Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oppakken slecht?
Moderator: moderatorteam
- peet
- Actief
- Aantal honden: 1
oppakken slecht?
Ik heb even een vraagje omdat ik het soms echt niet meer weet waar ik goed aan doe. Luna heeft een probleem met andere honden aan de lijn. Ik weet wat ik moet doen, aandacht op mij vestigen en belonen. Dit zijn we volop aan het trainen. Mijn vraag heeft te maken met los lopende honden, zij komen dus naar Luna toe, die aan de lijn zit en dat wordt hakken. De bazen voelen zich niet geroepen hier iets mee te doen, dus moet ik het zelf oplossen. Nu heb ik al een paar keer gehad dat het echt gevaarlijk werd, ze is al een paar keer flink verwond door honden die haar gewoon grepen. Is het heel erg fout om haar op te pakken als ik een hond aan zie komen, waarvan ik weet dat het fout gaat? Ik weet dat oppakken op zich niet goed is, maar hoe moet ik anders voorkomen dat ik elke week bij de dierenarts zit. Het is voor mij ook een prettiger idee dat ik haar op "mag" pakken en gewoon doorlopen, en zo een vechtpartij voorkomt. Maar ik weet alleen niet wat ik hiermee aanricht.
-
- Vaste gebruiker
je mag haar NOOIT oppakken, ze gaat troost zoeken bij jou en heb je kans dat als ze groter is niet met andere honden overweg kan. dit heb ik zo geleerd.
zelf heb ik het ook gedaan, altijd als er een andere hond aankwam mijn luna oppakken totdat ze zij dat het absoluut niet mag.
maar als anderen het niet met me eens zijn zal het wel aangevuld worden
zelf heb ik het ook gedaan, altijd als er een andere hond aankwam mijn luna oppakken totdat ze zij dat het absoluut niet mag.
maar als anderen het niet met me eens zijn zal het wel aangevuld worden

groetjes danielle
- peet
- Actief
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- peet
- Actief
- peet
- Actief
Oke, ga ik proberen, het is alleen moeilijk haar achter me te houden, ze is zo klein en wil natuurlijk naar die hond toe, maar laat ik het eerst maar proberen. Het lijkt een doemscenario, maar ik heb het nu al een stuk of 6x meegemaakt, en wil nu graag het hele probleem voorkomen. Het zou natuurlijk mooier zijn als die honden gewoon aangelijnd waren, maar dat is weer een ander discussiepunt.Martijn schreef:Wat het allerbeste werkt is je hond op de grond laten staan en achter je trekken en de aankomende hond aankijken terwijl je je groot maakt. De meeste honden stoppen dan al. En anders geef je er nog een lage brul bij van "Hey!! Weg!!" met een stap in hun richting en een zwaaiende arm.
Dat werkt het beste om honden bij je weg te houden. Doen alsof je gaat slaan..
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ook niet als (in mijn geval) de eigen hond diegene is die in een andere hond duikt als die hond te dicht bij haar komt?
Ik til Yentie dus wel op als er een hond aan komt en de eigenaar roept zijn hond niet bij zich. Toby geeft wel de juiste signalen af en dus blijven honden wel uit zijn buurt, maar om de een of andere reden is haar gekef reden om juist aan haar te gaan snuffelen en dan KLENGG, zit ze vastgeschroefd in de strot of in het oor van die andere hond.
Dus til ik haar maar op, laat ik Toby duidelijk maken dat contact niet gewenst is en loop ik gelijkertijd snel weg.
Ik durf haar dan echt niet te laten lopen. Of kan ik dat dan beter wel doen?
Ik til Yentie dus wel op als er een hond aan komt en de eigenaar roept zijn hond niet bij zich. Toby geeft wel de juiste signalen af en dus blijven honden wel uit zijn buurt, maar om de een of andere reden is haar gekef reden om juist aan haar te gaan snuffelen en dan KLENGG, zit ze vastgeschroefd in de strot of in het oor van die andere hond.
Dus til ik haar maar op, laat ik Toby duidelijk maken dat contact niet gewenst is en loop ik gelijkertijd snel weg.
Ik durf haar dan echt niet te laten lopen. Of kan ik dat dan beter wel doen?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Kom je op een plek waar altyd de zelfde mensen lopen? Anders zou ik die eigenaren eens aanspreken. Ik snap de comotie ik vind het verschrikkelijk als mensen de "regeltjes" niet snappen. Toen ik heel jong was liep ik met de hond van me tante en ze heeft me meteen geleert als een andere hond aangelijnt is doe je dat ook even.
Je weet nooit waarom een andere hond aangelijnt is, misschien is ie heel agressief of angstig eigenlijk hoort dat niet eens uit te maken!
Ik zou m nooit oppakken als ik jou was. Ik snap de bezorgdheid en het is een vervelende situatie. Maar door je hond op te tillen kun je het nog erger maken. Je hond staat hoger als anderen en kan zich daardoor wel een sterk en ranghoog gaan voelen. Waardoor agressie naar andere honden kan onstaan of erger worden. Zoiets zie je helaas heel veel bij kleine hondjes. Aan de andere kant kan hij angstig of angstiger worden omdat jij hem steun geeft.
Ik denk idd dat martijn een goede tip geeft wat die andere honden betreft. Toch blijft het moeilijk. Ik zou ook altijd die baasjes eens aanspreken misschien zien ze het probleem gewoon niet en letten ze na een klein gesprekje de volgende keer wel beter op. Je kan dat altyd proberen natuurlijk.
Als ik het goed las was je Luna nog aan het trainen om aandacht op jou te vestigen dit is natuurlijk wel erg moeilijk als er steeds honden op jullie afdenderen. Misschien weet je een plekje waar wel honden komen maar wat minder.
verder heel veel succes
Je weet nooit waarom een andere hond aangelijnt is, misschien is ie heel agressief of angstig eigenlijk hoort dat niet eens uit te maken!
Ik zou m nooit oppakken als ik jou was. Ik snap de bezorgdheid en het is een vervelende situatie. Maar door je hond op te tillen kun je het nog erger maken. Je hond staat hoger als anderen en kan zich daardoor wel een sterk en ranghoog gaan voelen. Waardoor agressie naar andere honden kan onstaan of erger worden. Zoiets zie je helaas heel veel bij kleine hondjes. Aan de andere kant kan hij angstig of angstiger worden omdat jij hem steun geeft.
Ik denk idd dat martijn een goede tip geeft wat die andere honden betreft. Toch blijft het moeilijk. Ik zou ook altijd die baasjes eens aanspreken misschien zien ze het probleem gewoon niet en letten ze na een klein gesprekje de volgende keer wel beter op. Je kan dat altyd proberen natuurlijk.
Als ik het goed las was je Luna nog aan het trainen om aandacht op jou te vestigen dit is natuurlijk wel erg moeilijk als er steeds honden op jullie afdenderen. Misschien weet je een plekje waar wel honden komen maar wat minder.
verder heel veel succes

-
- Zeer actief
en je kunt zorgen dat je iets bij je hebt om de andere hond(die naar je toekomt )af te weren werpketting ,flesje water, o.i.d. EN inderdaad ik zou de eigenaars van de honden aanspreken dat dit niet zo de bedoeling is, en dat het een goede gewoonte is (bijna overal)als de hond die je tegenkomt vast is, je hond ook vast maken 

-
- Zeer actief
Ik bedoel met zo,`n bidon dopje kun je ze nat gooien/spuiten o.i.dMartijn schreef:Moeten ze alleen niet het waterflesje voor je gaan apporteren.loving bulls schreef:en je kunt zorgen dat je iets bij je hebt om de andere hond(die naar je toekomt )af te weren werpketting ,flesje water, o.i.d. EN inderdaad ik zou de eigenaars van de honden aanspreken dat dit niet zo de bedoeling is, en dat het een goede gewoonte is (bijna overal)als de hond die je tegenkomt vast is, je hond ook vast maken
Veel honden vinden weggegooide voorwerpen juist geweldig leuk.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik zou ze proberen weg te jagen. als jouw hond de belaagde is zou ik hem niet oppakken. neem maar zo'n werpstok mee en jaar ze weg en ga dan met de eigenaren praten.
mijn reu is niet aardig tegen loslopende honden die naar ons toekomen. als hij echt maf gaat doen til ik hem wel op, maar dat is dan om te voorkomen dat ie schade veroorzaakt. optillen varieert dan van half omhoog in zijn tuig (geen halsband om dezelfde reden als martijn opgaf) tot over mijn schouder.
mijn reu is niet aardig tegen loslopende honden die naar ons toekomen. als hij echt maf gaat doen til ik hem wel op, maar dat is dan om te voorkomen dat ie schade veroorzaakt. optillen varieert dan van half omhoog in zijn tuig (geen halsband om dezelfde reden als martijn opgaf) tot over mijn schouder.

- peet
- Actief
Ik loop hier in het bos/op de hei, de honden mogen hier niet los. Op zich is het niet zo druk, maar ik kom toch wel 1x per dag een hond tegen (meestal los). Ik spreek de eigenaren altijd aan (soms niet zo vriendelijk hoor, omdat ik het dan zo zat ben) maar in de tussentijd is het leed al geleden, Luna is dan aan het hakken met die hond. Ik heb een keer gehad dat er 6 loslopende honden op ons afkwamen, rennend, grommend. Toen heb ik haar echt opgepakt en ben naar de baas toegestapt. Als ik haar niet had opgepakt, had ik waarschijnlijk nu geen hond meer gehad en had ik de baas ook niet flink kunnen aanspreken, dan ben je meer bezig met de honden. Ik blijf het een probleem vinden hoor, soms schrik ik ook zo ineens van een hond (komt de hoek om stieren of uit de bosjes) dat ik alle regels vergeet en haar het liefst wil oppakken en weglopen.corason del perro schreef:Kom je op een plek waar altyd de zelfde mensen lopen? Anders zou ik die eigenaren eens aanspreken.
Ik zou ook altijd die baasjes eens aanspreken misschien zien ze het probleem gewoon niet en letten ze na een klein gesprekje de volgende keer wel beter op. Je kan dat altyd proberen natuurlijk.
verder heel veel succes
-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
als je die hond echt alle keren tegen komt, moet je toch het gesprek met de eigenaar aan zien te gaan-dat moet over, en anders toch een ander route zoeken, andere tijden(ik persoonlijk zou dreigen de volgende keer een bus haarlak over die hond te spuiten
, maar dat is niet zo netjes he
) je gaat zo ook met de stress in je lijf lopen, en de training van je hond gaat zo ook niet opschieten
Als het geen losloopgebied is zou je ook kunnen overwegen om aangifte te doen
maar het is een lastig probleem 

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Dat snap ik hoor kijk in zon situatie kan je niet veel anders natuurlijk. Het is hier dus gewoon een vervelende situatie door andere honden baasjes als ik het goed begrijp.peet schreef:Ik loop hier in het bos/op de hei, de honden mogen hier niet los. Op zich is het niet zo druk, maar ik kom toch wel 1x per dag een hond tegen (meestal los). Ik spreek de eigenaren altijd aan (soms niet zo vriendelijk hoor, omdat ik het dan zo zat ben) maar in de tussentijd is het leed al geleden, Luna is dan aan het hakken met die hond. Ik heb een keer gehad dat er 6 loslopende honden op ons afkwamen, rennend, grommend. Toen heb ik haar echt opgepakt en ben naar de baas toegestapt. Als ik haar niet had opgepakt, had ik waarschijnlijk nu geen hond meer gehad en had ik de baas ook niet flink kunnen aanspreken, dan ben je meer bezig met de honden. Ik blijf het een probleem vinden hoor, soms schrik ik ook zo ineens van een hond (komt de hoek om stieren of uit de bosjes) dat ik alle regels vergeet en haar het liefst wil oppakken en weglopen.corason del perro schreef:Kom je op een plek waar altyd de zelfde mensen lopen? Anders zou ik die eigenaren eens aanspreken.
Ik zou ook altijd die baasjes eens aanspreken misschien zien ze het probleem gewoon niet en letten ze na een klein gesprekje de volgende keer wel beter op. Je kan dat altyd proberen natuurlijk.
verder heel veel succes

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Wat ontzettend vervelend! Ik zou ook gaan voor het wegsturen van de andere hond.
Het is mij nog nooit overkomen dat een hond niet afdroop als ik me groot maak, boos kijk en 'oprotten' zeg met een armbeweging van me af. Wel krijg ik er reacties op van de baasjes van de andere honden, maar dat is dan jammer.
Ik kom 's avonds in de wijk weleens een loslopende hond tegen terwijl Bram aan de lijn zit. Die wordt standaard weggestuurd door mij omdat Bram dan niet op z'n vriendelijkst is.
Het is mij nog nooit overkomen dat een hond niet afdroop als ik me groot maak, boos kijk en 'oprotten' zeg met een armbeweging van me af. Wel krijg ik er reacties op van de baasjes van de andere honden, maar dat is dan jammer.
Ik kom 's avonds in de wijk weleens een loslopende hond tegen terwijl Bram aan de lijn zit. Die wordt standaard weggestuurd door mij omdat Bram dan niet op z'n vriendelijkst is.

Linda, Izzie en Bram
- Roelfien
- Zeer actief
Dat heb ik met Yentie dus ook, ze zal proberen uit haar halsband te komen, dus ze heeft een tuig aan. Maar ja, het is maar een klein hondje. Dan moet ik dus bukken om haar ietwat omhoog te trekken, terwijl er aan de andere kant nog een kwaaie hedder loopt te krijsen. Ik ben dan niet meer in evenwicht. Ik til haar dan dus ook op en draai me meteen van de andere hond af en dan sjouw ik met haar op mijn arm (meer een soort houdgreep waarbij ik haar ook beet heb bij haar tuig anders springt ze van mijn arm) en met Toby aan de lijn zo snel mogelijk de andere kant op.massam schreef: mijn reu is niet aardig tegen loslopende honden die naar ons toekomen. als hij echt maf gaat doen til ik hem wel op, maar dat is dan om te voorkomen dat ie schade veroorzaakt. optillen varieert dan van half omhoog in zijn tuig (geen halsband om dezelfde reden als martijn opgaf) tot over mijn schouder.

En dan nog moet ik uitkijken, want dan kunnen mijn honden hun frustratie niet kwijt en hangt Yentie vol in Toby die dat niet leuk vindt en haar terug pakt. Oftewel, ik sta mijn eigen honden uit elkaar te halen.

- peet
- Actief
Het gaat hier helaas niet om hetzelfde geval. Ik kom constant van dit soort honden en bazen tegen. Ik loop inderdaad steeds een ander route, ander tijdstip, maar dan heb ik weer een nieuwe lichting. Natuurmonumenten heeft hier pas alle borden vervangen, door nog grotere borden met daarop waarschuwingen, dat de hond niet los mag lopen i.v.m. schotse hooglanders, wilde paarden, reeen, zwijnen etc. Maar volgens mij is half Nederland blindloving bulls schreef:als je die hond echt alle keren tegen komt, moet je toch het gesprek met de eigenaar aan zien te gaan-dat moet over, en anders toch een ander route zoeken, andere tijden(ik persoonlijk zou dreigen de volgende keer een bus haarlak over die hond te spuiten, maar dat is niet zo netjes he
) je gaat zo ook met de stress in je lijf lopen, en de training van je hond gaat zo ook niet opschieten
Als het geen losloopgebied is zou je ook kunnen overwegen om aangifte te doen
maar het is een lastig probleem

- peet
- Actief
Jeetje bij jou is het helemaal bal. Ik vind het wel een fijn idee dat er meerdere mensen met dit probleem zijn (voor jullie natuurlijk niet zo fijn, zo'n probleem), maar op een geven moment ga je aan je zelf twijfelen.Roelfien schreef:Dat heb ik met Yentie dus ook, ze zal proberen uit haar halsband te komen, dus ze heeft een tuig aan. Maar ja, het is maar een klein hondje. Dan moet ik dus bukken om haar ietwat omhoog te trekken, terwijl er aan de andere kant nog een kwaaie hedder loopt te krijsen. Ik ben dan niet meer in evenwicht. Ik til haar dan dus ook op en draai me meteen van de andere hond af en dan sjouw ik met haar op mijn arm (meer een soort houdgreep waarbij ik haar ook beet heb bij haar tuig anders springt ze van mijn arm) en met Toby aan de lijn zo snel mogelijk de andere kant op.massam schreef: mijn reu is niet aardig tegen loslopende honden die naar ons toekomen. als hij echt maf gaat doen til ik hem wel op, maar dat is dan om te voorkomen dat ie schade veroorzaakt. optillen varieert dan van half omhoog in zijn tuig (geen halsband om dezelfde reden als martijn opgaf) tot over mijn schouder.
En dan nog moet ik uitkijken, want dan kunnen mijn honden hun frustratie niet kwijt en hangt Yentie vol in Toby die dat niet leuk vindt en haar terug pakt. Oftewel, ik sta mijn eigen honden uit elkaar te halen.
- M@scha
- Zeer actief
Roelfien schreef:Dat heb ik met Yentie dus ook, ze zal proberen uit haar halsband te komen, dus ze heeft een tuig aan. Maar ja, het is maar een klein hondje. Dan moet ik dus bukken om haar ietwat omhoog te trekken, terwijl er aan de andere kant nog een kwaaie hedder loopt te krijsen. Ik ben dan niet meer in evenwicht. Ik til haar dan dus ook op en draai me meteen van de andere hond af en dan sjouw ik met haar op mijn arm (meer een soort houdgreep waarbij ik haar ook beet heb bij haar tuig anders springt ze van mijn arm) en met Toby aan de lijn zo snel mogelijk de andere kant op.massam schreef: mijn reu is niet aardig tegen loslopende honden die naar ons toekomen. als hij echt maf gaat doen til ik hem wel op, maar dat is dan om te voorkomen dat ie schade veroorzaakt. optillen varieert dan van half omhoog in zijn tuig (geen halsband om dezelfde reden als martijn opgaf) tot over mijn schouder.
jep, als sam zijn gif niet kwijt kan pakt ie lola soms....
gelukkig heb ik hem nu zover dat hij zich meestal koest houdt, maar soms

- Roelfien
- Zeer actief
Heel dramatisch is het niet hoor, gelukkig kom ik die loslopende niet luisterende/niet geroepen honden niet elke wandeling tegen. En mijn eigen draakjes zijn zo doorzichtig dat ik het ruim van te voren kan inschatten.
Als mijn hondje echter bang zou zijn en weg zou kruipen dan zou ik wel proberen om haar zoveel mogelijk in contact te laten komen met andere honden om te leren dat niet alle honden rot zijn. En haar dus niet oppakken.
Wel denk ik bij je verhaal (het gebeurt meerdere keren dat jouw hond wordt aangevallen door loslopende honden, begrijp ik?) dat het ook aan jouw hond kan liggen. Misschien geeft die verkeerde signalen af. De keren dat loslopende honden zomaar een hond aanvallen is meestal sporadisch, maar kan het wel gebeuren omdat jouw hond wellicht iets uitstraalt/zegt dat gecorrigeerd moet worden door die andere honden. Is dat niet zo, dan vind ik het wel heel erg dat je constant met dergelijke rothonden geconfronteerd wordt. En dan begrijp ik ook best dat je je hond oppakt, ookal zou dat volgens de trainingsmethodes volledig fout zijn.

Als mijn hondje echter bang zou zijn en weg zou kruipen dan zou ik wel proberen om haar zoveel mogelijk in contact te laten komen met andere honden om te leren dat niet alle honden rot zijn. En haar dus niet oppakken.
Wel denk ik bij je verhaal (het gebeurt meerdere keren dat jouw hond wordt aangevallen door loslopende honden, begrijp ik?) dat het ook aan jouw hond kan liggen. Misschien geeft die verkeerde signalen af. De keren dat loslopende honden zomaar een hond aanvallen is meestal sporadisch, maar kan het wel gebeuren omdat jouw hond wellicht iets uitstraalt/zegt dat gecorrigeerd moet worden door die andere honden. Is dat niet zo, dan vind ik het wel heel erg dat je constant met dergelijke rothonden geconfronteerd wordt. En dan begrijp ik ook best dat je je hond oppakt, ookal zou dat volgens de trainingsmethodes volledig fout zijn.
- Roelfien
- Zeer actief
Heee, doet die van jou dat ook? Gut. Hahahaha, ik dacht dat ik van die krengen had. Maar er zijn er dus meer die het doen.massam schreef:Roelfien schreef:Dat heb ik met Yentie dus ook, ze zal proberen uit haar halsband te komen, dus ze heeft een tuig aan. Maar ja, het is maar een klein hondje. Dan moet ik dus bukken om haar ietwat omhoog te trekken, terwijl er aan de andere kant nog een kwaaie hedder loopt te krijsen. Ik ben dan niet meer in evenwicht. Ik til haar dan dus ook op en draai me meteen van de andere hond af en dan sjouw ik met haar op mijn arm (meer een soort houdgreep waarbij ik haar ook beet heb bij haar tuig anders springt ze van mijn arm) en met Toby aan de lijn zo snel mogelijk de andere kant op.massam schreef: mijn reu is niet aardig tegen loslopende honden die naar ons toekomen. als hij echt maf gaat doen til ik hem wel op, maar dat is dan om te voorkomen dat ie schade veroorzaakt. optillen varieert dan van half omhoog in zijn tuig (geen halsband om dezelfde reden als martijn opgaf) tot over mijn schouder.
- peet
- Actief
Luna is absoluut nergens bang voor maar schiet gelijk in de verdediging. Dit is allemaal begonnen toen ze zonder haar schuld (nu al drie keer) flink gebeten is. Het is een kattekop hoor, maar verder dan een grote mond geven komt ze niet, het is volgens mij alleen maar "hoe harder ik schreeuw, des te minder kans dat ik weer gegrepen wordt". Maar helaas gaan sommige honden niet weg als ze begint te schelden, die zien dat als een rooie lap en springen er boven op. Daarom ben ik ook aan het trainen om de aandacht op mij te vestigen, maar die loslopende honden gooien iedere keer weer roet in het eten, en kan ik weer van voor af aan beginnen.Roelfien schreef:Als mijn hondje echter bang zou zijn en weg zou kruipen dan zou ik wel proberen om haar zoveel mogelijk in contact te laten komen met andere honden om te leren dat niet alle honden rot zijn. En haar dus niet oppakken.
Wel denk ik bij je verhaal (het gebeurt meerdere keren dat jouw hond wordt aangevallen door loslopende honden, begrijp ik?) dat het ook aan jouw hond kan liggen. Misschien geeft die verkeerde signalen af. De keren dat loslopende honden zomaar een hond aanvallen is meestal sporadisch, maar kan het wel gebeuren omdat jouw hond wellicht iets uitstraalt/zegt dat gecorrigeerd moet worden door die andere honden.
- M@scha
- Zeer actief
ik word ook altijd een beetje blij als die van mij niet de enigen zijnRoelfien schreef:Heee, doet die van jou dat ook? Gut. Hahahaha, ik dacht dat ik van die krengen had. Maar er zijn er dus meer die het doen.massam schreef:Roelfien schreef:Dat heb ik met Yentie dus ook, ze zal proberen uit haar halsband te komen, dus ze heeft een tuig aan. Maar ja, het is maar een klein hondje. Dan moet ik dus bukken om haar ietwat omhoog te trekken, terwijl er aan de andere kant nog een kwaaie hedder loopt te krijsen. Ik ben dan niet meer in evenwicht. Ik til haar dan dus ook op en draai me meteen van de andere hond af en dan sjouw ik met haar op mijn arm (meer een soort houdgreep waarbij ik haar ook beet heb bij haar tuig anders springt ze van mijn arm) en met Toby aan de lijn zo snel mogelijk de andere kant op.massam schreef: mijn reu is niet aardig tegen loslopende honden die naar ons toekomen. als hij echt maf gaat doen til ik hem wel op, maar dat is dan om te voorkomen dat ie schade veroorzaakt. optillen varieert dan van half omhoog in zijn tuig (geen halsband om dezelfde reden als martijn opgaf) tot over mijn schouder.

maar idd wat je zegt is het heel doorzichtig, als de nekken lang worden en de oren op ontvangen staan dan moet het vrouwtje de antenne's uitzetten

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ja, en als je dan ook nog eens rechtop gaat staan, schouders naar achteren, je benen een stukje uit elkaar zet, je armen naar de zijkanten uitstrekt, dan maak je jezelf breed én groot! (En straal je kracht uit.).Martijn schreef:1.60 is gigantisch voor een hond.Teckelgek schreef:Even een vraagje van mijn kant.
Ik hoor vaak, net zoals Linda en Martijn zeggen, dat je je "groot" moet maken. Ik snap dat natuurlijk helemaal, maar hoe doe je dat als je nog geen 1.60 m bent?
Ik bedoel dit echt serieus.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
- Aantal honden: 5
Wat een rot probleem. Zeker als je hond al meerdere keren verwond is.
Zelf ben ik ook absoluut geen voorstander van honden optillen. Helaas ben ik nu wel op een punt dat ik het bij 1 bepaalde tegenliggende hond toch doe. Trix heb ik 6 jaar geleden uit het asiel gehaald. Zij is vrij angstig voor honden en mensen. Met veel trainen gedraagt ze zich zeer behoorlijk. Hier in de buurt woont een Dalmaat die haar iedere keer recht op haar afspeert en gewoon platwalst. De laatste keer liep ze er mank van. Ook raakt ze het vertrouwen kwijt wat we met veel pijn en moeite opgebouwd hebben en wordt ze zeer angstig (wil bv niet meer eten).Met de eigenaar waar goed mee te praten valt) hebben we wel afgesproken dat hij dit probeert te voorkomen. (de hond heeft mijn reu ook gebeten en mijn vriend ook al een keer). Ook hebben we een stukje met de honden gelopen en ervoor gezorgd dat de Dalmaat niet eerst Trix pakte en toen ging het goed. Maar als ik het zie aankomen dat hij op haar afspeert dan til ik haar op en zorg ervoor dat mijn knieën niet verbrijzeld worden.
Ik vind dus dat er uitzonderingen te maken zijn. Als je kan voorkomen dat je hond verwond wordt (omdat je weet dat dit eerder bij deze tegenligger is gebeurd) door hem op te tillen dan zou ik dat niet nalaten.
Veel sterkte ermee

Zelf ben ik ook absoluut geen voorstander van honden optillen. Helaas ben ik nu wel op een punt dat ik het bij 1 bepaalde tegenliggende hond toch doe. Trix heb ik 6 jaar geleden uit het asiel gehaald. Zij is vrij angstig voor honden en mensen. Met veel trainen gedraagt ze zich zeer behoorlijk. Hier in de buurt woont een Dalmaat die haar iedere keer recht op haar afspeert en gewoon platwalst. De laatste keer liep ze er mank van. Ook raakt ze het vertrouwen kwijt wat we met veel pijn en moeite opgebouwd hebben en wordt ze zeer angstig (wil bv niet meer eten).Met de eigenaar waar goed mee te praten valt) hebben we wel afgesproken dat hij dit probeert te voorkomen. (de hond heeft mijn reu ook gebeten en mijn vriend ook al een keer). Ook hebben we een stukje met de honden gelopen en ervoor gezorgd dat de Dalmaat niet eerst Trix pakte en toen ging het goed. Maar als ik het zie aankomen dat hij op haar afspeert dan til ik haar op en zorg ervoor dat mijn knieën niet verbrijzeld worden.
Ik vind dus dat er uitzonderingen te maken zijn. Als je kan voorkomen dat je hond verwond wordt (omdat je weet dat dit eerder bij deze tegenligger is gebeurd) door hem op te tillen dan zou ik dat niet nalaten.
Veel sterkte ermee
Groetjes van Bo en de honden.
Je vergeet: en borst vooruitRami schreef:Ja, en als je dan ook nog eens rechtop gaat staan, schouders naar achteren, je benen een stukje uit elkaar zet, je armen naar de zijkanten uitstrekt, dan maak je jezelf breed én groot! (En straal je kracht uit.).Martijn schreef:1.60 is gigantisch voor een hond.Teckelgek schreef:Even een vraagje van mijn kant.
Ik hoor vaak, net zoals Linda en Martijn zeggen, dat je je "groot" moet maken. Ik snap dat natuurlijk helemaal, maar hoe doe je dat als je nog geen 1.60 m bent?

Kweenie. Ligt er aan wat voor hond. Toch?Martijn schreef:1.60 is gigantisch voor een hond.Teckelgek schreef:Even een vraagje van mijn kant.
Maar het geeft me wel wat meer zelfvertrouwen, het idee dat ik voor een hond gigantisch ben

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ja, die was ik nog vergeten!Teckelgek schreef:Je vergeet: en borst vooruitRami schreef:Ja, en als je dan ook nog eens rechtop gaat staan, schouders naar achteren, je benen een stukje uit elkaar zet, je armen naar de zijkanten uitstrekt, dan maak je jezelf breed én groot! (En straal je kracht uit.).Martijn schreef:1.60 is gigantisch voor een hond.Teckelgek schreef:Even een vraagje van mijn kant.

Maar het helpt echt hoor. Ik ben zelf ook niet groot en nogal een lichtgewicht maar ik jaag wel grote honden weg door me groot te maken en een hele, héle lage, boze stem op te zetten.
Laatst nog een beer van een hond weggejaagd. Die wilde Silka bespringen en dat vond ik niet goed!