
starfleet schreef:
Ik was ook wel voor een veplicht middagdutje, dan gingen we samen lekker even chillen, Buffy kachelde op schoot dan lekker in slaap. Ik heb wel een bench gehad maar ik vind het uiteindelijk zo'n kul, zeker omdat ik nooit meer een dier in een kooitje wil sinds 1990. Geen hamster komt er nog in, dan is het natuurlijk gek dat ik Buffy achter tralies wilde steken. Gelukkig heb ik het gauw opgegeven. Het was een erg slecht idee zo'n bench. Niks voor Buffy en mij.
Anne
Tja, dat is nou het verschil tussen mensen, de een heeft daar alle tijd voor en een ander niet.
Mir,Gaia & Bella
"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn." ....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
starfleet schreef:
Anne
Tja, dat is nou het verschil tussen mensen, de een heeft daar alle tijd voor en een ander niet.
Misschien moet je anders geen pup nemen. Niemand verplicht je tot het nemen van een pup, die zoveel zorg in beslag neemt.
wat is dat nou weer voor onzin? kun je ineens geen hond nemen als je hem af en toe in de bench wilt doen?
sommige honden slopen als jij er niet bent dan is de bench toch echt de veiligste optie
Misschien moet je anders geen pup nemen. Niemand verplicht je tot het nemen van een pup, die zoveel zorg in beslag neemt.
Ik heb het erover dat niet iedereen even rustig 'smiddags een siësta kan houden.
Ik heb nml dan nog meer te doen. En dat betekent echt niet dat ik geen tijd zou hebben om een puppie op te voeden. Dat heb ik vorig jaar nog gedaan en in mijn ogen (en van anderen) met redelijk succes.
en sommige honden hebben het nou eenmaal nodig, dat ze af en toe gedwongen rust nemen. Dan kan een bench een uitstekend hulpmiddel zijn, om zelf even iets anders te kunnen doen en je handen vrij te hebben.
Waarbij ik nog opmerk, dat ook de hond het moet willen en kunnen!!
Mir,Gaia & Bella
Ik heb het erover dat niet iedereen even rustig 'smiddags een siësta kan houden.
Ik heb nml dan nog meer te doen. En dat betekent echt niet dat ik geen tijd zou hebben om een puppie op te voeden. Dat heb ik vorig jaar nog gedaan en in mijn ogen (en van anderen) met redelijk succes.
en sommige honden hebben het nou eenmaal nodig, dat ze af en toe gedwongen rust nemen. Dan kan een bench een uitstekend hulpmiddel zijn, om zelf even iets anders te kunnen doen en je handen vrij te hebben.
Ik vind het echt onzin. Grote onzin zelfs. De enige pup die verplichte rust nodig heeft is de hyperaktieve pup, die zelf geen maat kan houden. Verder gaat iedere normale pup gewoon een tukkie doen als ie moe is.
Ik vind het echt onzin. Grote onzin zelfs. De enige pup die verplichte rust nodig heeft is de hyperaktieve pup, die zelf geen maat kan houden. Verder gaat iedere normale pup gewoon een tukkie doen als ie moe is.
zeg ik toch sommige honden......
Mir,Gaia & Bella
Ik vind het echt onzin. Grote onzin zelfs. De enige pup die verplichte rust nodig heeft is de hyperaktieve pup, die zelf geen maat kan houden. Verder gaat iedere normale pup gewoon een tukkie doen als ie moe is.[/quote]
nou en dat is nou net de pup waar het hier in dit topic over gaat!!!!!!! een overactieve pup die totaal geen maat kan houden zowel met stoeien, bijten als met slapen niet. die zich nu al nix laat vertellen en schijt heeft aan een brokje als ie lol kan maken met rotte dingen uithalen.
een hyperactieve pup is een pup die van huis uit afstamt van honden die gebruikt worden om te werken, hebben dus een beetje extra veel werkdriften (jachtdrift zoals je het wilt noemen)
honden die voor dat doel gefokt zijn zijn nu eenmaal hyperactief en dat heeft nix met een gebrek, ziekte o.i.d. te maken.
een paard dat van renpaarden afstamt en die genen vererft heeft zal het ook niet naar zijn zin hebben in een manege elke dag rondjes lopen, die zal het beter naar zijn zin hebben op de renbaan.
je hebt nu eenmaal huishonden en werkhonden, helaas komen sommige werkhonden soms in een huissituatie terecht waar ze totaal hun ei niet kwijt kunnen, dit worden adhd hondje genoemd. dit is een menselijke eigenschap die de gedrachtsterapeut een naampje heeft gegeven. dit is een verkeerd beeld,
honden die van huis uit geboren zijn om te jagen (de jachthonden, of de waakhonden, de hoed/ drijfhonden etc.) en deze eigenschappen nog steeds bezitten, kunnen wel eens in een huissituatie te weinig te doen krijgen, zowel geestelijk als lichamelijk, daardoor hebben ze tijd over om allerlei andere dingen te gaan verzinnen, slopen, blaffen etc. voor het gemiddelde huishouden dus een probleem.
veel van dit soort gedragsproblemen zijn heel simpel op te lossen, geef de hond een doel in zijn leven in bv een sport of werk. voor sommige honden is wat extra fietstraining of een lange wandeling voldoende, maar er zijn er ook bij die daarmee alleen maar meer energie opbouwen en dus alleen maar meer zin in activiteit. die moeten ook geestelijk onderhouden worden.
zoekspelletjes, al dan die in jacht, speuren, zoekopdrachten, behendigheid, gehoorzaamheid obedience noem maar op kan voor dit type hond een aanvulling zijn waarbij ze zoveel bezig gehouden worden dat ze de ideale huishond worden.
wij zoeken juist dit soort hondjes uit als wij er mee willen werken of mee willen sporten, maar vaak is het geen kwestie van karakter bij bepaald type baasje zoeken, maar een kwestie van een leuk kleurtje of hij kijkt zo lief. als dat hondje want nu bij dat baasje terecht komt die helemaal geen tijd, geen zin of geen know how heeft van het karakter, zal waarschijnlijk een probleemhondje kweken (zeg waarschijnlijk want heoft hoeft in de praktijk niet zo te zijn, maar de kans is groot).
kijk maar naar de herplaatster die wij binnen ons bedrijf nu hebben, dit zijn allemaal hondjes die sloopten, te druk waren, overactief waren, of soms nog erger. het enige wat wij met deze honden hebben gedaan is ze in het zoekwerk te zetten. geen heropvoeding o.i.d. alleen maar werken, de problemen zijn daardoor vanzelf verdwenen.
het hondje waar het hier om gaat is dus gewoon een hondje met werkdrift en dat is op deze leeftijd al te merken. (gelukkig voor ons want daardoor kunnen wij dus ook pups selecteren voor het doel waarvoor wij ze willen gebruiken).
en waarom er tegenwoordig veel mee honden zijn die het stempel adhd opgelegd krijgen. tegenwoordig is het een mode om iets met een hond te gaan doen, flyball, jacht, behendigheid maakt niet uit. met een hondje dat maar een gemiddeld of zelfs geen driften heeft zal het in de sport niet echt gaan maken, maar mensen raken besmet met het virus en de winnersmentaliteit komt dan naar boven, dus word er gezocht naar een hond die deze driften wel meegekregen heeft, zo gaan steeds meer sporters met hun tophonden fokken om ook voor deze mensen een pup te kweken, maar niet alle pups komen dan ook in de sport terecht. enkele gaan dus ook gewoon huishondje worden en als ze dan ook nog de karaktereigeschappen van hun topsportende ouders mee hebben gekregen dan heb je weer een adhd hondje op de wereld gezet.
Martijn schreef:Een hyperactieve pup wordt of verkeerd begeleidt of heeft een interne, medische oorzaak voor zijn hyperactiviteit.
In beide gevallen helpt een bench niet.
Een hyperactieve pup, die dat gedrag vooral na zijn eten heeft (een moment waarop je hem dus geen activiteiten aan kunt bieden), maar totaal niet tot rust te brengen is in een mand. Dat bestaat. Medisch gezien is er niets aan de hand.
Wat moet je dan als de schat òf je kamer afbreekt òf in jouw gaat hangen en niet te stuiten is?
Een bench kan dan een uitkomst zijn.
Ja, hij zal wel even protesteren. Maar uiteindelijk toch gaan slapen.
Dat brengt rust in de tent.
Even rust voor jezelf, zodat je daarna weer met frisse moed aan de slag kunt, en even rust voor de pup die zichzelf voorbij loopt (en soms zelfs gaat kotsen van de drukdoenerigheid).
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
hier moet elke pup verplicht een uur rusten na het eten, nooit een probleem geweest, eten krijgen ze in de bench en ze gaan gewoon lekker slapen zonder enig protest... hier weten ze dat als pup niet anders en eenmaal volwassen is het nog steeds verplicht rusten na het eten alleen hoeft het niet meer in de bench wat niet wil zeggen dat ze het niet doen want een aantal liggen nog steeds in hun bench met open deurtje
malinois schreef:hier moet elke pup verplicht een uur rusten na het eten, nooit een probleem geweest, eten krijgen ze in de bench en ze gaan gewoon lekker slapen zonder enig protest... hier weten ze dat als pup niet anders en eenmaal volwassen is het nog steeds verplicht rusten na het eten alleen hoeft het niet meer in de bench wat niet wil zeggen dat ze het niet doen want een aantal liggen nog steeds in hun bench met open deurtje
Hier weten de pups ook niet beter
Deze was een uitzondering
Na een week was het protest over (duurde ook nooit lang)
Ik heb het bij een cursist ook een keer "mogen" meemaken
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Martijn schreef:
Het is in een hondeleven op geen enkel moment "nodig" of normaal dat een hond huilt/jankt/schreeuwt of onophoudelijk blaft.
Dan zit je allang fout.
Ja....als je er eenmaal voor hebt gezorgd dat je pupje agnstkreten slaakt is het beter om hier niet ook nog een keer op in te gaan maar dat betekent dus niet dat je goed bezig bent als je met kromme tenen een gillende pup zit te negeren.
ik ben het in grote lijnen met je eens, maar dit is toch wel te zwart-wit gesteld. puppen kunnen best om andere redenen dan angst en eenzaamheid janken en krijsen, en hard zelfs.
moet je eens kijken wat pupjes doen als ze eenmaal geproefd hebben van een stukje buitenwereld, en vroeger dan in hun planning zat met z'n allen (en desnoods met moeders er nog bij) terug naar het (zeer bekende en veilige) puppenverblijf worden gebracht.......krijsen, gillen, wij willen eruit , en wel NU .
een gillende pup hoeft dus echt geen traumapup in wording te zijn, waarmee ik niet zeg dat je deze uitspraak ook zomaar kan omdraaien.
jij schrijft het, ik zat net te denken dat mijn pup hier ook de boel afbreekt als hij in de bench zit en zijn eten is op
en dat is echt niet uit angst
"ETEN IS OP EN IK WIL ER NU UIT "
nou kan je vertelen dat madam, wat mij betreft dan ook ff mag gillen, en er pas uitkomt als ze stil is[/b]
groetjes Ida en de fransoosjes
Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je begaan hebt...
mijn pups eten ook in de bench, en als ze klaar zijn zetten ze het allebei spontaan op het gillen dat ze erui willen.
Geen haar op mijn hoofd die er dan aan denkt om ze eruit te laten. IK ben de baas en ZIJ moeten dus wachten. net zolang totdat ze stil zijn. En het gaat al behoorlijk goed. Ze blijven al bijna 5 hele minuten stil, en dan doe ik de deurtjes open en mogen ze eruit. Dat leng ik gewoon, en gaat perfect.
Maar ik ga me niet aanpassen aan hun gedrag of wensen in dit geval.
Nu weet ik natuurlijk niet of die pup gilt omdattie bang is, of omdattie gewoon boevenstreken wil uithalen e.d. In dat laatste geval hattie het van mij even mogen bekijken.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Hyperaktiviteit is een afwijking, ziek gedrag dus.
Overaktiviteit is iets anders dan hyperaktiviteit. Een hond die zijn energie niet voldoende kwijt kan is overaktief, maar nog niet hyperaktief.
Met een echte hyper valt er weinig te trainen, want ze hebben een consentratievermogen van nul komma bokkie.
Als je met een hyper wil trainen moet je eerst uren spenderen aan rust in de hond brengen en het consentratievermogen verbeteren.
het ligt dicht bij elkaar maar er is echt een verschil.
ik wil in mijn werk geen rust in de honden alleen de explosievenspeurhonden worden pas later op rust getraind, maar eerst actief.
en toch de hyperste hondjes zijn zelfs super passief tijdens hun werk en super geconcentreerd. maar als ze klaar zijn ......
maar hieruit blijkt ook wel weer waarom er zo vreselijk weinig passief verwijzende speurhonden zijn in nederland. omdat het gewoon vreselijk maatwerk is. al onze 8 narcoticaspeurhonden en 3 explohonden zijn passief trouwens. maar een werkdrift dat ze hebben.......
fransoos schreef:jij schrijft het, ik zat net te denken dat mijn pup hier ook de boel afbreekt als hij in de bench zit en zijn eten is op
nou kan je vertelen dat madam, wat mij betreft dan ook ff mag gillen, en er pas uitkomt als ze stil is[/b]
Ik vind het nogal niet wat hoor..
Hoe zou jij het vinden om opgesloten te worden in een kooitje, je begod niet weet wat je overkomt en degene waar je vertrouwen in hebt aan het andere kant van het kooitje je er niet uitlaat?
Ohhhh wat is een bench toch leuk en oohhhh, ze vinden het echt niet erg hoor. Nee, ze janken de boel voor hun lol bij elkaar.
speurneus carola schreef:ik wil in mijn werk geen rust in de honden alleen de explosievenspeurhonden worden pas later op rust getraind, maar eerst actief.
en toch de hyperste hondjes zijn zelfs super passief tijdens hun werk en super geconcentreerd. maar als ze klaar zijn ......
maar hieruit blijkt ook wel weer waarom er zo vreselijk weinig passief verwijzende speurhonden zijn in nederland. omdat het gewoon vreselijk maatwerk is. al onze 8 narcoticaspeurhonden en 3 explohonden zijn passief trouwens. maar een werkdrift dat ze hebben.......
Dus zijn het geen hyperhonden. Vraag maar eens aan bv jacky wat een hyperaktieve hond is. Die kunnen zich niet consentreren, die slapen niet, maar gaan maar door en door..met rooddoorlopen ogen van vermoeidheid, maar ze zijn totaal grenzeloos.
En daar heb ik het over en niet over een fanatieke obsessieve drukke pup.
speurneus carola schreef:ik wil in mijn werk geen rust in de honden alleen de explosievenspeurhonden worden pas later op rust getraind, maar eerst actief.
Dus zijn het geen hyperhonden. Vraag maar eens aan bv jacky wat een hyperaktieve hond is. Die kunnen zich niet consentreren, die slapen niet, maar gaan maar door en door..met rooddoorlopen ogen van vermoeidheid, maar ze zijn totaal grenzeloos.
Daar had ik het dus wel over
Gelukkig is dat na de puppytijd behoorlijk goed gekomen
fransoos schreef:jij schrijft het, ik zat net te denken dat mijn pup hier ook de boel afbreekt als hij in de bench zit en zijn eten is op
Ik vind het nogal niet wat hoor..
Hoe zou jij het vinden om opgesloten te worden in een kooitje, je begod niet weet wat je overkomt en degene waar je vertrouwen in hebt aan het andere kant van het kooitje je er niet uitlaat?
Ohhhh wat is een bench toch leuk en oohhhh, ze vinden het echt niet erg hoor. Nee, ze janken de boel voor hun lol bij elkaar.
heb ik het hier over janken
ik ken echt het verschil wel tussen janken en drammen hoor
en pup die mij vanuit de bench aan gaat zitten kijken, en dan heel hard gaat blaffen, ff kijken of het vrouwtje reageerd en dan nog maar eens proberen, is geen zielige pup, dit is een slimme pup, die precies weet hoe ze haar zin kan krijgen
Ze weet nu dan ondertussen ook dat als ze gewoon stil is, ze veel sneller weer los mag
een pup die gilt omdat mams haar afstraft, is toch ook niet zielig
Madam is ondertussen 13 week oud, en weet al heel goed wat wel en niet mag, wat niet inhoud dat ze het niet blijft proberen
groetjes Ida en de fransoosjes
Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je begaan hebt...
Daar had ik het dus wel over
Gelukkig is dat na de puppytijd behoorlijk goed gekomen
Gelukkig! Hyperaktiviteit is iets wat niet over gaat, maar wel beter hanteerbaar kan worden.