Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Driekleur staffpups...
Moderator: moderatorteam
-
gucci
- Zeer actief
Driekleur staffpups...
ik zit net op MP te kijken en zie een nestje engelse stafford pupjes, maar de kleur viel me gelijk op, het waren driekleurtjes, dus zwart, bruin en wit, heb ik nog nooit gezien bij een staff, bij de engelse bulldog komen ze soms ook voor maar dat is dan een zgn. foute kleur, hoe zit dit bij de staffords. Ze zijn wel erg leuk om te zien in deze kleur vind ik zelf..
groetjes,
groetjes,
Groetjes,

- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- It's Me!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief
ik heb ook geen idee martijn waarom het zo is.Martijn schreef:Lekker belangrijk..is hardstikke mooi.
Ik blijf het bullshit vinden om een kleur die gewoon binnen het ras voorkomt "ongewensd" te gaan noemen.
Wat nou ongewensd? Waarom dan?
van mij mag ook alle kleuren erkend zijn zolang ze niet gevoelig zijn voor ziektes.
dan zou ik graag een red nose staff willen.
bij de canario heeft de fci de zwarte kleur niet erkend als het om de dogo canario gaat. bij de presa canario mag t wel, maar die is niet fci erkend
- Mol
- Zeer actief
threecolor is zoals gezegt niet gewenst, een roodmasker ook niet
waarom niet zou het echt niet weten, ik weet dat het bij de bullterier voor komt maar ik persoonlijk vind de kleur in het ras niet mooi, roodmasker daar integen weer wel.
die is in mij ras weer niet erkent, en kan het in mij ras dan ook weer niet erg vinden threecolor komt gelukkig in mijn ras niet voor.
mol
waarom niet zou het echt niet weten, ik weet dat het bij de bullterier voor komt maar ik persoonlijk vind de kleur in het ras niet mooi, roodmasker daar integen weer wel.
die is in mij ras weer niet erkent, en kan het in mij ras dan ook weer niet erg vinden threecolor komt gelukkig in mijn ras niet voor.
mol
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
thxMartijn schreef:Ja, vind ik ook mooi.little-wolf schreef:ik heb ook geen idee martijn waarom het zo is.Martijn schreef:Lekker belangrijk..is hardstikke mooi.
Ik blijf het bullshit vinden om een kleur die gewoon binnen het ras voorkomt "ongewensd" te gaan noemen.
van mij mag ook alle kleuren erkend zijn zolang ze niet gevoelig zijn voor ziektes.
dan zou ik graag een red nose staff willen.![]()
Maar tricolor nog een beetje mooier.
Bij bull terriers is dat trouwens ook heel tof.
Ik weet ook niet waarom dat "ongewenst" is. Echt dom.
vind het ook de grootste onzin hoor.. welke kleur wel of niet erkend word..
al was een hond pimpelpaars.. als ik verliefd word op een hond word ik niet verliefd op zijn kleur maar om hoe hij/zij is

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
-
jidde
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
haha martijn ik vind dat je het er geweldig neerzet..Martijn schreef:Ja, vind ik ook mooi.little-wolf schreef:ik heb ook geen idee martijn waarom het zo is.Martijn schreef:Lekker belangrijk..is hardstikke mooi.
dan zou ik graag een red nose staff willen.![]()
Maar tricolor nog een beetje mooier.
Bij bull terriers is dat trouwens ook heel tof.
Ik weet ook niet waarom dat "ongewenst" is. Echt dom.
"echt dom"
Vind ik ook!

- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik dacht dat het niet wenselijk zijn van bepaalde kleurschakeling bij sommige rassen gebaseerd is op het niet raszuiver zijn.
B.v. bij engelsebullen voldoet zwart niet aan de standaard, wat niet weg neemt dat er genoeg hele mooie zwarte bullen zijn.
Maar als het gaat om een ras zo zuiver mogelijk te houden, denk ik toch dat er aan de vastgestelde standaard moet worden voldaan.
Bedoel als er zwarte bullen geboren worden, doordat er ergens een kruising heeft plaatsgevonden, dan behoren deze honden geen stamboom te krijgen.
Doe je dat wel dan fok je niet alleen een andere kleur, maar verwater je ook de specifieke kenmerken van het ras. {elk ras overigens}
Wil hiermee absoluut niet zeggen dat een “foute” kleur ook een foute hond zou zijn het tegendeel…….. !!!
B.v. bij engelsebullen voldoet zwart niet aan de standaard, wat niet weg neemt dat er genoeg hele mooie zwarte bullen zijn.
Maar als het gaat om een ras zo zuiver mogelijk te houden, denk ik toch dat er aan de vastgestelde standaard moet worden voldaan.
Bedoel als er zwarte bullen geboren worden, doordat er ergens een kruising heeft plaatsgevonden, dan behoren deze honden geen stamboom te krijgen.
Doe je dat wel dan fok je niet alleen een andere kleur, maar verwater je ook de specifieke kenmerken van het ras. {elk ras overigens}
Wil hiermee absoluut niet zeggen dat een “foute” kleur ook een foute hond zou zijn het tegendeel…….. !!!
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
black and tan is niet tri color (qua benaming dus), iig niet waar het hier dus omgaat, ik had eigenlijk wel gedacht, dat fokkers wisten waarom? als er dus al een medische reden aan te duiden is.massam schreef:black and tan is idd ongewenst bij de engelse staff.
hoe het precies zit weet ik niet, maar het had wel een reden. iets medisch (zoals wit ook vaak problemen kan geven) maar precies weet ik het niet.
-
jazzlyn
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Voor zo ver ik weet is het black and tan of tri collor een hele dominate kleurmassam schreef:black and tan is idd ongewenst bij de engelse staff.
hoe het precies zit weet ik niet, maar het had wel een reden. iets medisch (zoals wit ook vaak problemen kan geven) maar precies weet ik het niet.
Dus als die er door gefokt blijft dan zal over een aantal jaren een heel groot aantal black and tan zijn
Om dit te voor komen is het een ongewenste kleur evenals het leverkleurige
- little-wolf
- Zeer actief