Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oppakken slecht?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ik weet niet of je hier iets aan heb, maar wat ik heb gehoord dat is dat je een hond nooit aan de lijn moet houden met loslopende honden dan kunnen er conflikten onstaan omdat de hond aan de lijn geen kant op kan.
ik heb dat gehoord van een man die zijn hond ook vast moet houden als andere honden aan de lijn zitten en die van hem niet terwijl als die andere honden los lopen is er echt niets aan de hand.
van het optillen heb ik idd ook gehoord dat je dat echt nooit moet doen om de redenen die al eerder beschreven staan.
verder vind ik ook dat mensen er best rekening mee kunnen houden.
ik heb dat gehoord van een man die zijn hond ook vast moet houden als andere honden aan de lijn zitten en die van hem niet terwijl als die andere honden los lopen is er echt niets aan de hand.
van het optillen heb ik idd ook gehoord dat je dat echt nooit moet doen om de redenen die al eerder beschreven staan.
verder vind ik ook dat mensen er best rekening mee kunnen houden.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik buig naar voren richting de hond, zodat ik er bij wijze van iets overheen ga hangen, sprijd mijn armen en brul vanuit mijn tenen dat ze weg moeten gaan. Ik ben ook niet zo groot, maar er wordt altijd gehoor aangegeven. Als ik zelf bang ben doe ik dat trouwens niet want je bent wel erg bedreigend voor de andere hond, die je dus ook aan kan vliegen.Teckelgek schreef:Je vergeet: en borst vooruitRami schreef:Ja, en als je dan ook nog eens rechtop gaat staan, schouders naar achteren, je benen een stukje uit elkaar zet, je armen naar de zijkanten uitstrekt, dan maak je jezelf breed én groot! (En straal je kracht uit.).Martijn schreef:1.60 is gigantisch voor een hond.Teckelgek schreef:Even een vraagje van mijn kant.
Ik hoor vaak, net zoals Linda en Martijn zeggen, dat je je "groot" moet maken. Ik snap dat natuurlijk helemaal, maar hoe doe je dat als je nog geen 1.60 m bent?
Ik bedoel dit echt serieus.
Verder, ik heb geen enkele moeite met het optillen van een hondje wat toch al "verziekt"is. Als ze toch al allerlei trauma's heeft en er geen land mee te bezeilen is, wat heb je dan te verliezen?
Gewoon zorgen dat je ontspannen kan lopen en veilig thuis kan komen. Als dat is door af en toe je hond op te tillen dan is dat toch prima?
Bij pups en zonder reden bange bazen vind ik het een ander verhaal.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- peet
- Actief
- Aantal honden: 1
Ja, dat dacht ik ook. Ik denk dat een gevecht met zo'n hond en het geschreeuw er om heen haar meer traumatiseerd, dan dat ik haar oppak, doorloop en net doet of er niets aan de hand is.Eline* schreef:Verder, ik heb geen enkele moeite met het optillen van een hondje wat toch al "verziekt"is. Als ze toch al allerlei trauma's heeft en er geen land mee te bezeilen is, wat heb je dan te verliezen?
Gewoon zorgen dat je ontspannen kan lopen en veilig thuis kan komen. Als dat is door af en toe je hond op te tillen dan is dat toch prima?
- peet
- Actief
Daarom loop ik dus niet in een losloopgebied, maar in een gebied waar het verboden is om honden los te laten. Maaaaarrrrr helaas trekken velen mensen hier zich niets van aan. Buiten het feit dat alle nette hondeneigenaars gek worden van die loslopende honden, wordt het wild hier steeds verder het diepe bos ingejaagd en blijft er weer bar weinig van de natuur over.faya schreef:ik weet niet of je hier iets aan heb, maar wat ik heb gehoord dat is dat je een hond nooit aan de lijn moet houden met loslopende honden dan kunnen er conflikten onstaan omdat de hond aan de lijn geen kant op kan.
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
staat dat wel duidelijk aan gegeven, bij ons in het bos heb je ook zo een stukje en die borden waar het op aan gegeven staat staat zo ver in de bosjes als je er niet op let dan zie je het niet eens.Daarom loop ik dus niet in een losloopgebied, maar in een gebied waar het verboden is om honden los te laten.
en je heb ook mensen die zich idd er gewoon niets van aan trekken maar die zijn gewoon super vervelend

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn idee, want er is niet niets aan de hand.peet schreef:Ja, dat dacht ik ook. Ik denk dat een gevecht met zo'n hond en het geschreeuw er om heen haar meer traumatiseerd, dan dat ik haar oppak, doorloop en net doet of er niets aan de hand is.Eline* schreef:Verder, ik heb geen enkele moeite met het optillen van een hondje wat toch al "verziekt"is. Als ze toch al allerlei trauma's heeft en er geen land mee te bezeilen is, wat heb je dan te verliezen?

Hou dat dus in je achterhoofd en bescherm je hondje goed.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Moos
- Zeer actief
Ik heb een hondje wat soms ook opgetild wordt omdat ze anders nog weleens piepend de sprint erin zet.Eline* schreef:Mijn idee, want er is niet niets aan de hand.peet schreef:Ja, dat dacht ik ook. Ik denk dat een gevecht met zo'n hond en het geschreeuw er om heen haar meer traumatiseerd, dan dat ik haar oppak, doorloop en net doet of er niets aan de hand is.Eline* schreef:Verder, ik heb geen enkele moeite met het optillen van een hondje wat toch al "verziekt"is. Als ze toch al allerlei trauma's heeft en er geen land mee te bezeilen is, wat heb je dan te verliezen?
Bij pups en zonder reden bange bazen vind ik het een ander verhaal.Hou er inderdaad wel rekening mee dat wat Martijn geloof ik zei klopt. Er zijn honden die opspringen naar je hondje als ze echt iets fouts in de zin hebben.
Hou dat dus in je achterhoofd en bescherm je hondje goed.
Als de andere hond verder geen kwaad in de zin heeft, maar alleen op gaat springen om te kijken wat ik daar vast heb dan werkt het vaak wel om zelf contact met de hond te zoeken. Vaak ga ik dan heel vriendelijk tegen ze praten, op een ontspannen toon, en dan blijven ze eigenlijk altijd wel netjes staan. Ook de honden die al borstelend wat aan komen sluipen reageren eigenlijk altijd wel op mijn vriendelijk gebrabbel

Alleen dat zijn dan dus geen honden die echt kwaad in de zin hebben. En Saar wil vanaf mijn arm ook altijd wel vriendelijk even snuffen, dat scheelt misschien ook

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
Ook ik til Bram weleens op.
Dat is dan meestal in het bos, als je in de Soesterduinen loopt kun je weleens grote groepen tegenkomen. Natuurlijk probeer ik dat dan te ontlopen maar pas zat ik op een bospad en hup daar kwam een groep de bocht om. Heerlijk met elkaar aan het dollen maar ik wist dat het fout zou gaan, dus ik heb Bram direct opgetilt en ben rustig door die groep (40 man?) gewandeld, dan is er geen enkel probleem.
Dat is dan meestal in het bos, als je in de Soesterduinen loopt kun je weleens grote groepen tegenkomen. Natuurlijk probeer ik dat dan te ontlopen maar pas zat ik op een bospad en hup daar kwam een groep de bocht om. Heerlijk met elkaar aan het dollen maar ik wist dat het fout zou gaan, dus ik heb Bram direct opgetilt en ben rustig door die groep (40 man?) gewandeld, dan is er geen enkel probleem.