Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pakwerk voor huis genoot mag dat

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Blije Wereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

Pakwerk voor huis genoot mag dat

Ongelezen bericht door Blije Wereld »

Even een vraag aan de kenners onder jullie,

Mag een clubpakwerker (C licentie) tijdens een examen de hond van zijn huis genoot "opnemen" (kan niet zo gauw een andere bewoording er voor vinden)

In Duitsland was dit namelijk vroeger verboden, en is tegenwoordig weer wel mogelijk bij mijn weten.

en ben je als club pakwerker automatisch C pakwerker of heb je daarvoor een licentie nodig.

bedankt alvast voor jullie antwoorden

Willem
Ik heb geen hond, ik heb boxers
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Volgens mij is het geen probleem als een clubpakwerker een examen draait, ook niet voor een bekende hond.
Of begrijp ik je vraag niet goed?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

als ik je vraag goed begrijp mag dat dus gewoon. Dat een pakwerker dus manwerk draait voor een hond die in hetzelfde huis woont??
Op mijn vorige club gebeurde dat dus ook wel.
Blije Wereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, ik kan deze vraag die ik heb, namelijk nergens terug vinden, en als iemand weet waar zo iets van een regelement staat wil ik dat graag weten.

Willem
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

waar train je? aan je onderschrift te zien bij een NBG vereniging??

Zou je op de site van de NBG moeten kijken of daar een vademecum op staat. Bij de VDH staat die gewoon op de site.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik snap de vraag niet geloof ik :19: :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Blije Wereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ik zal het proberen te verduidelijken voor diegene die het niet helemaal snappen.

Stel ik doe pakwerk (IPO) bij een club, ben je dan automatisch C pakwerker, of moet je eerst een examen hebben gedraaid ergens.

En mag je de hond van je partner opnemen tijdens een examen. (in Duitsland was dit namelijk in het verleden verboden bij de Boxerclub)

De antwoorden op deze vragen kan ik namelijk nergen terug vinden, op de site van de Raad en op de site van CWH en de NBG staat namelijk hier niets over geschreven.

Volgens mij moet zo iets volgens de FCI geregeld zijn of vergis ik me nu ?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Blije Wereld schreef:Ik zal het proberen te verduidelijken voor diegene die het niet helemaal snappen.

Stel ik doe pakwerk (IPO) bij een club, ben je dan automatisch C pakwerker, of moet je eerst een examen hebben gedraaid ergens.

En mag je de hond van je partner opnemen tijdens een examen. (in Duitsland was dit namelijk in het verleden verboden bij de Boxerclub)

De antwoorden op deze vragen kan ik namelijk nergen terug vinden, op de site van de Raad en op de site van CWH en de NBG staat namelijk hier niets over geschreven.

Volgens mij moet zo iets volgens de FCI geregeld zijn of vergis ik me nu ?
hij moet wel een C-licentie hebben bij de NBG, maar deze kan de vereniging aanvragen hoeft geen examen voor gedaan worden voor zover ik weet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

telefoontje plegen naar de nbg. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”