Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
heidewachtel vs epagneul francais vs duitse staande langhaar
Moderator: moderatorteam
-
boskabouter
- Vaste gebruiker
heidewachtel vs epagneul francais vs duitse staande langhaar
Wie kan mij vertellen wat nou de echte verschillen zijn tussen
de heidewachtel en de epagneul francais en
de heidewachtel en de duitse staande langhaar
volgens mij is een epagneul groter als een heidewachtel en heeft langere oren, of zie ik dat verkeerd.
bestaan er ook duitse staande langharen die niet bruin-bont zijn maar wit-bruin (gevlekt) of kan dat niet?
ik vind ze alle drie eigenlijk vreselijk op elkaar lijken.
de heidewachtel en de epagneul francais en
de heidewachtel en de duitse staande langhaar
volgens mij is een epagneul groter als een heidewachtel en heeft langere oren, of zie ik dat verkeerd.
bestaan er ook duitse staande langharen die niet bruin-bont zijn maar wit-bruin (gevlekt) of kan dat niet?
ik vind ze alle drie eigenlijk vreselijk op elkaar lijken.
-
Pascal
- Zeer actief
- Contacteer:
- Dazzlie
- Actief
Ik zou even kijken op èèn van de "hondenrassen" sites. Als je hondenras intikt bij google, staan er verschillende sites.
Zelf heb ik een heidewachtel, in ieder geval de kleinste van de drie.
De heidewachtel zou qua karakter ook iets makkelijker in de omgang zijn als de Duitse Staander.
Ik vind die franse wat meer op de grote Munsterlander lijken (behalve de kleur dan.)
Zelf heb ik een heidewachtel, in ieder geval de kleinste van de drie.
De heidewachtel zou qua karakter ook iets makkelijker in de omgang zijn als de Duitse Staander.
Ik vind die franse wat meer op de grote Munsterlander lijken (behalve de kleur dan.)
-
boskabouter
- Vaste gebruiker
-
Pascal
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan zal ik maar eens wat zeggen he
Duitse langharen zijn wat groter dan heidewachtels. Duitse langharen kunnen helemaal bruin, maar ook bont zijn (bruin/wit). De franse tegenhanger is weer wat groter dan de heidewachtel, maar weer kleiner dan de langhaar.
De bruine langhaar heeft een zachter karakter dan de bonte. Die is niet agressief, maar gewoon wat feller.
Ik vind de langhaar qua karakter beter dan de heidewachtel. De heidewachtels worden, vind ik persoonlijk, de laatste jaren steeds feller, dat zie ik bij de langharen niet.
Qua beweging scheelt het niet veel, allemaal hebben ze veel beweging nodig. Als ze buiten veel kunnen rennen, spelen of jagen zijn ze binnen erg rustig.
Verder is de heidewachtel een echte aansteller, de langhaar is wat harder wat dat betreft.
Duitse langharen zijn wat groter dan heidewachtels. Duitse langharen kunnen helemaal bruin, maar ook bont zijn (bruin/wit). De franse tegenhanger is weer wat groter dan de heidewachtel, maar weer kleiner dan de langhaar.
De bruine langhaar heeft een zachter karakter dan de bonte. Die is niet agressief, maar gewoon wat feller.
Ik vind de langhaar qua karakter beter dan de heidewachtel. De heidewachtels worden, vind ik persoonlijk, de laatste jaren steeds feller, dat zie ik bij de langharen niet.
Qua beweging scheelt het niet veel, allemaal hebben ze veel beweging nodig. Als ze buiten veel kunnen rennen, spelen of jagen zijn ze binnen erg rustig.
Verder is de heidewachtel een echte aansteller, de langhaar is wat harder wat dat betreft.
Groetjes, Pascal

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Bedoel je alleen uiterlijk?
De Epagneul Francais is geloof ik de kleinste of in elk geval lichter gebouwd dan de andere rassen en schijnt ook het makkelijkst op te voeden te zijn.Gelukkig zijn de uiterlijke verschillen makkelijk op internet terug te vinden
De langhaar is groter en gespierder dan de heidewachtel, je hebt langhaar in bruin, bruinbont en bruinschimmel of forelschimmel
Ik heb een bruinbonte met schimmel en platen
De heidewachtel is nooit effen bruin, heeft wel een bruin hoofd net als de langhaar, evt met een blesje.Heidewachtels zijn er in bruinbont en bruin -of forelschimmel, beide met platen.
Ik vind het karakter heel anders; de heidewachtel is zelfstandiger en eigenzinniger, toont zijn aanhankelijk ook anders dan de langhaar die over het algemeen wat zachter en baasgerichter is.Qua opvoeding vind ik de langhaar een stuk makkelijker, maar ik hou wel heel erg van de katachtige aard van de heidewachtel.Ik ben heel gelukkig dat ik ze allebei heb, ze vormen samen een geweldig koppel wat elkaar op alle fronten aanvult.
En verder sluit ik me bij Pascal aan
De Epagneul Francais is geloof ik de kleinste of in elk geval lichter gebouwd dan de andere rassen en schijnt ook het makkelijkst op te voeden te zijn.Gelukkig zijn de uiterlijke verschillen makkelijk op internet terug te vinden
De langhaar is groter en gespierder dan de heidewachtel, je hebt langhaar in bruin, bruinbont en bruinschimmel of forelschimmel
Ik heb een bruinbonte met schimmel en platen
De heidewachtel is nooit effen bruin, heeft wel een bruin hoofd net als de langhaar, evt met een blesje.Heidewachtels zijn er in bruinbont en bruin -of forelschimmel, beide met platen.
Ik vind het karakter heel anders; de heidewachtel is zelfstandiger en eigenzinniger, toont zijn aanhankelijk ook anders dan de langhaar die over het algemeen wat zachter en baasgerichter is.Qua opvoeding vind ik de langhaar een stuk makkelijker, maar ik hou wel heel erg van de katachtige aard van de heidewachtel.Ik ben heel gelukkig dat ik ze allebei heb, ze vormen samen een geweldig koppel wat elkaar op alle fronten aanvult.
En verder sluit ik me bij Pascal aan
- tutjehola
- Actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Nou,de Epagneul die ik hier weleens op de hei zie is ongeveer net zo groot als een DSL of DrentenreuMarie-Josée schreef: De Epagneul Francais is geloof ik de kleinste of in elk geval lichter gebouwd dan de andere rassen
Hij is wel wat smaller dan bijvoorbeeld een Drent.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Marie-Josée
- Erelid
Daarom zei ik al voorzichtig; gelóóf ikmarian* schreef:Nou,de Epagneul die ik hier weleens op de hei zie is ongeveer net zo groot als een DSL of DrentenreuMarie-Josée schreef: De Epagneul Francais is geloof ik de kleinste of in elk geval lichter gebouwd dan de andere rassen![]()
Hij is wel wat smaller dan bijvoorbeeld een Drent.
Ik ga eens googlen
- Marie-Josée
- Erelid
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Marie-Josée
- Erelid